Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 February 2004, 18:56   #1
Weirdo Me
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Sex voor het huwelijk.

Ik moet denk ik maar beginnen met te melden dat ik Islamitisch ben. Ik ben dus ook Islamitisch opgevoed.
Dingen zoals alcohol drinken en sex voor het huwelijk hebben, waren 'verboden'. Dat alcohol verboden is,daar kon ik nog bijkomen, (het is slecht voor je gezondheid en vaak ook duur). Ik drink dan ook geen druppel alcohol.

Maar dat je geen sex mag hebben voor het huwelijk vond ik vreemd. Waarom wel na het huwelijk? Waarom geven die papiertjes jou toestemming sex te hebben met degene van wie je houdt? Wat stelt het huwelijk nou eigenlijk voor? Deze vragen stelde ik mezelf. Ik ben tot de conclussie gekomen dat ik voor mezelf maagd zijn tot het huwelijk zeker niet belangrijk vind! Sex is natuurlijk een bijzonder iets, dat je moet koesteren, maar wachten tot het huwelijk als je echt van iemand houdt? Je zou daarna trouwens ook toch met diegene kunnen trouwen? Ik vind dat als je bij iemand het gevoel hebt dat het goed zit, je zeker sex mag hebben.
En ik denk dat ik daar als Islamitisch meisje nogal alleen insta.
Maar dat maakt me niks uit. Helaas vinden mensen je (in deze samenleving) meteen een 'slet' als je dat denkt
Toch hou ik me vast aan mijn standpunt. En ik vind het, vanzelfsprekend, een goed standpunt.


Ik vraag me af hoe jullie over sex voor het huwelijk denken.
Wacht jij op de 'ware'? (de ware kan ook je vriend zijn, waarmee je nog niet getrouwd bent!)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 19:07   #2
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Sex is kinderen krijgen vroeger. Trouwen is een verbinding hebben tussen 2 mensen vroeger. Wil je kinderen moest je toch op z'n minst getrouwd zijn. Want als je niet getrouwd bent, hoe kan je dan van elkaar houden of kinderen krijgen ofzo.
Zit ik hier goed?
En een maatschappelijke reden. Door te trouwens hadden kinderen meestal een grotere kans op een opvoeding.
Dit is de laatste tijd allemaal een ebetje verandert. Anti-conceptie en emancipatie en weet ik veel. Geen sex voor het huwelijk vind ik een beetje vreemd.

Wist je trouwens dat ongeveer 1 glas wijn per dag eigenlijk gezond is, goed voor bloedvaten ofzo (ongeveer het enige argument dat hele-flessen-per-week-drinkers kunnen aanvoeren om hun gedrag te verantwoorden )
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 19:12   #3
Weirdo Me
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tijden veranderen idd. Sex heeft niet alleen een doel kinderen te verwekken. Je kund dmv sex ook je partner laten weten dat je van hem houdt en hoeveel!

En dat wist ik van dat glas wijn. Maar ik vind het nogal een slap excuus, geloof ik niks van. Als ik gezond wil doen, ga ik wel lekker een eindje joggen ipv een glas wijn drinken als excuus dat het gezond zou zijn!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 19:16   #4
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Originally posted by Weirdo Me
Tijden veranderen idd. Sex heeft niet alleen een doel kinderen te verwekken. Je kund dmv sex ook je partner laten weten dat je van hem houdt en hoeveel!

En dat wist ik van dat glas wijn. Maar ik vind het nogal een slap excuus, geloof ik niks van. Als ik gezond wil doen, ga ik wel lekker een eindje joggen ipv een glas wijn drinken als excuus dat het gezond zou zijn!
precies, helemaal mee eens. Over sex en wijn
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 19:20   #5
Weirdo Me
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heel fijn! Drink je veel alcohol trouwens?

