Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Games
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Games Blijf jij nog steken bij Tetris, of heb je Quake 8 al uitgespeeld? Breng je ook je weekenden door met het spelen van de Kolonisten van Catan of wint jouw xbox het ook van je buurman zijn ps2?

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 April 2003, 23:08   #1
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Game reviews

Na een topic in het Muziek forum over "Cd reviews" komt hier een topic "Game Reviews". Dit stelde SpiNe voor en ik vond het ook wel een leuk idee

Als je een review plaatst, vul dan dit in...

Naam van het spel::

Wat voor soort spel?:

Voor welke console is het of is het voor de pc?:

Jouw mening:

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):


En het zou ook handig zijn als je een plaatje van de game plaatst (de voorkant ofzo) maar dat hoeft niet perse.

Laatst aangepast door Nightwolf : 3 May 2003 om 19:36
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 08:17   #2
lou
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kan je er beter ook niet bijzetten in welk jaar het uitkwam ( Als je het weet ) en door welk bedrijf het is gemaakt ??
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 08:26   #3
lou
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam : Tactics Orge: The Knight of Lodis
Ontwikkelaar : Atlus
Jaar van Uitgave :2002 ( U.S.A )





Soort : Een RPG . Je kan het het beste vergelijken met Advance wars, alleen dan veel dieper .

Mening: Dit is imo het beste GBA spel . Het is een schande dat het hier niet uitkomt. In Japan is deze serie games vreselijk populair , nog niet zo populair als FF , maar het scheelt niet veel . FF:tacticts schijnt hier trouwens veel op te lijken , dus als een soort van Tactics ogre wilt , moet je op FF :tactics wachten of Dit Importeren.

Cijfer : 5 sterren . Een hele hoge replay (Nog hoger dan Advance wars ) , Ontzettend verslavend en een geweldig verhaal .
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 13:25   #4
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Naam: Championship Manager 01/02


Soort Spel: Voetbal/Simulatie

Eigen mening: Voor de voetballiefhebbers is dit gewoon een must-have
Het is heel simpel gemaakt, maar toch zo verslavend, de bedoeling is dus om een club te coachen, en de club zoveel mogelijk aan successen probeert te helpen. Wil je nog tips of hulp, contact me

Cijfer: 5 sterren
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 16:31   #5
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

naam:age of mythology

soort spel:strategie

mijn mening:ik vind dat aom het spel is wat age of empires net niet was ik vond het al raar dat ze er niet meteen van die toffe wezens in hadden gegooit ik ben vooral blij met de 3d engine en de toevoeging van wezens uit de oud mythology

cijfer: dikke 4 uit 5
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.

Laatst aangepast door SpiNe : 30 April 2003 om 16:33
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 16:41   #6
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

naam:metroid prime


soort spel:first person adventure

mijn meningERFECTIE dat is wat door je heen gaat als je dit spel speelt alles is perfect uitgeweegt de gameplay is wel eerst ff wennen maar als je het door hebt vergeet je ook meteen wat het zo moeilijk maakte in de eerste instantie de graphics moet je zelf maar ondervinden tis voor ieder anders

cijfer :5 uit 5
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 16:43   #7
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik kan wel ff mijn revieuws posten, maar das ook meteen ff over the top, zijn ongeveer een a4'tje
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 17:08   #8
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
ik kan wel ff mijn revieuws posten, maar das ook meteen ff over the top, zijn ongeveer een a4'tje
als ik me kan inhouden kan jij het ook
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 22:00   #9
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SpiNe
als ik me kan inhouden kan jij het ook
dat denk ik ook, alleen je kan zo weinig zeggen over de spellen

btw, ff wat links naar revieus van mij
Star wars
Super smash bros. melee
Warcraft III
ragon ball z (gba)
Resident evil
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2003, 22:44   #10
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

doe t nou maar liever zoals Irene in het voorbeeldje deed, veel overzichtelijker dan
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2003, 09:11   #11
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

naam:super smash brothers melee

soort spel:beat'm up

mijn mening:als je veel vrienden hebt en 4 controllers en een bak chips kan je veel lol hebben met deze game alleen jammer dat het in je eentje niet zo leuk is het is wel een waardige opvolger van het eerste deel op de n64

cijfer:4 uit 5
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2003, 09:34   #12
Soundwave
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam: Teenage Mutant Ninja Turtles: In time

Soort spel: Side Scroll Beat'm up

MIjn mening: Deze spel is vet leuk als je het met zijn tweeën speelt. Jammer genoeg is deze spel in een half uur uit te spelen.

cijfer 4 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2003, 10:46   #13
lou
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

