Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 February 2004, 16:50   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard Guus Hiddink

Wat vinden jullie nu van dat gezeik rondom het contract van Hiddink?

Hiddink heeft met van Raaij een contract bereikt voor een periode van 3 jaar en waarschijnlijk gaat Hiddink in die periode vrij veel geld verdienen.
De Raad van Commisarissen gaat echter nog niet akkoord en eist een clausule dat het contract jaarlijks ge-evalueerd wordt en indien nodig niet verlengd na een jaar.

Ik ben van mening dat de RvC groot gelijk heeft door deze clausule te eisen. Met het aanblijven van Hiddink is veel geld gemoeid, hij krijgt erg veel macht binnen de club. Dan heeft de club PSV in mijn ogen het recht om jaarlijks het contract te evalueren en eventueel te ontbinden. Want heeft Hiddink al zoveel bereikt bij PSV? Niet bepaald. Kampioen geworden, op zich niet zo'n bijzondere prestatie.. Ook in de CL 2x vroegtijdig uitgeschakeld. Verder is ook niet erg veel groei geconstateerd. Natuurlijk, Robben is uitgegroeid tot een geweldige speler, maar verder? Als team is PSV niets verder gekomen dan onder Gerets.
Ook de aankopen van Hiddink zijn tot dusverre nog niet echt overtuigend. Zijn Koreaantjes zijn de zwakste plekken in het elftal zelfs... En al zijn zogenaamde contacten hebben enkel onrust veroorzaakt, maar geen versterkingen voor het elftal.

Al met al vind ik de prestaties van Hiddink niet dusdanig geweldig dat het een contract voor langere periode met zeer veel geld en zeer veel macht zou rechtvaardigen.
Vooral in deze tijd waarin het ook met PSV financieel zeer slecht gaat (reken er maar op dat er weer een groot verlies aankomt als er niemand verkocht wordt) zou een machtspositie zoals Hiddink wenst grote negatieve gevolgen met zich mee kunnen meebrengen. Jaarlijks evalueren lijkt me dus een zeer reële eis van de RvC.

Ik snap dan ook niet dat mensen de zwarte piet naar de RvC schuiven nu. Waar de RvC van bv de KNVB een wassen neus is, met alle gevolgen (en kritiek) van dien, is de RvC van PSV juist een sterk orgaan met als opdracht de belangen van PSV te bewaken en kritiek lijkt me dan ook niet terecht bij een beslissing die de toekomst van PSV voor de komende jaren bepaalt.

Het wordt dan ook de hoogste tijd dat er eindelijk duidelijkheid komt omtrent deze zaak. Het heeft nu al de nodige schade aangericht. Koemen -die ik erg hoog heb zitten- gaat al weg, naar mijn idee mede omdat PSV hem maar geen duidelijkheid kan geven. Anders had hij waarschijnlijk in de winter al een nieuw contract getekend...
Ook nieuwe spelers zullen niet tekenen zolang niet duidelijk is wie volgend jaar de leiding heeft in Eindhoven. Sponsoren zullen afwachten of Hiddink blijft of niet, op bestuurlijk gebied kunnen er geen beslissingen genomen worden etc.

Kortom, het wordt de hoogste tijd dat er duidelijkheid komt. Ik zou zeggen: niet zeiken, Hiddink, je gaat gruwelijk veel verdienen en als je je werk goed doet is er geen vuiltje aan de lucht. En anders kun je met jouw naam vast wel ergens anders terecht bij een of ander leuk clubje...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 20:21   #2
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wie er nu gelijk heeft weet ik niet, maar het conflict escaleert terwijl dat niet nodig is. Het wordt nu een machtsstrijd die kinderachtig via de media gespeeld wordt. Zoiets als dit is toch binnenskamers op te lossen?

Een persconferentie beleggen als RvC, terwijl je een rol op de achtergrond hebt, zo vlak voor een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen, waarin je duidelijk partij kiest tegen je voorzitter en je trainer, is op zn minst slordig en niet netjes. Je respectabele voorzitter daarnaast een huichelaar noemen vind ik ook echt niet kunnen. Ik krijg ook het idee dat de RvC wil laten zien dat ze ook wat in de melk te brokkelen heeft.

Het gaat er daarnaast niet om of Hiddink goed gepresteerd heeft en of hij veel gaat verdienen. De club wil schijnbaar verder met hem, in wat voor constructie dan ook, en de voorzitter heeft daarvoor de voorwaarden met Hiddink afgesproken. En de presaties van wie dan ook in de club worden toch zowieso geevalueerd? Het is dus gewoon een oorlogje om geld. En de RvC gaat over het zakelijke plaatje...
Maar nogmaals, los dit soort problemen binneskamers op!

Of laat Guus maar terug naar Varsseveld komen. Kan hij meteen het zieltogende de Graafschap onder zn hoede nemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2004, 19:45   #3
rotzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

uhmz ja ik vind dat de RvC groot gelijk heeft want zoals als koeman al zei hij begint zich god te voelen , terwijl koeman en rutten de trainingen afwerken dus het vuile werk opknappen , komt hiddink er makkelijk vanaf en verdiend hij volgens mij erg veel, voor 3 jaar hem veel geld te betalen terwijl hij weinig doet en als hij weg gestuurd word ook nog een enorme afkoopsom betalen vind ik niet kunnen , dus die oplossing van de RvC vind ik ok!
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.