Maar ik wil met iemand in discussie!! Wil een discussie, nu!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 19:24   #6
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

weinig mensen nu online denk ik

drink niet veel alcohol, als ik het doe zoveel mogelijk. Ik drink alcohol om dronken te worden, niet omdat het lekker is, want dan kan je net zo goed cola nemen ofzo (nog goedkoper ook). Ik ben een aanhanger van carpe diem.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 19:40   #7
Weirdo Me
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom waarom waarom zou je alcohol drinken om dronken te worden? Ben je echt zo stijf dat je niet zonder kunt? Nee, serieus hoor, waarom drink je om dronken te worden? Wat is daar zo leuk aan? Dat vind ik dus het stomste eraan, mensen drinken het om dronken te worden? In wat voor wereld ben je als je dronken bent? Gewoon op dezelfde als zonder dat ongezonde spul hoor mensen!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 19:48   #8
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

ik (of veel mensen geloof ik) ervaar de wereld heel anders. Het lijkt me ook wel droog om bijvoorbeeld een zooi paddo's te nemen. Wat ik zie is mijn wereld enz. en die wereld is gewoon anders, mijn gedachtegang is anders. Ik heb nog geen nadelige consequenties gemerkt/gezien, dus weer de vraag, waarom niet.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 19:56   #9
Weirdo Me
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hebben we het nog over alcohol? (ff tsjekken hoor )
Nee, nu merk je misschien nog niets, maar je weet toch wel dat 't je lever aantaast hoop ik? En dat merk je idd niet op vroege termijn. Maar dat zul je wel merken, als je niet met mate drinkt.
En je weet toch ook wel dat je bij een glas bier 'x'- aantal hersencellen doodgaan?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 19:56   #10
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Weirdo Me
Waarom waarom waarom zou je alcohol drinken om dronken te worden? Ben je echt zo stijf dat je niet zonder kunt? Nee, serieus hoor, waarom drink je om dronken te worden? Wat is daar zo leuk aan? Dat vind ik dus het stomste eraan, mensen drinken het om dronken te worden? In wat voor wereld ben je als je dronken bent? Gewoon op dezelfde als zonder dat ongezonde spul hoor mensen!
Feit is dat mensen in Italië en Frankrijk doorgaans een stuk langer leven, gut, hoe zou dat nu komen

Omdat ze dus iedere avond dat rode wijntje drinken (vermindert de kans op hart- en vaatziekten, dit is wetenschappelijk aangetoond, zoek maar op) en veel in de olijfolie bakken wat natuurlijk erg gezond is ipv. die chemische troep en nog lekkerder ook om eerlijk te zijn

Maar om terug te komen op sex voor het huwelijk, zolang je je niet als een "snol" gedraagt en achter iedere broek aanhuppelt, waarom niet? Wij zijn oud en wijs genoeg omdat zelf te bepalen denk ik zo
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 20:00   #11
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

nog steeds alcohol! of andere drugs. Maar vooral Alcohol . Ik ben 16 en van mij lever merk ik het pas over een paar jaar, minstens. Klinkt wat eigenwijs en dom maar in mijn visie (gaan we weer ) is dat het niet. Maar die ga ik lekker niet vertellen anders ben ik weer een aandachttrekker .

Op de hoeveelheid hersencellen (of kwaliteit daarvan) kan ik nog wel een tijdje doorgaan (en ik drink trouwens geen bier, niet lekker )
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 20:04   #12
Weirdo Me
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zo druk is het niet in deze fora. En ik beloof je dat ik je geen aandachttrekker ga vinden.


En ik vind het zo'n gigantisch excuus. Alcohol drinken omdat het gezond schijnt te zijn
Ik weet zeker dat wanneer je normaal sport, je nóg langer zult leven dan die Italianen! En dat lijkt me ook heel logisch.
als je langer wilt leven moet je gewoon sporten. En btw, mensen houden het echt niet bij dat ene glas was goed voor je zou zijn! Geloof jij van wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 20:07   #13
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

nope, dat geloof ik van niet. Laten we mijn ouders nemen. laten we zeggen, euhh, 10 flessen wijn per week, 15 als we een keer een borrel hebben en ruim 20 per week als we een keertje een feestje hebben. Je gaat mij niet zeggen dat gezond is. Maar zoveel drink ik niet.

nu is het trouwens niet zo druk maar toch aardig wat mensen lezen dit allemaal en dit is niet het moment
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 20:12   #14
Weirdo Me
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je bent eerder een aandachttrekker als je er zo geheim zinnig over doet, dan wanneer je het gewoon heel normaal verteld hoor

Maar ik zeur niet om jou filosofie. Dus vertel het maar wanneer jij er klaar voor denkt te zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 22:51   #15
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap de visie dat je je lichaam niet zomaar aan iedereen moet 'afgeven', maar tot na je huwelijk wachten vind ik 'n beetje vreemd voor mijn gevoel. Dat je je 'hele leven' wacht met sexxen.. stel nou dat hij ontzéttend tegenvalt?