TMNT : Lost in Time Ownde ZO vreselijk erg ( Jeugdsentiment ). Hopelijk maakt Konami de nieuwe Turlers game wel over de oude serie en hopelijk zend fox kids NL snel de nieuwe series uit
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2003, 00:52   #14
infamous
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lou
TMNT : Lost in Time Ownde ZO vreselijk erg ( Jeugdsentiment ). Hopelijk maakt Konami de nieuwe Turlers game wel over de oude serie en hopelijk zend fox kids NL snel de nieuwe series uit
inderdaad
jeugdsentiment, dat spel was echt de sjit
wel te makkelijk, maar toch briljant
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2003, 08:19   #15
Soundwave
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam: Chrono Trigger

Mijn mening: RPG die best makkelijk en erg lang is.
Cijfer: 4 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2003, 13:47   #16
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam van het spel:
Zelda, masterquest


Wat voor soort spel?:
action adventure

Jouw mening:
Dit is echt een spel voor iedereen die zelde OOT heeft en het jammer vond dat er niet net wat meer dungeons en meer side quest in zaten. het verhaal is precies hetzelfde als OOT, maar het heeft een paar extra dungeons, waar je lekker je zwaard kan uitproberen op alles wat beweegt.
het komt samen met Zelda: The wind waker, het is wel een nadeel dat je een 60hz televisie moet hebben om het te kunnen spelen, dit is nodig om de 64 bit graphics soepel over een cube dvd'tje te laten gaan

Hoeveel sterren geef jij hem?
5 natuurlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2003, 16:56   #17
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

nou was dat nou zo moeilijk?
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2003, 17:41   #18
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by SpiNe
nou was dat nou zo moeilijk?
ik heb met moeite een klein stukkie geschreven, ik wilde met gemak het hele verhaal wel der neer zetten, maarja dat word zo lang , misschien een volgende keer
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2003, 19:37   #19
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ik ben zo vrij geweest om de 1e post te editten, dus zet er ook bij voor welke console t is, als t niet voor de pc is alsjeblieft
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2003, 10:32   #20
Soundwave
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lou
TMNT : Lost in Time Ownde ZO vreselijk erg ( Jeugdsentiment ). Hopelijk maakt Konami de nieuwe Turlers game wel over de oude serie en hopelijk zend fox kids NL snel de nieuwe series uit
Do not mess with the TMNT
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2003, 10:41   #21
Soundwave
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Titel: Sonic Adventure
console: Dreamcast

soort spel: 3d platformer

Mening: Goede platformer met vette soundtrack maar de camera zuigt enorm, er zijn te veel invisible walls en Knuckels en Big levels zuigen.

3 uit 5
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2003, 20:16   #22
lou
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam van het spel : Mischief Makers ( JP > Mischief troublemakers )
Ontwikkelaarr : treasure
Console : N64





Wat voor soort spel : 2D Platformer
Mijn mening : Dit spel is één van de vele Underdogs op de N64 . Jammer genoeg is het daar door geflopt . Het gaat over de huis robot marina , haar baas de Prof ( zonder fancy Achternaam ) word steeds ( met nadruk steeds ) Ontvoerd door zijn broer . Marina red hem steeds, maar ondertussen spelen er zich allemaal oorlogen af tussen de Clancers , de bewoners van Clancerland . Het vaag is misschien super vaag , maar het is ook vreselijk Japans .Het is de bedoeling om naar het eind van het level te lopen , en zoveel mogelijk dingen te shaken .Klinkt ook vaag , maar als je het speelt begrijp je het wel . De grafics zijn wel goed voor een 2D platforme. Het is allemaal in een soort animé style , speciale vermelding voor de Animé cut scenens,ik weet niet hoe ze die shit ooit op de N64 Cartridge hadden konden krijgen . Dit spel is in my opinion ( IMO ) de 3e beste 2D platformer wat er bestaat . Let ook op voor de volgende spellen van treasure, Ikaragu en Wario world , Die zijn ook vreselijk vaag , maar zullen wel fantastisch zijn
Sterren : 4,5, Fantastisch spel.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2003, 20:37   #23
lou
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam van het spel : Jet Set Radio Future ( U.S.A >> Jet Grind Radio Future )
Ontwikkelaar : Smilebite ( Onderdeel van Sega )
Console : X-Box (en het origineel op de DC )



Wat voor soort spel : Je kan het het beste vergelijken met een Extreme sport game

Mening over het spel : Jet Set Radio Future is de coolheid zelve . Het gaat over een Gang die onderleiding van DJ professor K de strijd aangaat met de concurrende Gangs van Rokatu en de Corrupte Politie . Je gaat de strijd aan met de gangs door graffiti over de pieces te spuiten van de concurrende Gangs .Meestal als je alle pieces over heb gespote gaan de gangleden een soort duel met je aan , met elkaar onder de graffiti te spuiten , capture flag, Ball run , of street race . Je hebt ook nog de corrupte Politie , zij willen de macht krijgen en houden iedereen tegen . Je moet er graffiti opspuiten om ze te laten stoppen . Later in het spel sturen ze het leger nog op je af en nog wat weirde shit .De grafics zijn super , dit was het eerste spel dat de Cell shaded ( Toonshaded ) Grafics introduceerde. Nu is het een soor Hype geworden in de games wereld om alles te cell shaden ( Zelda )De muziek is trouwens ook fantastisch . De soundtrack is de beste soundtrack uit welke game dan ook . Niet van die commerciele troep als in Tony Hawk of Fifa .O.a staat er Guitar Vader,scapegoat wax en The prunes . Heel veel vage Japanse shit en een beetje Hip hop. ( goede Hip hop wel te verstaan )Misschien moet je eerst een tijdje aan de Soundtrack wennen , maar daarna kan je er geen genoeg van krijgen .

