Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 November 2003, 23:57   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Unhappy Duits voetbal, waarom kan dat hier niet?

Alemannia Aachen- 1. FC Nürnberg, maandagavond. Een op het oog onopvallende wedstrijd in de 2e Bundesliga. In Nederland zou je denken aan 1500, 2000 toeschouwers. Niets is minder waar! Met 20.000 toeschouwers was het Tivoli-stadion in Aken volledig uitverkocht. Ik behoorde tot de gelukkigen die in het bezit van een toegangsbewijs was, waarvoor ik wel een uur in de rij moest staan.

Mijn plaats was op de zogeheten 'Aachener und Münchener'-tribune. De lange zijde; overdekt staan, in 'Block S'. Precies op het midden van het veld. Voor de wedstrijd even 'Bier und wurst' consumeren. Wat een verademing na al dat gore stadionvoedsel in Nederland! En wat een verademing na dat halfkoude bier in veel te kleine plastic bekertjes tegen 3 euro! In Aken pakt men het anders aan. Lekkere broodjes verse worst, en bier in harde plastic bekers. Je betaald in eerste instantie 3 euro voor een beker (33 cl!), maar bij terugbrengen van je beker krijg je een euro statiegeld terug. Handig! De enige reden dat het geen glazen zijn is de rotzooi die het geeft met opruimen. De broodjes kosten ook €2,-. In Nederland krijg je daar tegenwoordig met een beetje geluk een zakje chips voor. Het bier is koud, en vakkundig getapt in lange bierstands.

Door de nederlaad van Energie Cottbus daags tevoren stond Aken met een wedstrijd minder gespeeld 1e, op bezoek kwam de nummer 4 van de 2e Bundeliga, 1. FC Nürnberg. Bij Aken spelen de Nederlandsers Eric van der Luèr en Erik Meijer. Van der Luer kwam net terug van een blessure, en zat op de bank. Meijer stond in de basis, en is nu al zowat een levende held in Aken, aangezien hij symbool staat voor de wederopstanding van de club. Ik nam plaats met nog 5 andere Roda-fans helemaal beneden op de tribune, aangezien we wat te lang waren blijven hangen bij de bierstand moest dat wel, de rest van de tribune stond werkelijk NOK-vol. Helaas staan de dug-outs van Aken bij de staantribune, zodat we de hele wedstrijd eromheen moesten kijken. Wel konden we precies horen wat trainer Jörg Berger zijn manschappen toeriep. Ook eens leuk om mee te maken.
Voor de wedstrijd werden wij positief verrast door een gigantisch spandoek boven ons vak gemaakt door fans van Aken. Over de hele lengte van het veld viel te lezen: Kerkrade-Aachen, 2 Verreine, eine Freundschaft. De sfeer is niet te omschrijven voor iemand die het nooit heeft meegemaakt. Mensen die eens in Enschede bij FC Twente zijn geweest: de sfeer in Duitsland is nog 20x beter. Waar men in Enschede eerst 5 minuten moet zingen: Goat stoan a je veur Twente bin hoeft men in Aken maar 10 seconde te zingen om de zittribune staand te krijgen. Wat heet, soms beginnen de sponsoren zelf spontaan te zingen en te staan! Er zijn mensen die helemaal in de hoek van de korte zijde zitten. Naar mijn smaak zijn zij maar 1 helft van het veld, maar ook dát vak is tot de nok toe gevuld, met ook vlaggen en mensen met sjaals.

