Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 March 2002, 20:44   #1
mirre
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard moeders?

ik heb eigenlijk een vraag: hoe is jullie contact meet jullie moeder, wat vertelt ze over zichzelf, en kan je bij haar terecht, en hoe gaat dat"bij haar terecht kunnen"dan in z'n werk, vertel je haar echt alles of niet?

kijk mijn moeder vertelt altijd best wel veel over zichzelf(misschien te veel), soms zit ze helemaal bij mij uit te huilen, en is aan het vertellen over m'n vader(wat hij allemaal voor kwaat wel niet heeft gedaan(ze zijn gescheiden))of over dat ze zelfmoord heeft willen plegen en over haar jeugd(heeft niet zo'n fijne jeugd gehad) etc.etc. en ik vind dat ik eigenlijk helemaal niet zo bij haar terecht kan, ze vraagt nooit naar mij hoe het gaat en zo, ik ben sexueel misbruikt, dat weet ze, maar het is een soort doofpot, en wordt simpelweg niet overgesproken, en ik weet niet of dat wel zo normaal is, ik vindt het ook niet echt leuk(geloof ik) dat ze zo bij mij "uithuilt"(weet niet of het normaal is)

wat vinden jullie daarvan, is het normaal of niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2002, 21:14   #2
Smily
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heb niet zo'n sterke band met mijn moeder, maar daar zit ik ook niet zo mee hoor!!! De reden is eigenlijk omdat ze altijdoverbezorgd is en daar kan ik niet zo goed tegen....
Later, mocht ik ooit kinderen krijgen, wil ik proberen om zelf wel een super-band met mijn kids te krijgen en niet overal zo overbezorgd over te zijn........

Verder is alles goed, hoor..........
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2002, 21:26   #3
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

op t moment laat maar/...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2002, 22:40   #4
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Hmmz zat er al 3 jaar aan te denken maar nu heb ik definitief besloten om de band met me moeder volledig te kappen duz..

Zoiets doe je neit zomaar, dat doe je omdat er zoveel problemen liggen, die telkens maar opgestapeld worden..die verholpen zouden moeten worden door fatsoenlijk met haar te kunnen praten enzow. Maar zelfs dat kwam er na een tijdje niet meer van..praat er verder niet over.

De band die ik met me meoder heb is er gewoon niet meer..
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2002, 22:47   #5
carolief
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: moeders?

Citaat:
Originally posted by mirre
ik heb eigenlijk een vraag: hoe is jullie contact meet jullie moeder, wat vertelt ze over zichzelf, en kan je bij haar terecht, en hoe gaat dat"bij haar terecht kunnen"dan in z'n werk, vertel je haar echt alles of niet?

kijk mijn moeder vertelt altijd best wel veel over zichzelf(misschien te veel), soms zit ze helemaal bij mij uit te huilen, en is aan het vertellen over m'n vader(wat hij allemaal voor kwaat wel niet heeft gedaan(ze zijn gescheiden))of over dat ze zelfmoord heeft willen plegen en over haar jeugd(heeft niet zo'n fijne jeugd gehad) etc.etc. en ik vind dat ik eigenlijk helemaal niet zo bij haar terecht kan, ze vraagt nooit naar mij hoe het gaat en zo, ik ben sexueel misbruikt, dat weet ze, maar het is een soort doofpot, en wordt simpelweg niet overgesproken, en ik weet niet of dat wel zo normaal is, ik vindt het ook niet echt leuk(geloof ik) dat ze zo bij mij "uithuilt"(weet niet of het normaal is)

wat vinden jullie daarvan, is het normaal of niet?

Tja.. ik weet natuurlijk ook niet wat normaal is... bestaat er wel zoiets als normaal... maar, ik vind het niet helemaal prettig klinken... Voor mijn gevoel hebben jullie zo'n beetje van 'rol' geruild... Het klinkt alsof jullie allebei apart en samen ook genoeg shit mee hebben gemaakt, en volgens mij moet jullie daarin naar elkaar luisteren, omdat jullie samen misschien ook de enige zijn die dit van elkaar kunnen begrijpen.. ofzo...

