Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 November 2002, 17:54   #1
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Komt het door de buitenlanders dat Nederland verloederd ?

Volgens een aantal mensen om me heen (hier en in het echte leven) wordt Nederland verloederd door alle buitenlanders die hier komen.

Mijn mening hierover is dat je hiervan niet alleen de buitenlanders de schuld mag geven. De Nederlanders werken er zelf ook hard aan mee. En door een ander de schuld te geven los je een probleem niet op maar maak je het alleen maar erger.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2002, 18:24   #2
kim13
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben het helemaal met je eens. het is wel heel makkelijk om de buitenlanders de schuld te geven. zo deden ze dat vroeger toch ook met hexen???? sorry heeft er nix mee te maken laat maar zitten. Ik vind dat de nederlanders er evenveel misschien nog wel iets meer schuld aan hebben..
xxx kim
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2002, 18:27   #3
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat bedoel je precies met 'verloederen'? beetje vaag begrip...als je t hebt over zinloos geweld, dan ligt t niet alleen aan de buitenlanders, zeke rniet
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2002, 20:49   #4
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mwah wat zal ik zeggen, als uit onderzoek blijkt dat 90% van de criminaliteit door buitenlanders komt(heb niet zo een bronvermelding) dan kan ik niet zeggen dat de nederlanders er zo hard aan mee werken

maar ik heb het vooral op marokanen, die passen zich niet aan, willen alleen maar vechten, en op mijn school komen vaak ook rellen door hun.
niet alle buitenlanders zijn schuldig, maar denk toch dat een groot gedeelte door islamitische mensen komt, qua criminaliteit enzo
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2002, 01:05   #5
Honur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X

niet alle buitenlanders zijn schuldig, maar denk toch dat een groot gedeelte door islamitische mensen komt, qua criminaliteit enzo
wat voor stoms om daar ook nog eens onderscheid in te maken
dus straks ligt het aan de islamitische indonische jongens met de donkere ogen en de krullende haren met een gemidelde lengte van 1,80....

tis ook wel een oplossing gewoon alles op 1 groepering gooien en dan denkt niemand meer dat het een ander was toch...
want het is altijd die islamitische indonische jongens met de donkere ogen en de krullende haren met een gemidelde lengte van 1,80....
ben jij ff zuur als je toevaig hier geboren word met zo een uiterlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2002, 01:07   #6
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

zit anders wel een kern van waarheid in
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2002, 07:27   #7
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

het is een simpele constatering van feiten.

- Nog nooit heb ik meegemaakt dat een nederlandse jongen of meisje tegen mij of een medepassagier in de metro een opmerking maakte als : "wat kijk je moet je klappen of zo"
Alochtone jeugd maken die opmerkingen wel en zetten ook daad bij woord.

- volgens onderzoek van Justitie (ook terug te vinden op CBS is 90% van de JEUGDcriminaliteit terug te herleiden op alochtone jeugd

- Het zijn helaas vaak de morokaanse mensen die weigeren zich aan te passen aan nederland en het heel normaal vinden voor alles en niks van groot tot klein geweld te gebruiken.


Helaas moet ik constateren dat de verloedering voor een groot deel (dus niet volledig) veroorzaakt wordt door alochtonen. Echter de alochtonen echter kun je dat publiekelijk niet meer concluderen want dan ben je een rassist.

Wanneer houden we in dit land op met het schreeuwen over rassisme terwijl dingen feitelijk op tafel liggen hoe kan een gedocumenteerde feiten verzameling rassisme zijn ?



onzin je praat onzin...
Vaak merk ik dat mensen uit de NIET stedelijke gebieden dus in en rond dorpen (grootste deel van nederland) het allemaal wel mee vinden vallen. Dit is logisch hier houden de grote groepen agresieve raddraaiers geen stand. een foute alochtone familie kan geen stand houden in een kleine gemeenschap omdat de sociale controlle te hoog is ze MOETEN zich aanpassen of worden door de gemeenschap massaal verstoten. zo zie je dat in dorpen er veel voorbeeld buitenlandse gezinen worden die perfect geintegreerd zijn (HULDE!)