Het niveau van het voetbal is niet geweldig. Te vergelijken met Vitesse of ADO in Nederland. Met deze aantekening dat er wordt gevochten voor iedere meter. In de eerste helft is Aken verruit de betere ploeg, waarbij Erik Meijer zijn ploeg op voorsprong had móeten zetten. Toch zijn er maar spaarzame kansjes. In Nederland zou de sfeer al lang tot een nulpunt gedaald zijn. In Aken gaat men er nog eens extra achterstaan, met overbekende voetbalsongs. Anders is het massale Aachen Aachen altijd een mooie om op terug te vallen, of het mooie: Ein Tag so wunderschön wie heute.
Na rust laten de gasten uit Nürnberg zich steeds meer gelden, maar komt Aken toch op 1-0, door Daniel Gomez. Het stadion ontploft werkelijk, en luidkeels wordt het Spitzenreiter Spitzenreiter HEY HEY aangeheven, wat iets betekend als Koploper. Toch dreigt Aken de wedstrijd te ontglippen door een domme actie van Meijer, die hard doorgaat op doelman Darius Kampa van Nürnberg. Rood voor Meijer, en de wedstrijd een kwartier gestaakt omdat enkele Aken-fans de reserves van Nürnberg begonnen te bekogelen. Nadat met name de stadionspeaker (alweer: wat een verademing in vergelijking met nederland!) de supporters weer tot bedaren heeft gebracht kon de wedstrijd hervat worden, zonder noemenswaardige gebeurtenisen. Na afloop gaan de spelers elke tribune wel 2 keer langs om de fans te bedanken, want Aken klopt weer op de deur van de Bundesliga, waar ook rivaal Gladbach speelt.

Na afloop ben je wel een uur kwijt om weg te komen met de auto, aangezien meer mensen op het idee kwamen om hem voor €2,- op 10 minuten lopen te parkeren, maar het was het waard! Dit is voor herhaling vatbaar. We hebben we onze mond vol over Engeland, maar Duitsland evenaart dat denk ik al in de 2e Bundesliga. Wat lijkt t me maf om volgend jaar naar Aken-Bayern te kunnen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 10:41   #2
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je hebt dus lekker geslapen?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 10:57   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Phitje
je hebt dus lekker geslapen?
Dat dacht ik Overigens, de stelling is aldus: waarom kan dat hiervandaan op de kop af 15 kilometer verder wel, en in Nederland niet
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 11:07   #4
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Dat dacht ik Overigens, de stelling is aldus: waarom kan dat hiervandaan op de kop af 15 kilometer verder wel, en in Nederland niet
omdat een Nederlander één van de meest nuchtere mensen is op de aardbodem. Verder is het best irritant te omschrijven, of ik wil een heel boek gaan typen. Maar daar heb ik geen zin in . Laten we het er maar op houden dat die gave wedstrijd een toevaltje was en dat iedereen opeens dacht, kom laten we een leuke avond maken, en heel stadion vol.... Normaal komt er misschien nog geen 10 man en staat Aken voordurend onderaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 11:23   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Kerl, het stadion zat in de Regionalliga al vaak flink vol Bovendien ben ik juist gelokt door de verhalen dat het er áltijd zo'n ongekende sfeer is, en de sfeer bij Roda vaak ook beter is met steun uit Aken. Het hele jaar schijnt het stadion al uitverkocht te zijn Als er ooit een fusie komt in Limburg ben ik in ieder geval al onderdak
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 11:49   #6
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vond het in de Hout anders ook wel gezellig zaterdag, en dat was ook uitverkocht.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 11:56   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Phitje
ik vond het in de Hout anders ook wel gezellig zaterdag, en dat was ook uitverkocht.
Zou dat niet samenhangen met het feit dat jij je in het bezoekersvak bevond alwaar de aanwezige RJC'ers bereid waren een feestje te vieren?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 12:00   #8
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Zou dat niet samenhangen met het feit dat jij je in het bezoekersvak bevond alwaar de aanwezige RJC'ers bereid waren een feestje te vieren?
denk je?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 13:35   #9
wetering12
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sfeertje galgenwaard is ook goed hoor:respect:
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 14:28   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, leuk sfeerverslag, voetbal kan mooi zijn, en het mooie is als je het mij vraagt dat voetbal wel overal populair is, maar er verschillende culturen zijn met verschillende belevingen. Daarom gaat het in Aachen zo en hier niet. Je verhaal is prachtig geschreven, maar ook wel erg geromantiseerd. Ook de 2e bundesliga en het Duitse voetbal en de sfeer eromheen hebben zn nadelen. Maar om dat af en toe ook mee te maken is natuurlijk gaaf.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 18:33   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by wetering12
Sfeertje galgenwaard is ook goed hoor:respect:
Ik ben meermaals daar geweest, maar het is al niks vergeleken met Twente, laat staan Aken.

