Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 April 2003, 11:44   #1
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Nederlandse competitite a la de schotse

Is het niet iets om het aantal teams in de nederlandse competitie terug te brengen naar bijvoorbeeld 12, netzoals in schotland. iedereen speelt dan 3 keer tegen elkaar, en het linkerrijtje uiteindelijk ook een keer tegen elkaar, netzoals het rechterrijtje. op deze manier zullen er meer spectaculaire wedstrijden op het programma staan. ook nemen de loze wedstrijden zoals tegen excelsior, zwolle, vitesse, en grun veel te veel tijd in. hier worden in 9 van de 10 gevallen toch 2 maal 3 punten binnengehaald. op zich lijkt het me best een goed idee. nadeel is wel dat er ipv 34 duels 38 duels gespeeld worden. dit zou opgelost kunnen worden door bv maar 8 teams te hebben in deze klasse. verder kan je dan 4 of 5 klasses maken van 8 teams, en dmv promotie degradatiewedstrijden kunnen clubs promoveren en degraderen
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 11:55   #2
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 12:08   #3
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by JoY_RFJK
nee
das alleen een nee omdat vites erbij staat. maar je moet ook in het belang van het nederlandse voetbal denken, en aan de topclubs in nederland. ik zie liever een spannende wedstrijden dan een standaard wedstrijd met ruime cijfers tegen bv zwolle
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 12:34   #4
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dan haal je vitesse weg... dan staat er nog "nee"...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 19:15   #5
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood

das alleen een nee omdat vites erbij staat. maar je moet ook in het belang van het nederlandse voetbal denken, en aan de topclubs in nederland. ik zie liever een spannende wedstrijden dan een standaard wedstrijd met ruime cijfers tegen bv zwolle
wat heeft dat nou voor een steunends voor de topclubs?!

Als je liever spannende wedstrijden telkens ziet, en niet zo'n ''standaard'' wedstrijd moet je vooral voor Ajax worden... dan blijft dat wel jah
***TIP***
Word voor de Graafschap, dan is het altijd spannend wat de uitslag wordt!!!
(met beetje geluk ook nog extra nacompetitie wedstrijden!!!) En SCC is goedkoooooooooooooperrrr


Sorry Bas+Thuur
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 19:42   #6
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Je kwetst ons ..

Ik snap het alleen nog niet helemaal, maar jah. ik ben ook niet zo heel intelligent de laatste tijd
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 19:53   #7
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hehehehe, die Mark Ik heb m door, deze hele tekst heeft ie om zijn opmerking over Vites heengeluld . Als Roda laag had gestaan, hadden ze ongetwijfeld in da rijke gestaan, hehe.. Uiteraard is het een zinloos voorstel, ik refereer slechts aan de duels van RKC, Roda en Ajax tegen Excelsior..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 20:10   #8
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Ik ben het wel met Mark eens dat veel potjes 'standaard' worden afgewerkt, en voor de rest is er toch weinig lol te beleven in de stadions want door allerlei strenge regelingen komen er nog hooduit 600 uitsupporters die ergens verstopt zitten in een vissenkom hoog in het stadion ofzow.
Maar 12 clubs of 18 ik denk dat het niet veel zal uitmaken, en om tegen nou elke 4 keer per jaar te spelen
Als je ook de schotse competitie als voorbeeld neemt, daar regeren ook maar 2 team de hele competitie dus zoveel leuker is het daar niet.

Om het leuker te maken moeten er gewoon uitvakken met de grootte van 10-tot-20% van de totale stadioncapaciteit, iedereen vrijvervoer, en al die achterlijke uitkaarten afschaffen. Dan komt er vanzelf ook een(vocale) strijd op de tribunes die overslaat na het veld
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 20:51   #9
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by JoY_RFJK
nee
hehe
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 20:59   #10
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Ik ben het wel met Mark eens dat veel potjes 'standaard' worden afgewerkt, en voor de rest is er toch weinig lol te beleven in de stadions want door allerlei strenge regelingen komen er nog hooduit 600 uitsupporters die ergens verstopt zitten in een vissenkom hoog in het stadion ofzow.
Maar 12 clubs of 18 ik denk dat het niet veel zal uitmaken, en om tegen nou elke 4 keer per jaar te spelen
Als je ook de schotse competitie als voorbeeld neemt, daar regeren ook maar 2 team de hele competitie dus zoveel leuker is het daar niet.

