Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Archief > Archief > Contest > Contest forum
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Contest forum Kun jij als de beste photoshops maken? Of geweldige quizen bedenken? Post het hier als je de strijd aandurft!

 
 
Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 27 January 2004, 21:05   #1
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard [Column] Idols

Schrijf een fantastische, geweldige, interessante column over niets minder dan Idols!!

Iedereen mag meedoen, hoe meer hoe leuker

Deadline: volgende week dinsdagavond (3 februari)

Good Luck
AmbyPur is offline  
Oud 27 January 2004, 21:31   #2
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Het spits afbijten is aan mij
Citaat:
Idols

Beginnen op de stip. Uiteindelijk eindigen met een welgemeend niet onderbouwde "toedeledokie". Of erger, eindigen als winnaar. Vanaf dat moment, het winnende moment. Je hele leven gaat door een hel. Alles wordt voor je geregeld.
"Juffrouw, ik moet plassen." "Wacht maar even, er gaat wel iemand met je mee." Ja net oud genoeg om geen luiers meer te hoeven dragen en dan al een spelletje op de tv winnen. Een spelletje ja. Een spelletje om de pegels. Leuk koppie, of nog leuker, een lief klein homo'tje met een brilletje. Dat scoort lekker onder de minderheden en de huisvrouwen. Want ja, die weten nu eenmaal niet beter.

En daar sta je dan. Een net niet uitverkocht Ahoi'. En dat terwijl de gemiddelde Frans Bauer dat ding 10 keer in-line heeft uitverkocht. Je bent de winnaar. En vanaf dat moment kan het alleen maar minder. Je kinder stemmetje wordt langzaam een straffe sterke mannen stem. Je vindt jezelf al naar Joe Cocker klinken. Die heeft zo'n lekkere whiskey en sigaren stem. Oh als je die man toch zou kunnen hebben, eh ik bedoel zou kunnen evernaren.

Nee, lieve kleine Hans Anders Plop, dat zal je nooit lukken. De nieuwe Idols staan er alweer. Nog hooguit 13 maanden en niemand weet nog wie die Hobbit achter glas is. Jammer jongen. Had nou maar een vak geleerd.
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline  
Oud 27 January 2004, 21:39   #3
Youssef
Banned
 
Geregistreerd op: 1 March 2000
Berichten: 3.643
Standaard

De spits...

Youssef is offline  
Oud 27 January 2004, 22:04   #4
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Idols

Een hoop blatende schapen en geiten die proberen bekendheid te vergaren door middel van een nog gaarder medium. Tien duizenden jongens en meisjes uit alle lagen van de bevolking die hopen op een beter bestaan, die willens en wetens voor de complete Nederlandse bevolking voor schut staan en zich ook niet generen om op tv een potje janken weg te geven waar je u tegen zegt.
Mensen van hoog en laag kijken dit programma, vandaar dat het nog niet uitgestorven is. Kijkcijfers moeten ergens vandaan komen, doorgaans heeft het te maken met een portie lef en een bijbehorende hoeveelheid geplengde tranen. Lef om toch voor de tv te verschijnen, en voor die afgrijselijke jury, en tranen omdat je toch niet kan zingen, al denk je van wel.

De pretentie dat het mogelijk is om via een programma als Idols een pop idool te worden is natuurlijk belachelijk. Herinnert u zich Jamai nog? Ja, dat ventje dat eerst allemaal veertien-jarige meisjes achter zich aan had hobbelen en nu veertien-jarige jongetjes. Ja, juist, dat jochie met al die brillen. Zit z’n leven lang aan contracten vast en Joost mag weten wat nog niet meer en hij wordt er echt niet beter van, nee, mensen, zijn platen bazen worden er beter van, maar ach, onder ons gezegd en gezwegen, ik geloof er niet meer aan. Mijn geliefde zusje kijkt ook altijd Idols en ik ben dan verplicht om mee te genieten van ondermaats gejank en overmaats gejank, nee, geef mijn portie maar aan Fikkie, ik hou het mooi bij The Beatles!
Mijn inzending, beetje haastwerk hoor
 