Ennem, Arthur, wat is het nadeel van de 2e Bundesliga dan? Geweldige staanplaatsen, beleving bij publiek en spelers. Het enige wat minder is is het voetbal, maar dat is in Nederland ook al lang niet meer wta het geweest is.

Overigens, wat is romantiseren? Dat doe je meestal pas als je iets kwijt bent. Bijvoorbeeld zoals we nu bij Roda Kaalheide romantiseren. Bij Aken kom ik net vandaan, en zit nog vers Ongelofelijk gewoon Vandaag overigens een ongeveer zelfde artikel in de krant www.dagbladdelimburger.nl, en dan zoeken bij sport/sportnieuws. Ik ben bij veel clubs geweest, in Nederland bijna allemaal, en in het buitenland ook al een aantal, maar dit had ik nog nooit meegemaakt Overigens, niet alleen van Aken, maar ook de fans van Nürnberg. Het uitvak was uitverkocht, en dat voor een maandagavond kwart over 8!!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 18:35   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Zelfs de kaartjes zijn mooier
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 20:40   #13
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb ook wel eens verhalen van een gozer gehoord die altijd naar Duisburg ging..speelden geloof ik toen ook 2e bundesliga en heb bij die gozer thuis nog allemaal fotos gezien. zat bijna altijd vol en zag er erg gezellig uit (uitwedstrijden waren altijd helemaal gek..alles slopen...naja hoort er blijkbaar ook bij..)

de uitnodiging om eens te komen kijken naar die club moet geloof ik nog steeds komen..maja woon ook niet echt in de buurt lijkt me iig gaaf om eens mee te maken, want volgens mij is het idd wel een beetje zoals bart zegt..veel beleving en mooie sfeer

ideetje voor een meeting? naja spreek bartje er wel eens over op msn
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 21:30   #14
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Zelfs de kaartjes zijn mooier
hehehe, kerl. hij is niet goed afgescheurd (denkt aan bartje die constant stewards vraagt kaartjes goed af te scheuren)
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 22:05   #15
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Er zitten geen scheurstrookjes aan zoals bij ons Aachen-Duisburg is trouwens als geweest, 16 september (2-1 voor Aken )

Edit: De vriendschapsactie op de Aachener und Münchenertribune
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..

Laatst aangepast door bartje518 : 25 November 2003 om 22:10
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2003, 22:58   #16
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Sfeer bij Schalke 04 is ook altijd super . Tenminste dat was wel toen ik er was (in het oude stadion). Of het met het nieuwe stadion nog steeds zo is weet ik dan ook uiteraard niet..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2003, 18:44   #17
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Belgie schijnt het ook feest te zijn, oude stadions, bier, nauwelijks controles, vuurwerk, wat wil je nog meer?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 11:03   #18
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Alemannia Aachen beeft na rel en dopingzaak

2/12/2003__11:04

Alemannia Aachen leek goed op weg in de tweede Bundesliga. De club van onder meer de Nederlanders Eric van der Luer, Erik Meijer en Quido Lanzaat, neemt na veertien duels de koppositie in en hoopt aan het einde van het seizoen te kunnen promoveren. Maar die toekomstdroom zou in de komende dagen wel eens uiteen kunnen spatten, omdat er de laatste weken van alles gebeurd in en rondom stadion Tivoli.

Vorige week liep een duel met 1. FC Nürnberg flink uit de hand na een rode kaart voor Erik Meijer, met als dieptepunt dat Wolfgang Wolf, de coach van Nürnberg, een onbekend voorwerp tegen zijn hoofd geworpen kreeg. De club uit Aken won de wedstrijd met 1-0, maar Alemannia wacht in spanning op de uitspraak van de Duitse voetbalbond (DFB), die donderdag bekend zal worden.