Ik vraag me soms af of ik niet gewoon te vroeg begonnen ben met sex, of ik niet had moeten wachten op De Ware, of in ieder geval iemand die meer De Ware is dan de bewuste ex..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 10:05   #16
Weirdo Me
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe oud was je toen je was begonnen dan?
En ik denk idd dat veel mensen met dat probleem zitten ( en mn de meisjes, ik heb geen idee waarom ). En ik denk ook dat dat vaak het geval is. Dat ze te vroeg begonnen zijn. Je moet er echt klaar voor zijn, en dat klinkt heel cliché, maar het is echt zo!!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 22:16   #17
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Weirdo Me
Hoe oud was je toen je was begonnen dan?
En ik denk idd dat veel mensen met dat probleem zitten ( en mn de meisjes, ik heb geen idee waarom ). En ik denk ook dat dat vaak het geval is. Dat ze te vroeg begonnen zijn. Je moet er echt klaar voor zijn, en dat klinkt heel cliché, maar het is echt zo!!
16. Ik was lichamelijk niet te jong, maar die jongen was gewoon niet iemand waar ik de rest van mijn leven mee wilde delen. Stom dus
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2004, 16:46   #18
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik wil uberhaupt geen seks. Nu niet en na het huwelijk ook niet, heb geen id maar heb daar echt al tijden wat tegen. Ik vind gewoon het idee al vreselijk dus doe ik het niet.
Geef mij maar n whiskey of wodka
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 11:03   #19
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ik wil uberhaupt geen seks. Nu niet en na het huwelijk ook niet, heb geen id maar heb daar echt al tijden wat tegen. Ik vind gewoon het idee al vreselijk dus doe ik het niet.
Geef mij maar n whiskey of wodka
jouw hormonen moeten nog gaan werken zo te horen


enneuh het idee achter sex pas na het huwelijk heeft zo z'n redenen... bijvoorbeeld dat je eerst moet bewijzen dat je zekerweten verder wilt met de desbetreffende persoon. Je ontwikkeld eerst een zwaar emotionele band.. en daarna ga je pas verder met de lichamelijke band.
Hierdoor ben je verzekerd dat de emotionele band blijft bestaan.. en dat de relatie niet alleen om de sex draait..

ik ben trouwens voor sex voor het huwelijk.. maarjah... ik ben een man he
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 12:50   #20
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by FunFair
jouw hormonen moeten nog gaan werken zo te horen
April 3, 1987
valt mee toch?
als ze dat vindt is dat toch prima sjah ik zeg persoonlijk dat ze niet weet wat ze mist maar als je et echt niks vindt, en die mensen zijn er ook, dan moet je het ook niet afdwingen, kom op zeg, baas over t eigen lijf toch?

ow ja over sex voor het huwelijk, het is een persoonlijke opvatting wat de topicstarter beschrijft, in de islamcultuur is het taboe en jij als eenling doorbreekt dat echt niet zomaar, ook al zijn wij westerlingen het bijna allemaal met je eens.
Als je deelgenoot van die cultuur wil blijven zul je je daaraan moeten houden
Ik vind het persoonlijk ontzettend oneerlijk dat in de islam vrouwen zoveel minder mogen dan mannen, wat is dat voor raars, alsof een vrouw minder goed kan denken dan een man (ja wel als ze minder wordt opgeleid maar ik heb VWO gedaan en ik heb veel mannen ontmoet die echt niet intelligenter waren dan ik ofzo, dus dat slaat echt nergens op)

Maar wat je niet moet vergeten is dat je voor je huwelijk natuurlijk wel sex kan hebben met iemand van wie je zielsveel houdt maar dat je dan toch niet officieel aan diegene gebonden bent en dat betekent dat je nog altijd uit elkaar kunt gaan, hoeveel je op dat moment ook van elkaar houdt. Liefde hoeft niet altijd voor eeuwig te zijn, verkijk je daar ook niet op.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 13:17   #21
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ik wil uberhaupt geen seks. Nu niet en na het huwelijk ook niet, heb geen id maar heb daar echt al tijden wat tegen. Ik vind gewoon het idee al vreselijk dus doe ik het niet.
Geef mij maar n whiskey of wodka
Nooit
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 14:26   #22
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
April 3, 1987
valt mee toch?
als ze dat vindt is dat toch prima sjah ik zeg persoonlijk dat ze niet weet wat ze mist maar als je et echt niks vindt, en die mensen zijn er ook, dan moet je het ook niet afdwingen, kom op zeg, baas over t eigen lijf toch?

