Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 May 2003, 20:51   #1
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard column van youp

In het NRC Handelsblad vonden we de volgende column. Wij willen het jullie niet onthouden, want het onderstreept wederom de supportersvisie t.o.v. de WWS.

In De Arena wordt het publiek goed in de gaten gehouden. Hoe? Onder andere met camera’s. Er zitten een paar veiligheidsuniformen via honderden monitoren twee keer drie kwartier naar ons te loeren. Zo ook gisteren bij Ajax-De Graafschap. 7-1. Een duizelige keeper, een draaierige superboerenachterhoede en een lamlendig, ginnegappend publiek. Op een gegeven dwarrelde er een bal ons vak in. Een van de vele paniekerige Graafschapafzwaaiers. Hij werd gevangen door een klein meisje. Jaar of negen. Geel jasje. Ze hield hem triomfantelijk boven haar hoofd en legde hem onder haar stoel. Mooi souvenir. Van harte gegund. Na tien minuten verscheen er een geüniformeerde veilgheidsneger. Hij kwam de bal halen. Welke bal? Wij wisten van niks en stuurden hem een beetje balorig naar het vak van de buren. Hij verdween. Al snel kwam hij terug. Met zijn baas. Deze man stond via zo’n oortje rechtstreeks in verbinding met het crisiscentrum. Hoon was zijn deel. Je zag hem overleggen met de monitorloerder. Hij werd gedirigeerd naar rij zeven, stoel zestien. En ja hoor, onder die stoel lag het monster. De man gooide hem triomfantelijk naar de ballenjongen.
Zelden gezien dat twee volwassen mannen zo Amsterdams werden uitgelachen door een vak supporters. Vijftigduizend bezoekers, meer dan een miljoen euro omzet en dan zeuren over een bal! Wat doe je voor werk? Ik red ballen in de Arena. Het meisje keek beteuterd en de mannen verlieten als geslaagde Bromsnorren ons vak. Die hadden niet met zich laten sollen. Normen stampten door mijn hoofd. Waarden marcheerden strak voor mijn ogen. Een minuut voor tijd loeide een dolle Doetinchemmer gelukkig weer een bal ons vak in. Een meneer ving hem, stak hem in de lucht en onder luid applaus overhandigde hij hem aan het meisje. Het is gezien op de monitoren, maar er was geen tijd meer om een paar security-gorilla’s onze kant uit te sturen. Maar de man is gezien. Ik vrees voor hem een stadionverbod van vier jaar. Of misschien moet ons hele vak de volgende wedstrijd thuisblijven. Lang leve de Ajaxpolizei.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:57.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.