Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 October 2005, 19:06   #1
TheSun
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard 13-jarig meisje

Een 13-jarig meisje van op m'n school heeft zelfmoord proberen te plegen door iets van 10 slaappillen te nemen. (is gelukkig mislukt, hebben ze wel haar maag leeggehaald.
Wat een rare wereld.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2005, 21:42   #2
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tis tegenwoordig erg gesteld...

heb er net over geleeerd tijdens godsdienst, de meeste zelfmoordpogingen zijn niet bedoeld om echt dood te gaan, maar als laatste hulp/aandachtkreet
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2005, 22:10   #3
TheSun
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
tis tegenwoordig erg gesteld...

heb er net over geleeerd tijdens godsdienst, de meeste zelfmoordpogingen zijn niet bedoeld om echt dood te gaan, maar als laatste hulp/aandachtkreet
Ik had altijd gehoord dat gewoon jezelf krassen en jezelf snijden als aandachtsding was...

Maar gewoon omdat ze een ruzie had met paar vriendinnen en haar vriendje het af had gemaakt?!! allé daarom wil je je toch ni van kant maken,toch?!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2005, 23:40   #4
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheSun
Maar gewoon omdat ze een ruzie had met paar vriendinnen en haar vriendje het af had gemaakt?!! allé daarom wil je je toch ni van kant maken,toch?!
Ga d'r maar vanuit dat er zeker wel meer speelt..

@Enit: Ik denk dat het een beetje kort door de bocht is om te stellen dat het altijd gaat om een aandachtskreet. Ik denk dat er wel degelijk ook mensen zijn die dusdanig radeloos zijn dat ze geen andere uitweg zien dan de dood. Iemand die zichzelf probeert te verdrinken (gewoon het water in loopt, geen adem meer haalt en dus verdrinkt) heeft een dusdanige sterke wil om dood te gaan dat het niet meer gaat om een laatste roep om aandacht. Iemand die niet ècht wil zal het ook niet zo makkelijk redden om zelfmoord met de dood ten gevolge te plegen.

Ik pleit overigens ook voor een verplaatsing van dit topic naar Psychologie & Filosofie.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2005, 14:49   #5
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans


Ik pleit overigens ook voor een verplaatsing van dit topic naar Psychologie & Filosofie.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2005, 21:09   #6
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ga d'r maar vanuit dat er zeker wel meer speelt..

@Enit: Ik denk dat het een beetje kort door de bocht is om te stellen dat het altijd gaat om een aandachtskreet. Ik denk dat er wel degelijk ook mensen zijn die dusdanig radeloos zijn dat ze geen andere uitweg zien dan de dood. Iemand die zichzelf probeert te verdrinken (gewoon het water in loopt, geen adem meer haalt en dus verdrinkt) heeft een dusdanige sterke wil om dood te gaan dat het niet meer gaat om een laatste roep om aandacht. Iemand die niet ècht wil zal het ook niet zo makkelijk redden om zelfmoord met de dood ten gevolge te plegen.

Ik pleit overigens ook voor een verplaatsing van dit topic naar Psychologie & Filosofie.
daarom zei ik ook "de meeste" he
er zijn er inderdaad die echt dood willen.
Als je het een noodkreet is, ga je jezelf idd niet verdrinken. Die bereken hun poging vaak zo dat ze tijdig gevonden worden. En ik denk dat zij ofwel overdosis opteren ofwel polsen doorsneden. Daarbij heb je het meest kans om levend teruggevonden te worden.
Ik heb trouwens ergens gelezen dat het echt bijna onmogelijk is om jezelf te verdrinken. Je lichaam heeft zo'n drang naar lucht dat je bijna automatisch naar lucht gaat happen en naar boven probeert te gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2005, 21:13   #7
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT

Ik heb trouwens ergens gelezen dat het echt bijna onmogelijk is om jezelf te verdrinken. Je lichaam heeft zo'n drang naar lucht dat je bijna automatisch naar lucht gaat happen en naar boven probeert te gaan.
vorige week hier toevallig nog iemand uit de buurt, had een anker aan zijn voeten gebonden..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2005, 21:19   #8
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
vorige week hier toevallig nog iemand uit de buurt, had een anker aan zijn voeten gebonden..
ja, als je je vastmaakt aan iets of verzwaart zoals stenen ofzo...
maar ik bedoel zonder enig 'hulpmiddel' he.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2005, 22:45   #9
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
ja, als je je vastmaakt aan iets of verzwaart zoals stenen ofzo...
maar ik bedoel zonder enig 'hulpmiddel' he.
Nuja.. Hier in de buurt heeft een kennis van ons zich op deze manier verdronken. Daarom zei ik ook dat de wil om te sterven dan wel héél sterk aanwezig moet zijn om dit te kunnen doen. Iemand die dus beslist zelfmoord te plegen op deze manier en hierin slaagt kan ook maar beter niet gered worden, want dan is het leven van dit persoon gewoon een hel.