Denk niet dat t aan hormonen ligt idd, kweet niet waaraan wel. Maar wil et gewoon niet,
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 14:26   #23
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Citaat:
Originally posted by chica
Nooit
Denk nu nooit idd, mischien over 2 jaar denk ik er anders over. Maar nu wil het nooit niet...
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 14:46   #24
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Geen sex voor het huwelijk?
Is het nu al een beetje te laat voor

Maar ik kan er best in komen dat er mensen zijn die vanuit geloofsovertuiging er niet aan beginnen. Moet iedereen voor zichzelf weten.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 15:28   #25
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zeg altijd maar,

geen huwelijk voor de seks
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 17:31   #26
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het belangrijk om het niet met de 1e de beste te doen, maar te wachten tot je een wat stabielere relatie krijgt, waarvan je 'zeker' weet dat het nog een tijdje gaat duren en ook dat je echt van die persoon houdt. Voor mij moet er eerst een emotionele band zijn, voordat je lichamelijk ver gaat. Zodat je inderdaad zeker weet dat het niet om de seks gaat. Seks is voor mij ook neit iets puur lichamelijks.

In die zin snap ik dus wel dat er mensen zijn die tegen seks voor het huwelijk zijn. Ik vind het alleen tegenwoordig neit meer nodig, aangezien de meeste westerse mensen toch pas trouwen rond hun 25e-30e, terwilj ze daarvoor al succesvolle en langdurige relatie's kunnen hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 20:23   #27
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind ook dat het neit alleen geestelijk moet klikken maar ook lichamelijk.

stel dat je trouwt. maar je kan gewoon GEEN seks hebben met die persoon (zowel lichamelijke redenen als ervaring redenen) als het niet klikt op dat vlak denk ik dat uiteindelijk een relatie niet echt succesvol kan zijn.

voor mij (en ik denk voor veel anderen ook) hoort seks gewoon bij een relatie. als het slecht gaat met de seks gaat het ook slecht met de relatie..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 20:29   #28
Shanna89
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Uhh.. En als je nou onwijs van iemand houd? Zou dat dan ook niet kunnen? Een relatie bedoel ik.

En tsja mensen die niet aan sex voor het huwelijk doen... Moeten ze zelf weten. Kan het ook wel begrijpen Tsja.. Je zal toch pas op je 40e trouwen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 21:43   #29
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
ik vind ook dat het neit alleen geestelijk moet klikken maar ook lichamelijk.

stel dat je trouwt. maar je kan gewoon GEEN seks hebben met die persoon (zowel lichamelijke redenen als ervaring redenen) als het niet klikt op dat vlak denk ik dat uiteindelijk een relatie niet echt succesvol kan zijn.

voor mij (en ik denk voor veel anderen ook) hoort seks gewoon bij een relatie. als het slecht gaat met de seks gaat het ook slecht met de relatie..
Ik ben het helemaal met je eens. Seks is ook intimiteit met elkaar en even volledig met elkaar bezig zijn. Ik ben er niet voor om met elke man in bed te duiken, maar bij een goede relatie hoort ook seks.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2004, 20:37   #30
Ryzer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat sex je relatie enorm kan versterken en beteren.
Waarom zou je er dan mee wachten tot je getrouwd bent?
Dat is een taboe uit de jare stillekes, maar nu...
Ik heb het altijd al (sorry hiervoor) onnozel gevonden.
Als je van iemand houdt is sex een normale zaak.
Is het dan volgens die bijbel zo dat je pas genoeg voelt voor iemand als je getrouwd bent? Dat is zever imho.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 14:38   #31
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sex is iets dat je moet delen met een heel speciaal iemand en niet zomaar iemand, vind ik.
geen sex hebben voor het huwelijk is bescherming voor jezelf!
kijk eens om je heen, soms is het wel een wedstrijd!
vele jongens doen stoer over hoeveel meiden ze hebben gehad enz.
sex wordt/is pure lust!!!
kijk hoe ver het al is gegaan!! mannen en vrouwen zijn soms zo wanhopig dat ze naar de hoeren gaan
het moet gewoon speciaal zijn!!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 17:54   #32
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben niet voor geen seks voor het huwelijk, maar het is alleszins beter dan seks met zomaar iedereen.
Seks betekent voor mij 'de liefde bedrijven', ik zou nooit seks hebben met iemand die ik niet graag zie, maar daarom moet ik er nog niet mee getrouwd zijn.
Voor mij past seks in een langdurige relatie met iemand die je graag ziet en bij wie je de rest van je leven wilt blijven, met wie je wilt trouwen of samenwonen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 17:41   #33
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

