Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 2,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 27 February 2004, 22:14   #1
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard syndroom van asperger (wtf moet k doen)

Ik heb een autistische stoornis dus, syndroom van Asperger. Mijn broer heeft dat ook, maar hij heeft het erger. Hij heeft dus in een tehuis gezeten daarvoor, en woont nu weer een tijd thuis. Mijn ouders hebben een huis voor hem gekocht, en daar gaat hij binnekort heen om te wonen. Maar het enige wat hij doet is heel de tijd binnen zitten, heel de tijd computeren enzo. Hij heeft geen vrienden, ik ben de enige voor hem heb ik soms het gevoel.. En hij zit daar maar gewoon, ik voel me echt machteloos als ik hem zo zie zitten.. Hij doet niks meer, en als hij het huis uitgaat en daar gaat wonen.. Dan heeft hij helemaal niemand meer. En.. ik kan er echt niks aan doen.. en ik ben bang dat ik ook zo word.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 22:18   #2
Mindy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ken jouw broer niet,maar ik weet wel dat jij sterk genoeg bent om het te "onderdrukken" om zo te worden..
voor zover ik jou ken kan je volgens mij best wel voor jezelf zorgen,en volgens mij heb jij heus wel vrienden die je altijd zullen steunen..*mij heb je tenminste altijd als je me nodig heb,dat je dat maar weet*
ik weet eigenlijk niet wat ik er verder op moet zeggen...maar als je me nodig heb mag je altijd bellen of me aanspreken ofzo...sterkte lieverd
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 22:24   #3
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindy
ik ken jouw broer niet,maar ik weet wel dat jij sterk genoeg bent om het te "onderdrukken" om zo te worden..
voor zover ik jou ken kan je volgens mij best wel voor jezelf zorgen,en volgens mij heb jij heus wel vrienden die je altijd zullen steunen..*mij heb je tenminste altijd als je me nodig heb,dat je dat maar weet*
ik weet eigenlijk niet wat ik er verder op moet zeggen...maar als je me nodig heb mag je altijd bellen of me aanspreken ofzo...sterkte lieverd
Ja.. thnx

Maar ik ben ook gewoon bang dat hij zichzelf iets aandoet ofzo. Dat hij het gewoon helemaal zat is, dat merk ik echt aan hem. Mijn ouders kunnen totaal niet met hem omgaan, ze denken dat hij superveel aandacht nodig heeft maar das juist compleet niet! En ik voel hem zo goed aan, ook omdat ik zelf autist ben... Maar naar mij luisteren ze ook niet omdat 'ik jong en naief ben'.. :@
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 22:29   #4
Mindy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Ja.. thnx

Maar ik ben ook gewoon bang dat hij zichzelf iets aandoet ofzo. Dat hij het gewoon helemaal zat is, dat merk ik echt aan hem. Mijn ouders kunnen totaal niet met hem omgaan, ze denken dat hij superveel aandacht nodig heeft maar das juist compleet niet! En ik voel hem zo goed aan, ook omdat ik zelf autist ben... Maar naar mij luisteren ze ook niet omdat 'ik jong en naief ben'.. :@
misschien moet jij m zoveel mogelijk proberen te helpen op de een of andere manier omdat jij t aanvoelt...
ik zou t ook niet weten wat je moe doen
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 22:30   #5
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindy
misschien moet jij m zoveel mogelijk proberen te helpen op de een of andere manier omdat jij t aanvoelt...
ik zou t ook niet weten wat je moe doen
Maar hij MOET leren zelfstandig te worden.. Hij kan gewoon niet heel zn leven op anderen blijven rekenen, nu rekent hij heel veel op onze ouders, en wat als die er later niet meer zijn.. Dan komt hij naar mij? En als ik er dan ook niet meer ben.. Hij zal waarschijnlijk zn hele leven alleen blijven, geen vrouw, geen kinderen.. Daar kan hij ook niet op rekenen als hulp later
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 10:21   #6
Kamui
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Maar hij MOET leren zelfstandig te worden.. Hij kan gewoon niet heel zn leven op anderen blijven rekenen, nu rekent hij heel veel op onze ouders, en wat als die er later niet meer zijn.. Dan komt hij naar mij? En als ik er dan ook niet meer ben.. Hij zal waarschijnlijk zn hele leven alleen blijven, geen vrouw, geen kinderen.. Daar kan hij ook niet op rekenen als hulp later
ik ken dat gevoel, ikzelf ben heel lichtjes autist maar de doven aanvaarden me toch in school.

ik heb ooit keer een bezoek gehad van een zwaar-autist die ongeveer 18 jaar is en hij zat de hele tijd op mun playstation te spelen. Als ik hem aanspreek lijkt hij zo traag terug te reageren man man man, ik wil nooit zoiets tegenkomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 13:19   #7
jaak_trek_haak
vol - leeg - vol - leeg
 
jaak_trek_haak's Avatar
 
Geregistreerd op: 27 August 2002
Berichten: 110
Standaard Re: syndroom van asperger (wtf moet k doen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Ik heb een autistische stoornis dus, syndroom van Asperger. Mijn broer heeft dat ook, maar hij heeft het erger. Hij heeft dus in een tehuis gezeten daarvoor, en woont nu weer een tijd thuis. Mijn ouders hebben een huis voor hem gekocht, en daar gaat hij binnekort heen om te wonen. Maar het enige wat hij doet is heel de tijd binnen zitten, heel de tijd computeren enzo. Hij heeft geen vrienden, ik ben de enige voor hem heb ik soms het gevoel.. En hij zit daar maar gewoon, ik voel me echt machteloos als ik hem zo zie zitten.. Hij doet niks meer, en als hij het huis uitgaat en daar gaat wonen.. Dan heeft hij helemaal niemand meer. En.. ik kan er echt niks aan doen.. en ik ben bang dat ik ook zo word.

