Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 July 2004, 14:58   #1
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard zelfmoord

Wat moet je doen als je weet dat iemand zelfmoord wil plegen?
Behalve zeggen dat je altijd voor der klaar staat en dat je naar der luisterd en begrip toont?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 15:17   #2
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou...dat begrip tonen helpt niet altijd...

Tja... gewoon een beetje meepraten. In de vorm van: "tja, en dan zie je niet meer wat de toekomst brengt, je ziet niet hoe mooi je leven kan worden, je maakt geen wonderlijke wetenschappelijke dingen mee... Je maakt je kinderen niet mee, je maakt de liefde van je leven niet mee... Maar ja, moet het natuurlijk zelf weten, zonde is het wel." En dat soort gedoe... Het wil wel eens helpen. (op die manier heb ik teminste wel eens met me stomme kop mijn broer geholpen...)
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 15:23   #3
bommelding
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Probeer de persoon in kwestie vooral duidelijk te maken dat hij er makkelijk van af is maar dat al zijn familieleden en vrienden wel met de pijn worden achtergelaten.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 16:53   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: zelfmoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijk.
Wat moet je doen als je weet dat iemand zelfmoord wil plegen?
Behalve zeggen dat je altijd voor der klaar staat en dat je naar der luisterd en begrip toont?
Mja meestal zit de persoon in kwestie geestelijk zo in de problemen dat je kan praten zoveel je wil zonder dat het doordringt. Daar kan je vaak alleen nog mee terecht bij professionele hulp.
Tot zulke mensen is zeer moeilijk door te dringen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 18:24   #5
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Je ken niks doen in principe, behalve de persoon in kwestie() vaak opbellen en vragen hoe het gaat gewoon praten ermee zoals je altijd doet en leuke dingen met die persoon doen waardoor deze zich wat vrolijker gaat voelen en minder vaak over zelfmoord nadenkt, meer kende niet doen.
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 09:08   #6
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: zelfmoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijk.
Wat moet je doen als je weet dat iemand zelfmoord wil plegen?
Behalve zeggen dat je altijd voor der klaar staat en dat je naar der luisterd en begrip toont?
het is moeilijk om dat van iemand te weten, maar in feiten kun je er helemaal niks aan doen. Die persoon zelf moet inzien waar hij/zij mee bezig is, en dat kan jij niet 1,2,3 voor hem/haar doen.
wat ik heb gedaan toen ik hoorde dat me ex zelfmoord wilde plegen. ik heb zowat alles voor hem gedaan, alles om hem te helpen. Maar wat blijkt? het maakt helemaal niks uit.
Die gevoel die hij in zich heeft gaat niet zomaar verloren, nee, die is er nog steeds en als het even mee zit, proberen ze het zo weer.
die mensen hebben professionele hulp nodig, maar maak dat hun eens duidelijk....
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 20:06   #7
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je moet er zowieso achterkomen of diegen het echt wil gaan doen of dat het alleen een grote mond is van iemand die aandacht probeert te trekken.
In dat laatste geval vooral geen aandacht geven, in dat eerste geval, ik denk dat je zo iemand veel liefde moet geven, meestal is daar een gebrek aan.
En of je dat doet door lange gesprekken te hebben of hem/haar vaker te bellen , langsgaan noem maar wat, dat moet je zelf beslissen.

ik ken een jongen die dat ook altijd riep, ik maak mezelf af dit en dat, toen heb ik m eens gezegd dat ie t dan alstjeblieft moet gaan doen en mij er niet meer mee lastig moet vallen(maar dat kwam vooral omdat ik hem niet geloofde). hij heeft het ook niet gedaan, en het gaat nu goed met hem.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 21:26   #8
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
je moet er zowieso achterkomen of diegen het echt wil gaan doen of dat het alleen een grote mond is van iemand die aandacht probeert te trekken.
In dat laatste geval vooral geen aandacht geven, in dat eerste geval, ik denk dat je zo iemand veel liefde moet geven, meestal is daar een gebrek aan.
En of je dat doet door lange gesprekken te hebben of hem/haar vaker te bellen , langsgaan noem maar wat, dat moet je zelf beslissen.