Cijfer: 4,5 sterren . Jammer dat het geen volledig vervolg is . Maarja, de 4 player mode is een welkome toevoeging . Het is zeker . Het is zeker één van de betere X-box spellen . Je kan het trouwens heel goedkoop krijgen bij Futurezone met Sega GT 2002 erbij . Jammer dat het geflopt is
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2003, 09:12   #24
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
dat denk ik ook, alleen je kan zo weinig zeggen over de spellen

btw, ff wat links naar revieus van mij
Star wars
Super smash bros. melee
Warcraft III
ragon ball z (gba)
Resident evil
hey phat schrijf jij dat?
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2003, 09:49   #25
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RandyJC
hey phat schrijf jij dat?
jep allemaal zelf geschreven, het is alleen jammer dat de site der mee ophoud, maarja, ik heb wel een paar revieuws kunnen schrijven en ze zijn ook aardig vaak gelezen ook
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 16:49   #26
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Naam van het spel: C&C Generals (pc)

Wat voor soort spel?: RTS

Jouw mening: Graphics zien er wel vet uit en de gameplay is ook wel goed. Toch had ik hier meer van verwacht. Zelfs op de moeilijkste graad heb je het spel binnen 1 dag uitgespeeld als je je best doet. Helaas gaat de spelkwaliteit van de C&C-serie dan ook sterk achteruit sinds C&C: RA1. Wat ik graag had willen zien was meer levels, meer gebouwen en meer verschillende soorten eenheden. Ook mocht de AI een heel stuk hoger wat mij betreft. Spijtig want ik had altijd wel gedacht dat het een goed spel zou zijn maar gedachte was dus tevergeefs.

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste): Ik geef het spel 3 sterren. De graphics, geluiden en de gameplay composeren een heel klein beetje de beperkte mogelijkheden van het spel.
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 18:15   #27
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam: Chrono Trigger
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Squaresoft
Jaar van uitgave (VS): 1995
Platform: SNES / PSX



Review: Chrono Trigger is een RPG die aan al mijn voorwaarden van een goede RPG voldoet: een goed verhaal met veel side-quests, een team met ontzettend individuele types, spannende bazen, een ultieme eindbaas, battle-scenes, en plot-twists. Maar wat wil je, Chrono Trigger is gemaakt door Squaresoft, dezelfde ontwikkelaars als van de Final Fantasy reeks. Na Chrono Trigger heb ik nooit meer een RPG gespeeld ie mij zo begeesterd heeft. De graphics zijn verbijsterend goed, besseffende dat het hier om een 16-bit console (SNES) gaat. De muziek van Yasunori Mitsuda doet het spel absoluut geen onrecht aan en bezorgt het net even die speciale sfeer. Een duidelijke afwijking van de traditionele 'Final Fantasy'-RPG zijn toch wel de battle-scenes: r zijn geen sudden battles, je kunt in pricipe alles aan zien komen, zoals in bijvoorbeeld de real-time battles van Secret of Mana, met het verschil dat zodra je in aaraking komt met je vijand, je team gevechtsposities aanneemt en er een heuse turn-based battle begint. Behalve magie en de 'gewone' aanvallen' kun je ook 'techs' leren, dit zijn speciale technieken, waarvan ieder figuur een uniek aantal bezit. Techs kunnen ook tussen figuren onderling samen gebruikt worden: de zogenaamde 'double-techs' en er zijn zelfs 'triple-techs'. De personages zijn stuk voor stuk tot in de puntjes uitgewerkt: ieder met zijn verhaal, zijn verleden en bijzondere gaven. Wat betreft de replay-value: die is absoluut goed. Er zijn namelijjk 15 eindes in Chrono Trigger. Je kunt op verschillende manier je naar de eindbaas toe werken, en hem op verschillende manieren verslaan, en zelfs hierna is de pret nog niet voorbij: na het uitspelen van het spel krijg je namelijk in je starmenu de optie 'new game +'. Dit houdt in dat je het spel opnieuw behint, maar met al je stats, levels, items enzovoort waarmee je de eindbaas versloeg. Dit stelt je in staat om op diverse plekken eerder in het verhaal de eindbaas een bezoekje te gaan brengen, zodat het verhaal een andere wending neemt.