Om het leuker te maken moeten er gewoon uitvakken met de grootte van 10-tot-20% van de totale stadioncapaciteit, iedereen vrijvervoer, en al die achterlijke uitkaarten afschaffen. Dan komt er vanzelf ook een(vocale) strijd op de tribunes die overslaat na het veld
Remko, je kunt te ver gaan in je gezeur over 10 of 20% van de stadioncapaciteit. Je weet dat dat toch nooit gebeurt, net als vrij vervoer. Het verleden heeft nu eenmaal aangetoond dat dat niet werkt (wat niet wil zeggen dat de huidige gang van zaken wel werkt natuurlijk ).

Om dan toch maar serieus in te gaan op het onderwerp: vraag eens iemand naar of hij/zij de Schotse competitie boeiend vind? Nee dus, die vind je niet. En ik verveel mij allerminst met de Nederlandse. Ik ga graag naar Woudestein, Zwolle, Doetinchem en Arnhem, spelen tegen kleine clubs . Veel liever dan 2x naar Breda, Boerenveen, Nijmegen of Waalwijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 21:35   #11
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Remko, je kunt te ver gaan in je gezeur over 10 of 20% van de stadioncapaciteit. Je weet dat dat toch nooit gebeurt, net als vrij vervoer. Het verleden heeft nu eenmaal aangetoond dat dat niet werkt (wat niet wil zeggen dat de huidige gang van zaken wel werkt natuurlijk ).

Om dan toch maar serieus in te gaan op het onderwerp: vraag eens iemand naar of hij/zij de Schotse competitie boeiend vind? Nee dus, die vind je niet. En ik verveel mij allerminst met de Nederlandse. Ik ga graag naar Woudestein, Zwolle, Doetinchem en Arnhem, spelen tegen kleine clubs . Veel liever dan 2x naar Breda, Boerenveen, Nijmegen of Waalwijk.
Ik ben het wel met je eens, op 1 klein puntje na :
Natuurlijk vinden mensen hier de schotse competitie niet boeiend, maar vraag es in Schotland wie de Nederlandse competitie boeiend vindt.... waarschijnlijk ook niemand. Dus dat vink niet echt een argument.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 21:41   #12
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bruggi


Ik ben het wel met je eens, op 1 klein puntje na :
Natuurlijk vinden mensen hier de schotse competitie niet boeiend, maar vraag es in Schotland wie de Nederlandse competitie boeiend vindt.... waarschijnlijk ook niemand. Dus dat vink niet echt een argument.
Nee, ok, maar ik bedoelde dan ook in Schotland zelf hè? Ook voetballen spelers trouwens denk ik nog steeds liever in Nederland dan Schotland, al was het maar omdat ze dan niet 4x tegen Motherwell of Saint-Johnstone moeten
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 22:18   #13
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ga ook eens wat zeggen

Ik vind het een kut idee.
Om maar ff de graafschap als voorbeeld te nemen
die gaan dan leuk hun wedstrijdjes tegen Haarlem spelen.
Daar zitten de menschen in Doetinchem op te wachten!
Natuurlijk komen er dan nog wel supporters maar ik denk dat het stadion dan maar de helft gevuld is.
Dat is dus ook weer minder inkomsten voor de club en dan moeten ze nog meer spelers ontslaan
Nu kijken ze er denk ik naar uit om tegen de "grote drie" te spelen, en soms kunnen ze nog wel eens stunten ook. Dat is ook wel leuk.

Ik zit er nou ook niet echt op te wachten om in een seizoen meerdere keren tegen Roda jc te spelen ook.

