Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 February 2005, 18:28   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard kinderen en actiefilms: oorzaak of uiting?

Het bekijken van actiefilms, het spelen van computerspelletjes vol geweld, ...: een oorzaak dat de kinderen gewelddadiger zijn of een manier om hun agressie te uiten?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2005, 21:00   #2
Yakkie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm dan denk ik eerder het eerste... alhoewel het 2e ook best kan... lekker vaag
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2005, 02:13   #3
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tuurlijk is dat een oorzaak, ik kan me nog herinneren hoe wij op school power rangertje speelden, en op mekaar in trapten, en sloegen, onder het mom van zo doen ze het ook op t.v. .

dus zeg maar niet dat het niet zo is, ik kan er van getuigen dat het wel zo is.

spongebob dat vind ik leuk voor kinderengeen geweld veel dingen die met omgang te maken hebben dat is goed.
Veel dingen op nederland 3 zappelin ook, maar wat op yorin en fox is is schandalig, alles is een strijd, wie is er de beste, je moet er voor vechten(pokemon,hoe heet die shit met die kaarten?,digimon, etc. , is dat nou serieus wat we onze kinderen willen leren ?

ik vind dat daar het begin ligt, en dat is zo, je kunt absoluut iemand vormen door opvoeding, maar is de huidige vorm van opvoeden door de t.v. zoals we die steeds vaker zien wel verstandig?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2005, 10:49   #4
liam
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: kinderen en actiefilms: oorzaak of uiting?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Het bekijken van actiefilms, het spelen van computerspelletjes vol geweld, ...: een oorzaak dat de kinderen gewelddadiger zijn of een manier om hun agressie te uiten?


Het bekijken van actiefilms kan een aanleiding zijn dat kinderen hun frustratie gaan uiten op de manier zoals ze die leren kennen, door dus met geweld om te gaan. Maar, ik ben ervan overtuigd dat kinderen nog steeds zelf de beslissing nemen geweld te gaan gebruiken. Ik denk niet dat een kind van 12, dat elke dag mensen doodschiet op het scherm, dat in de realiteit ook wil doen. Zo'n games zijn een vlucht, een aparte wereld waar je in en uit kan lopen. Ik denk niet dat de oorzaak van het gewelddadiger zijn, ligt bij geweldadige games.. Eerder bij alle vooroordelen die er zijn bij kinderen die nu eenmaal, en eigen aan de tijd, graag met games spelen..
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2005, 12:50   #5
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Re: Re: kinderen en actiefilms: oorzaak of uiting?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liam
Zo'n games zijn een vlucht, een aparte wereld waar je in en uit kan lopen. Ik denk niet dat de oorzaak van het gewelddadiger zijn, ligt bij geweldadige games.. Eerder bij alle vooroordelen die er zijn bij kinderen die nu eenmaal, en eigen aan de tijd, graag met games spelen..
Dus volgens jou is het dan eerder een uiting dan een oorzaak.
In Engeland hebben ze toch al games uit de handel gehaald omdat een jongen op dezelfde manier als het spel mensen van bij hem op school overhoop knalde?
Dat het geen van beide is, denk ik echter niet ...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2005, 15:11   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij komt het door slappe opvoeding
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2005, 16:20   #7
sJur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Geen van beide......kinderen spelen al altijd cowboy en indiaan of soldaat of whatever....


amen.....
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2005, 19:09   #8
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: kinderen en actiefilms: oorzaak of uiting?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Dus volgens jou is het dan eerder een uiting dan een oorzaak.
In Engeland hebben ze toch al games uit de handel gehaald omdat een jongen op dezelfde manier als het spel mensen van bij hem op school overhoop knalde?
Dat het geen van beide is, denk ik echter niet ...
voor effect is fascinatie nodig
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:55.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.