Het enige nadeel aan Chrono Trigger: nadat je die 15 eindes dan gehad hebt, is het spel toch echt afgelopen

Waardering: 5 / 5
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 19:26   #28
lou
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Chrono Trigger . Ik weet niet of je het al hebt , maar het vervolg er van is op de PSX uit Chrono Chross, alleen nooit hier uitgekomen .De Amerikaanse kan je denk ik wel downen . Schijnt de allerbeste PSX GFX te hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 22:40   #29
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lou
Chrono Trigger . Ik weet niet of je het al hebt , maar het vervolg er van is op de PSX uit Chrono Chross, alleen nooit hier uitgekomen .De Amerikaanse kan je denk ik wel downen . Schijnt de allerbeste PSX GFX te hebben
Chrono Cross heb ik niet... Ik was nogal bang dat het niet kon tippen aan Chrono Trigger (wat het waarschijnlijik ook niet kan), de meningen zijn er nogal over verdeeld. Chrono trigger heb ik origineel, compleet en zo goed als nieuw op de SNES en ik heb Final Fantasy Chronicles
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2003, 13:48   #30
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard


Naam:
Hotel Giant

Soort:
Tycoon

Developer:
JoWood

Platform:
PC

Mening:
Het is spel is wel okay, het is alleen op het begin vreselijk lastig om te spelen, maar er zit een goede tutorial bij (die alleen wel een beetje langdradig is). Je hebt best veel ruimte om je hotel op te bouwen en het spel heeft veel mogelijkheden.

Rating:
4 uit 5
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2003, 15:46   #31
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam: Xenogears
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Squaresoft
Jaar van uitgave (VS): 1998
Platform: PSX



Review: Waar te beginnen... Bij een RPG die uit zo'n 80 uur speeltijd bestaat is het lastig om een korte omschrijving ervan te geven. Ik vond het spel qua verhaal vrij complex; het is iets waar je echt je verstand bij moet houden, anders heb je kans delen van het verhaal te missen en dat zou erg jammer zijn, aangezien het een ijzersterk concept is. Qua graphics is het spel aardig uitgewerkt: 3d omgevingen, een uitgebreide, gedetailleerde world-map en (prima geïntegreerd overigens) 2d speelfiguren. Wat betreft het battle systeem wordt er enerzijds gebruik gemaakt van het klassieke turn-based aspect. Anderzijds is de optie fight (naast het gebruik van magie, defense en 'run') een functie die toch net wat meer denkwerk vereist dan in een traditionele RPG. Je kunt namelijk zelf combinaties invoeren in het aantal te besteden 'combo-slots' Naarmate je verder in het spel komt breiden deze 'combo-slots' zich uit en kun je sterkere, langere combo's maken, waar je op een gegeven moment ook nog een elementaire magie-waarde aan toe kunt voegen. Ieder figuur heeft zijn eigen, unieke combo's (in Xenogears 'deathblows' genoemd) plus de zogenaamde 'abilities' die je gaandeweg in het spel vergaart. Abilities zijn functies die gebruik maken van 'ether', de magie-bron van dit spel. Dit is één mogelijkheid van een battle-scene. Behalve dat je het spel namelijk speelt als 'mensen', zijn er ook gedeeltes in het spel waarbij je in een 30 meter hoge robot kruipt (een 'gear') en op die manier verder moet zien te komen en dus ook battles voeren. Deze manier is anders dan het vechten met je figuren zonder robots. Deathblows zijn er niet voor gears, je hebt wel iets vergelijkbaars. Met zwakke aanvallen bouw je je attack-level op en kun je na de zwakke aanval een sterkere doen. Attack-levels kun je opbouwen tot level 3 (ieder level heeft weer een andere, sterkere aanval), waar bij er de kans bestaat dat je gear in hyper-mode shiet, eenmaal bij level 3 aangekomen, en je een bijzondere, extra sterke aanval kunt doen. Behalve deze aparte manier van aanvallen kun je ook gebruik maken van je gear-abilities, die vergelijkbaar zijn met de abilities van je figuren, maar dan op gear-niveau. Voor zowel je figuren als voor hun gears moet je equipment kopen of vinden. Het spel heeft af en toe echt zijn pittige momenten, waarbij je nauwelijks voorbij de bizarste bazen komt en je je met je laatste HP door een riool heen moet slepen. Al met al een geweldig spel, met een indrukwekkend, verpletterend verhaal, prettige gameplay, de nodige sidequests evenals de nodige speeluren, die het tot de massive RPG maken die Squaresoft's naam absoluut eer aandoet.