Maandag volgde een nieuwe onheilstijding. Aanvaller Daniel Gomez (foto) blijkt positief te zijn bevonden tijdens een dopingcontrole na de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Arminia Bielefeld op 9 november. De Franse speler en Alemannia bevestigen dat hij heeft gebruikt en zien af van een contra-expertise. Gomez weet precies hoe hij 'positief raakte'. Een maand geleden kampte hij met een pijnlijke linkerklies, waarvoor hij zich op 7 november liet behandelen door de clubarts van zijn vorige club, het Belgische Royal Excelsior Virton. En dat zonder dat Alemannia daarvan op de hoogte was.


'Ik spreek geen Duits en ik wilde worden behandeld door een arts, die mij beter verstaat', legde Gomez uit in een officiële verklaring via de website van zijn club. 'Ik was mij er echter niet van bewust dat ik een medicijn kreeg, dat verboden is.' Zijn voormalige clubarts diende hem via een injectie een middel toe dat de verboden substantie methylprednisolon bevatte. De DFB handelde direct en schorste de 24-jarige aanvaller, die liet weten dat Alemannia niet op de hoogte was van zijn uitstapje naar de Belgische dokter. 'Ik heb een grote fout gemaakt en ik betreur dat ten zeerste.'

Alemannia vreest dat de DFB de 2-0 zege op Arminia omzet in een nederlaag. Gomez maakte immers het tweede goal voor Aachen. Voorwaarde is dat Arminia binnen 48 uur laat weten of het de uitslag van het duel met Aachen aanvecht.

'We houden rekening met een reglementaire 2-0 overwinning voor Bielefeld en een geldboete voor de club', verklaarde voorzitter Horst Heinrichs. De preses kondigde tevens aan Gomez te zullen straffen. 'Hij is voor onbepaalde tijd geschorst. We streven ernaar om hem zo snel mogelijk te ontslaan, omdat de speler niet alleen zichzelf maar ook de ploeg en de club grote schade heeft toegebracht.'

Gomez speelde eveneens mee in het veelbesproken duel met Nürnberg en maakte daarin zelfs de enige treffer. Maar hij hoefde zich na afloop niet te melden bij de dopingcontrole. Afgelopen vrijdag werd de Fransman al door de clubleiding buiten de selectie gelaten voor de wedstrijd tegen VfL Osnabrück, al werd daar toen nog als officiële reden voor gegeven dat hij ziek zou zijn.

Voor zijn club dreigt een doemscenario. Momenteel neemt Alemannia de koppositie in van de tweede Bundesliga met 26 punten, op een punt gevolgd door FSV Mainz en op twee door Energie Cottbus. Maar door de affaires met Wolf en Gomez beven de club, spelers en supporters bij de gedachte aan puntenaftrek en een duikeling op de ranglijst. En wie weet ook nog een verloren promotie. 'Als we pech hebben raken we binnen een week zes punten kwijt', baalt Eric van der Luer in Dagblad De Limburger. 'Dan mag je nog blij zijn dat we er zo goed voor stonden anders zou de situatie nog penibeler worden.'

Gomez is de tiende speler die in Duitsland is betrapt op het gebruik van doping. Van de negen voorgaande spelers werden er zeven gestraft. Twee spelers gingen vrijuit omdat ze hadden aangetoond dat ze niet bewust de verboden middelen hadden gebruikt. De betreffende clubs kregen in geen van de negen gevallen een puntenaftrek. Van der Luer: 'De dopingaffaire komt hard aan, is ook het gesprek van de dag. De kwestie-Nürnberg is naar mijn mening door die club vreselijk opgeblazen. Maar echt rustig is het hier nooit. Dat past op een of andere manier bij Alemannia. Het is wel triest voor de mensen die de club sinds tweeënhalf jaar opnieuw proberen op te bouwen.'
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 13:57   #19
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Belgie schijnt het ook feest te zijn, oude stadions, bier, nauwelijks controles, vuurwerk, wat wil je nog meer?
Ja, dat wordt ook een run, ik ga proberen binnen te komen bij KV Mechelen-Racing Mechelen, waar paar maanden terug den pleuris was uitgebroken. Moet ook vet worden!

Had het trouwens gelezen over Gomez Tyskie, stond bij ons ook in de krant.. Maargoed, van vaste Aachen-gangers hoorde ik dat hij toch waardeloos is. Al scoorde hij dan wel tegen Nürnberg. Aken heeft in de persoon van Pfilpsen een zeer adequate vervanger (die sowieso meestal al speelt).