- don't blame me, just my opinion...-
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2002, 00:46   #6
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

geen sterke band
dingen vragen? HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA

ze is me moeder, ze kookt me maaltje, ze doet de was, we hebben inspraak op elkaar, ik vertel haar soms resultaten, en ze vraagt vaak hoe het met de liefde staat (HAHAHA: P )

maar om nou te zeggen dat ik veul met haar kan bespreken? nee

moet wel zeggen dat ze mij vaak om een mening vraagt..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2002, 02:09   #7
BPBoy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja mijn band met mijn moeder is een beetje te vergelijken met die van jouw denk ik. Ik ben nu 23 jaar mijn ouders zijn ook gescheiden. Hetzelfde verhaal. Klagen over de slechte kanten van hem... je kent dat wel he. Mijn band met mijn moeder is volledig stuk. Ik praat niet over gevoelens met haar. Ik kan duizend en een dingen vertellen wat de oorzaak er misschien van is maar het is allemaal zo moeilijk te verwoorden. Soms denk ik dat mijn moeder met een schuldgevoel zit.

Wat kan ik zeggen, de personen die je liefde moeten geven zijn je ouders. Zoveel als ze kunnen. Als je dat moet missen dan ga je op zoek bij andere mensen en dan krijg je gegarandeerd het deksel op de neus. Ik hoop voor jou dat je iemand vind die je echt van je houdt en je heeeeel veeel liefde geeft. En als je dat krijgt dan komt alles in orde. Houdt het hoofd maar omhoog he, na regen komt zonneschijn.

Veel geluk BPboy
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2002, 10:29   #8
sylver17
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn band met mn moeder is erg sterk, maar op een hele "leuke" manier!! ik heb ook wel last van bezorgheid, maar dat komt omdat ik 2 oudere broers heb, en omdat ik nu op de leeftijd ben gekomen waarop ik uit wil enzow, daar moet ze best wel aan wennen.. maar ik kan niet zeggen of jouw band met je moeder "normaal" is of niet, want waar leg je de grens? als jij het niet fijn vindt dat je moeder steeds zo bij je uit komt huilen (wat ik me trouwens kan voorstellen).. kun je het haar dan niet proberen uit te leggen dat je hiermee zit? ik denk inderdaad dat jullie rol is omgedraaid.. in plaats van de "ouderlijke" rol die je moeder zou moeten uitvoeren, ben jij nu diegene die HAAR met open armen moet ontvangen..

probeer het haar eens uit te leggen..
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2002, 16:02   #9
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik weet niet precies wat het is, maar ik denk dat mijn moeder en ik teveel op elkaar lijken, en daarom kan ik niet zo goed met haar opschieten. altijd ruzie enzo. voor de rest is het wel gweoon

