Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 November 2005, 10:55   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Prioriteiten in de opvoeding.

Wat stellen de huidige ouders voorop in de opvoeding?

Uiteraard zijn dat niet zoals zestig jaar geleden de katholieke waarden of beleefd zijn en steeds met twee woorden praten.
Hebben ouders nog wel tijd genoeg om hun kinderen op te voeden of leggen ze deze taak steeds meer bij anderen? (Hierbij denk ik aan kinderdagverblijven, scholen, ...)
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 13:22   #2
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat de ouders van nu het inderdaad heel druk hebben, waardoor ze minder tijd hebben voor hun kinderen. Als ze dan al eens tijd hebben, willen ze dit niet verpesten door strakke regels en structuur.

Volgens mij heeft dit een negatief effect nl. kinderen leren niet meer omgaan met regels, schoppen tegen de grenzen om uit te zoeken waar ze liggen,...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2005, 15:45   #3
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja, wat wil je daartegen doen. Je kan moeilijk mensen verbieden fulltime te gaan werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2005, 19:49   #4
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

moeilijk maar mogelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2005, 20:10   #5
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat de ouders tegenwoordig meer nadruk leggen op het materiële. Kan ook maar een indruk zijn. In ieder geval werd bij ons thuis voornamelijk de nadruk op respect, gevoelens gelegd.

Waarom moet een kindje van 3 jaar nike sportschoentjes hebben? het kind beseft er toch niks van.

Langs de andere kant moet je natuurlijk ook zien dat je kinderen niets te kort hebben (eveneens kledij). Misschien is het dan wel nodig om full-time te gaan werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2005, 17:04   #6
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is heel logisch, als je tegenwoordig niet beieden werkt (1 partime, 1 fulltime), zit je gewoon krap bij kas. Je kunt bijna niet anders.
Wel heel vervelend voor de kindjes natuurlijk, middagen doorbrengen bij een kindermeisje of op de kinderdagverblijf. Ik vond het altijd wel fijn dat er altijd iemand thuis was, mijn moeder of mijn oudste zus/broer.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:06.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.