Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 February 2005, 14:43   #1
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Wat doe je als iets niet zo gaat als jij het in je hoofd had?

Wat doe je dan? Wil je er meteen niets meer vanaf weten? Of ga je gewoon met frisse moed verder?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2005, 14:47   #2
Era
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik word dan chagrijnig :@ en dan ga ik afleiding zoeken in iets heel anders. Vervolgens laat ik het item een tijdje voor wat het is en daarna probeer ik het gewoon opnieuw.
Wat er ook gebeurt... (a la Bassie en Adriaan)
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2005, 19:09   #3
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik word dan heel erg agressief tegenover mezelf. Schelden, tieren tot het wel goed gaat...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2005, 19:26   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

euh...de oplossing zoeken
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2005, 23:50   #5
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik ben een beetje erg nuchter wat dat betreft en laat de zaken gewoon gaan zoals ze moeten gaan. Als ik er iets aan kan veranderen/verbeteren zal ik dat zeker doen.

Maar over het algemeen maak ik me niet zo snel druk om dingen..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 11:05   #6
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Ik ga juist door en door, want ik wil het gedaan krijgen. Als ik echt tegen dingen aan begin te schoppen roep ik mezelf meestal wel weer tot de orde of ga ik ff wat anders doen.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 15:37   #7
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hangt van de situatie af... is het een prul, kan het me niet zo veel schelen, gaat het om iets groters, dan zou ik heel pissed zijn, en m'n verdere reacties, geen idee...
er is ook wel een verschil bij dromen, dan wil je vaak iets heel erg graag, maar is de kans wel heel klein dat het komt...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 16:00   #8
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat gebeurt als je denkt dat je de toekomst kunt voorspellen.

'' maar ik had het me zo mooi uitgedacht en toen ....'''

hoevaak hoor je dat niet, ik vind dat zo achterlijk, dus als je iets in je hoofd uitdenkt ga je uit van 1 uitkomst, dat is gewoonweg simpel te noemen, als je van verschillende uitkomsten uitgaat en ruimte over laat voor onverwachte dingen, zit je veel beter.

dan laat je je ook niet verrassen, en als je er op voorbereid bent dat je verrast kunt worden, sta je er open voor en als het dan zo gebeurt kun je er ook naar handelen, je hoeft dan ook niet boos op jezelf te zijn. iets wat zowieso verspilde energie is.

ik plan dingen heel uitgebreid, ik wil in sommige gevallen zelfs zo ver gaan om het op papier uit te werken, zoals laatst moest ik naar t politie buro om me te verantwoorden voor iets wat ik gedaan had, de vorige avond mijn verklaring thuis op papier gezet, vragen bedacht die hij mogelijk kon stellen met gepaste antwoorden er bij, de volgende dag naar het politie buro, en hij stelde me vragen die ik zelf ook verwacht had , ik was er klaar voor en dankzij goede voorbereiding kom ik er dus van af met alleen het betalen van datgene wat kapot gegaan was.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 17:45   #9
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

@BlackTurtle: Dus als jij iets laat vallen in bijvoorbeeld een douch putje, en je hebt een werkplan opgesteld (kon ik ff niet laten ) Je bent dan eindelijk aan het proberen toegekomen en dan wil het keer op x niet lukken. Dan blijf je gewoon cool en rustig met in je achterhoofd dat het net de afvoer in kan glippen? (Stel je voor dat `t kan eh)

Kortom: je kan ook gefrusteerd raken zonder een gepland doel voor ogen te hebben.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"

Laatst aangepast door Flater : 8 February 2005 om 17:48
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 19:26   #10
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
hangt van de situatie af... is het een prul, kan het me niet zo veel schelen, gaat het om iets groters, dan zou ik heel pissed zijn, en m'n verdere reacties, geen idee...
idem, het ligt ook aan de periode.. dus als het een bepaalde week is, moet je uit de buurt blijven
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 19:45   #11
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga gewoon lekker door, t lukt bij mij toch nooit zoals ik het in mijn hoofd had..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 19:49   #12
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ligt aan de situatie...
meestal gewoon doorgaan of ergens anders afleiding zoeken, bij vrienden bijvoorbeeld.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2005, 23:53   #13
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
@BlackTurtle: Dus als jij iets laat vallen in bijvoorbeeld een douch putje, en je hebt een werkplan opgesteld (kon ik ff niet laten ) Je bent dan eindelijk aan het proberen toegekomen en dan wil het keer op x niet lukken. Dan blijf je gewoon cool en rustig met in je achterhoofd dat het net de afvoer in kan glippen? (Stel je voor dat `t kan eh)

Kortom: je kan ook gefrusteerd raken zonder een gepland doel voor ogen te hebben.
ik zou het nooit in de buurt van het putje laten komen om het risico ervan te vermijden
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 21:07   #14
liam
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

drinken, roken en vloeken helaas
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 23:37   #15
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik kan er niet tegen als er iets fout gaat, dus dan ga ik zitten mokken en doe ik het nooit meer of pas als die mopperbui voorbij is
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.