Minpunten: Met een team dat uit maximaal 3 figuren kan bestaan zijn negen opties voor in te zetten characters wel wat veel, ik bemerkte bij mijzelf dat ik minstens 2 figuren niet of nauwelijks gebruikt heb. Ook een lichte tegenvaller was cd-2. (dit is in principe geen spoiler!) Er hadden denk ik nog heel wat meer speeluren bij gekund, maar er wordt op cd-2 vooral veel uitgelegd en er worden tijdsprongen gemaakt, die mijns insziens best met wat leuke dungeons en bazen overbrugd hadden kunnen worden. Als laatste wat betreft de replay-value: die is waarschijnlijk vrij laag. Als je het verhaal begrepen hebt, je hebt de side-quests gedaan en de laatste baas verslagen, dan is het spel echt klaar. Op zich geen gigantisch minpunt, maar toch de moeite waard van het noemen.

Waardering: 4.5 / 5

Laatst aangepast door Drama : 6 June 2003 om 15:54
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2003, 20:12   #32
lou
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam : Project Zero ( in USA Fatal Frame )
ontwikkelaar : Tecmo
Platform : PS2/Xbox



soort : Survival horror/Cult

verhaal : De schrijver Junsei Takamine gaat op onderzoek uit in het Himuro mansion . ALs er op een dag niks meer van hem word vernomen en de media gaat zich er mee bemoeien gaat Mafuyu Hinasaki , de leerling van Junsei op onderzoek uit . Mafuyu heeft een zesde zintuig om de zielen van geesten vast te kunnen leggen op foto. Als hij in het oude huis is word komt hij er achter dat hij niet alleen is en ook hij word vermist. Zijn zusje Miku Hanasaki gaat dan op ( ookal ) op onderzoek uit om er achter tekomen wat er in de mansion gebeurt .


mening Ik val gelijk met de deur in huis : Dit spel is FUCKING ENG . Ik was zo'n iemand die nooit een spel eng had gevonden ( How wrong could i be ) . Resident Evil had een paar schrikeffecten , maar eng zeker niet en Silent Hill was niet eng , maar vreselijk ziek . Maar nu ik dit spel heb gespeeld heb ik er een hele andere menig over. Oke , het is de bedoeling dat je doormiddel van je fotokamera spoken en andere dingen fotografeerd. klinkt misschien dom , maar dat is het zeker niet. Als er een geest kom moet je op je fototoestel klikken en dan komt er een soort First Person View waarmee je kan richten op de spoken . Als je genoeg punten hebt kan je nieuwe bonussen kopen voor je fototoestel .Je krijgt ook steeds clues over wat er zich allemaal in het huis heeft afgespeeld , Doormiddel van Flashback en ( Creepy ) cassettebandjes kom je steeds meer te weten .Het enge aan het spel is dat je nooit weet wanneer er een geest komt . Ze komen Random opduiken waardoor je nooit weet wanneer ze komen en je je soms helemaal kapot schrikt .De GFX is niet super , maar daar heb ik me eigenlijk niet zo aan geergerd, kan er meer door zeg maar. De spoken zijn trouwens super ontworpen ; Van kleine overleden kinderen tot mensen die opgehangen waren .De sound is ook super . Je hoort kleine kinderen lachen als je in de kinderkamer loopt en de cassettebandjes zijn echt briljant gedaan , alleen de voice acting is niet super . Ik vind de sfeer van het spel het meeste lijken op een soort Blairt Witch Project meets THe ring

oordeel 4,5 uit de 5. Fuck Resident Evil , Fuck Silent Hill . Ik blijf bij Project zero
  Met citaat antwoorden
Oud 17 July 2003, 15:27   #33
hegje
boooooooooooooooooooring
 
hegje's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2003
Locatie: almeloooooo
Berichten: 1.098
Stuur een bericht via MSN naar hegje
Standaard

ikke vind C&C Renegade wel goed. het is een schietspel en het is alleeen maaar leuk op internet en je moet ut met veeel mensen spelen. de missies zijn ook geen ene reet aan en je kan het op gamespy arcade en westwood nline spelen. ik zou de eerste kiezen. loopt het spel beter en heb je meer kans dat je meer kans (heeeeel veeeel) dat je met nederlanders in de game zit. alijd leuk.


verder is een spel dat BREED heet. dat spel moet nog uitkomen en komt heeel snel uit. het is ook een schietspel en dat kan je ook het beste online doen. http://www.breedgame.de/
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 July 2003, 20:46   #34
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb de (beta) demo van breed, bager². je loopt voor 5 min en er springen 3 (lelijke) robotjes achter een steen vandaan. je loopt 5 min en er gebeurd weer hetzelfde, na dit 20 min te hebben gedaan het ik er genoeg van
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2003, 14:59   #35
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Game reviews

Metal Gear Solid, ook wel met de subtitel Ghost Babel.

Het spel wordt beschreven als een Tactical Espionage Action-game.
Het houdt in dat je veel stealth moet gebruiken, sneaken en spioneren.

De fans hebben vast en zeker aan de subtitel gezien dat het hier niet om de psx-klassieker gaat maar om de GBC-versie.
Gameboy Color dus.