over die alcohol van jouw ni in het begin
wel weet je
is niet perse ongezond
teveel is ongezond
een glas wijn om de dag ofzo
en waarom dat je geen sex voor het huwelijk moogt hebben
ik ga het kort houden
omdat je dat nooit gemogen hebt
het staat in de koran
en zoals je weet mag de koran niet veranderd worden
dus zal het ook nooit mogen
ikzelf geloof niet in het huwelijk
dus natuurlijk ook niet in onthouding voor het huwelijk
trouwens is dit niet meer voor sexualiteit?
of voor cybertalk
want psychologie word hier wel zeeer breed gezien
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2004, 17:39   #34
supermens
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind die regel van geen alcohol drinken wel begrijpelijk, en als ik jou was zou ik die ook opvolgen omdat het je geloof natuurlijk wel is. Maar dat sex alleen na het huwelijk mag vind ik een beetje onzin. Als je het veilig doet is er niets aan de hand vind ik. Een kind kan je pas krijgen (vind ik) als je getrouwd bent, maar dat je sex niet voor het huwelijk mag, dat vind ik onzin.
Maar dan bedoel ik niet gewoon met iedereen naar bed gaan. Ik versta naar bed gaan met iemand onder iets wat je doet als je weet dat het de man/vrouw echt een goede partner is.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2004, 03:50   #35
Asmooh
Ik wel, Jij ook?
 
Asmooh's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Delft
Berichten: 214
Stuur een bericht via ICQ naar Asmooh
Standaard

mn vriendin en ik kiezen voor seks na het huwelijk
Gewoon sowieso.. huwelijksnacht.. romantisch etc..
daarbij doen we genoeg alleen 'het' doen we pas op huwelijksnacht..
en ik vind het sowieso goede instelling van ons
__________________
[url=http://www.yoforum.nl]YO! Forum[/url]
Asmooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2004, 14:24   #36
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Sex is een heel speciaal iets en ik vind dat je dat met iemand moet hebben met wie je de rest van je leven wilt doorbrengen..

Ik wacht zelf tot na het huwelijk, ik vind het echt te belangrijk.. de 1e keer moet iets speciaals zijn en ik wil dat die persoon me 1e en laatste blijft.
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 09:27   #37
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

wat is het verschil tussen sex na het huwelijk en sex voor het huwelijk?
en is het niet zo dat sex soms totaal niets te maken heeft met liefde?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 09:52   #38
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Sex is een heel speciaal iets en ik vind dat je dat met iemand moet hebben met wie je de rest van je leven wilt doorbrengen..

Ik wacht zelf tot na het huwelijk, ik vind het echt te belangrijk.. de 1e keer moet iets speciaals zijn en ik wil dat die persoon me 1e en laatste blijft.
waarom zou je je liefde toetsen aan een instelling als het huwelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 10:23   #39
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Is het ook sex voor het huwelijk als je niet van plan bent om met elkaar te trouwen ?
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 10:42   #40
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Sex is een heel speciaal iets en ik vind dat je dat met iemand moet hebben met wie je de rest van je leven wilt doorbrengen..

Ik wacht zelf tot na het huwelijk, ik vind het echt te belangrijk.. de 1e keer moet iets speciaals zijn en ik wil dat die persoon me 1e en laatste blijft.
dan vraag ik me af of je al zo direct weet op voorhand bij wie je voor altijd gaat blijven
tegenwoordig scheiden 2/3de van de mensen toch terug
was het verschil dan nog?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 10:43   #41
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
wat is het verschil tussen sex na het huwelijk en sex voor het huwelijk?
en is het niet zo dat sex soms totaal niets te maken heeft met liefde?
er sex totaal nix me liefde
wel ni ben ik ni voor wachten tot het huwelijk
maar sex zonder liefde?
kunde beter inneens een pornoster worden he
da zou ik nu ook ni doen
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 10:55   #42
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik wil nooit trouwen dus tja, of je hele leven je het apenzuur masturberen, of sex, humm . dat is een moeilijke
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 20:38   #43
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
dan vraag ik me af of je al zo direct weet op voorhand bij wie je voor altijd gaat blijven
tegenwoordig scheiden 2/3de van de mensen toch terug
was het verschil dan nog?
Ik hoop met de man met wie ik trouw
Maar ik heb me dat gewoon voorgenomen en wil me er aan houden
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 20:39   #44
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
ik wil nooit trouwen dus tja, of je hele leven je het apenzuur masturberen, of sex, humm . dat is een moeilijke
Koop een opblaasbarepop.. of leef je uit met de stofzuiger
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 21:54   #45
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
stofzuiger
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 22:43   #46
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Ik hoop met de man met wie ik trouw
Maar ik heb me dat gewoon voorgenomen en wil me er aan houden
ik heb er respect voor hoor
toch in ieder geval vele beter dan van die meisjes (en ook jongens ja) die op alles kruipen wat ze tegenkomen
als je er sterk in gelooft zou ik zeggen volhouden (y)
maar waarom da trouwen vraag ik me af, als het iemand is waar je bijvoorbeeld al een jaar mee verkeerd, en dat je echt weet dat het nog lang gaat duren.
Waarom daar niet mee?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2004, 23:13   #47
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

