Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 December 2004, 21:39   #1
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard Hulp bieden bij pesten..

Als je ziet dat iemand gepest word wat moet je dan doen?
Ik ben 17, maar zie altijd in de pauze een brugger gepest worden. Het is ook een dik jongetje met een bril en door moeders uitgekozen kleren.
Ik kan er niet tegen en word zo kwaad Als hij weer `s ruzie heeft gaan er wel jongens, van het groepje waar ik mee sta, hem helpen, maar wat moet dat nou op langer termijn?

-Zal ik hem een kaartje van de sportschool in handen duwen (dat hielp bij mij, omdat je dan wel een grotere bek krijgt en je zelf kan verweren)
-Zeggen dat het een moeilijke tijd is en dat alles kan veranderen.
-Naar een leraar gaan?

Ik weet `t niet, misschien maak ik `t alleen maar erger voor `m.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2004, 21:44   #2
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

De gastjes die het doen zo'n teringharde strijker in hun bek douwen dat ze het nooit meer willen én kunnen doen.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2004, 21:48   #3
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
De gastjes die het doen zo'n teringharde strijker in hun bek douwen dat ze het nooit meer willen én kunnen doen.
Dan 'help' je hem, en dan is hij buiten mijn 'toezicht' nog erger de lul maby. En hij lijkt nu een nog erger mietje.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2004, 16:06   #4
Banshee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ga gewoon naar leraar/ conrector, want de sportschool bijv duurt tijden voordat je echyt goed bent enzo en die gastjes gaan gewoon door met kloten als jij er niet bent. Als de conrector het weet kan die jongen altijd daarheen als ze hem weer lastig vallen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2004, 17:04   #5
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Dan 'help' je hem, en dan is hij buiten mijn 'toezicht' nog erger de lul maby. En hij lijkt nu een nog erger mietje.
Als je zo'n gastje maar hard genoeg ramt stopt hij vanzelf wel hoor, of je er nou bij bent of niet.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2004, 17:16   #6
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

dat sportschool dingie klinkt wel goed IMO
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2004, 17:30   #7
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

IMO? Heb ik wel vaker, ben geen cyber kid

Hij stondt vandaag trouwens in de buurt van de groep, misschien kom`t vanzelf. Ik kijk `t nog wel ff aan.

Sportschool is wel voor lange duur (ervaring )
Rector/leraaren hebben meestal niet het gewenste effect.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"

Laatst aangepast door Flater : 23 December 2004 om 17:34
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2004, 09:58   #8
JohnConnor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die gasten die het doen...zijn die zelf ook brugklassers?of zitten ze in een hoger klas?

Maar je kan naar een docent/conrector etc. of zo gaan.

Maar misschien is het beste dat hij het zelf oplost. Hij moet gewoon voor zichzelf durven op te komen. Een beetje hulp kan natuurlijk,maar uiteindelijk moet hij het toch zelf doen. Het klinkt misschien beetje hard,maar ja,zo gaat dat he in brugklas periode he.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2004, 10:22   #9
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
IMO? Heb ik wel vaker, ben geen cyber kid
in my opinion
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2004, 19:10   #10
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
in my opinion
engels, bah, gewoon ''in mijn ogen''




@flater.

ik kan daar ook niet naar kijken, bah dan begint men bloed echt te koken :@

in de eerste instantie ben ik het met fairy man eens, maar ik vind ook dat dat ventje zelf diegene moet zijn die het timmerwerk moet doen, ik ben erg veel gepest vroeger, maar heb daarin tegen ook erg veel van me af getimmerd en dat hielp ontzettend goed.

maar ik denk dat t enige wat dat gastje nodig heeft als die veel alleen is is een goeie vriend, ipv em dat kaartje te geven moet je hem een keer meenemen naar de sportschool.

dat heeft meer impact.

en als je verder niet te veel met die gast te maken wil hebben dan ram je gewoon die gasten aan puin met de boodschap dat dat gastje je tel. nummer heeft en de eerste de beste keer als 1 van die lui weer het gore lef in ze flikker haalt om weer aan die jongen te zitten dat ie je belt en dat je ze net zo lang zult trappen tot t bloed uit ze oren stroomt. als je dat tegen iemand zegt die met een kapotte kop op de grond ligt garandeer ik je dat hij noch ze vriendje die jongen weer aan zullen raken.

  Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2004, 20:07   #11
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
en als je verder (...) die gasten aan puin met de boodschap dat dat gastje je tel. nummer heeft (...) weer het gore lef in ze flikker haalt om weer (...) je ze net zo lang zult trappen tot t bloed uit ze oren stroomt. (...) een kapotte kop op de grond ligt garandeer ik je dat hij noch ze vriendje die jongen weer aan zullen raken.
typisch mij, maar bedank voor de reacties
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2005, 18:19   #12
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
typisch mij, maar bedank voor de reacties
tiss misschien rigoureus dat snap ik, maar soms werkt dat t beste, helemaal met gasten die pesten.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2005, 23:04   #13
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Geen verandering. Hij werd niet gepest, maar stond daar maar te staan, ziels alleen, tegen een zuil in de kou

Moet ik me hier eigenlijk wel druk om maken?
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2005, 20:52   #14
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

ik zou voor de sportschool gaan
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2005, 17:14   #15
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard uhu

hoi;

eerlijk gezegd denk ik dat je het niet te ver moet gaan zoeken...die jongens die hem pesten of wat dan ook, zullen zelf wel met iets mee inzitten...daarmee wil ik zeggen dat de pestenaars niet zo al te gelukkig zijn , daarom ze dat ook gaan pesten.... natuurlijk als ik me slecht voel ga ik uiteraard niet gaan pesten..maar meestal is dit wel het meest evident veronderstel ik bij die gastjes...( maar dat wist je al ..) ...wat je moet doen is het 'slechte genezen door het slechte ' als je snapt wat ik bedoel...stel dat je weet wat er met die pestenaars aan de hand is, dan kan je ze even goed de bal weerkaatsen...dan zal hij of zij wel terug op zijn plaatsje komen te staan en denken over wat hij deed...
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 00:38   #16
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: uhu

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
hoi;

eerlijk gezegd denk ik dat je het niet te ver moet gaan zoeken...die jongens die hem pesten of wat dan ook, zullen zelf wel met iets mee inzitten...daarmee wil ik zeggen dat de pestenaars niet zo al te gelukkig zijn , daarom ze dat ook gaan pesten.... natuurlijk als ik me slecht voel ga ik uiteraard niet gaan pesten..maar meestal is dit wel het meest evident veronderstel ik bij die gastjes...( maar dat wist je al ..) ...wat je moet doen is het 'slechte genezen door het slechte ' als je snapt wat ik bedoel...stel dat je weet wat er met die pestenaars aan de hand is, dan kan je ze even goed de bal weerkaatsen...dan zal hij of zij wel terug op zijn plaatsje komen te staan en denken over wat hij deed...

je vergeet 1 ding, groepsdruk en een pestcultuut, pesten is zooud als de mens zelf een manier om je ego op te krikken, je beter te voelen, en sommige mensen komen er van klaar(bij wijze van) het zit er in, je ziet ook dat pesters vaak aangespoord door een groepje te werk gaan, dan is het dus niet zo dat diegene wat dwars zit maar dat hij\zij(meiden zijn soms nog erger en gemener dan jongens) zijn status wil opbouwen\hooghouden binnen een groep.

dan heeft persoonlijke zelfreflectie zoals jij zegt geen nut. ja of je zou de hele groep een spiegel voor moeten houden, wat ik vind is dat het dus komt door sociale druk(de groep) kun je dan niet ook sociale druk gebruiken om het pestgedrag op te lossen, belonen voor het tegengaan van dit soort praktijken in plaats van de nadruk te leggen op het straffen van pesters?