wat een domme smiley:
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2002, 18:06   #10
mirre
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar wat vinden jullie er verder van, van de relatie die ik heb met m'n moeder, dat zij wel bij mij tercht kan, en ik niet biij haar, en hoe denken jullie dat ik dat moet veranderen?? of moet ik daar niets aa veranderen?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2002, 20:11   #11
glamourgirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat je deze band absoluut wel meot veranderen. misschien kun je er t beste gewoon precies vertellen wat je dwars zit. Wie weet heeft ze het niet eens in de gaten dat ej je zo voelt. als je precies vertelt wat je wel en niet leuk aan haar vind (en ook haar aknt van het verhaal aanhoren) komen jullie er samen vast wel uit! Ik heb (gelukkig) een hele sterke band met mn moeder maar ik denk dat dit toch de beste oplossing is! een ding kan ik wel over mee praten: Ga er in ieder geval emt IEMAND over praten ook al is het je tante of buurvrouw... Je moet niet met problemen rond blijven lopen want daar ga je helemaal aan kapot! Heel veel strekte!
Groetjes Sanne
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2002, 17:50   #12
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik denk dat deze band niet "gezond" is, maar weet niet of het slim is om dit te veranderen. Als ze bij jou haar verhaal kwijt kan is dat wel goed voor haar. Als ze degene bij wie ze haar verhall kwijt kan "kwijt raakt" flipt ze mischien helemaal.
Het voelt in ieder geval niet goed kan ik uit eigen ervaring vertellen...
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2002, 17:00   #13
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik lijk heel erg op mijn moeder
en ik kan het ook ontzettend goed met haar vinden
en kan ook goed met haar praten
alleen hebben we soms wel eens een mega kettingbotsing om helemaal niets en dan moet men vader der altijd tussen komen voordat ik wegloop ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2002, 23:53   #14
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Ik kan met alles terecht bij haar maar doe het nooit
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2002, 19:33   #15
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Hmmz wou dat ik zo'n moeder had dan..
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2002, 18:37   #16
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb een hele goede band met mijn moeder en daar
ben ik trots op !

We kunnen heel goed samen over vanalles praten, maar ze
verteld me heus niet bv (niet dat die er zijn voor zover ik weet)
de seksproblemen met mijn vader. Maar over heel veel dingen
kunnen we heel erg goed praten en ze luisterd naar me.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2002, 18:39   #17
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik best wel een goede band met mn moeder, alleen kan ik me soms best wel aan dr ergeren omdat ze niet achter staat wat ik doe... Maar als ik met iets zit, zegt ze altijd dat ze voor me klaar staat maar ik zeg niet alles tegen haar...

Meestal zijn we beste vriendinnen
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2002, 13:55   #18
Luinëthônwen
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kep 2 moeders, dus dit stukje word iets langer als normaal denk
nummer 1 (voor gemak nummer ik ze ) : is totaal gestoort. ik mag der niet en ik praat amper tegen d'r.
nummer 2 : is héél erg lief, ze vertelt alles als ik er om vraag, net zoals ik haar (zo goed als) alles vertel. ze helpt met ook met alles.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2002, 18:21   #19
misspriss
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik kan altyd bij mijn moeder terecht wat er ook is ze is echt een vette schat vin ik !! en ik mag ook heeel veel van haar maare eigenlijk zou ik van jou moeder verwachten dat ze je meeer liefde geeft veeel succes en als het zo blijft heb je altyd je vrienden en ons nog van leerlingen.com !! kissses succ66
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2002, 11:16   #20
doorhetdeurtje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb een ding over mijn moeder te zeggen. als zij er niet was geweest dan was mijn goddelijke lichaam er ook niet geweest
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2002, 19:40   #21
Darkness
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ermz , ik heb nooit een al te sterke band met m`n moeder gehad

vraag me niet waarom,

het liefste zou ik altijd al gehad willen hebben dat m`n ouders gescheiden waren , en dat ik m`n moeder dan zo min mogelijk zag..

maarjah , echt ... ik weet serieus niet waarom..

is mss wel een beetje weird
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2002, 17:21   #22
Gsus_
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: moeders?

Citaat:
Originally posted by mirre
ik heb eigenlijk een vraag: hoe is jullie contact meet jullie moeder, wat vertelt ze over zichzelf, en kan je bij haar terecht, en hoe gaat dat"bij haar terecht kunnen"dan in z'n werk, vertel je haar echt alles of niet?

