Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 December 2005, 20:50   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard De nieuwe spelling

Citaat:
Taalunie noemt boycot onverstandig

HILVERSUM Het is volgens de Taalunie onverstandig dat een aantal media de nieuwe spelling zal boycotten. Volgens de voorzitter van de spellingswerkgroep van de Taalunie, Van den Toorn, zal een boycot de communicatie niet bevorderen.

Drie landelijke kranten, vier weekbladen en de NOS hebben aangekondigd dat ze de nieuwe spelling boycotten. Ze vinden die absurd en inconsequent. Vanaf augustus moet bijvoorbeeld Middeleeuwen met kleine letter worden geschreven.

De media hopen dat de Taalunie nog tot inkeer komt, maar die zegt dat dat niet zal gebeuren."De wijzigingen zijn al vastgelegd in de Spellingswet."
Bron.
Ik vind het goed dat ze protesteren. De taalunie wil de Nederlandse spelling eenvoudiger maken, maar zo maken ze het voor ons net moeilijker. Zo wordt bijvoorbeeld vice-president vicepresident en meesterkok meester-kok. Hoe gaan we dat in 's hemelsnaam uit elkaar kunnen houden? Ik had eindelijk door wanneer er een koppelteken kwam en wanneer niet en welke letter er tussengevoegd moet worden. Dat ze het voor woorden als paddestoel en jongetje doen kan ik nog begrijpen, maar het gaat hier om meer dan duizend woorden! Zo maakt men het voor de mensen die de huidige Nederlandse spelling beheersen alleen nog maar verwarrender.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:18.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.