Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 November 2005, 17:19   #1
_madeliefjah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Te veel nadenken?

Kben nog maar 16jaar, maar mijn vriend vindt dat ik veel te veel over alles nadenk, en bij nader inzien denk ik ook wel veel na over dingen over het leven, en volgens hem zie ik alles veel te pessimistisch in.
Hoe zou dit komen?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 18:12   #2
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

puberteit?
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 18:28   #3
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je bent op een leeftijd waarop er veel dingen veranderen, je ziet ineens in hoe dingen ontstaan, en wat er mis is met de wereld bijvoorbeeld, dit is heel normaal, misschien helpt het als je voor jezelf op een rijtje gaat schrijven wat er wel allemaal heel leuk is in je leven .
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 22:40   #4
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Wat appleshampoo zegt. Probeer er in ieder geval niet in te blijven hangen. Zorg dat je genoeg gebruik maakt van de mogelijkheden om te genieten. Wees daarnaast trots op hetgeen je gepresteerd hebt en kijk niet te kritisch naar iets wat goed gegaan is, maar misschien beter kon. Natuurlijk kun je daar van leren, maar zorg ervoor dat het positieve gevoel van de prestatie blijft overheersen.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 13:13   #5
Amecka
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard hoe bedoel je?

Je zegt dat je veel over dingen nadenkt maar is dat met alles zo?
Dus wat je zegt, over je leven?

Zijn dit dingen die je heel erg belangrijk vind om lang over te denken? :

- Dat er een keer een tijd komt dat je dood gaat?
- Dat je na je school werk moet hebben?
- Dat je later alleen moet wonen?
- Dat je heel veel zelfstandig moet doen?
- Dat je uit gaat?
- Dat je dingen in je leven op kleine basis gaat voorspellen waar je een beetje bang van wordt?
- Dat je een vrouw word?
enzo....

Als dat zo is ok dat zijn de dingen die je toch voor je kiezen krijgt, en waar je altijd veel moeite voor moet doen.

Maar als je je ook echt op een hele andere manier over veel gaat denken en dan heb ik het over zulke dingen dat kan het voor een ander best moeilijk te begrijpen zijn waarom je nou om zoiets zit te denken terwijl het eigenlijk helemaal niet op zo'n tijdstip gezegd moet worden:

- Je hoord de telefoon gaan terwijl de stekker niet in het stopcontact zit... ( als je er in gelooft dan trek je het je heel erg aan)

- Je bent op straat en je voelt dat iemand die je goed kent om de hoek van de straat komt (zonder ook maar contact te hebben gehad om te zeggen dat je hem daar zou treffen)

Kijk dat zijn een van de dingen die ook op een psychologisch gebied zitten en waarvan je je misschien nog niet zo thuis voelt of dat het juist zo is dat je je daar nog geen zorgen over maakt.


Over mijzelf:
Even iets over mijzelf dat misschien een beetje help kan geven omdat ik zelf vaak dingen aanvoel dat het zo gaat lopen maar dan is het wel ter plekke en niet dat het eerst s machts tijdens een droom wordt laten zien. Ook gebeurt het dat ik een soort hallucinatie zie als ik bij dag in mijn bed ga liggen of als het nacht is en ik moet slapen dat ik wanneer ik licht mijn ogen dicht doe dat ik dan dingen zie waarvan ik niet wist dat die daar waren (in mijn hoofd dan). Daarnaast heb es een keer op school een lied gehoord toen ik een mp3 speler aan het luisteren was... en dat was muziek waar haat een van de dingen is die daar soms centraal staat. En toen ik aan het einde van de dag naar bed ging zag ik een helse gebeurtenis... eng hoor!


Een vraag: Heb je wel eens het gevoel dat je bang door dingen wordt?
Zo ja, kun je zeggen wardoor het komt, ik kan je echt denk ik wel helpen!
Zo nee, kijk volgende vraag

Vraag: Heb je wel eens tot nu toe iets voorspelt?
Zo ja, kun je zeggen wat dat was?
Zo nee, zou je willen dat je dingen kon voorspellen?

Dit zijn gewoon wat vragen maar als je ze serieus antwoord kan ik nog iets tegen je zeggen dat misschien je contact tussen je vriend en jezelf verbeterd
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 16:29   #6
_madeliefjah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mmm tga nie zo zeer over de dingen dak zelf doe
ma gewoon de wereld rond om mij da mij overt algemeen nie aansstaat
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 16:32   #7
_madeliefjah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: hoe bedoel je?

zoalsek al zei, tga nie om dingen van mijn eige mer vooral over den buitewereld, ook wel over oe dakket late ren al zou doen mer pff
tleven is kut
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 20:13   #8
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard Re: Re: hoe bedoel je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _madeliefjah
ook wel over oe dakket late ren al zou doen mer pff
tleven is kut
okay, vertaling gewenst
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 20:29   #9
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: hoe bedoel je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _madeliefjah
zoalsek al zei, tga nie om dingen van mijn eige mer vooral over den buitewereld, ook wel over oe dakket late ren al zou doen mer pff
tleven is kut
Zoals ik al zei, het gaat niet over dingen van mezelf, maar vooral over de buitenwereld. Ook wel over hoe dat ik het later en al zou doen meer, pff.
Het leven is kut.


Ik heb de zinsbouw verder niet veranderd.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 November 2005, 19:05   #10
Amecka
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard begrijp je..?

weet je nu je deze replies van iedereen gezien hebt wat je eigenlijk mee geworsteld hebt?
Want er is nu een beetje niet veel meer over de topic gezegd, zelfs geen probleemoplossingen...
Heb je dan nu nog wel een probleem?


Groetjes,

Amecka
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2005, 15:49   #11
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

het hoort bij je leeftijd madeliefje

in de puberteit verandert er veel, je ontwikkelt je en leert anders denken. daar komt het hoogstwaarschijnlijk door

maar probeer niet alles te negatief te zien hoor, er zijn ook nog een heleboel goede dingenin het leven
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.