ik ken een jongen die dat ook altijd riep, ik maak mezelf af dit en dat, toen heb ik m eens gezegd dat ie t dan alstjeblieft moet gaan doen en mij er niet meer mee lastig moet vallen(maar dat kwam vooral omdat ik hem niet geloofde). hij heeft het ook niet gedaan, en het gaat nu goed met hem.
okee dat was misschien in jou geval, maar sommige mensen moet je echt niet aanmoedigen dan voelen ze zich nog meer niet op hun gemak.
Bluffen is riskant, en die risico moet je durven nemen maar als het niet goed was gegaan dan had je jezelf ervan de schuld gegeven want jij had hem dan aangemoedigd!
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2004, 10:49   #9
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik dat dat je zelf niets kunt doen in die situatie. Je kunt er voor diegene wezen, maar ik denk niet dat dat diegene zal tegenhouden, omdat je zelf niet zomaar in staat bent om iemand uit een depressie te helpen. Ik denk dat je het beste professionele hulp in kan schakelen.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2004, 11:03   #10
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Je kunt wel iemand uit depressief halen, maar alleen door die persoon er niet aan te herrineren dat alles soms klote kan zijn.

Kben het zelf ook een tijdje geweest en mn vriendinnen hebben me gruwelijk geholpen door kei vaak en veel leuke dignen te gaan doen met mij ,waarodor ik me weer wat vrolijker begon te voelen, het neemt niet alles weg, maar voor die dag wel
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2004, 18:14   #11
DarkMicky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hem te laten overwegen serieus hulp te gaan zoeken.

Er is kans dat hij/zij dit weigert of dat de wachtlijsten erg lang zijn.

Ik zou ieder geval veel met die persoon proberen te praten en ook erachter komen waarom hij/zij dood wilt.

Laat die persoon ook eens de mooie kanten van het leven zien, neem samen met die persoon wat uitstapjes.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2004, 19:11   #12
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dit kan aan mij liggen hoor, en dat zal hoogst waarschijnlijk wel. maar waarom is iedereen zo heilig overtuigd van het nut van professionele hulp?

die mensen leren uit boeken hoe de situatie behandeld moet worden, de meer ervaren hebben hun eigen ervaringen dan wel, maar uiteindelijk is het boek de uitvalsbasis. Die mensen zitten daar alsnog om hun brood te verdienen en oprechte interesse zal je dus niet of nauwelijks vinden.

afgezien van dat is het een wildvreemde die jou wel is even gaat vertellen hoe het wel en niet zit.

zal wel weer aan mij liggen... ... ...

de overige opmerkingen lijken me wat nuttiger, maar het kan zijn dat het je boven je hoofd groeit.

simpelweg brakke situatie, op 't eind kan alleen die persoon zelf het oplossen...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2004, 19:36   #13
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EternalShadow
dit kan aan mij liggen hoor, en dat zal hoogst waarschijnlijk wel. maar waarom is iedereen zo heilig overtuigd van het nut van professionele hulp?

die mensen leren uit boeken hoe de situatie behandeld moet worden, de meer ervaren hebben hun eigen ervaringen dan wel, maar uiteindelijk is het boek de uitvalsbasis. Die mensen zitten daar alsnog om hun brood te verdienen en oprechte interesse zal je dus niet of nauwelijks vinden.

afgezien van dat is het een wildvreemde die jou wel is even gaat vertellen hoe het wel en niet zit.

zal wel weer aan mij liggen... ... ...
De meeste psychologen worden uit compassie psycholoog hoor, vanwege het feit dat ze willen helpen. De psycholoog die mij heeft geholpen vertelde mij dat ze wel een zekere afstand neemt, en dus niet wordt meegesleept door emoties, en geen clienten mee naar huis neemt, maar dat ze wel degelijk vanuit het principe om te helpen is begonnen. En door hun ervaring weten zij vaak beter hoe ze met een patient moeten omgaan, niet zozeer omdat ze al die boeken hebben gelezen

Je krijgt overigens als zelfmoord-case voorrang bij wachtlijsten.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2004, 08:19   #14
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[QUOTE] Oorspronkelijk geplaatst door EternalShadow
[b]dit kan aan mij liggen hoor, en dat zal hoogst waarschijnlijk wel. maar waarom is iedereen zo heilig overtuigd van het nut van professionele hulp?

die mensen leren uit boeken hoe de situatie behandeld moet worden, de meer ervaren hebben hun eigen ervaringen dan wel, maar uiteindelijk is het boek de uitvalsbasis. Die mensen zitten daar alsnog om hun brood te verdienen en oprechte interesse zal je dus niet of nauwelijks vinden.

afgezien van dat is het een wildvreemde die jou wel is even gaat vertellen hoe het wel en niet zit.

zal wel weer aan mij liggen... ... ...

ik denk dat je groot gelijk hebt en dat proffesionele vaak niet de hulpende hand is omdat veel mensen ze niet vertrouwen, tis toch een wildvreemde. en je kunt niet zoveel doen behalve gwoon haar gerust stellen.


