Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 January 2005, 16:30   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Jouw oppaservaringen.

Ik ben vast niet de enige die wel eens dingen meemaak als ik ga babysitten ...
Dus kom maar op met de verhalen!




Mijn eerste keer, ik herinner het me alsof het gisteren was: eind augustus 2003. Ik was 15. Stipt om half acht stond ik daar. Het leek al herfst en de volle, oranje maan, hing laag boven de bomen.
Na twee films -Chicken Run in het Vlaams en Stuart Little- zijn we naar boven gegaan. Alvorens ze in bed te stoppen, heb ik hen nog het verhaaltje van de boerin en het varkentje verteld.
Het was iets na twaalf als ik er uiteindelijk zelf in lag. Het was muisstil in het huis. Ik hoorde de krimpende deuren kraken. Het moest al bij één uur zijn geweest, toen ik een autodeur hoorde dichtslaan. Iets wat toch wel vreemd was, aangezien het huis -een klein kasteeltje- vrij afgelegen lag in een rustige straat en ik de ouders van de kinderen niet voor half drie verwachtte ...
Weer werd het stil.
Ik hoorde een deur of iets dergelijks dichtgaan en vervolgens voetstappen. Het leek alsof iemand de trap op kwam ... Inbeelding stelde ik mezelf gerust.
Blijkbaar lag het jongetje, toen een jaar of 9, ook nog wakker en had hij die voetstappen ook gehoord. Hij stond naast het bed van zijn zus. "Julie?" Ik richtte me op en vroeg hem wat er scheelde. Mijn inbeelding bleek geen inbeelding meer te zijn ... ik was niet de enige die de geluiden gehoord had ...
Ik probeerde hem gerust te stellen. Ik kon hem gerust stellen ... ik kon hem zeggen dat ik niets gehoord had, maar daardoor suste ik mijn eigen angst nog niet ...
Als hij uiteindelijk toch de weg naar dromenland had gevonden, ben ik zelf ook maar onder de lakens gekropen. Niet dat het veel geholpen heeft, want ik heb de hele nacht liggen luisteren naar elk geluidje dat er gemaakt werd. Komt ook wel omdat ik heel slecht slaap op verplaatsing en dan lag ik nog op zo'n logeerbedje dat ongelooflijk kraakte elke keer ik bewoog, dus ik durfde mij niet om te draaien om niemand wakker te maken.
Omstreeks half vier zijn de ouders uiteindelijk thuis gekomen ...


Oktober/November vorig jaar heb ik eens een heel vervelende avond gehad. De jongste was vlug op haar tenen getrapt, de oudste was nerveus omdat haar vriendje haar niet sms'ste en zat in de keuken naar de Nokia TMF-awards te kijken. En mee te janken als ze de nummers kende. En ik had al hoofdpijn die avond.
Het jongetje maakte zich boos omdat de jongste zo vlug reclameerde en zeurde omdat het een saaie film was.
Iets over elf zijn we dan naar boven gegaan. De oudste boos omdat ze niet mocht verder kijken naar de uitreiking en de jongste omdat ze geen zin had om te slapen.
Hen na een verhaaltje ingestopt en dan uiteindelijk zelf gaan slapen. Ik moet een half uur hebben neergelegen toen ik heel stilletje iemand hoorde huilen. Ik het bed uit, bleek dat de jongste tandpijn had en dat het maar niet over wou. Haar meegenomen naar de badkamer, haar haar mond laten spoelen en haar terug in bed gestopt. "Lotje, 'k ben bang." Dat moest er dan ook nog bijkomen ... ik heb me naast haar gelegd tot ze ingeslapen was en ben dan uiteindelijk het logeerbed ingekropen.
Maar voor de rest zijn drie schatten .
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 16:45   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

ik had dus een heel verhaal getypt net en plots viel mijn pc uit
typ het vanavond wel opnieuw
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 18:31   #3
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Jouw oppaservaringen.
0,0

..en ik weet niet of ik daar blij of verdrietig over moet zijn
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 19:39   #4
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

heb nog nooit opgepast ... ben nooit zo goed met kinderen dus ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 19:46   #5
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
0,0

..en ik weet niet of ik daar blij of verdrietig over moet zijn
Aan de ene kant brengt het wel goed op als je ziet wat je eigenlijk maar moet doen, aan de andere kant heb je natuurlijk wel een grote verantwoordelijkheid ... je kan nooit weten wat er allemaal gaat gebeuren ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
heb nog nooit opgepast ... ben nooit zo goed met kinderen dus ...
Niets moeilijks aan, zelfs ik kan het.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 19:53   #6
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Aan de ene kant brengt het wel goed op als je ziet wat je eigenlijk maar moet doen, aan de andere kant heb je natuurlijk wel een grote verantwoordelijkheid ... je kan nooit weten wat er allemaal gaat gebeuren ...


Niets moeilijks aan, zelfs ik kan het.
ja okay ... maar doe ook niet echt moeite om het te doen ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 19:58   #7
silverchair
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat washet nou uiteindelijk?