Je zou jezelf maar met een anker naar beneden gooien en je op het laatste moment bedenken :S..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2005, 01:01   #10
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Ach de wereld wordt gek, beetje zelfmoord plegen als het allemaal niet goed loopt.
Meeste zelfmoord pogingen zijn impulsief, mesne besluiten in 10 minuten om zelfmoord te plegen, 80% heeft na een mislukte poging weer zin in het leven. Zeg nou zelf dan ben je toch een beetje loos bezig.
Sorry maar voor de meeste mensen die zelfmoord plegen heb ik geen respect.
Ik heb me ook wel eens een jaar ongelooflijk kut gevoeld, school gaat niet goed, alles loopt niet lekker, dan vraag je je af blijft dat zo. Pleeg je dan zelfmoord? Blijkbaar wel... Je bent toch gek als je je zelf dat flikt?

"Vroeger overwoog ik wel eens zelfmoord. Tot ik bedacht: wie vermoordt er nou zo iemand als ik? Toch alleen een idioot?"

Herman Brusselmans
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....

Laatst aangepast door Chrizlybeer : 20 October 2005 om 01:03
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2005, 18:27   #11
mats
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

somige mensen plegen zelfmoord voor de kleinste dingen, je moet je ook over bepaalde dingen kunnen over zetten é ja
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2005, 18:34   #12
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mats
somige mensen plegen zelfmoord voor de kleinste dingen, je moet je ook over bepaalde dingen kunnen over zetten é ja
klein is in dit opzicht een relatief begrip, wat voor jou heel klein kan zijn kan voor iemand anders heel groot zijn..
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2005, 13:38   #13
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

uit de godsdienstles:

waarom plegen jongeren zelfmoord?

redenen die mensen geven hoor het innemen van overdosis tebletten
1 anderen spijt, schuldgevoel bezorgen of scrhik aanjagen of hen betaald zetten
2 anderen duidelijk maken hoe wanhopig je je voelt
3 iemand anders beinvloeden of van mening doen veranderen
4 bevrijd te worden van een ondraaglijke geestestoestand
5 hulpzoeken (dat wil zeggen hulp van personen buiten het sociale netwerk van de persoon, bv professionele hulp)
6 uitvinden of een ander werkelijk van je houdt of niet
7 tijdelijk ontsnappen aan een ondraaglijke situatie
8 laten zien hoeveel je van iemand anders houdt
9 dingen voor anderen gemakkelijk maken
10 sterven
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2005, 16:49   #14
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jammer genoeg zijn veel van die redenen waarom zelfdoding gedaan wordt redelijk " verzonnen " .
die hene die het gedaan heeft kan het niet meer vertellen dus nemen ze de oorzaak het meest voor de hand ligende en wordt er niet verder gezogd of het geen andere oorzaak kan hebben dan bv scheiding van ouders... mss is het kind of dergelijke ooit misbruikt geweest en kon het er niet over en durfde het er tegen niemand over spreken...

en anders ben ik het eens met deze uitspraak : wat voor iemand heel klein is kan voor een andere zeer groot probleem zijn.

mvg
kurobu
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2005, 23:45   #15
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

op mijn stage was het een van de eerste dingen waar ik mee geconfronteerd werd. 14 jaar, 2e zelfmoordpoging

het is echt onzettend triest maar het gebeurt o zo vaak..... mijns inziens zijn ze slachtoffer van een klote maatschappij hiero.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2005, 21:53   #16
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

ik denk idd dat de maatschappij van tegenwoordig ook geen positieve impuls heeft op mensen die het moeilijk hebben..

iedereen wordt maar geacht om alles goed te doen, goed op school, veel vrienden, relatie, enz. als mensen die van nature erg zwak in de schoenen staan, dat niet redden, krijgen ze denk ik al redelijk snel deprisieve neigingen...
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 22:25   #17
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Inderdaad, dat zie je ook heel erg in Japan.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.