Aken heeft trouwens voor het eerst sinds jaren weer de 1/4-finales van de DFB-Pokal bereikt, door een 0-5 zeken bij Braunschweig. Zondag gaat deze jongen weer naar Tivoli. Morgen vast kaartjes halen, want naar het schijnt is de Aachener und Münchener-tribune al bijna uitverkocht Als Aken wint gaan ze waarschijnlijk als Herbstmeister de winterstop in. Oberhausen is de tegenstander, en 17 december Karlsruher SC. Ik ben benieuwd
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 15:14   #20
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Ja, dat wordt ook een run, ik ga proberen binnen te komen bij KV Mechelen-Racing Mechelen, waar paar maanden terug den pleuris was uitgebroken. Moet ook vet worden!
Dat was toch gewoon een reunie van de BeNeLux, plus wat engelse
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 15:42   #21
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Dat was toch gewoon een reunie van de BeNeLux, plus wat engelse
Een maat van mij, Ludo, was er ook heen geweest. Hier wat artikelen uit de BOTT van die wedstrijd, (Blood on the teraraces) wel geinig om te lezen, daar wil ik in februari toch zeker bij zijn

*edit* wat kun je hier maar kansloos kleine pic's uploaden
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 15:44   #22
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Deel 2
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 15:50   #23
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Krantenartikel
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2003, 15:22   #24
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tyskie
Vorige week liep een duel met 1. FC Nürnberg flink uit de hand na een rode kaart voor Erik Meijer, met als dieptepunt dat Wolfgang Wolf, de coach van Nürnberg, een onbekend voorwerp tegen zijn hoofd geworpen kreeg. De club uit Aken won de wedstrijd met 1-0, maar Alemannia wacht in spanning op de uitspraak van de Duitse voetbalbond (DFB), die donderdag bekend zal worden.
Citaat:
Opluchting Aachen na uitspraak Duitse bond

5/12/2003 9 :23

Alemannia Aachen moet het duel met 1. FC Nürnberg (1-0) zonder publiek overspelen. Het duel in de Tweede Bundesliga liep uit de hand na de rode kaart voor Erik Meijer.
Na het wegsturen van de Nederlandse spits kreeg 1. FC Nürnberg-trainer Wolfgang Wolf voorwerpen uit het Aachen-publiek naar zijn hoofd geslingerd. De coach raakte gewond aan zijn hoofd. 1. FC Nürnberg weigerde aanvankelijk door te spelen, maar maakte op last van de scheidsrechter het duel onder protest af.

Alemannia Aachen vreesde een puntenaftrek als gevolg van het slechte gedrag van z'n supporters. 'Het oordeel doet aan de ene kant pijn. Maar aan de andere kant is het ook een succes, omdat de ploeg de punten niet zonder meer worden afgenomen. Het team heeft nu de kans de punten opnieuw te pakken en de koppositie te verdedigen', reageerde Alemannia Aachen-voorzitter Horst Heinrichs op de uitkomst.

Ook slachtoffer Wolf kon zich vinden in de uitspraak. 'Ik kan hiermee leven. We beginnen weer op nul en hebben de mogelijkheid drie punten te pakken. Voor mij is hiermee de zaak afgedaan.'
Bron: vi.nl
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2003, 16:19   #25
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wat een flauwekul is het ook Wolf was binnen no-time weer terug, bovendien heeft de wedstrijd een kwartier stilgelegen omdat die mietjes van Nürnberg meteen de kleedkamers inrenden toen iemand een scheet liet op de tribune. Het feit dat Wolf niet op de bank zat heeft absoluut niet bijgedragen aan de nederlaag van Nürnberg, maargoed. Eerder trouwens het feit dat Daniel Gomez speelde. Bielefeld wil nu ook ineens het duel overspelen, straks kan Aachen alles opnieuw gaan doen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2003, 17:15   #26
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Thumbs up