Laten we niet gaan lopen kutten, maar lekker houden zoals het nu is en dan kap ik ook hiermee want dit stuk tekst is alweer veel te lang en onnodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 22:22   #14
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

hehe Rekz die zowaar inhoudelijk op een topic ingaat

Jongens geef nou maar gewoon toe dat de competitie leuker wordt als iedereen op vrij vervoer mag reizen en dat de uitvakken 10% (of meer) van de totale capaciteit wordt
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 22:24   #15
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
hehe Rekz die zowaar inhoudelijk op een topic ingaat

Ik zelf blijf het ook nog een beetje raar vinden.
Tja, je moet wat als je hele dag nog niks nuttigs heb gedaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 23:06   #16
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

In B&A-topics gaat rekz anders ook altijd inhoudelijk op t onderwerp in
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 23:11   #17
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
In B&A-topics gaat rekz anders ook altijd inhoudelijk op t onderwerp in
Ben net nog langs het huis van de baron gereden
Maar toen ging ik richting station oost
maar daar is het een beetje een teringzooi
dus toen ging ik daar draaien
en een andere weg zoeken
maar toen stond er ineens weer busbaan
snel doorrijden dus
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 23:47   #18
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Ik ben het wel met Mark eens dat veel potjes 'standaard' worden afgewerkt, en voor de rest is er toch weinig lol te beleven in de stadions want door allerlei strenge regelingen komen er nog hooduit 600 uitsupporters die ergens verstopt zitten in een vissenkom hoog in het stadion ofzow.
Maar 12 clubs of 18 ik denk dat het niet veel zal uitmaken, en om tegen nou elke 4 keer per jaar te spelen
Als je ook de schotse competitie als voorbeeld neemt, daar regeren ook maar 2 team de hele competitie dus zoveel leuker is het daar niet.

Om het leuker te maken moeten er gewoon uitvakken met de grootte van 10-tot-20% van de totale stadioncapaciteit, iedereen vrijvervoer, en al die achterlijke uitkaarten afschaffen. Dan komt er vanzelf ook een(vocale) strijd op de tribunes die overslaat na het veld
precies ik ben het volkomen met tankie eens. misschien kunnen we een keertje samen een biertje doen. maar kijk nou naar pisvee ajax. gvd het is 18 graden buiten en je ziet van 10 uur sochtends tot 18uur geen straaltje zon. allemaal door die tyfuscombi. en dan zit je in het uitvak heb je zo een teringpaal voor je harses, kan je niet eens de andere goal zien. maar om even to the point te komen als ajax thuis speelt tegen zwolle, fnooit 2, dan zit ik daar echt een beetje verplicht hoor. uit is nog wel lachen. maar stel nou dat je vaker ajax-fnortd hebt, dan is het toch veel interesaantter.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2003, 04:46   #19
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood

maar om even to the point te komen als ajax thuis speelt tegen zwolle, fnooit 2, dan zit ik daar echt een beetje verplicht hoor.
jij bent nog nooit in je leven naar Ajax-Excelsior geweest...hehehe

en anders schrijf je gewoon ff de normale namen van enkele voetbalclubs op.....
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2003, 09:26   #20
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman


jij bent nog nooit in je leven naar Ajax-Excelsior geweest...hehehe

en anders schrijf je gewoon ff de normale namen van enkele voetbalclubs op.....
tsja dan zal ik volgende keer ook rkc noemen. jij kan tenminste ook meepraten over rkc-AJAX he? :respect:
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2003, 10:01   #21
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood

tsja dan zal ik volgende keer ook rkc noemen. jij kan tenminste ook meepraten over rkc-AJAX he? :respect:
Wat is er mis met RKC? Dat soort clubs maakt de competitie juist leuk.. Hoewel PSV, Ajax en Feyenoord hier normaal gesproken van zullen winnen, kan dit toch heel behoorlijke wedstrijden opleveren.
Meer spanning zul je mijns inziens niet vinden in een opzet a la Schotland, maar eerder in een Euro-legue..
Hoewel je dan niet per definitie leukere wedstrijden te zien krijgt...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2003, 10:29   #22
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie
Ik ga ook eens wat zeggen


Dat is dus ook weer minder inkomsten voor de club en dan moeten ze nog meer spelers ontslaan

Ik vraag me af wat je hiermee bedoelt hoor . De Graafschap heeft geen spelers ontslagen ofzo? Alleen het contract van een aantal onnodige spelers niet meer verlengt.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2003, 11:27   #23
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

RKC Waalwijk staat gedeelt 4e, heeft een bijzonder talentvolle selectie, en in Waalwijk werd het tegen Ajax 1-1, en tegen Feyenoord wonnen de Waalwijkers met 1-0. Wie zeurt er hier nog .. Oh ja, Graafschap-Ajax 1-1, RBC Roosendaal-Feyenoord 4-2..... Ach ja..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:47.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.