  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2004, 17:41   #15
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Proffesionele hulp KAN helpen, maar dan moet die persoon dat wel willen en wie bepaald of je en zelfmoord geval bent of niet? Dat doen mensen die jou niet kennen aan de hand van een gesprek. K geloof wienig in dat soort instanties, wel in die psychologen. Maar die kunnen alleen helpen als de persoon dat ook wil, wil die dat niet dan het proffesionele hulp ook weinig zin lijkt me zo
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2004, 20:54   #16
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sorija
okee dat was misschien in jou geval, maar sommige mensen moet je echt niet aanmoedigen dan voelen ze zich nog meer niet op hun gemak.
Bluffen is riskant, en die risico moet je durven nemen maar als het niet goed was gegaan dan had je jezelf ervan de schuld gegeven want jij had hem dan aangemoedigd!
denk je serieus dat ik mij schuldig ga voelen als iemand het echt zo nodig vind om zichzelf van kant te maken?

komop zeg, als hij de makkelijkste uitweg wil kiezen dan moet ie dat maar doen, heel spijtig. maar ik ga mezelf echt geen trauma aanpraten omwille van iets wat je nooit tegen kunt houden als de wil om het te doen er echt is.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2004, 03:20   #17
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben van mening dat profesionele hulp wel dergelijk iets helpt.
Natuurlijk moet je er zelf ook voor open staan, anders werkt t niet. Het gaat nu beter met dr en ze heeft dus 1 keer per week gesprek met een persoon die hier voor geleerd heeft. En die dus ook ervaring met dit soort dingen heeft. Ik vind trouwens wel dat als jezelf in die situatie hebt gezeten je het beter begrijpt en iemand die nooit de neiging heeft gehad om zelfmoord te plegen ook niet weet wat het inhoud. Maar ik ben alang blij dat ze ook de leuke dingen van deze wereld ziet
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2004, 22:26   #18
Toverfee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zie soms het leven ook niet meer zitten... en wat mij altijd tegenhoudt....::

denken aan je eigen begrafenis!!
moet je es goed overnadenken
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2004, 16:54   #19
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toverfee
ik zie soms het leven ook niet meer zitten... en wat mij altijd tegenhoudt....::

denken aan je eigen begrafenis!!
moet je es goed overnadenken

je eigen begrafenis is niks aan.......alleen je familie komt en je bent dan toch al dood dusjah dan heb je niks meer om over na te denken
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2004, 18:33   #20
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vraag me wel ns af wie er dan komen...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2004, 22:43   #21
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijk.
ik vraag me wel ns af wie er dan komen...
bij mij een hoop mensen waarvan ik liever heb dat ze niet komen denk ik
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 00:18   #22
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
bij mij een hoop mensen waarvan ik liever heb dat ze niet komen denk ik
Zelfde bij mij, heb het liefst alleen me broer, moeder, vader, oma moeders kant, oom moeders kant en me 2 neefjes en nicht van me moeders kant voor de rest hoeven ze echt niet te komen en schijnheilig zitten te doen
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2004, 08:46   #23
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Zelfde bij mij, heb het liefst alleen me broer, moeder, vader, oma moeders kant, oom moeders kant en me 2 neefjes en nicht van me moeders kant voor de rest hoeven ze echt niet te komen en schijnheilig zitten te doen
nee maarja je kan moeilijk zeggen van: hee als ik dood ben he dan heb ik liever niet dat je op mijn begrafenis komt
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2004, 11:44   #24
malicious
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toverfee
ik zie soms het leven ook niet meer zitten... en wat mij altijd tegenhoudt....::

denken aan je eigen begrafenis!!
moet je es goed overnadenken
meisje toch (en alle andere mensen die hier serieus op in zijn gegaan).. echt zulke dingen moet je niet zeggen.
Je hebt geen idee wat je mensen aandoet door ermee te "dreigen." Zelf heb ik dat nu al 2 keer meegemaakt met mn toenmalige vriend. En niet dat hij het alleen maar zei maar ook zo erg dat ik de politie heb moeten bellen die hem in de isloeercel hebben gestopt.
Echt de mensen om je heen gaan er echt aan onderdoor.
Ook als je het echt doet.. nogmaals, zeg zulke dingen niet.. je maakt mensen er kapot mee. Niet alleen jezelf.