In de stedelijke gebeiden moet je helaas wel op je woorden passen en continu ogen in je rug hebben en bepaalde gebieden tijdens de avond uren niet bezoeken.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2002, 13:24   #8
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Honur


wat voor stoms om daar ook nog eens onderscheid in te maken
dus straks ligt het aan de islamitische indonische jongens met de donkere ogen en de krullende haren met een gemidelde lengte van 1,80....

tis ook wel een oplossing gewoon alles op 1 groepering gooien en dan denkt niemand meer dat het een ander was toch...
want het is altijd die islamitische indonische jongens met de donkere ogen en de krullende haren met een gemidelde lengte van 1,80....
ben jij ff zuur als je toevaig hier geboren word met zo een uiterlijk
ik snap best dat je je nu aangesproken voelt(neem aan dat je turks bent)
maar eerst was het een vooroordeel, maar dit vooroordeel begint vaak waarheid te worden
er loopt gewoon een groot deel onaangepaste islamieten(vooral) rond die zich niet aan passen, en dus niet in de nederlandse maatschappij passen, misschien ben jij wel zo'n aangepast iemand, heel mooi voor je, maar zorg ook us voor dat je landgenootjes dat ook doen..
voor de rest lees maar de post van koelkast, daar ben ik het vrijwel mee eens..
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2002, 14:20   #9
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
*tekst*
couldn't agree more
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 02:05   #10
Honur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
Citaat:
- Nog nooit heb ik meegemaakt dat een nederlandse jongen of meisje tegen mij of een medepassagier in de metro een opmerking maakte als : "wat kijk je moet je klappen of zo"
Ik heb het wel meegemaakt maar dat komt denk ik door andere oorzaken....ik begrijp jou punt ook....ik zou het ook niet normaal vinden en zou er meteen ook wat van zeggen...tis jammer dat zulke lui het voor mensen zoals ik het behoorlijk moelijk maken.

Citaat:
- volgens onderzoek van Justitie (ook terug te vinden op CBS is 90% van de JEUGDcriminaliteit terug te herleiden op alochtone jeugd
Jah en toch deugt het niet het gaat er bij mij niet in....Centraal Bureau voor de Statistiek of niet...ik vind die 90% ook wel een beetje teveel zou het nou 65 of 75 zijn dan kan ik er nog enigzins in komen moet je na gaan 9 op de 10 boefen zijn buitenlanders....
ik ben ook niet op me voorhoofd gevallen ik weet dat veel jonge (kleine) criminelen van buitenlandse afkomst is...maar geloof mij de ECHTE BOEFEN zijn puure nederlanders...en dan heb ik ut over de grote jongens en die laten hun vuile klusjes door een stelletjeh buitenlanders doen...want zeg nou zelf als je 5 jaar lang oorlog heb meegemaakt kan je toch ook wel ff iemand in elkaar rossen voor 500 euro,s of niet snel verdiend in hun ogen...maar totaal niet goed te keuren...
mischien nog een puntje is dat het ook een beetje de schuld is van de staat want zeg nou zelf als je antiliaanen ook als allochtonen beschouwt maar ze wil zonder enige moeite dit land in laat zonder dat ze daar iets voor hoefen te doen omdat ze ook onderde Nederlandse staat vallen dan is het toch logisch dat die lui allemaal hier heen komen als het daar zo absurd slecht gaat...
laat de staat hun landje eerst oplappen dan hebben ze 1 probleem minder denk ik,

Citaat:
- Het zijn helaas vaak de morokaanse mensen die weigeren zich aan te passen aan nederland en het heel normaal vinden voor alles en niks van groot tot klein geweld te gebruiken.
Jah dat is ook zo en vind ook dat het veel strenger en harder moet worden aangepakt...ik weet ook niet wat sommige mensen bezielen...maar er zitten ook veel goede tussen en denk dat het ook een flink media spelletjeh is want zeg nou zelf als het een buitenlander is dan staat het met alle koppen in de krant ...gaat het om een NLer dan is er een klein colomutjeh er over geschreven...maar ben het met je eens marokkanse mensen staan op dit moment niet in het goede dag licht
Citaat:
Helaas moet ik constateren dat de verloedering voor een groot deel (dus niet volledig) veroorzaakt wordt door alochtonen. Echter de alochtonen echter kun je dat publiekelijk niet meer concluderen want dan ben je een rassist.
Neeh dat is in mijn ogen niet zo je nemt dan geen rassist
ik ben totaal geen rassist en geloof me ik ben hard tegen over buitelanders terwijl ik er ook 1 ben ik vind dat je gewoon fucking normaal moet doen en je moet aanpassen en je moet gedragen dus niet zomaar meppeh en gewoon nederlands lullen of gewoon je best doen om het te leren...en als het je niet bevalt en je denkt dat je alles zomaar kan maken en dat je super goed bent en alles mag omdat je toevalig turk marokkaan of somalier bent dan het je dat fout en zout je maar op of ga je een her opvoeding volghen op een goed internaat waar naar de Nederlandse normen en waarden word geleeft...
het gaat hier net als op me werk daar is iedereen welkom maar als je loopt te fucken vlieg je er uit en komt pas weer binnen als je je kan gedragen...