Oud 27 January 2004, 22:42   #5
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

mijn eerste column ever
Citaat:
Idols

Zaterdagavond, kwart voor negen. We zitten allemaal al weer klaar op de bank; papa, mama, zusje, vriendje.. en ik. Toastjes op tafel, glaasje wijn erbij. Het lijkt wel een doorsnee oudejaarsavond of een wereldkampioenschap voetbal. Ja, Idols is een traditie! Vaste prik, het mag niet gemist worden.
En dan begint het weer. Eerst Rexona (zweetplekken zijn uit den boze) en dan die sympathieke, liefhebbende, iedereen troostende Tooske, die ons eerst door de afgelopen afleveringen loodst om vervolgens de reclame aan te kondigen. En dan, terwijl iedereen zit te smachten naar de vermakelijke audities, gaan ze nog even een praatje maken met de kandidaten. Of ze zenuwachtig zijn. Nee, ze hebben immers al een CD uitgebracht, of zingen al hun hele leven. Nee, zij zullen niet afgewezen worden! En anders zullen ze wel even laten horen wie de baas is. Toedeledodoki? No Way! Na de tweede reclame zien we dan dezelfde personen aangeslagen en in tranen in moeders armen rennen en in het laatste deel zien we – ondersteund door een irritant, met opzet te hard opgezet achtergrondmuziekje – wie er door zijn naar de volgende ronde.

Wat is het is toch heerlijk om te zien hoe de pubertjes zich uitdossen om maar een glimpje aandacht te krijgen… geen positieve aandacht natuurlijk, dat is saai. Negatieve aandacht. Wat zingt die gast lelijk! En puisten horen erbij? Ha! Loser!
En het leukste is het nog als ze het met opzet doen. Je ziet ze denken.. ‘wauw, iedereen kent me straks.. laat ik nog even lekker vals gaan oefenen met mijn Bart Smit Keyboard, dan zullen ze me wel aanspreken op straat, wacht maar af..’ En ze had gelijk. De volgende dag al: “Hey, ben jij niet die uit Idols? Wat cool! Mag ik je handtekening?” Aandachtsgeil heet het ook wel geloof ik.
En de rest van Nederland haat het maar en haat het maar. Het draait toch alleen maar om geld! Eén keer is leuk, maar, alsjeblieft, niet nóg een keer! ‘Oh nee daar heb je Kaagman ook weer. Toedeledoki… my ass toedeledoki.’

Maar daar zitten we weer, met z’n allen op de bank, al is het maar omdat zusjelief het zo graag wil zien. En stiekem denk ik: stond ik maar op die stip. Mocht ik maar door naar die volgende ronde en mocht ik maar tot de Idol van Nederland worden verkozen. Ja… volgens mij staat mij dat wel, zo’n microfoon… En om 10 uur kan RTL4 zich weer gelukkig prijzen met 10% meer kijkers dan de vorige aflevering.

Idols? Respect!
AmbyPur is offline  
Oud 28 January 2004, 13:38   #6
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

alleen columns aub voor de rest kun je ergens anders terecht.maar thnx psychobunny
AmbyPur is offline  
Oud 28 January 2004, 15:28   #7
Riddler
Lid
 
Riddler's Avatar
 
Geregistreerd op: 20 July 2002
Berichten: 6.856
Standaard

Idols

De stip, het commentaar, de juichende fans, jankende 'talenten' die het niet hebben gehaald.
Iedereen weet dan waar ik het over heb, juist: Idols. Het programma dat naar nederland is gehaald door Eyeworks.
Het begon allemaal zo leuk, met mensen die gingen zingen, vervolgens totaal werden afgezeken omdat ze de uistraling hadden van een lijk, de stem van madam mikmak of het uiterlijk van een natte dweil.
Sommige 'talenten' werkten op de lachspier, terwijl de andere weer het glas liet trillen omdat ze te hoog zongen//schreeuwde//gilden.

De jury is al net zo erg, Jerney lijkt op ene etalagepop die net iets te lang in de lak staat, en niet kan lachen omdat ze bang is dat anders haar masker knapt.
Van Tijn heeft ooit eens ene liedje gemaakt en rekent zich nu als kenner, net alsof dat liedje nou zo super was, over 15 miljoen mensen en de postbank.
De voorzitter is ene keer van het podium gedondnerd en is nu ook kenner.
en dan heb je nog die vent, met altijd ene witte blouse en rotte tanden, die overal om lacht, ook al is het niet eens grappig.