dus anderen gebruiken om het pestprobleem bij de wortel aan te pakken, niet de pester die bepaalt dat iemand om wat voor reden dan ook word buitengesloten maar de groep die bepaalt dat de pester word buitengesloten.

ik werd vroeger veel gepest, omdat ik anders was/ben er gebeurde verdomd weinig aan door leraren, mijn respons daarop was lichamelijk geweld toepassen tegen de pesters, dat helpt goed maar je valt ook weer buiten de rest van de groep omdat je snel als aggresieveling word beschouwd, de oplossing van het ene probleem veroorzaakt het ander.

maar, je word tenminste niet gepest
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 10:35   #17
hegje
boooooooooooooooooooring
 
hegje's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2003
Locatie: almeloooooo
Berichten: 1.098
Stuur een bericht via MSN naar hegje
Standaard

wrm doen we geen uithe en gaan met zn alleen die kereltjes in elkaar slaan lijkt me wel stoer, ik denk dat ze dan ook wel stoppen
__________________
Just Swallow, and it will all be over
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 14:10   #18
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Ik denk meer dat het probleem bij de gepeste zit, en dat je daar meer naar moet kijken. Zijn sociale communicatie/zelfvertrouwen is belabberd en daarom wordt hij gepest/buiten gesloten (geen excuus natuurlijk). Owww... Ik hoop niet dat ik aan`t herkauwen ben. Ik wil zo graag iets doen maar durf het ergens ook niet
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 15:20   #19
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Ik denk meer dat het probleem bij de gepeste zit, en dat je daar meer naar moet kijken. Zijn sociale communicatie/zelfvertrouwen is belabberd en daarom wordt hij gepest/buiten gesloten (geen excuus natuurlijk). Owww... Ik hoop niet dat ik aan`t herkauwen ben. Ik wil zo graag iets doen maar durf het ergens ook niet
waarom zou het probleem bij de gepeste zitten? omdat hij niet assertief genoeg is of te angstig is om zelf de pester(s) een halt toe te roepen? is dat dan zijn probleem dat mensen vreselijke dingen tegen hem/haar zeggen/aandoen?

hoe kun je dat nou zeggen, verkapt zeg je gewoon ja t is hun schuld omdat ze er niets aan doen.

dat is nonsense, je moet de oorzaak aan pakken , neit het slachtoffer.

je durft niet, nou dat vind ik dus het slapste excuus tot nu toe, waar ben je bang voor, hoevaak ik niet voor zon groepje ben gestapt met de boodschap van als je zo graag iemand de grond in wil trappen probeer dat eens met mij, kan ik niet meer op 1 hand tellen. ben je bang geslagen te worden? ben je bang af te gaan omdat je het voor iemand op neemt? ben je bang zelf gepest te worden?

nogmaals. waar ben je dan bang voor?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 16:08   #20
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

1)De confrontatie met de gepeste
2)Of ik wel wenselijk ben
3)Wat moet ik zeggen

Ik wil hem helpen en niet tijdelijk die lullo`s op een afstandje houden, want geloof me, dat gaat me goed af.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 17:28   #21
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

daar heb ik geen antwoord op omdat te veel van de situatie afhangt, doe t gewoon en kijk wat er gebeurt, zie het als experiment waar je wat van kunt leren
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 17:31   #22
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Ik ben op de basisschool ook ontzettend gepest. Ik kon goed leren en had een bril, nou dan snap je het al Ben daar ongelooflijk onzeker door geweest, en durfde nooit iets terug te doen. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je daar ontzettend agressief van kunt worden, maar in plaats van dat naar buiten te brengen, zijn er heel veel mensen die daardoor juist in zichzelf keren, omdat je denkt dat het aan jou ligt.
Rammen kan vast en zeker goed werken, de pesters durven dan niet meer in je buurt te komen. Maar slaan en schoppen is not my cup of tea, als ik 'mijn pesters' tegenwoordig tegenkom voel ik me ver, maar dan ook echt ver boven hen. Ik heb dat hoofdstuk gewoon afgesloten, ik ken ze gewoon niet meer. Doordat ik in de brugklas bij niemand van de basisschool in de klas kwam, werden de jaren die volgden alleen maar superjaren Ben er zelfverzekerd uitgekomen, en alleen al door het feit dat ik altijd een vette smile op m'n gezicht heb word je veel sneller geaccepteerd.