je hebt toch nog altijd die dikzak met zijn cigaret in zijn mond als ik het mij nog goed heriner van op plaatjes en foto forum
__________________
don't tread on me !!!
jaak_trek_haak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 14:43   #8
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard Re: Re: syndroom van asperger (wtf moet k doen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaak_trek_haak
je hebt toch nog altijd die dikzak met zijn cigaret in zijn mond als ik het mij nog goed heriner van op plaatjes en foto forum
Ja, dat was ik
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 14:44   #9
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard Re: Re: Re: syndroom van asperger (wtf moet k doen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Ja, dat was ik
Ik was die dikzak niet, maar die gast ernaast dus (voor de duidelijkheid)
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 15:47   #10
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Is hij tot dusver autistisch dat hij niet eenzaam is, of is hij eenzaam maar kan geen contact leggen?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 15:53   #11
Kamui
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Is hij tot dusver autistisch dat hij niet eenzaam is, of is hij eenzaam maar kan geen contact leggen?
autisten zijn verslaafd aan computer en spelletjes. eenmaal dat ze vertrokken zijn blijven ze verder doen. ikzelf ben nu al heel wat minder verslaafd dankzij mijn lief
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 15:54   #12
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Autistme ken ik, en dat is zeer zeker niet de juiste manier van uitdrukken, het is eerder contactgestoordheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 16:26   #13
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Autistme ken ik, en dat is zeer zeker niet de juiste manier van uitdrukken, het is eerder contactgestoordheid.
Idd, het heeft echt helemaal niets met een computerverslaving te maken.
Kan me hooguit voorstellen dat autisten zodanig in hun eigen wereld leven dat ze graag achter de pc zitten , maar het is dus idd een soort contactgestoordheid. Je hebt heel ernstige vormen waarbij mensen echt doodsbang zijn voor elke vorm van contact en totaal niet te benaderen zijn.

Maar elvenkindje, kun je iets duidelijker zijn wat jouw (lichte) vorm inhoudt?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 19:14   #14
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamui
autisten zijn verslaafd aan computer en spelletjes. eenmaal dat ze vertrokken zijn blijven ze verder doen. ikzelf ben nu al heel wat minder verslaafd dankzij mijn lief
Is deels waar. De meeste autisten (overigens is autist een vreselijk scheldwoord, als je het op een andere toon zegt, in theorie moet je 'mensen met een autistische stoornis' zeggen, maar dat duurt zo lang telkens) hebben 1 hobby/gebied waar ze vreselijk in opgaan en vreselijk goed in zijn, dat ze dat liefs dag en nacht willen doen. En omdat ze moeite (zacht uitgedrukt) hebben met contacten, is de computer meestal DE oplossing. (ik ben het levende bewijs met 120 uur gamen in 9 dagen vrij)
Mja, iets minder. 100 uur, en dan ook nog 20 uur gitaarspelen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Maar elvenkindje, kun je iets duidelijker zijn wat jouw (lichte) vorm inhoudt?
Tja, dat kan ik niet zo 1,2,4 uitleggen.

Even proberen:
Ik heb een lichte vorm van Asperger, Asperger is een vorm van autisme, waarin kenmerken van autisme voorkomen, alleen dan met een bovengemiddelde tot zeer hoge (onmenselijk ) IQ. Ik heb dan ook een IQ van 132, maar dat terzijde voor mensen gaan zeiken dat ik zit op te scheppen
Voor mij is het dus ook moeilijk om met mensen te praten die ik niet ken. Mensen die ik een beetje ken en die aardig tegen mij doen kan ik het meestal wel goed mee vinden (behalve bepaalde soorten, maar dat heeft iedereen wel denk ik).
Ook heb ik een motoriek van een gebroken potloodje, ik schijn houterig te lopen.. (heeft ook met autisme te maken)
Ik ben ook bang voor nieuwe dingen, zoals nieuwe school, enzo. Dingen die ik in mn eentje moet doen, dingen waar anderen weinig tot geen moeite mee hebben. 'Simpele dingen', zoals naar de winkel gaan voor boodschappen, over straat fietsen als k naar iemand toe ga enzo.
En zoals de meesten al weten en wat k hierboven al zei, ik heb een obsessie voor muziek luisteren EN maken (hardrock, heavy metal enzo) en games (rpg's).

Nog wel paar dingen.. Maar de meeste vertel k liever niet.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 22:22   #15
Kamui
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik weet niet welke autisme dat ik heb maar telkens als ik iets moet kopen of iemand moet aanspreken word ik meestal zenuwachtig. en telkens als ik iemand niet begreep (remember ik ben slechthorend) dan reagear ik alleen met ja-nee of whatever.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:59.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.