Misschien lacht ie ook wel om deze column, die ook al niet leuk is.
Riddler is offline  
Oud 28 January 2004, 15:50   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"Die Jim en Jamai hebben echt al veel bereikt in hun leven!" Het was een reactie die ik las, ergens op internet. Ook in het dagelijks leven is het opvallend om te zien met hoeveel overdreven bewondering en respect gesproken wordt over winnaars en kandidaten van het TV programma Idols. Mensen zijn compleet idolaat van hun zingende helden, die opklimmen van onbekende pubers tot populaire, bekende Nederlanders.

En dat allemaal door een succesvolle TV formule. Bedacht ergens op de burelen van slimme TV producenten en in Nederland hoge kijkcijfers scorend. Ja, wat waren ze toch grappig, die prutsers in de eerste ronden. En wat was de jury kritisch! Wat is die Jim knap, en ohja, zingen kan die ook wel aardig!

Toen ik eens nadacht over wat Jim en Jamai nou allemaal bereikt hebben, klopte mijn hart nou niet bepaald sneller van bewondering en ontzag. Het zijn twee aardige gasten, maar onze vrienden van Idols stopten met hun schoolopleiding, werden speelbal van de commercie na het winnen van een al even commerciëeel spel, zijn publiek bezit, kampen met wurgcontracten, zijn niet in staat hun eigen muziek te maken en brengen doorsnee 'al vaker gehoord', goedkope hitjes op de markt. Het scoort waarschijnlijk goed bij de gemiddelde break-out lezer(es), maar muziekgeschiedenis wordt niet bepaald geschreven door deze pubers.

Laatst zag ik een gehandicapte, jonge, zanger bij Idols. Hij had een stem van goud en bracht een mooi lied ten gehore. Bekend als Jamai en Jim is hij echter niet. Zijn performance, uitstraling en looks zullen ook wel niet in orde zijn.
Ik heb in mei mijn VWO diploma gehaald en studeer.
Hebben idolen Jim en Jamai nou zoveel meer bereikt?

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 29 January 2004 om 07:58
 
Oud 28 January 2004, 20:32   #9
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

"De Idols zelf worden uitgebuit". "Ze doen het alleen voor de kijkcijfers". "Jim en Jamai zijn zo gemààkt!". Het is slechts een selectie van de kreten die ik heb gehoord over Idols. Negativisme alom. Maar bij de meeste mensen die zo negatief doen over Idols, staat op zaterdagavond de TV om 21:00 uur tòch op RTL4.

De eerste afleveringen zijn leuker dan de hele Mr. Bean-serie bij elkaar. Lekker mensen uitlachen, leedvermaak, dat is wat de mens eigenlijk het liefste doet. Iedereen kijkt en lacht op maandag op school of op het werk nog even wat na met vrienden of collega's. "Had je die puistenkop gezien?", "Dat blonde meisje kon echt niet zingen he!". Super toch? Iedereen die Idols kijkt lacht om de eerste afleveringen.

Maar er komen altijd stemmen op: "Dat is toch zielig voor die mensen!" of "Ja, ze pakken met opzet alle kneuzen eruit voor de kijkcijfers". Ja, dus? Zielig is het ten eerste zeker niet. Je weet wat je kunt verwachten, je weet dat je met je kop op TV kunt komen, je weet dat je uitgelachen kunt worden. Je geeft je er toch zelf voor op? En het is het goed recht van de programmamakers om de kneuzen eruit te pikken. De kijkcijfers schieten omhoog. Prachtig!

En trouwens, niet alle 'kneuzen' vinden het erg. Zeker niet! Waarom denk je anders dat er 11 mensen die uitgelachen zijn in de eerste ronde voor een vol Gelredome gaan zingen? Terwijl ze weten dat ze dat niet kunnen! En ik las laatst de HitKrant, waar die Claudia instond. Ze kan niet zingen, maar ze is beroemd geworden met Idols! Dat is toch niet te geloven!

Dus, waar maken we ons druk om. De programmamakers zijn hartstikke blij met de kijkcijfers, de 'kneuzen' zijn superblij met de publiciteit en heel Nederland lag weer een paar weken in een deuk. Voor de 'kneuzen' die er niet blij mee waren: eigen schuld. Voor de mensen die Idols toch blijven uitkotsen: huur voortaan een filmpje voor de zaterdagavond.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline  
Oud 3 February 2004, 20:43   #10
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

thnx allemaal!!!

hier mag ook gestemd worden
AmbyPur is offline  
 


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:16.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.