Afijn, back on topic, als ik het tegenwoordig zie dat iemand gepest wordt, dan word ik echt laaiend en stap ik erop af. Denk dat je uiteindelijk met een grote bek en een goed weerwoord verder komt dan met agressiviteit. Ik weet niet of het helpt om naar een conrector of mentor o.i.d toe te stappen, bij mij werd het daar vroeger alleen maar erger van. Om van een leeftijdsgenoot te horen dat je goed fout zit is volgens mij erger.

damn lang verhaal
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2005, 18:46   #23
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

precies wat ik bedoel,het op lossen door leeftijdsgenoten bewuster te maken van de gevolgen, laat ze maar docu's zien met huilende ouders omdat hun kind zich van pure ellende opgehangen heeft aan de trap(waargebeurd verhaal), dan pas zie je wat je doet, leraren doen er geen ruk aan en wat ze doen werkt net wat je zegt averechts.

ik wil zelfs zo ver gaan om ze een foto van die hangende jongen te laten zien, och een kindezieltje wat misschien een beetje vertrapt word, maar dat is de realiteit van wat er van komt.

ik hoorde eens een verhaal van iemand die met zn zoon naar een stel junks heenis gegaan om te laten zien wat ze doen en hun te laten vertellen hoe ze leven, hij vroeg die middag zijn zoon, die was begonnen met harddrugs, is dat wat je wilt? de zoon antwoorde snikkend, nee.

confronteren, dat moeten we doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 15:41   #24
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

amen
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 15:44   #25
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja erg, maar je doet er niets tegen
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 20:13   #26
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
tja erg, maar je doet er niets tegen
lalala can't hear you lalala
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 20:24   #27
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
lalala can't hear you lalala
wat is jouw probleem
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 15:18   #28
baptiste
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een beetje raar bericht van iemand die niet direct in jullie doelgroep valt. Ik ben namelijk 50 jaar. Ik werk bij een krant en heb dit jaar nog een groot artikel geschreven over pesten op school. Bij onderzoek voor het artikel stuite ik op Bianca Snel, een jonge therapeute van 29 jaar die dus heel dicht bij jullie staat. Zij is beslist geen witte jas psych maar juist eentje die heel relaxed is. Jaren is zij op school zelf gepest en daardoor heeft zij dus zelf meegemaakt wat het is om gepest te worden. Bianca helpt door je te wijzen dat je zelf veel kan doen door aan je uitstraling en houding te werken. Ik weet uit reacties op mijn artikel dat zij vele al geholpen heeft. Zij heeft een bureau genaamd Emergo. Kijk maar eens op de site www.emergo-therapie.nl en onder het kopje thema's vindt je een onderwerp over pesten. Gewoon een keer doen wie weet!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 15:24   #29
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een baptist
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 15:40   #30
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baptiste
Een beetje raar bericht van iemand die niet direct in jullie doelgroep valt. Ik ben namelijk 50 jaar. Ik werk bij een krant en heb dit jaar nog een groot artikel geschreven over pesten op school. Bij onderzoek voor het artikel stuite ik op Bianca Snel, een jonge therapeute van 29 jaar die dus heel dicht bij jullie staat. Zij is beslist geen witte jas psych maar juist eentje die heel relaxed is. Jaren is zij op school zelf gepest en daardoor heeft zij dus zelf meegemaakt wat het is om gepest te worden. Bianca helpt door je te wijzen dat je zelf veel kan doen door aan je uitstraling en houding te werken. Ik weet uit reacties op mijn artikel dat zij vele al geholpen heeft. Zij heeft een bureau genaamd Emergo. Kijk maar eens op de site www.emergo-therapie.nl en onder het kopje thema's vindt je een onderwerp over pesten. Gewoon een keer doen wie weet!
Een journalist die spelfouten maakt?