Na vele malen het prachtige spel Metal Gear Solid op de psx uitgespeeld te hebben, kwam ik erachter dat er een GBC-versie zou komen van deze fantastische game.
Van de aankoop heb ik nooit spijt gehad, want geloof het of niet, want op de graphics en het verhaal na doet het spel absoluut niet onder voor de psx-versie.
Ten eerste de controls, Snake kan alles wat ie ook in de psx-versie kon, met een simpel startmenuutje met opties als vervanger voor de shoulderbuttons.
Bijna alle wapens kwamen terug, op de wapens die in de psx-versie alleen 3D-perspectief gebruikten zijn weggelaten.
Toch is het arsenaal voor een GBC-game best indrukwekkend.
Met het verhaal zit het wel snor, minder filmisch dan op de psx, maar wel weer grandioos.
Het is trouwens wel qua lokatie en verhaal een compleet ander spel.
De graphics zijn samen met die van Harry Potter en Zelda de mooiste die ik ooit heb mogen aanschouwen op het kleine GBC-schermpje.
De animaties zijn gedetailleerd en kleurrijk, terwijl je toch de sfeer en(in mindere mate)de spanning van de psx-klassieker voelt.
De sfeer wordt trouwens wel grandioos geholpen door de meesterlijke muziek, die door de gebreken van de GBC wat minder tot zijn recht komt dan wanneer deze muziek voor de psx-versie met echte instrumenten zou zijn gebruikt.
De moves komen realistisch over ondanks de grootte van de poppetjes.
De makers zijn er zelfs in geslaagd om de CODEC en de radar succesvol over te brengen op het kleine schermpje.
Het leveldesign is veel meer puzzelen en meer zoeken dan op de psx en dit heeft de moeilijkheidsgraad en frustratiefactor iets opgeschroefd.
De replay is nog groter dan de psx-versie, je doet er net zolang over om het spel uit te spelen, multiple endings zijn vervangen door speciale uitdaginegn als speel de stage(spel bestaat uit 12 stages) uit zonder gezien te worden, of binnen een bepaalde tijd.
Dit, plus de van de psx overgenomen Virtual Reality-training missies geven het spel een gigantische replay.
De gehele experience benaderd die van de door mij een vele andere hoog gewaardeerde MGS op de psx.
Voor de gasten die het psx-spel nooit hebben gespeeld en wel een GBC hebben en nog steeds op zoek zijn naar een wat diepgaander spel dan die eeuwige platformgames dan moet je weten dat er haast niks beter te krijgen is voor de GBC dan dit spel.
Als GBA-bezitters dit spel ooit nog eens tegenkomen, ook voor jullie is het absoluut geen miskoop.
Al dacht ik wel een keer te lezen dat een vervolg voor de GBA in de maak is, dus je moet zelf maar kijken.

***** sterretjes!!!

Laatst aangepast door Denden 100 piek : 28 July 2003 om 15:07
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2003, 17:18   #36
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naam : Pokemon Ruby
ontwikkelaar : Nintendo
Platform : GBA



soort : RPG

verhaal : Zoals alle pokemen spellen is het verhaal weer erg makkelijk gehouden. Je bent een jongen/meisje (mag je zelf uit kiezen) die net verhuist is naar een nieuwe stad. Na het instellen van de tijd zie je op de tv dat je pappie word geinterviewed bij zijn eigen gym. Na dit gezien te hebben wil je zelf ook daar heen en omdat het gevaarlijk is krijg je, na het redden van een prof., een eigen pokemon. Met deze pokemon ga je het grote avontuur aan om alle pokemon van het eilandje (200 in totaal) te vangen, dit kan alleen maar door te ruilen met iemand die het andere deel heeft.

mening : het zoveelste deel in de pokemon reeks, dit keer zonder een heleboel bekende pokemons uit de eerdere delen. Het spel element is wel verbeterd en de kunstmatige intellegentie is best wel hoog, maar dan nog is het niet moeilijk om het spel uit te spelen, gewoon zorgen dat je op tijd naar een Pokemon Center gaat. Grafisch is het erg mooi, de gevechten zien er wel grappig uit en als je langs het water loopt zie je je spiegelbeeld. Het verhaal is duidelijk weer op een laag pitje gehouden zodat het voor jongere spelers makkelijk te begrijpen is

oordeel Voor een pokemon spel is het aardig goed, maar dat komt door het uiterlijk

3 sterren van de 5
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 16:51   #37
Coldman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard


Het is wel een vet spell!!
single player niet zow maar de multyplayer is echt gaaf ik doe het al een anderhalf jaar in een clan -=)SaD(=- we staan errug hoog en da maakt het juist leuker om het spel te spelen enzo !!
echt een voor het spel!!