Aan de topicstarter:
hoe je kan helpen: dat ligt eraan hoe serieus het is, ten eerste natuurlijk klaar staan voor die persoon, zeggen dat ze altijd kan bellen of langs kan komen.
Ten tweede hulp zoeken voor die persoon. Er zijn genoeg instanties waar iemand kosteloos heen kan voor behandeling (dat gaat via de AWBZ dus daar is iedereen standaard voor verzekerd.) Zoek eens op wat bij jou in de buurt mogelijk is, waarschijnlijk de GGZ.
vertel de ouders het trouwens ook want je kan hier niet alleen mee omgaan.. daar ga je, zoals ik al zei, zelf ook aan onderdoor.
sterkte ermee, het is allemaal niet makkelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2004, 13:50   #25
Faithfull
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kijk.. je kan niet zomaar zeggen zovan nou dit moet ej doen en dit en dit en dan dit en dan zal ze het niet meer willen doen.. want dat ligt bij iedereen anders je moet een beetje peilen wat haar nou eigenlijk zo erg dwars zit wat je ertegen kan doen.. haar aan de mooie en leuek dingen in het leven herinneren en vooral haar een doel voor ogen te geven om verder te strijden om het niet op te geven.. mijn vriendin heeft het soms ook heel erg zwaar maar ik ken haar zo goed nu ze is als een 2ling zusje voor me dat ik precies weet wat ik moet doen en zeggen om haar beter te doen voelen..

duss sterkte
*kus* Faith
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2004, 12:48   #26
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

meisje toch (en alle andere mensen die hier serieus op in zijn gegaan).. echt zulke dingen moet je niet zeggen.
Je hebt geen idee wat je mensen aandoet door ermee te "dreigen." Zelf heb ik dat nu al 2 keer meegemaakt met mn toenmalige vriend. En niet dat hij het alleen maar zei maar ook zo erg dat ik de politie heb moeten bellen die hem in de isloeercel hebben gestopt.
Echt de mensen om je heen gaan er echt aan onderdoor.
Ook als je het echt doet.. nogmaals, zeg zulke dingen niet.. je maakt mensen er kapot mee. Niet alleen jezelf.

ook al is het moeilijk voor de andere mensen.....je kunt je toemalige vriend niet begrijpen.......daarvoor moet je hetzelfde hebben als hem....doodgaan is dus noodzaak in een aantal gevallen....niet bepaalt boeiend voor de omgeving....het is hard gezegt maarjah en niet met crap komen aanzetten dat het wel weer overgaat want dat is nie zo.....ik kan zowel een voorbeeld noemen.....psychose misschien ooit wel eens van gehoord....


  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2004, 13:15   #27
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
nee maarja je kan moeilijk zeggen van: hee als ik dood ben he dan heb ik liever niet dat je op mijn begrafenis komt
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2004, 14:57   #28
Nicje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb zelf op n moment n hele poos gedacht dat ik dood wou en niks kon me meer schelen.
Het helpt iig wel als je aan haar laat blijken hoeveel je van haar houdt/geeft...
Ik heb op n gegeven moment van goeie vrienden n boekje gehad waar ze allemaal wat persoonlijks in hadden gezegd over mij.Moest toen huilen.
Je vriendin kan beter hulp zoeken bij n instantie.Bijv. bij t riagg.
soms heb ik ook nog t idee dat ik t wil,maar dan denk ik aan mn vrienden/vriend/vriendinnen enzo ...dan gaat t alweet wat beter...

KUS!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2004, 15:00   #29
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je vriendin kan beter hulp zoeken bij n instantie.Bijv. bij t riagg.


je bedoelt rio neem ik aan= regionaal indicatie orgaan

  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2004, 15:11   #30
Faithfull
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wij hebben ook een stichting die riag ofzo heet hir in de buurt hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2004, 15:13   #31
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Faithfull
wij hebben ook een stichting die riag ofzo heet hir in de buurt hoor
jah klopt bestaat ook maarjah niet boeiend

  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2004, 20:28   #32
malicious
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jarno109
ook al is het moeilijk voor de andere mensen.....je kunt je toemalige vriend niet begrijpen.......daarvoor moet je hetzelfde hebben als hem....doodgaan is dus noodzaak in een aantal gevallen....niet bepaalt boeiend voor de omgeving....het is hard gezegt maarjah en niet met crap komen aanzetten dat het wel weer overgaat want dat is nie zo.....ik kan zowel een voorbeeld noemen.....psychose misschien ooit wel eens van gehoord....


