Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 October 2003, 22:19   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard Dick Advocaat

Ik vond hem al eerder enigzins opmerkelijke acties hebben, zoals het verbannen van van Nistelrooy voor een totaal onbelangrijke wedstrijd (wegens het tonen van emoties, waar velen dat niet laten zien in het veld), maar niet optreed als van Bommel en Davids elkaar in de haren vliegen of een Davids blijven opstellen die herhaaldelijk zich niet aan de tactieken houdt.

Maar wat ik nu lees (vi.nl):

" Advocaats voorkeur voor Kluivert is simpel uit te leggen. 'Kluivert heeft het laten zien. Hij scoort en Ruud niet. Je moet het wel doen, ook al is dat tegen Moldavië.' Toch staat zijn keuze nog niet definitief vast. 'Kluivert kan wel geblesseerd raken. Of uit vorm.' "

Kluivert kan uit vorm raken? Waar is dat dan op gebaseerd? Bij Barcelona raakt hij geen pepernoot... In Oranje is het over het algemeen ook niet denderend, hoewel hij scoort in onbelangrijke potjes.
Maar volgens Advocaat is hij dus wel in vorm?

En een Makaay, Hasselbaink of van Nistelrooy die niet worden gebruikt, of totaal worden misbruikt, maar bij hun clubs hele grote mannen zijn blijven aan de kant?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2003, 22:43   #2
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Hij heeft het lef ook gewoon niet om Kluivert uit de basis te gooien / uit de hele selectie te verwijderen
Hij pikt dan wel zo af en toe zijn goaltjes mee (tegen landen zoals Moldavië) maar daarmee is ook meteen alles gezegd.. Kluivert functioneert gewoon niet binnen het NL elftal

Het vervelende van Advocaat is dat hij ook gewoon niet in wilt zien dat Nederland al 1,5 jaar lang loopt te voetballen als een natte dweil, in plaats daarvan wijst hij op de goede resultaten die hij heeft behaald ... 14 wedstrijden gespeeld, en maar 1 keer verloren etc.
Zoals Derksen net ook al in voetbal insite riep dat het allemaal nietszeggende oefenduels waren en dat de belangrijkste wedstrijd van het jaar verloren ging dankzij Advocaat's geniale inzicht

Maarja.. Als ze zich kwalificeren voor het EK zal Advocaat de media er wel weer op wijzen dat HIJ gelijk had, maar ik hoop eigenlijk dat ze zich niet kwalificeren zodat Advocaat op ken krassen
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2003, 13:31   #3
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Niemand heeft lef om Kluivert, en dan met hem een heel stel andere arrogante voetballertjes zoals de Boer, eruit te flikkeren en er eens een paar jonge in te zetten of voetballers die tenminste er wel voor gaan zoals Makaay, van Hooijdonk. van Persie en van de Meyde. Zonde vind ik dat
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2003, 15:56   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zet ook vaak mijn vraagtekens bij zijn verklaringen voor zijn technische beleid. Bijvoorbeeld die vreemde wissel van Frank de boer en Ooijer

Een goed voorbeeld idd is Kluivert. Hij hoort in het Nederlands Elftal, maar is echt niet onaantastbaar vind ik. Als hij uit vorm is, moet hij niet hoe dan ook in de basis staan.. zet hem gerust eens wissel en laat hem, net als de andere spitsen, knokken voor z'n plaats. "Hij scoort". Klopt, maar Makaay bijvoorbeeld krijgt weinig speeltijd en dus niet de kans om het echt te laten zien.

Ik schrijf Advocaat en van Hanegem nog steeds niet af, maar af en toe worden er wel fouten gemaakt. En dat op resultaten wijzen vind ik ook zo makkelijk. Als we straks niet naar het EK gaan, hebben we nog steeds veel van de wedstrijden gewonnen, maar is het resultaat 0,0. Zelfde geldt voor de poulewedstrijden tot nu toe.. 1 keer verloren, maar wel de belangrijkste wedstrijd.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 14:15   #5
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Headliner


Maarja.. Als ze zich kwalificeren voor het EK zal Advocaat de media er wel weer op wijzen dat HIJ gelijk had, maar ik hoop eigenlijk dat ze zich niet kwalificeren zodat Advocaat op ken krassen