En er is ook nog een mohaa SPearhead:

Hij is wel leuk beter dingen maar hij begint snel te vervelen !!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 16:52   #38
Coldman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Woeps ik zal nog een ander plaatje zoekken van SPearhead!!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 16:57   #39
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by Coldman
Woeps ik zal nog een ander plaatje zoekken van SPearhead!!
uhm je review voldoet niet helemaal aan de eisen
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 16:59   #40
Coldman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

huh het plaatjuh van mohaa assault is toch !!
maar die van spearhead daar krijg ik een emotie van een boos poppetje vandaar !!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 17:05   #41
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by Coldman
huh het plaatjuh van mohaa assault is toch !!
maar die van spearhead daar krijg ik een emotie van een boos poppetje vandaar !!
Als je een review plaatst, vul dan dit in...

Naam van het spel::

Wat voor soort spel?:

Voor welke console is het of is het voor de pc?:

Jouw mening:

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):


dus geen reclame maken voor je clan
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 17:47   #42
Coldman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Me supper n00b
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2003, 09:43   #43
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard



Naam Game Hitman 2: Silent Assasin

Soort Game Shooter

Ontwikkelaar Eidos Interactive

Jaar Uitgave 2002

Console PC

Mening Echt een heel goed spel, zeker een musthave. De graphics zien er goed uit, ondanks dat het spel is opgebouwd uit vlakken. De Gameplay heb je vrij snel onder de knie en is gemakkelijk te besturen door middel van een aantal menu's (t spel stopt tijdens het kiezen dus als je een wapen aan het kiezen bent wordt je niet helemaal kapot geschoten). De mogelijkheden die je hebt zijn groot. Je kunt kiezen om de meest stille assasin te worden door veel te sneaken en mensen om te brengen met je wurgtouw, of om gewoon alle bad guys uit te moorden met behulp van pistolen, revolvers, shot guns, messen, golfclubs of wat dan ook.
De Muziek die het spel ondersteund is goed en de Replay ligt hoog, aangezien je verschillende manieren hebt om het level uit te spelen (de een moeilijker als de ander).

Mijn mening
Graphics 8
Gameplay 9
Muziek 7.5
Replay 7.5
Eindcijfer 8
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2003, 10:59   #44
Kastanje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nba Live 2004

Platform: Playstation 2
Ontwikkelaar: Ea Games
Releasedatum: Oktober 2003

Wat voor een soort spel?
Basketbal natuurlijk Nba Live 2004 is helemaal anders dan hun andere voorgangers, 2000, 2001, 2002, 2003... In 2004 doe jij alles zelf.

Mijn mening:
Ga hem maar kopen, er zitten ontelbare functies in las ik op de site, zeker een aanrader!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 08:42   #45
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Originally posted by Kastanje
Nba Live 2004

Platform: Playstation 2
Ontwikkelaar: Ea Games
Releasedatum: Oktober 2003

Wat voor een soort spel?
Basketbal natuurlijk Nba Live 2004 is helemaal anders dan hun andere voorgangers, 2000, 2001, 2002, 2003... In 2004 doe jij alles zelf.

Mijn mening:
Ga hem maar kopen, er zitten ontelbare functies in las ik op de site, zeker een aanrader!
Heb je hem zelf gespeeld of niet?
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 08:48   #46
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard



Titel Mafia
Uitgever Invision
Jaar van Uitgave 2002
Genre Shooter
Platform PC
Mening Een goed spel, maar wel enigszins een GTA-kloon. Het principe van GTA wordt hierin enigszins over gedaan, maar dan zonder het free-riding principe. Je bent in dienst van een van de mafia-families in stad en moet voor Don Salieri allerlei klusjes opknappen. Het schieten gaat goed en vrij realistisch aangezien het vizier omhooggaat als je de trekker overhaalt. Het autorijden is vrij moeilijk, maar daarintegen krijg je er de Speed-Limiter bij, die er voor zorgt dat je onderde maximum-snelheid blijft.

Cijfer
Graphics 9
Muziek 6,5
Gameplay 7
Replay 7.5
Totaal 7.3
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 11:33   #47
Kastanje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Alpha
Heb je hem zelf gespeeld of niet?
nee, maar NBA games zijn altijd goed, zeker als ze van EA sports zijn..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 17:08   #48
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by Kastanje
nee, maar NBA games zijn altijd goed, zeker als ze van EA sports zijn..
ahahhahahahaha!!!
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2003, 12:16   #49
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Game reviews

Ik dacht: kom laat ik maar weer es een leuk gamepje reviewen.
Welke game kan ik dan beter reviewen dan de game die ik net heb uitgespeeld, Skies of Arcadia?

Wat? Skies of Arcadia: Legends

Huh? Een traditionele RPG, compleet met random battles en turn-based gameplay.

Welke console? Een port van de Dreamcast naar de Gamecube met verbeterde graphics en extra's.

