Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 22 January 2004, 01:41   #1
Psycho_Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard MikeRoweSoft.com

Mike Rowe, deze 17 jarige Canadese student had een naam nodig voor zijn webdesign bedrijfje, hij bedacht dat als je Mike Rowe snel uit spreekt en je er soft achter zet, dat je bijna microsoft zou verstaan. Dus hij noemde zijn website, MikeRoweSoft.com.
Nu heeft de echt Microsoft hem dus aangeklaagd wegens copyrights.

Vind je dit terecht of niet?

Ik zelf vind het echt belachelijk, ok het lijkt erop maar dat is toch wel grappig?
Laat hem lekker zijn domeinnaam hebben, en er niet over zeuren, net of mensen het verschil tussen microsoft.com en mikerowesoft.com niet merken.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 01:45   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

zet dan gelijk zijn verhaal hier in

Citaat:
:: NEWS :: January 15/2004 :: Microsoft Corporation vs MikeRoweSoft
My story starts on November 19th , 2003.

I received an email from Smart & Biggar, Microsoft's Canadian lawyers, informing me that I have been committing copyright infringement against Microsoft. They told me that I must transfer my domain name over to Microsoft as soon as possible. I was baffled by this email, yet thought it was funny at the same time. Microsoft was going after a 17 year olds part time business that he put a lot of time into just because it has the same phonetic sound as their company.

I responded to this email saying that I was not ready to give up my domain name since I had put so much time and effort into establishing my name, getting my business cards out and posting my services on the Internet. If I were to give up my domain, I would lose all the time and effort I had put into it. I requested that they offer me a settlement of some sort to help with me losing my business. A few days later I received an email back from them telling me that they would give me all of my out-of-pocket expenses for the domain name, which came to be $10USD. I was surprised that they would offer such a little amount of money to persuade me to hand my domain over to Microsoft. In response to this recent email, I sent one back to them describing how much work I have put into my business and that the domain was worth at least $10000. They refused to give me anything more than $10USD so I proceeded to ignore their most recent email. I didn't hear anything from them after their last email.

Yesterday, January 14, I received a package from the lawyers' office FedEx Priority Overnight. Inside I found a book over an inch thick with a 25 page letter explaining to me that I had all along had the intention to sell my domain name to Microsoft for a large cash settlement. This is not the case, I never thought my name would cause Microsoft to take this course of action against me. I just thought it was a good name for my small part-time business. In this letter it explains that Microsoft's customers could get confused between my page and theirs, which doesn't make any sense since Microsoft doesn't design websites. They do, however, sell a program called Microsoft FrontPage, which they say can cause some confusion between me making websites for my customers and them selling a program to make websites to their customers. I think it is just another example of a huge corporation just trying to intimidate a small business person (and only a 17 year old student at that) to get anything they want by using lawyers and threats. It reminds me of the Starbucks thing against the little coffee shop in the Queen Charlotte Islands. (http://www.cbc.ca/storyview/CBC/2003...dabucks_030417)
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 12:14   #3
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is toch gewoon onzin dat mircosoft er zoveel ophef over maakt, alleen omdat er verwaring kan ontstaan tussen hun en mike rowe
de normale gebruiker weet echt wel wat het verschil is

typsich geval van domme amerikanen
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 21:06   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
het is toch gewoon onzin dat mircosoft er zoveel ophef over maakt, alleen omdat er verwaring kan ontstaan tussen hun en mike rowe
de normale gebruiker weet echt wel wat het verschil is

typsich geval van domme amerikanen
Wat dit met "Amerikaan-zijn" te maken heeft, ontgaat mij een beetje. Een domme generalisatie van het zuiverste soort dus

Maar verder heb je gelijk. Door hier ophef over te maken, brengt Microsoft het alleen maar in de publiciteit en heeft het dus een averechts effect. Ik vind het wel creatief en geestig verzonnen van die student

Je hoeft daarnaast toch geen econoom te zijn om te zien dat een klein, beginnend webdesign bedrijfje geen bedreiging vormt voor de miljarden onderneming Microsoft
Ik ben geen meester in de rechten, maar wat deze jongen doet mag toch wel? Iedereen zit zijn verwijzing, maar officiëel is dit alles toch wel volgens de wet? Heeft Microsoft überhaupt wel een zaak?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 23:31   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

och die gozer had geen zin in een 3 jaar durende rechtszaak nu hij nog zo jong is..die hij misschien zelfs nog zou erliezen ook
nu krijgt hij cursusje aangeboden van MS, heeft een XBOX gekregen... en nog iets ;+

is toch ietsje meer dan de 10dollar die hem geboden werd door M$..jammer genoeg wel ietsje minder dan de 10.000 die mike rowe wilde
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 12:57   #6
w00t
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

toch verdient hij nu al leuk door de gehele correspondentie tussen hem en de advocaten van microsoft te verkopen op ebay.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...&category=2312

  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 16:12   #7
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
is toch ietsje meer dan de 10dollar die hem geboden werd door M$..jammer genoeg wel ietsje minder dan de 10.000 die mike rowe wilde
Die 10 dollar was gewoon een symbolisch bedrag zodat ze een tegenbod zouden krijgen en microsoft wist waar ze aan toe was en ze eventueel niet teveel zouden geven
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 19:14   #8
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Wat dit met "Amerikaan-zijn" te maken heeft, ontgaat mij een beetje. Een domme generalisatie van het zuiverste soort dus

Maar verder heb je gelijk. Door hier ophef over te maken, brengt Microsoft het alleen maar in de publiciteit en heeft het dus een averechts effect. Ik vind het wel creatief en geestig verzonnen van die student

Je hoeft daarnaast toch geen econoom te zijn om te zien dat een klein, beginnend webdesign bedrijfje geen bedreiging vormt voor de miljarden onderneming Microsoft
Ik ben geen meester in de rechten, maar wat deze jongen doet mag toch wel? Iedereen zit zijn verwijzing, maar offici륬 is dit alles toch wel volgens de wet? Heeft Microsoft í±Šíµ²haupt wel een zaak?
Ben geen kenne, maar volgens mij kunnen verbasteringen van merknamen ook problemen geven, of merknamen die sterk overeenkomen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.