Vreemde redenatie hou jij er op na. Ik heb liever een kloterige eikel die alles beter weet heel en heel veel fout doet, maar wel een EK haalt dan dat die kloterige eikel die alles beter weet heel en heel veel fout doet word ontslagen, geen eindronde halen en we daarna wéér opnieuw kunnen proberen om een grote eindronde te halen. Het doel is toch dat je het EK haalt en met wat voor coach pfff, dat boeit toch niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 14:58   #6
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
Vreemde redenatie hou jij er op na. Ik heb liever een kloterige eikel die alles beter weet heel en heel veel fout doet, maar wel een EK haalt dan dat die kloterige eikel die alles beter weet heel en heel veel fout doet word ontslagen, geen eindronde halen en we daarna wéér opnieuw kunnen proberen om een grote eindronde te halen. Het doel is toch dat je het EK haalt en met wat voor coach pfff, dat boeit toch niet.
ik heb natuurlijk ook het liefst dat ze het EK halen, maar niet met Advocaat
wat heb je nou aan een clown dat elke wedstrijd de verkeerde keuzes maakt? zn tactieken kloppen voor geen meter, de ene keer is het een rechtsback dat de hele rechterflank moet bestrijken.. de andere keer spelen ze maar met 1 vleugelspeler, hij grijpt pas in wanneer ze 1-0 achter staan of als het even niet loopt, en dan haalt hij natuurlijk een speler eruit dat wel in de wedstrijd zit, van bommel of davids bijvoorbeeld.. en gooit er een van der meyde in die vervolgens de hele wedstrijd maar een beetje wortel staat te schieten

en elke wedstrijd staan kluivert - van nistelrooy in het veld (die bij elkaar nog niet eens 12 doelpunten kunnen maken) en tot aan die wedstrijd tegen moldavie zag advocaat pas in dat het toch niet klikte met die twee.. daar had hij wel anderhalf jaar voor nodig

niemand, maar dan ook niemand op het EK zal echt wakker liggen van het Nederlands elftal hoor .. als ze zich weten te plaatsen tenminste
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 15:58   #7
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het totaal eens met je betoog over Advocaat. Ik vind het alleen een beetje krom om dan te denken "dan maar geen EK zodat Dick ontslagen word"

Over het feit dat niemand van ons wakker zou liggen of dat niemand bang voor ons zou zijn, daar heb ik zo mijn twijfels bij. Nederland is nooit top geweest in kwalificatieronden. Hoe vaak hebben wij het op het nippertje gehaald?? Heel vaak, maar uit eindelijk doen we het (bijna) altijd goed op een eind toernooi. Kijk alleen maar naar de afgelopen jaren (dan niet naar 2 jaar terug). Een aantal 1/4 en 1/2 finales en ook in die jaren liep het niet lekker in de kwalificatieronden. Dat weten de tegenstanders ook. Of Nederland nou goed samen speelt of niet er loopt nog altijd wel kwaliteit rond en alleen al daarom spelen landen liever niet tegen Nederland. Iedereen vind Spanje toch ook goed en wil daar niet tegen loten. Wat hebben zij de laatste jaren nou bereikt, maar toch vinden we ze goed omdat ze individuele klasse(misschien iets meer dan ned) hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 16:51   #8
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kluiverts moyenne van de laatste 2 jaar ligt stukken hoger dan die van van Nistelrooy. En dan nog niet eens de assists meegerekend. Technisch is kluivert gewoon een topper die met de bal aan de voet een verdediger kan wegspelen. Spelers als Makaay en Hasselbaink moeten het hebben van een goede voorzet. Maar zolang we niet over spelers beschikken in Oranje met een lekkere voorzet moet er toch een speler voorin staan in die in staat is individueel een mannetje voorbij te spelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 17:40   #9
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Als het nederlands elftal voor het europees kampioenschap gaat, moeten ze toch wat meer aan die verdediging doen, met name de zijkanten....
allereerst de linksbackpositie, want Zenden is geen echte linksback en van Bronkhorst staat daar ook maar een beetje voor lucht
ik denk dat je Bouma of Bosschaart wel een kans mag geven, andere mogelijkheden zijn er niet echt volgens mij
zelfde geldt voor rechts, daar heb je eigenlijk alleen Reiziger die het niveau nog een beetje aan kan, maar hij heeft zn beste jaren ook al gehad, misschien kan Colin daar wel spelen, andere mogelijkheden schieten me momenteel niet echt te binnen
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:57.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.