Citaat:
Vaak merk ik dat mensen uit de NIET stedelijke gebieden dus in en rond dorpen (grootste deel van nederland) het allemaal wel mee vinden vallen. Dit is logisch hier houden de grote groepen agresieve raddraaiers geen stand. een foute alochtone familie kan geen stand houden in een kleine gemeenschap omdat de sociale controlle te hoog is ze MOETEN zich aanpassen of worden door de gemeenschap massaal verstoten. zo zie je dat in dorpen er veel voorbeeld buitenlandse gezinen worden die perfect geintegreerd zijn (HULDE!)
ben ik met je eens...denk dat mij fam een goed voorbeeld is wij leven tussen bijna alleenmaar nederlanders enkunne super goed opschiten met iedereen...hebben nooit problemen en gedragen ons zoals het moet...ik denk ook dat het ligt dat me ma nederlands is en me pa turks en me pa een zeer open geest heeft en altijd open staat voor je mening...dus wij hebben een soort mengel moesje van turks en nederlands in ons huishouden...en nog nooit iets negatiefs gehoord ...moet wel toegeven dat ik meer met nederlanders om ga dan met buitenlanders maar dat is mij persoonlijke voorkeur....dus niet omdat ik buitenlanders niet zou mogen...kheb zat allochtonen vrienden maar daar ga ik gewoon iet vaak mee om...

het is voor mij best vaak moeilijk want ik vind het een moeilijk onderwerp om over discusren....mijn mening is denk ik een beetje een tussensmelting om het zo te zeggen...

Laatst aangepast door Honur : 16 November 2002 om 02:36
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 02:55   #11
Honur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X


ik snap best dat je je nu aangesproken voelt(neem aan dat je turks bent)
maar eerst was het een vooroordeel, maar dit vooroordeel begint vaak waarheid te worden
er loopt gewoon een groot deel onaangepaste islamieten(vooral) rond die zich niet aan passen, en dus niet in de nederlandse maatschappij passen,
Nee voel me niet aangesproken en al zou ik dat doen dan komt het niet doordat ik van turkse kom af ben..
dat er teveel on aangespaste buitenlanders zijn ben ik met je eens maar dat het islamieten zijn is een bijkomst want er zijn ook genoeg niet islamiten die zich niet hebben aangepast...
ik denk dat je iemand wel op z,n gedrag mag aanspreken maar niet op zijn geloof zolang die het niet voor slechte doel eindes gebruikt...
Citaat:
misschien ben jij wel zo'n aangepast iemand, heel mooi voor je, maar zorg ook us voor dat je landgenootjes dat ook doen..
dit vind ik ook weer een beetje een vervelende opmerking..ik heb me niet aangepast ik ben zo opgevoed en heb een eigen meningin in de loop der tijd ontwikkeld....heeft niks met aanpassen te maken... ik ben tevens niet het aangewezen persoon om mensen te vertellen wat ze wel en niet mogen en hoe ze zich moeten gedragen..als ik iets niet door de beugel vind kunnen dan trek ik me mond tegen die persoon open...ongeacht komaf, huidskleur, geloof etc etc...ik vertel ze dan wel ff hoe ik vind dat ze zich horen te gedragen maar ben er niet om mensen te gaan om praten hoe ze hun kind moeten opvoeden ! denk dat je dat maar moet voorleggen in den haag...
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 08:59   #12
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik vind dat het niet komt door de buitenlanders , die omdat ze hier wonen eigenlijk gewoon nederlanders zijn...
alochtonen dus , mischien komt het wel deels daardoor , maar alle" echte " nederlanders zijn ook heus niet zo braaf hoor.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 09:22   #13
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by Honur

knipknip
kijk , met mensen zoals jij kan ik praten , mischien heb je wel gezien dat ik in arnemuiden woont , een dorp waar veel rassenhaat heerst , geloof me , hier woont geen een allochtoon , en rellen die er zijn ...
maar denk niet omdat ik uit arnemuidne kom dat ik ook een rassist ben , want mensen zeggen vaak als je uit arnemuiden komt gelijk van , ow , dan ben je een rassist .
dat is dus ook rassistyish ( vatten jullie m nog )
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 12:04   #14
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Honur