kijk mijn moeder vertelt altijd best wel veel over zichzelf(misschien te veel), soms zit ze helemaal bij mij uit te huilen, en is aan het vertellen over m'n vader(wat hij allemaal voor kwaat wel niet heeft gedaan(ze zijn gescheiden))of over dat ze zelfmoord heeft willen plegen en over haar jeugd(heeft niet zo'n fijne jeugd gehad) etc.etc. en ik vind dat ik eigenlijk helemaal niet zo bij haar terecht kan, ze vraagt nooit naar mij hoe het gaat en zo, ik ben sexueel misbruikt, dat weet ze, maar het is een soort doofpot, en wordt simpelweg niet overgesproken, en ik weet niet of dat wel zo normaal is, ik vindt het ook niet echt leuk(geloof ik) dat ze zo bij mij "uithuilt"(weet niet of het normaal is)

wat vinden jullie daarvan, is het normaal of niet?
Ik heb niet zo'n goede band met m'n moeder,soms is zuh wel aardig enzo,maar soms is 't een KUTWIJF!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2002, 20:57   #23
geitenwollens0x
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm, ben ik nu echt de enige met een echt hele lieve moeder....?
blijkbaar wel
maarja jullie zitten altijd op moeders te zeiken maar mijn vader vind ik ook maar een stomme (****** hoor, ik mag nix van hem, hij zeikt mij altijd af over wat ik thuis doe, welke vrienden ik heb, hoe ik me gedraag thuis en op school enz.
hebben jullie dat probleem soms ook met vaders/moeders..!
ik ben nog nooit echt weggelopen alleen wel een keer van smorges van een uur of 7 tot een uur of half 10 savonds.
toen zei me vader van : ja vragen we nis meer daarover
ik: nee ik mag het toch nooit
vader: ach als je zo over me denkt flikker dan ook maarop ook!
maa als ik echt wegwillopen denk ik dat ik he nie kan ook omdattik nog zo jong ben enzo, dan heb je echt zoiets vna dna al weglopen.... die gozer spoort m nie, gelukkig kan ik met mijn moeder wel goed praten enz maar op me 16e/17e ga ik mooi op kamers en dat heb ik ook al gezeg ook
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2002, 09:42   #24
Mariblow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gewoon ik praat er mee maar meer ook echt niet tis niet dat ik gelijk naar me ma ga als er wat is
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2002, 20:31   #25
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Wink mamma

ik heb een hele goeie band met mijn moeder, ze knuffelt me als ze ziet dat ik een dipje heb, en luistert, en praat met me.
ze is heeeeeeeel lief.
mijn ouders zij OOK AL gescheiden en daar hebben wel het allebij moeilijk mee. als ik zie dat zij een dipje heeft ga ik ook naar haar toe wat ze nietzo leuk vindt want ze wil niet dat ik zie dat ze huilt.
ik vindt het niet erug, samen lachen samen huilen,
maarre ik vindt het wel een beetje vreemd, ik bedoel ze luister neit eens naar jou!
ik zou er eens met haar over praten, maar ook als zij ergens met jou over praat, dat jij ook je mening geeft, wat jij vindt, mischien luistert ze dan wel!!
ik weet eigenlijk niet als je het nu fijn vindt dat je moeder bij je "uithuilt" ik zou het niet prettig vinden, als ze mijn mening niet eens vroeg, of hoe het met me gaat enzo!
xxxxxxxjes mij
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2008, 17:58   #26
mandyy
Lid
 
mandyy's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 January 2008
Locatie: limburg
Berichten: 8
Standaard

ik kan niet zo goed met me moeder,,
we wonen in een hhuis en dat was het ook wel,
ga nooit met der winkelen ofz0o,,
ze zeg alleen maar de slechte dingen over mij en nooit de goedde,
daarddoor is mijn zelfvertrouwen ook heel erg laag,,
ik heb nog nooit met mijn moeder door 1 deur gekunt en dat zal ook nooit zover komen denk ik,
xxxx
mandyy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2008, 21:06   #27
Untouchable
Rawr..!
 
Untouchable's Avatar
 
Geregistreerd op: 26 December 2007
Berichten: 247
Standaard

Dat heb ik ook met mijn ouders, maar ik laat m'n zelfvertrouwen daar niet door beinvloeden.
Untouchable is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:38.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.