Schitterend die artikelen, Lunatic News berichtte er ook al over.
In Nederland zou allang iedereen bij Opsporing Verzocht langsgekomen zijn..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 5 December 2003 om 17:21
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2003, 20:07   #27
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Schitterend die artikelen, Lunatic News berichtte er ook al over.
In Nederland zou allang iedereen bij Opsporing Verzocht langsgekomen zijn..
Voor Thea dan Dat dat nog kan in de 21e eeuw.. Ik ben jaloers op onze Belgische buren In Februari ben ik erbij





Hierboven stond: Voetbal Geen Feest. Ondergetekende maakte een foutje met scannen








__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2004, 14:38   #28
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

En de droom is werkelijkheid geworden

Na 39 jaar bereikte Alemannia Aachen gisteren in een ambiance zoals ik die nog nooit had meegemaakt de finale van de DFB-pokal. Wat een taferelen, voetbal in zijn puurste soort.

2 jaar geleden was het bijna gedaan met de meest westelijk gelegen profclub in Duitsland. De schuld was hoog, onder meer door uiterst dubieus beleid. Het geld werd over de balk gesmeten als het ware. Uitwedstrijden werden per vliegtuig bezocht bijvoorbeeld, en nauwelijks iets toevoegende spelers werden gekocht.

Dat bestuur is niet meer, het huidige bestuur pakt het banders aan. Er is zeer slim ingekocht; rvaren spelers spelers zoals Erik Meijer, Karlheinz Pflipsen, Ivica Grlic, Alexander Klitzpera, gemixt met jeugdig talent van Dennis Brinkmann, Frank Paulus, Daniel Gomez en Quido lanzaat leverde Alemannia vorig jaar al de 6e plek op, dit jaar de herfsttitel en de bekerfinale.

Alamannia leeft weer, de bussen van Aseag rijden door de stad in clubkleuren, Tivoli zit weer oudewets afgeladen vol, vol bekerduels dit jaar was het ouderwets met de slaapzak voor het kaartenbureau liggen, en promotie zit er nog steeds in.

En daar kwam gisteren dan Borussia Mönchengladbach, de aartsrivaal op bezoek voor de 1/2 finales. Bij winst was Aachen al bijna zeker van Europees voetbal, aangezien Werder Bremen bijna zeker CL haalt.

Door dit bekeravontuur, dat Alemannia bijna 4 miljoen Euro opleverde is de club weer bijna kerngezond, en bovendien schrijft de Duitse pers eindelijk eens uitgebreid en positief over de club. Alemannia stond namelijk altijd bekend als dé schandaalclub in Duitsland. Er was altijd wel wát aan de hand, en meestal ging dat ten koste van de prestaties. Dit jaar echter niet. Zo was er het schandaal rondom Daniel Domez (doping) en de wedstrijd tegen 1. FC Nürnberg (opnieuw spelen zonder publiek na supportersrellen). Alemannia staat echter nog steeds hoog, en speelde een ongekende bekercampagne. Die eindigt straks in Berlijn, de finale, iets wat ik nooit ook maar had dúrven dromen. BERLIN BERLIN, WIR FAHREN NACH BERLIN!!

En ik ga mee

edit:
Die Reise nach Berlin ist gebucht, auf der nach Europa muss die Alemannia hingegen noch einige Umwege fahren. Denn der Plan, mögliche Uefa-Cup-Spiele im Stadion von Roda Kerkrade auszutragen, ist vom Europäischen Fußballverband (Uefa) abgelehnt worden.

«Es ist definitiv nicht erlaubt, seine Spiele im Ausland auszutragen», sagte ein Uefa-Sprecher am Donnerstag: «Eine Anfrage seitens des Vereins ist grundsätzlich möglich, wird aber nur bei akuten Sicherheitsbedenken wie in diesem Jahr in der Türkei oder Israel genehmigt.»

Aachens Präsident Horst Heinrichs hatte sich nach dem 1:0 seines Klubs im Halbfinale des DFB-Pokals gegen Borussia Mönchengladbach, durch das sich der Zweitligist so gut wie sicher für den Uefa-Cup qualifizierte, für einen Umzug ins Nachbarland ausgesprochen. «Kerkrade wäre für mich die beste Lösung, weil es nur zwölf Kilometer entfernt ist», meinte Heinrichs: «Wir wissen nicht, ob wir es dürfen, aber Kerkrade hat für uns absolute
Priorität.»