WTF is er dan zo bijzonder aan? SoA is één van de beste RPG's die ik ooit heb gespeeld.
De wereld van SoA is gigantisch, en verschrikkelijk mooi ontworpen.
Het originele van deze game is dat de wereld bestaat uit in de lucht zwevende eilanden.
De luchten van Arcadia worden gedomineerd door luchtpiraten, jij bent er een.
Jij bent Vyse, een Blue Rogue.
Jij hoort bij de 'goede'piraten die alleen van de rijken steelt, niet zoals de Black Pirates, die van iedereen stelen.
Op een dag besluit jou vader, kapitein van een piratenschip, een slagschip aan te vallen.
Vise moet samen met zijn goede vriendin Aika de kapitein van het schip een ass-wooping geven.
Als je dat gedaan hebt, kom je een gevangene tegen op het schip.
Fina, een vrouw wiens afkomst onbekend is.
Zij legt uit dat ze op een missie is om de 6 maankristallen te vinden.
Als deze maankristallen in de verkeerde handen vallen, dan kan dat het einde van de wereld betekenen.
Vise en Aika besluiten Fina te helpen met haar zoektocht, en zo begint een groots avontuur.
Maar voordat dit zover is, ben je alweer een paar uur bezig.

Deze game heeft een erg vrolijke sfeer, je speelt met een grote glimlach op je smoel, zo fantastisch is de sfeer.
Het verhaal wordt goed verteld, maar het wordt nooit ingewikkeld of supertreurig.
Met het verhaal zit het wel goed, maar hoe zit het met het vechtsysteem?
Ik zal het maar meteen zeggen, Final Fantasy, eat your heart uit.
Integenstelling tot Final Fantasy, zien de gevechten er heel levendig uit, de vechters bewegen over het 'slagveld'en proberen wanneer ze niet 'aan de beurt'zijn ook aan te vallen(alleen raken ze dan nooit).
Het menu is simpel maar doeltreffend, en de magie mag er ook wezen.
De planeet wordt omringd door zes manen, die elk een kleur hebben.
Iedere kleur is een bepaald soort magie, de maansteen waar je wapen uit bestaat kan in elk van die kleuren worden veranderd.
Zo kun je voordeel hebben in een gevecht door je wapen in de goede kleur te veranderen.
Ook leer je magiepunten aan het eind van het gevecht naar aanleiding van welke kleur je wapen heeft.
Zo bepaal je zelf welke magie je wilt leren.
Je vechters delen ook de aanvalspunten die je nodig hebt om speciale aanvallen of verdedigingen te doen.
Strategie is de key dus.

De graphics zijn gedetailleerd maar als je een object naderd, zul je zien dat het object steeds gedetailleerdere lagen erbij krijgt.
Loop je er van weg dan wordt het weer laag per laag vager.
Dat is irri en totaal overbodig met de power die de Gamecube bied maar goed.
Wil ik trouwens wel ff bij zeggen dat de werelden er prachtig uit zien.
Hoofdcharacters zijn gedetailleerd maar andere mensen zien er volgens mij net zo uit als op de Dreamcast, hoekig en lelijk.

Leveldesign is fantastisch, er valt een boel te exploren en de meeste dungeons zijn heel goed ontworpen.
de wereld is zoals eerder gezegd gigantisch, elk van de zes manen heeft een bijhorend volk, en elk volk heeft een continent voor zichzelf met 1 of twee mooie stadjes.
Je kan uren besteden met het exploren van de stadjes alleen al, kopen van dingetjes, en een beetje kletsen met inwoners.
Je zal iig geval met het kopen van spullen geen enkel probleem hebben, want dankzij de gevechten verdien je geld in overvloed.

De characters zijn een en al cliché, de koene held, zijn stoere, maar wel een beetje vreemde vrouwelijke sidekick, een verlegen onbekende vrouw, de ultracoole ouwe lul met artificiële arm die jaagt op een walvis(combinatie van Barret uit FFVII en die gast uit Moby Dick vink zelf).
Niks nieuws hier maar de characters zijn wel interessant.

Het geluid is goed gedaan, standaard geluiden uit de omgeving, af en toe is er een beetje voice-acting wat best wel geinig is.
Maar de muziek is wat het spel net wat meer geeft, heel veel meer zelfs.
Van de openingstheme tot de credits word je gigantisch verwend met memorabele muziek vergelijkbaar met FF.

De replay verdient het meeste lof, er zijn 88 ontdekkingen die je over de hele wereld kan doen.
Je kan maanvissen verzamelen om een extra verhaallijntje te volgen.
Chams om Fina's wapen te laten evolueren, je kan vliegende vissen vangen en verkopen, heel veel schatten zoeken en speciale gevechten aangaan als premiejager voor beloningen.
Er is zoveel te doen, mijn teller bleef steken op 96 uur toen ik het spel uitspeelde, en dat dan nog niet eens 100 procent.

Kortom, dit spel is geweldig!

5 sterren.

Laatst aangepast door Denden 100 piek : 30 October 2003 om 12:23
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2003, 15:54   #50
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

DAT is pas een review :respect: lijkt me een leuk spel maar helaas heb ik niet de juiste console
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:18.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.