je hebt het hier tegen mij geloof ik.
ten eerste is je spelling nogal crappy en ten tweede klets je ook nog eens onzin want wie zegt dat ik niet ook wel eens depressief ben geweest. Doodgaan is nooit een noodzaak (tenzij iemand ongeneeselijk ziek of als er iets anders lichamelijks mis is, maar daar gaat het hier niet over)
zelfs psychoses kunnen overgaan met de juiste medicatie en psychische hulp.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2004, 21:41   #33
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Doodgaan zal niet vaak een noodzakelijkheid zijn, maar het kan wel makkelijk de meest voor de hand liggende oplossing zijn.

het is wel goed als iemand om lichamelijke redenen doodgaat, maar om psychische redenen niet?

dat is nou eigenlijk een beetje onzinnig, de psyche is al net zo belangrijk als het lichaam, als niet belangrijker. En toch doet men alsof het iets is wat je maar gewoon moet veranderen of aan de kant moet schuiven.

als je een houten been zou hebben, vragen we je toch ook niet om de 100 meter sprint te doen? (dan vragen we je dus je lichamelijke toestand aan de kant te schuiven)
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2004, 12:33   #34
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malicious
je hebt het hier tegen mij geloof ik.
ten eerste is je spelling nogal crappy en ten tweede klets je ook nog eens onzin want wie zegt dat ik niet ook wel eens depressief ben geweest. Doodgaan is nooit een noodzaak (tenzij iemand ongeneeselijk ziek of als er iets anders lichamelijks mis is, maar daar gaat het hier niet over)
zelfs psychoses kunnen overgaan met de juiste medicatie en psychische hulp.
flikker toch op met die hulp en medicatie, met hulp bedoelt je 'expert' hulp zeker? dat helpt dus NIKS, die mensen weten geeneens hoe je psychose schrijft, en medicatie helpt niks...medicatie = tijdelijk, maar erna komt het 10 keer erger terug
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2004, 12:55   #35
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malicious
je hebt het hier tegen mij geloof ik.
ten eerste is je spelling nogal crappy en ten tweede klets je ook nog eens onzin want wie zegt dat ik niet ook wel eens depressief ben geweest. Doodgaan is nooit een noodzaak (tenzij iemand ongeneeselijk ziek of als er iets anders lichamelijks mis is, maar daar gaat het hier niet over)
zelfs psychoses kunnen overgaan met de juiste medicatie en psychische hulp.

Een psychoses kun je ondersdrukken en verminderen. Ze zullen nooit overgaan want ze chronisch zijn. Ze onstaan doordat sommige gedeelte van de hersenen verkeert zijn ontwikkeld of door een beschadeging eraan... En dat genees je niet. Je kunt het alleen ondrukken...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2004, 14:02   #36
malicious
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de psychose zelf is een tijdelijke aandoening dat klopt, het krijgen van een psychose kan in ieder geval voorkomen worden dat is waar ik op doelde.
mijn fout om te zeggen dat het over kan gaan, onderdrukken is inderdaad een betere beschrijving.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2004, 22:06   #37
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tegen hem zeggen dat ie niet moet doen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2004, 18:38   #38
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ze zit nu bij het GGZ.
En ze kan goed haar verhaal daar kwijt!
Het gaat in ieder geval steeds beter.
Ze lacht meer.. Is veel meer dr zelf weer!
Bedankt voor al julie reacties!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2004, 16:44   #39
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijk.
ik vraag me wel ns af wie er op mn begrafenis komen...
ja ik ook, en wie er allemaal zullen gaan huilen, en wat er bijvoorbeeld op school zou gebeuren als ik ineens dood was.
was er op de middelbare nog wel mee bezig, nu niet meer.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2004, 09:00   #40
Drummergirl
Lid
 
Geregistreerd op: 21 May 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar Drummergirl
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
je moet er zowieso achterkomen of diegen het echt wil gaan doen of dat het alleen een grote mond is van iemand die aandacht probeert te trekken.
In dat laatste geval vooral geen aandacht geven, in dat eerste geval, ik denk dat je zo iemand veel liefde moet geven, meestal is daar een gebrek aan.
En of je dat doet door lange gesprekken te hebben of hem/haar vaker te bellen , langsgaan noem maar wat, dat moet je zelf beslissen.

ik ken een jongen die dat ook altijd riep, ik maak mezelf af dit en dat, toen heb ik m eens gezegd dat ie t dan alstjeblieft moet gaan doen en mij er niet meer mee lastig moet vallen(maar dat kwam vooral omdat ik hem niet geloofde). hij heeft het ook niet gedaan, en het gaat nu goed met hem.
Nee, zeg dat helpt, als jij je vreselijk ongelukkig voelt en ik zeg dat je maar zelfmoord moet plegen. Hoe voel JIJ je dan. Tjah. Sommige mensen zijn slim, andere niet.