Nee voel me niet aangesproken en al zou ik dat doen dan komt het niet doordat ik van turkse kom af ben..
dat er teveel on aangespaste buitenlanders zijn ben ik met je eens maar dat het islamieten zijn is een bijkomst want er zijn ook genoeg niet islamiten die zich niet hebben aangepast...
ik denk dat je iemand wel op z,n gedrag mag aanspreken maar niet op zijn geloof zolang die het niet voor slechte doel eindes gebruikt...
ik weet best dat er ook onaangepaste mensen zijn die niet islamitisch is, maar mij in mijn leefomgeving valt me op dat het vooral marokanen/turken(bv.) zijn, en deze mensen zijn allemaal islamitisch van geloof
en wat koelkast al eerder vermelde, 90% van jeugdcriminaliteit is allochtonisch, en er moet denk ik dan toch iets fouts gaan in die opvoeding, aangezien die nog vrouwen achterstellen en mannen daar alles zijn, dat is al iets wat fout gaat in de opvoeding, of ik weet niet of je die ouders heb gehoord van dat kind uit Venlo, maar dat kan ik echt niet meer normaal noemen..dit soort beelden horen niet in Nederland, ook al de islamitische jongeren hebben dat nog wel..

Citaat:
dit vind ik ook weer een beetje een vervelende opmerking..ik heb me niet aangepast ik ben zo opgevoed en heb een eigen meningin in de loop der tijd ontwikkeld....heeft niks met aanpassen te maken... ik ben tevens niet het aangewezen persoon om mensen te vertellen wat ze wel en niet mogen en hoe ze zich moeten gedragen..als ik iets niet door de beugel vind kunnen dan trek ik me mond tegen die persoon open...ongeacht komaf, huidskleur, geloof etc etc...ik vertel ze dan wel ff hoe ik vind dat ze zich horen te gedragen maar ben er niet om mensen te gaan om praten hoe ze hun kind moeten opvoeden ! denk dat je dat maar moet voorleggen in den haag...
met aanpassen bedoelen we aanpassen aan de Nederlandse maatschappij, de islamitische jongeren doen dat niet, ze mogen van mij best islamitisch blijven, maar hou alsjeblieft de normen en waarden wel van een nederlander, want dat doen ze nu dus niet,
en ik zal niet het lef hebben om na een marokaan te stappen om te zeggen dat die iets verkeerds doet, tenminste die op mijn school zitten kan je beter geen ruzie mee zoeken..
ik neem trouwens aan dat jij ook wel doorhebt dat een groot deel van de buitenlandse jeugd te ver gaat..
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 12:06   #15
Netrocker
Rock The Net.
 
Netrocker's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2002
Locatie: Amstelveen
Berichten: 87
Stuur een bericht via MSN naar Netrocker
Standaard

Mensen in Nederland weten niet wat de oorzaak is van de zogenaamde "verloedering", en wat denk je ze zoeken iets, een zondebok om de schuld naar toe te schuiven.
Jammer dat er mensen in Nederland zijn die zo over elkaar denken, het zou anders moeten zijn. Maar het is niet anders.
Netrocker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 14:52   #16
Honur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man

kijk , met mensen zoals jij kan ik praten , mischien heb je wel gezien dat ik in arnemuiden woont , een dorp waar veel rassenhaat heerst , geloof me , hier woont geen een allochtoon , en rellen die er zijn ...
maar denk niet omdat ik uit arnemuidne kom dat ik ook een rassist ben , want mensen zeggen vaak als je uit arnemuiden komt gelijk van , ow , dan ben je een rassist .
dat is dus ook rassistyish ( vatten jullie m nog )
Kijk ik kom ut vlissingen en wet hoe het er in arnemuiden aan toe gaat...flinke gaos dooro en er woont geen 1 buitenlnders zover ik weet....
dus wat jij zegt klopt gewoon...
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 14:56   #17
Honur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Netrocker
Mensen in Nederland weten niet wat de oorzaak is van de zogenaamde "verloedering", en wat denk je ze zoeken iets, een zondebok om de schuld naar toe te schuiven.
Jammer dat er mensen in Nederland zijn die zo over elkaar denken, het zou anders moeten zijn. Maar het is niet anders.
Juist kerel jij snap hem...
het is mischien wel zo dat er veel criminaltiet heerts onder de buitnelanders maar dat is er ook onder de nederlanders....alleen daar hoor je niks over omdat mensen denken van ow het is een nederlander in z,n eigen land dus die heeft meer recht om crimineel te zijn...
het is dus op dit moment gewoon ee kwestie van als er wat gebeur meteen met ze alle kijken naar de zwarte schapen onder ons (de allochtonen)
jammer dat het zo moet maar jah
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:48.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.