Maareh samen met een vriendin op mn neefjes gepast, was super gezellig eigenlijk. Gingen een film kijken en daarna hadden we ze in bed gestopt, vet lieve kindjes! Na half uurtje werden we geroepen dus wij helemaal naar boven.. MEREL MEREL MEREL!!!
* maakt gebaar dat hij iets wil verluisteren *
Ik vind je lief!

hihihi dat vond ik echt super lief!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 20:09   #8
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn oppaskindjes zijn poepig

was dat ene meisje nog een baby, en ze wilde niet slapen dus ik nam haar maar mee naar beneden en legde haar op mijn buik, vielen we samen in slaap

en dan blijf je daar slapen: is het om 7 uur: ANNNE IK BEN WAKKKER! met een grote jump word je dan heen en weer geslingerd (het is een waterbed) en springt er zo'n kleine stuiterbal heen en weer
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 20:11   #9
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door silverchair
Wat washet nou uiteindelijk?
Een koppel dat een garage huurde achter het huis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
en dan blijf je daar slapen: is het om 7 uur: ANNNE IK BEN WAKKKER! met een grote jump word je dan heen en weer geslingerd (het is een waterbed) en springt er zo'n kleine stuiterbal heen en weer
Actieve kindjes . Waren die van mij ook maar om zeven uur wakker ... meestal ben ik al weg voor ze wakker zijn ...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 20:21   #10
Banshee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oppasen is cool!!!!!!!!

Ik ga dan bij een meisje dat (toen ik de eerste keer ging oppassen) een jaar of 8 of 9 was en een zusje (dat toen) 10 of 11 was, ik kom daar aan. Die kleine vraagt of ze tv mag kijken. Die achter de tv, die ander komt aan met drinken voor me, en brengt me een snoepje (en neemt er zelf ook een natuurlijk) en ging samen met mij een spelletje doen met de racebaan , supergezellig, zo een paar uurtjes doorgebracht. Toen de ouders thuiskwamen nog ff gebleven en toen weggegaan (ik kreeg nog 5 euro ook) Sindsdien een paar keer per jaar opgepast
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 15:13   #11
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Even gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel verdienen jullie ongeveer met oppassen?

Ik pas zelf nooit op, hoogstens op m'n kleine zusje als m'n ouders weg zijn maar da's normaal eh
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 15:23   #12
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb wel een paar keer bij een oom en tante van me opgepassen,ik relax op de bank zitten,, huh, waar zit ik nu weer op dan, half tussen de kussen verstopt, een zweep, ik een keer mee slaan in de lucht *SWOOOP* komt mn nichtje er aan, dat was de zweep hé ik euh ja, ja die is van pappa en mamma, euh okee.

later op de avond stoeien met mn neefje, maar hun hebben 2 grote joekels van honden, en als ik zeg groot bedoel ik enorm, afgericht ook, erg waaks, en ze doen er pakwerk mee, killers dus, ineens staan ze voor me, lippen opgekruld in een niet al te vriendelijke glimlach * GRRRRRR* okeej, neefje weggetild, ga jij maar ff heel rustig zitten, de glimlachen verdwijnen weer, maar om er zeker van te zijn dat ik hun kroost niet lastig val word ik ingesloten, 1 gaat op mn voeten liggen, de ander totaal over me heen, en als ik m weg probeer te duwen, weer gegrom, gewacht tot mn neefje naar bed ging en toen met ietwat geweld die hond van me af gesmeten.

zo behandeld mn oom ze ook dus zijn ze het gewend.

aah rust, ff tv kijken nog, laat ik eens naar bed gaan, ik loop naar de gang, waar ik eerst langs mijn neefje en nichtje hun slaapkamers langsmoet alvoor ik bij de slaapkamer van mn oom en tant ben, maar wat ligt daar voor de deur van de eerste kamer doe eens een gokje, jahoor twee waakse joekels met de lipjes naar achteren, erdoorheen gebulderd EN NOU ALLEBEI OPROTTEN EN HEEL SNEL. de een aan zn nekvel de kamer ingesmeten en de ander met een trap onder zn kont weggestuurd.

zo rust, ik kom de slaapkamer binnen staat daar een groot houten kruis, een sm kruis, zoeen waar je jezelf aan kunt laten vastketenen euhhh....okééé dat kan. iedereen zn ding toch

lekker slapen, maar nee hoor, ineens a;lsof ze wid zijn geworden, twee honden op bed helemaal gek, stoeien met die honden op bed, worstelen met 2 honden, wat apart

al met al, een rare avond
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 15:26   #13
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Even gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel verdienen jullie ongeveer met oppassen?
25 euro. En da's dan meestal vanaf zeven uur met overnachting.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 15:33   #14
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb er wel een paar..

ik verdien trouwens meestal 30 euro voor twee dagen oppassen per week
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 15:41   #15
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik 5 a 6 uur in het uur
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 15:47   #16
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Oke thx!
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 16:01   #17
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Even gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel verdienen jullie ongeveer met oppassen?

Ik pas zelf nooit op, hoogstens op m'n kleine zusje als m'n ouders weg zijn maar da's normaal eh
Ik babysit enkel bij mijn nonkel op m'n 4nichtjes en 1neefje ..
En krijg meestal €30, is wel vanaf 18u met overnachting + de laatste keren moet ik wel hun eten klaarmaken (meeste is wel al gedaan, maar opwarmen of spaghetti koken of vlees+vegetarisch bakken,... )
(ik ben hun overnachtingsbabysitter, ze hebben nog een babysitter voor gewoon overdag en een babysitter voor 'savonds (zonder overnachting dan))


*verhalen komen wel later*
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 16:58   #18
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb 1 keer opgepast, maar daar was verder weinig boeiends aan. De kinderen lagen al in bed en ik heb de hele avond tv gekeken.

Voor de rest talloze keren op mijn broertje moeten passen, maar die stuur ik altijd naar bed of laat hem buiten spelen als ie vervelend is (bijna altijd dus).

Wel hebben wij hier een paar keer een oppas gehad, maar meestal wordt dat niet even verteld en dan loop je 's ochtends halfnaakt door het huis heen, als je er ineens achter komt dat je de oppas net met je verschijning ernstig hebt getraumatiseerd
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:52.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.