Da der alt-ehrwürdige Tivoli die Sicherheitsbedingungen der Uefa nicht erfüllen wird, wären Köln, Mönchengladbach oder Leverkusen mögliche Spielorte. Als Pokal-Finalist sind die Aachener automatisch für den Uefa-Cup qualifiziert, wenn Endspielgegner Werder Bremen in der Bundesliga einen der ersten drei Plätze belegt. Auf Rang vier hat der Spitzenreiter 10 Spieltage vor Saisonende bereits 17 Punkte Vorsprung.
===========================================

Vrij vertaald: Aken geeft de voorkeur om zijn Europacupduel(s) in Kerkrade te spelen, gezien de vriendschap uiteraard. Maar de Uefa keurt dat niet goed, omdat het per se in Duitsland moet plaatsvinden. Gladbach en Köln zijn in ieder geval geen opties Dat zou tzelfde zijn alsof Feyenoord in de Arena of in het PSV-stadion zou spelen Beetje vreemd dat wanneer een club gestraft wordt en op x-aantal km's moet spelen het ineens wél mag in het buitenland En als het prima geregeld kan worden, mag het níet..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..

Laatst aangepast door bartje518 : 18 March 2004 om 15:00
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2004, 15:01   #29
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518


En ik ga mee

Gloryhunter
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2004, 15:59   #30
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wel gaaf daar zeg, iedereen schijnt in duitsland in eigen 16 hands te mogen maken, en dan nog krijg je geen penalty tegen

feli bartje
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2004, 09:14   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
wel gaaf daar zeg, iedereen schijnt in duitsland in eigen 16 hands te mogen maken, en dan nog krijg je geen penalty tegen

feli bartje
Dank danke Wir haben geschweind, zoals Erik Meijer zei
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2004, 13:24   #32
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de broodjes in enschede zijn heel erg lekker hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2004, 18:25   #33
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mozzel
de broodjes in enschede zijn heel erg lekker hoor
Niet te vergelijken met braadworsten in Aken hoor Wel is de kaassouflé lekker in Enschede
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2004, 11:00   #34
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Niet te vergelijken met braadworsten in Aken hoor Wel is de kaassouflé lekker in Enschede

die hebben we niet in het stadion

misschien alleen in het uitvak

bij de vi stadiontest kwam twente er weer uit als lekkerste stadion broodje van nederland
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2004, 17:01   #35
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mozzel
die hebben we niet in het stadion

misschien alleen in het uitvak

bij de vi stadiontest kwam twente er weer uit als lekkerste stadion broodje van nederland

Vorig jaar heb ik toch echt een kaassoufle gegeten bij Twente kerel
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2004, 21:05   #36
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Vorig jaar heb ik toch echt een kaassoufle gegeten bij Twente kerel
vaagjes

ik kan alleen een broodje warm vlees halen
een hamburger
een fricandel
een braadworst
en een mars

maar verder geen kaassoufle
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2004, 21:27   #37
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mozzel
vaagjes

ik kan alleen een broodje warm vlees halen
een hamburger
een fricandel
een braadworst
en een mars

maar verder geen kaassoufle
Misschien dat uitsupporters door de schandalig hoge entee-prijs in het Arke-stadion wat extra's krijgen Overigens krijgen onze uitsupporters ook wat anders te vreten dan ons, en ook dat is lekkereder, aangezien het niet smeriger kan dan wat wij krijgen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2004, 10:17   #38
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Misschien dat uitsupporters door de schandalig hoge entee-prijs in het Arke-stadion wat extra's krijgen Overigens krijgen onze uitsupporters ook wat anders te vreten dan ons, en ook dat is lekkereder, aangezien het niet smeriger kan dan wat wij krijgen
is een wedstrijdje enschede zo duur dan ??
of komt het door de combi ?

maarja.. over de kwaliteit van de broodjes bij vakp mag ik absoluut inet klagen
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.