Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Games
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Games Blijf jij nog steken bij Tetris, of heb je Quake 8 al uitgespeeld? Breng je ook je weekenden door met het spelen van de Kolonisten van Catan of wint jouw xbox het ook van je buurman zijn ps2?

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 November 2005, 16:35   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Steeds meer vrouwen gamen

We hadden het er gisteren over voor de film.
Citaat:
Vrouwen gamen steeds vaker

Het zijn allang niet meer alleen jongens die verslingerd zijn aan computer-spelletjes, hebben ze in Engeland ontdekt.


Een Brits onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen een steeds grotere interesse krijgen in computergames en dat er nog nooit zo veel vrouwen achter pc of console zijn gekropen als tegenwoordig. Van alle gamers in Groot-Brittannië is 25% vrouw. Dat is nog weinig in vergelijking met de Verenigde Staten (39%) en helemáál peanuts in vergelijking met Zuid-Korea: daar is 69% procent van alle gamers van het vrouwelijke geslacht.
De onderzoekers hebben ook een profiel opgesteld van De Brise Gamester: ze is tussen de 30 en 35 jaar oud, speelt zo’n 7 uur per week en geeft gemiddeld 250 euro per jaar uit aan games.

De oorzaak ligt voor een deel in het game-aanbod: er komen steeds meer titels bij die niet alleen leuk zijn voor (jonge) mannen, maar ook voor vrouwen. Voorbeelden daarvan zijn Zelda, de Sims en Prince of Persia: The Sands of Time. Als verklaring zeggen de onderzoekers dat dat games zijn met een goede verhaallijn en aansprekende personages. Maar ook een klassieker als Tetris of een niet al te moeilijk race-spel (Colin MacRae Rally bijvoorbeeld) spreken vrouwen aan. Voor spellen waarbij eerst hele lijsten commando’s geleerd moeten worden, of aan spellen waarin je om de haverklap dood gaat, hebben vrouwen minder interesse.
Bron.
Hoe staan mannelijke gamers hier eigenlijk tegenover? Vinden jullie dat vrouwen ook de spelletjes vol geweld moeten spelen of trekken de zachtaardige games ook jullie aan?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 16:45   #2
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben dan wel geen man, maar ben wel opgegroeid met games (nee, ik heb geen oudere broer). Het is wel leuk om te lezen dat er steeds meer vrouwelijke gamers zijn, maar verder doet het me weinig.

Overgens een klein deel van de games bestaat uit gewelddadige spellen en ik heb het idee dat het steeds meer wordt. Ook omdat games steeds realistischer uitzien en het daardoor nog bloederiger overkomt. Ik zie dus niet het verband tussen vrouwelijke gamers en gewelddadige games.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 17:01   #3
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

iedereen heeft z'n eigen smaak en ik snap ook wel dat de meeste meiden geen (online) shooters spelen want die willen vaak alleen maar klikken en spelen.

t verrast me trouwens wel dat 69% van alle gamers een vrouw zou zijn. ik vraag me af of dat ook werkelijk waar is, dat t zoveel is, of in die richting in de buurt komt.
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 18:44   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
t verrast me trouwens wel dat 69% van alle gamers een vrouw zou zijn. ik vraag me af of dat ook werkelijk waar is, dat t zoveel is, of in die richting in de buurt komt.
Die 69% slaat op de gamende vrouwen uit Zuid-Korea, dat is niet te vergelijken met Europa.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 19:02   #5
Kwak
Lid
 
Kwak's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2003
Locatie: Waar je woont
Berichten: 1.445
Standaard

Korea, het land waar een vrouw haar ex-man vermoorde voor een item in een online game

maarruuuh ja, mijn vriendin is ook vet verslaafd aan the Urbz en the Sims, echt typische vrouwenspelletjes hehe... maar GTA en Vechtspellen vind ze ook vet gelukkig
__________________
I gave up drugs, sex and alcohol.... Those were the worst 15 minutes of my life
Kwak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 21:20   #6
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak
Korea, het land waar een vrouw haar ex-man vermoorde voor een item in een online game

maarruuuh ja, mijn vriendin is ook vet verslaafd aan the Urbz en the Sims, echt typische vrouwenspelletjes hehe... maar GTA en Vechtspellen vind ze ook vet gelukkig
Ja, je chick ownt

Toch he, 69% vrouw Ik weet nog als ik online zat te gamen en iemand zei dattie vrouwelijk is dat iedereen helemaal gek werd en begon te slijmen
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 21:29   #7
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

hehe, dat heb ik ook meegemaakt toen ik nog op CS-servers kwam. maar t was niet echt slijmen, t leek toen meer op toe juichen en verbazing omdat er zo weinig chicks waren die t speelden

@ thali: ik denk niet dat dat de hele Koreaanse bevolking hebben ondervraagd
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 21:58   #8
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ja en hoe hard baal je als je weet dat je online geslacht wordt door een vrouw, dat kán toch niet
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 22:42   #9
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ja en hoe hard baal je als je weet dat je online geslacht wordt door een vrouw, dat kán toch niet
stel je voor
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 23:24   #10
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ja en hoe hard baal je als je weet dat je online geslacht wordt door een vrouw, dat kán toch niet
had ik al die verhalen maar als logs
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2005, 07:49   #11
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Ik vind gamen wel leuk, alleen doe 't de laatste tijd niet zo veel
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2005, 00:57   #12
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb mijn laatste vriendin leren kennen in een online shooter. een relatie van een half jaar heeft er aangezeten

Ik vind het geen probleem dat vrouwen games spelen
  Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2005, 19:03   #13
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn vriend klaagt dat ik teveel GTA San Andreas speel als ik bij hem ben.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2007, 11:50   #14
Lady of emotion
Lid
 
Geregistreerd op: 22 November 2007
Berichten: 25
Standaard

ik ben een meisje en ik hou juist van shooters, maar inderdaad is bij iedereen verschillend.

Ben juiste mijn vriend er op tegen gekomen en heb nu al een relatie van bijna 9 maanden. Hij vind het echt leuk dat ik game en van shooters hou
Lady of emotion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2007, 16:45   #15
rarejopie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

niet zulke oude posts omhooghalen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2007, 16:57   #16
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

*speelt andere spellen met vrouwen*
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:08.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.