Interessant!
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 18:38   #31
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Een journalist die spelfouten maakt?

Interessant!
Wijs ze is aan, en ik hoop niet dat je die ene vergete "n" aanwijst 8)
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 13:27   #32
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
een baptist
kerel als je niets zinnigs hebt te te zeggen over een serieus onderwerrp als dit ga dan ff in een hoekje op een sok zitten kauwen ofzo.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 12:17   #33
Era
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben zelf ongeveer zeven jaar lang gepest en werk nu als docente Nederlands op een middelbare school.
Wat vervelend is, is dat ik erg haatdragend word als ik van die pestknulletjes zie. Je kent ze wel, stekeltjes, arrogante houding, stoere (lees: lelijke) kleding en vooral een hele grote bek.
En ze pesten leerlingen die wel erg fijn zijn om in je klas te hebben. Ergo: ik reken een stuk strenger als ik hun toets nakijk, ik stuurtze er sneller uit, laat ze vaker nablijven etc.
Ik heb kennelijk mijn verleden nog niet verwerkt en reageer dat nu af op pesters van het nu. :@
Ideeën?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 12:43   #34
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gwoon zeggen dat ze moeten kappen.. en anders dreigen.. bij brugklassers is dat meestal al wel genoeg..
en anders raad k de manier van Blackturtle aan..
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 20:28   #35
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blokker
en anders raad k de manier van Blackturtle aan..
Ja da's lekker snugger als je lerares bent Ook een beetje vreemd dat je hun toetsen strenger nakijkt, ik vind dat je je problemen en het nakijken van toetsen gescheiden moet kunnen houden als lerares. Hoe kut die leerlingen zich ook gedragen, ze hebben hoe dan ook recht op een eerlijk cijfer.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 12:43   #36
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blokker

en anders raad k de manier van Blackturtle aan..
ik ben te huur
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 21:07   #37
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
Ja da's lekker snugger als je lerares bent
is flater lerares dan?
1e post flater: Ik ben 17, maar zie altijd in de pauze een brugger gepest worden. Het is ook een dik jongetje met een bril en door moeders uitgekozen kleren.

Als ler(a)ar(es) is hier echter heel weinig aan te doen.. n paar uurtjes laten nablijven is t enige denk k..
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 15:28   #38
Era
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, Blokker, ik Era, ben lerares. Nederlands.
Pas begonnen overigens.
Inderdaad probeer ik ook niet op de namen van de leerlingen op de toetsen die ik nakijk te letten, maar als een toets echt ontzettend slecht is gemaakt
(wat typerend is voor sommige pesters / patsers)
dan ben je wel benieuwd wie er "Hij iz groter als mij" schrijft. (Juiste schrijfwijze: Hij is groter dan ik)

Of wie er steevast de laatste letter van een werkwoord weglaat.
'late, lope, fietse, schaatse, geve'
En dan zie je de naam en dan denk je: Zie je wel. Als je eens wat minder tijd aan etteren zou besteden en meer tijd aan je school, dan zou je misschien nog een beetje fatsoenlijk leren schrijven.

Maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen met kinderen waarvan ik weet dat ze gepest worden. Er is ook een jongen die ik zo vreselijk graag zou willen helpen, maar ik weet niet hoe.
Ik weet gewoon niet hoe...
Help?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 15:50   #39
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als lerares is er gewoon weinig aan te doen, accepteer dat maar.. straf je ze voor het pesten, doen ze het de volgende keer alleen maar erger. het enige dat echt werkt is dat de gepeste persoon zelf de pesters eens een keer goed terugpakt..
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.