Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 3 March 2006, 17:00   #101
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
Aardige site. Tenminste, ik heb alleen het Iran gedeelte gelezen.
Ik ben tegen een aanval in het wilde weg op Iran, en ik ben tegen het verbieden van technologie voor landen die het Westen toevallig niet aan staan. Maar als er regeringen zijn die zomaar atoombommen zouden lanceren terwijl ze weten dat dat het einde voor hen zou zijn, dan denk ik ook 'liever niet'.
Maar het weten of regeringen dat zouden doen is een kwestie van slechts een paar aanwijzingen en proberen de toekomst te voorspellen.
In de geschiedenis is een aanval met atoomwapens nog nooit gebeurt (behalve op Japan dan, maar die telt niet mee, Amerika had een monopolie, niemand kon er wat tegen doen, dat werd anders toen andere landen ook atoombommen ontwikkelden). Maar er zijn wel al massale slachtingen geweest met gifgas etc.
Slachtingen ja, kernbom nee. Zouden ze echt die bom gebruiken...

Moet eens de eerste keer zijn of is geen enkel mens zo wreed?
Ze zouden waarschijnlijk zelf het slachtoffer van zo'n actie worden
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2006, 19:08   #102
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mensen mensen .. Slotje lijkt mij
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2006, 22:48   #103
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Maar er zijn wel al massale slachtingen geweest met gifgas etc.
Slachtingen ja, kernbom nee. Zouden ze echt die bom gebruiken...

Moet eens de eerste keer zijn of is geen enkel mens zo wreed?
je zegt zelf dat mens al wredere wapens heeft gebruikt, dus je hebt je vraag denk ik zelf al beantwoord.

en bij gebruik roepen ze totale vernietiging over zichzelf af.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2006, 15:17   #104
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
je zegt zelf dat mens al wredere wapens heeft gebruikt, dus je hebt je vraag denk ik zelf al beantwoord.

en bij gebruik roepen ze totale vernietiging over zichzelf af.
Ik ging er vanuit dat de atoombom de meest wrede bom is. iig de bom met de meeste doden (per bom in de praktijk) als gevolg toch? En als je na gaat dat er in Japan nu nog misvormde baby's worden geboren als gevolg van die 2 bommen...

En ze roepen dan wel totale vernietiging over zichzelf af, maar de grap is eigenlijk dat dat volgens mij maar bar weinig oplost. Dus misschien gebeurt dat al niet. Ja als jij aan de macht was wel, dat weten we al, maar er is een reden dat jij niet aan de macht bent.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2006, 08:37   #105
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

donderdag 16 maart 2006 08:38

Amerika: Preventieve aanval op Iran
Amerika heeft Iran gewaarschuwd niet terug te deinzen voor een preventieve aanval. Als de internationale pogingen om Iran over te halen te stoppen met zijn omstreden kernprogramma falen, volgt mogelijk een 'confrontatie'. Dat staat in het rapport Nationale Veiligheidsstrategie van het Witte Huis.

'We zullen mogelijk geen grotere uitdaging van één enkel land ondervinden dan van Iran,' schrijft het Witte Huis in het rapport. Met een uitgebreide lijst van aanklachten tegen Iran onderbouwt Amerika vervolgens de uitspraak.

Terrorisme
Zo steunt Iran volgens het rapport het internationale terrorisme, bedreigt het Israël, ondermijnt het de democratie in Irak, probeert het vrede in het Midden-Oosten te voorkomen en ontzegt het zijn burgers vrijheid.

Eerder deze week zei de Amerikaanse president George W. Bush al dat Iraakse terroristen bommen gebruiken uit Iran (lees Bush: Iran biedt steun aan terroristen in Irak). Ook het Britse ministerie van Defensie heeft Iran al eens verweten Iraakse terroristen te trainen (lees ook 'Iran traint Iraakse terroristen').

Ook het Amerikaanse verwijt dat Iran Israël bedreigt komt niet uit de lucht vallen. Iran is er al meerdere malen openlijk voor uitgekomen pas tevreden te zijn als Israël 'van de kaart is geveegd', zoals de Iraanse leider Mahmoud Ahmadinejad het zelf formuleerde (lees ook Iran wil Israël van de kaart vegen).

Aanval
Begin dit jaar zei de Amerikaanse minister van Defensie Donald Rumsfeld al een aanval op Iran niet uit te sluiten als Teheran blijft weigeren van zijn atoomprogramma af te zien. In een interview met een Duits blad zei Rusmfeld dat alle opties, dus ook militaire, op tafel liggen.

'Vandaag de dag zijn er biologische, chemische en radiologische wapens voorhanden die tienduizenden mensen de dood in kunnen jagen. De mogelijkheid dat deze wapens in handen vallen van mensen die onschuldige burgers onthoofden en kinderen opblazen is zeer wel mogelijk,' zei Rumsfeld (lees Rumsfeld: Amerika sluit aanval op Iran niet uit).

Noord-Korea
Behalve Iran kreeg ook Noord-Korea ervan langs in het rapport. Noord-Korea 'vertegenwoordigt een lange en onaangename staat van dienst van dubbelhartigheid en onderhandelingen in een sfeer van wantrouwen'.

Het rapport vervolgde: 'We zullen doorgaan alle nodige maatregelen te nemen om onze nationale en economische veiligheid te waarborgen tegen het ongunstige effect van hun slechte gedrag.'

Door Ingrid van der Chijs

bron; www.elsevier.nl
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:08.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.