het huwelijk vind ik zo'n relatief, en vaag begrip. Met elkaar liefde delen en die in sex uiten vind ik hartstikke mooi, juist als je rond je 20ste zit, en dus nog jong bent. Het is ook weer zonde om toch te overhaast te trouwen omdat je graag met elkaar naar bed wilt (geloof me, dat gebeurt).

Een huwelijk vind ik geen voorwaarde voor eeuwige trouw, want dat zie je idd aan al die scheidingen: het zegt niks. Juist als mensen elkaar minder goed kennen en dan gaan trouwen, gaat het snel mis. En, helaas genoeg, gebeurt dat OOK als het niet klikt in bed!! Nou goed, je kunt natuurlijk de daad wel uitstellen tot na een huwelijk, maar dan nog, zo'n belofte is tegenwoordig ook alleen maar een rechtspapiertje, dat eigenlijk alsnog niets garandeert.

Ik vraag me dan ook af waar je die grens legt: alleen het penetreren pas na het huwelijk, en verder dartelen we alsnog in bed? no offence, maar als het je echt om die eeuwige trouw te doen is, moet je consequent ook alles "in bed" vermijden, want als je niet zeker weet of die jongen de ware is, en hij kwetst je als jullie al wat verder zijn gegaan en het gaat uit, kan dat natuurlijk net zo pijnlijk en rot zijn/voelen.

Grenzen leggen zijn natuurlijk wel goed hoor!! Ik vind het ook echt maar niks dat het tegenwoordig heel erg normaal is dat een kind van dertien al sex heeft. Mijn god, dat DOE je toch niet op die leeftijd?? Je bent bij lange na nog niet volgroeid, zo kwetsbaar als de pest, en je ontdekt het fenomeen "jongen" pas!! Vanaf 15 vind ik het acceptabel dat je verder gaat met je vaste vriend. Een beetje nieuwsgierigheid is altijd wel gezond, en dat keur ik ook helemaal niet af, maar vroeg sex hebben is echt niet zo leuk hoor, in die levensfase van net puberen hoor je je nog eerst met hele andere dingen bezig te houden ipv sex. Je kan nog je hele leven aan sex doen weet je
Zeker bij een onvolgroeid jong meisje kan een jongen veel schade aanrichten, en dan niet alleen maar lichamelijk, omdat ze natuurlijk nog heel erg nauw is (gatver ) maar ook omdat ze psychisch vaak nog niet sterk genoeg is om nee te zeggen. En dus alles toelaat. Leuk. Krijg je vaginisme. De rest van je leven pijn bij het vrijen. Is ni zo fraai hoor, ben je echt niet blij mee. En vaak roepen ze achteraf dat ze er toch niet klaar voor waren, als ze twin-tig worden (zoals ik ). Ik was zestien en ik had beter nog een half jaartje kunnen wachten tot met mn eerste langdurige relatie.
Dus bij dertien roep ik echt het liefste nee heb je enig idee wat je jezelf aan gaat doen op deze manier?
maar het nadeel van die jonge sletten (excusez le mot ) is dat ze dus niet luisteren he
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2004, 11:26   #48
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Koop een opblaasbarepop.. of leef je uit met de stofzuiger
nah dan ga ik toch liever sexen
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2004, 21:27   #49
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Doe je geval er in en doe hem dan aan
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 11:49   #50
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Doe je geval er in en doe hem dan aan
een stofzuiger lijkt me vooralsnog vrij pijnlijk
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:02.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.