__________________
GUNS N ROSESS 8-)
Drummergirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2004, 23:15   #41
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drummergirl
Nee, zeg dat helpt, als jij je vreselijk ongelukkig voelt en ik zeg dat je maar zelfmoord moet plegen. Hoe voel JIJ je dan. Tjah. Sommige mensen zijn slim, andere niet.

het is al goed meisje, hier neem maar een breezertje mee en ga maar weer lief naar de zandbak
  Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2004, 16:30   #42
silverchair
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb zoiezo met zelfmoord zoiets van: jeetje waarom, je mag je dan wel zo kut voelen of week veel wat, maar aan de andere kant van de wereld (of niet eens zo ver van je vandaan) ligt iemand te vechten tegen kanker of wat dan ook, en jij geeft het leven even op, terwijl die ander dr zoveel voor zou willen geven om nog te leven.

Aan de andere kant ja, moet diegene zelf weten, je doet dr wel veel mensen pijn mee denk ik.

(dat is mijn mening over zelfmoord)
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2004, 15:05   #43
Broken
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat het fijn is om te praten over de goede dingen des levens.

Gewoon, samen met degene die zelfmoord zou willen plegen praten over leuke dingen, en de toekomst. Gaan studeren, kinderen krijgen. Zulke dingen. Vooral níet over hoeveel mensen je pijn zult doen als je zelfmoord pleegt. Dan gaat iemand zich schuldig voelen, en daardoor alleen nog maar rottiger.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2004, 17:43   #44
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jah, ik zit nu ook met het probleem dat iemand zelfmoord wil plege... ik vind het echt wel vreselijk moelilijk!! kzou ze kei graag helpe, mr hoe? ik weet vaak echt niet goed wat zegge... (vele gesprekke zijn over msn, omda ze daar veel makkelijker praat)
kunne jullie nog wat reacties sture en me helpe??
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 12:02   #45
vampiregirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vooral tegen de gene zeggen die zelfmoord wil plegen... denk er aan dat je veel mensen achter laat die van je houden en mensen zullen heel erg verdrietig om je zijn...wel moeilijk geval als je iemand kent die zelfmoord wil plegen
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2004, 15:44   #46
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vampiregirl
vooral tegen de gene zeggen die zelfmoord wil plegen... denk er aan dat je veel mensen achter laat die van je houden en mensen zullen heel erg verdrietig om je zijn...
heb ergens zo het idee dat als ze echt serieus zijn ze dat geen geldig argument zullen vinden.

het grootste probleem met dergelijke situaties is eigenlijk dat het iets is wat de persoon zelf op moet lossen. Plus dat als er al manieren zijn om iemand te helpen deze nog het meest persoonsafhankelijk zijn.

er is geen guide of "how to", maar naar mijn algemene idee help je de persoon nog het meeste door gewoon door te blijven praten... zolang er nog communicatie is lijkt me dat er altijd nog een mogelijkheid is. aangezien dat aanduid dat er nog steeds nagedacht wordt, wat inhoud dat er nog niets vast staat.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 11:42   #47
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat zal allemaal bestwel.

maar ik blijf erbij dat als iemand zelfmoord wil plegen dat diegen dat gewoon doet. en mensen die er over lopen te klagen die vragen alleen aandacht.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 13:19   #48
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Precies zo is het!

Mensen die van de daken roepen dat ze zelfmoord gaan plegen doen het toch niet en willen alleen maar aandacht. Als ze echt zelfmoord willen plegen doen ze dat gewoon en zeggen ze er verder niks over...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 20:03   #49
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat zeg ik, gamma
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2004, 20:14   #50
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mar wat/hoe moet ik reagere op "ik heb der echt geen zin meer in" ofzoeits a la die aard????
pleassee... help me snel, voor het te laat is hee!
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:22.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.