Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 September 2004, 21:07   #1
ikkeuh16
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard zomaaar normaal?

ik heb even een "kort" verhaalke te vertellen

ik heb ongeveer twee jaar een hele hele goeie vriend gehad, waar ik vaak meer voor voelde dan vriendschap en hij ook voor mij. na e dik jaar hebben we 4.5maand verkeerd maar dat ging niet goed en ware we terug goei vriende. we hebben nooit e makkelijke vriendschap gehad door ..echte redene weet ik niet, soms denk ik omdat we atlij wel iets voelde enzo..

maar toen we terug vriende ware was het anders als voor we verkeerde. we waren vele closer, kwamen nog atlij bij elkaar me 2 thuis vo op zen kamer op bed tv te zien, lagen altij in elkaars armen en knuffelde, smste elke avond...na tijd kwam er ook nog kussen en strelen bij dus kortom tussen vriendschap en verkeren. vaak was er wel periodes dat dat minder ook was, dat hij niet meer zo'n vriende wou zijn, moeilijke periodes, want plots zonder rede wou hij terug gewoon vriende zijn en met me omgaan als met al zen vriende..wat ik nooit snapte..

nu wat onvermijdelijk was en wat voor de hand lag na al onze poginge in onze vriendschap is het gebeurd, we hebben een ruzie gehad die niet meer goed kwam..nu dat is twee maand bijna geleden(oorzaak was weer eens dat hij ineens terug gewoon vrienden wou zijn en die ruzie is uitgedraaid op nog andere onderwerpe)
, hij is niet meer vies ofzo maar wil er geen moeite voor doen...ik snap hem, ik heb veel fout eraan, maar ik wil hem niet kwijt! hij was men eerste echte beste vriend en men eerste vriend die ik had sinds ikverhuisde naar waar ik nu woon..twas speciaal tussen ons en ik had geluk met zo'n vriend als hem..
hij was er als ik hem nodig had, hij deed alles vo mij en geefde enorm veel om mij, hij heeft me heel graag gezien(nu waarschijnlijk niet meer:s) ik keek op naar hem, en hij leerde me heel veel van hoe hij dacht over sommige dingen en hoe hij dingen aanpakte, hij had altij wel begrip voor me...
ook al zag ik dat niet altij..

nu ik snap dat onze vriendschap momenteel niet echt nog "bestaat" er is veel gebeurd , dat tijd nodig heeft om te herstellen en om elkaar te vergeven. ook dat ik niks meer dan vriendschap meer zou voelen voor hem en puur vriendschappelijk kan omgaan met hem..
maar toch heb ik schrik dat alles niet meer goed komt..



is er kans dat een vriendschap dat vaak moeilijke momente heeft, waar int algemeen beide partners zich redelijk slecht bij voelde (bij de vriendschap) maar ook heel goeie en mooie momente hebbe gehad, als ze same ware alles goe was en heel veel aan elkaar hadden als er geen ruzie ofzo was. goed komt?
van zich zelf?
ik geloof soms wel in iets van als het zo moet zijn zal het wel gebeuren, iets als het lot. als het niet gebeurd, niet goed komt hoefde het ook zo ni te zijn. daar heb just ik schrik voor!
ik wil mijn beste vriend helemaal ni kwijt en wil er iets aandoen maar heb schrik , ik vechte atlij voor onze vriendschap tot die laatste ruzie..ik weet ni waarom, maar wil wel weten wat ik kan doen, hopelijk heeft iemand e mening erover of wil iemand gewoon ideetjes geve...

het klinkt dom maar die jonge betekend heel veel vo mij, zonder hem hadek ik het vele moeilijk, dat heb ik hem al gezgd maar hij ist beu onze vriendschap, al die ruzies en die slechte momente
hij voelt zich nu vele beter zegt hij, ik kant ni gelove dat hij het totaal niet erg vind dat onze vriendschap kapot is..toch wil ik er is voorzichtig stap voor stap moeite voor doen, ...
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2004, 08:43   #2
jefflover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb momenteel ook ruzie met mn beste vriend...
we hebben een zeer eerlijke vriendschap, als ik iets doe dat hij nie schitterend vindt dan zegt hij dat gewoon en omgekeerd...
nu is dat een beetje fout gelopen toen ik commentaar gaf op post-relatie sex met zn ex-lief (lange en ingewikkelde verwikkelingen maar soit)...
ik heb er het volste vertrouwen in dat alles weer goed komt ook al is hij momenteel super pissed op mij...
tis een beetje kwestie van goede verstandhouding denk ik...
hij weet dat ik gelijk heb maar hij moet eerst wat afkoelen om dan toe te geven...

ik zou het eftjes laten rusten... gewoon rustig opnieuw beginnen... sla es een praatje met hem... gewoon over iets triviaal, school of het weer of zo...
niet direkt zo super sentimenteel en diepzinnig beginnen doen...
geef em wa tijd om weer aan je te wennen?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:12.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.