Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 October 2003, 21:27   #1
De Filosoof
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard De Kerk

De paus is een aflopende zaak en echt een grote aanhang heeft hij niet meer.

De plaatselijke kerken bedenken van alles om de jongeren naar de mis te laten gaan, maar tot hoe ver heeft dit zin?

Stelling: De kerk is in de huidige samenleving een achterhaald instituut.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2003, 17:25   #2
||redrose||
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Daar heb je gelijk in. Het is normaal dat jongeren zich niet meer aangetrokken voelen door de Kerk. De ideeën van de paus zijn het toppunt van discriminatie en naïviteit als je het mij vraagt.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2003, 17:33   #3
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de kerk verliest populariteit door de levenstijl van de moderne man en vrouw
die zijn gewoon te druk bezig om zich druk te maken over geloof, alleen in tijden van angst keert men zich weer terug naar het geloof, dat werd na 11 september best wel duidelijk in amerika, opeens liepen de kerken weer vol, maar nu lopen ze weer leeg

de leeg loop is ook niet tegen te gaan, of ze moeten de kerk diensten leuker maken, betere muziek, minder geloof zooi en het wat meer in deze tijd gooien, minder geboden en meer dingen die wel mogen
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2003, 17:59   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper

minder geloof zooi , minder geboden en meer dingen die wel mogen
ik dekn dat dat een aanpassing van de bijbel zou vereisen dan...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2003, 19:18   #5
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Ik denk het wel ja. Waardoor wordt de kerk nou eigenlijk gerund? Door een stel kardinalen die de paus, die zelf amper nog weet wat hij doet, gebruiken als een stroman die zij zelf mooi kunnen manipuleren. Maar zij weten ook dat als er een nieuwe komt, dat deze waarschijnlijk weer meer weet wat er moet gebeuren. Ik denk dat het sowieso nodig is dat de kerk van dit imago af komt om te zorgen dat ze weer nieuwe leden trekken. En dan is het nog zo dat de standpunten van de jeugd gewoon niet overeenkomen met die van de Kerk. Onderwerpen als Euthanasie en Abortus worden door de kerk afgezworen en dit zijn toch onderwerpen die onder de jeugd geliefd zijn, vooral Abortus. Meisjes die een keer met een jongen naar bed gaan, zwanger raken en dan abortus plegen zijn er veel. Als je dan Kerkganger bent wordt je dit verboden, dus neem je of meer risico, of je gaat niet naar bed, of je wordt tienermoeder, of je gaat gewoon niet naar de Kerk. En aangezien het laatste over het algemeen het gemakkelijkste is wordt hier voor gekozen. Dus zullen ze vooral daar iets aan moeten veranderen, maar aangezien dit weer in de bijbel staat, kunnen ze dit niet veranderen. Uiteindelijk zal naar mijn mening de Kerk doodbloeden in Nederland, maar in de Zuidelijke landen wordt er veel meer geloofd in de Kerk en daar zal hij dus stand houden, maar hier in Nederland zal het een hele kleine gemeenschap worden.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2003, 21:08   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het heeft allemaal veel te maken met de oerconservatieve mensen die in de top van de Kerk de macht hebben. Dat spreekt de moderne jeugd niet aan zorgt voor een leegloop. Zonder alle principes, normen en waarden uit de Bijbel overboord te gooien kun je naar mijn mening als Kerk best een wat eigentijdsere, modernere en ruimdenkendere koers varen. Als dat zou gebeuren, hoeft de kerk helemaal niet achterhaald te zijn. Want de basis van het christelijke geloof, met bijbehorende normen, waarden, etc., is naar mijn idee helemaal niet slecht. Alleen gaan helaas niet alle mensen die het geloof uit moeten dragen met de tijd mee...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2003, 08:30   #7
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zag laatst een of ander moderne (pastoor, dominee?) op TV. Hij haalde inderdaad aan dat er TE conservatieve mensen in de top zaten. En dat hij ook zijn eigen ideeen over euthanasie had en niet alles zomaar klakkeloos overnam van boven. Ik ben niet christelijk, maar ik vind het een positieve ontwikkeling.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2003, 18:09   #8
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
ik dekn dat dat een aanpassing van de bijbel zou vereisen dan...
Nee, de paus legt gewoon allerlei verboden op die nergens in de bijbel staan...
De kerk discrimineert gewoon iedereen die een beetje anders is, en heeft geen respect voor andere culturen/leefwijzen/godsdiensten/...
Verder zijn er gewoon minder gelovigen, ook doordat er meer wetenschappelijke verklaringen zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2003, 18:43   #9
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

De paus is natuurlijk iemand die de teugels in handen moet houden een leider van een grote organisatie als deze kan niet progresief zijn. Een groot leider moet altijd concervatief zich opstellen (uitzondering : revolutie) het zijn juist de lageren in rang denk aan cardinalen, priesters en plaatselijke geestelijken die de progresiviteit moeten tonen. En hoera dat doen ze tegenwoordig ook.

De kerk een geloof een manier van leven. Niets mis mee maar idd op veel punten niet meer geschikt voor de huidige moderne wereld. De kerk ziet dit zelf ook in en veranderd mee.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2003, 20:15   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
het zijn juist de lageren in rang denk aan cardinalen, priesters en plaatselijke geestelijken die de progresiviteit moeten tonen. En hoera dat doen ze tegenwoordig ook.
Maar het wordt al gauw lastig in een dictatuur als de Kerk, en met een oerconservatief aan de leiding, die gaat over de aanstellingen en nog gauw even wat conservatieven aanstelt voor hij straks de pijp uit is (want hij gaat door tot hij erbij neer valt, terwijl hij al lang niet meer capabel is)
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.