Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: en jij bent..............
vega!!!! 16 32,65%
ik ben carnivoor ,kan het niet helpen 22 44,90%
ik ben semi vega 7 14,29%
ik eet niks en sterf binnen weken 4 8,16%
Stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 1,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 26 May 2003, 09:51   #51
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
ik had het een aantal weken geleden emt mijn chef over al die dierziekten. Hij is slager. Hij zei dat het komt door de mensen en de overheid zelf. Hij zei dat de vleesprijs minstens met 30% omhoog moest om de consumptie minstens met 30% te verminderen. Mensen moeten realiseren dat 90 gram vlees 2-4 maal per week genoeg is. Dan kunnen de dieren gewoon een normaler leven ''lijden''. De ziektes ontstaan doordat er teveel dieren zijn. De natuur gaat dan haar werk doen en dan ontstaat er vogelpest en varkenspest. Het evenwicht is al lang zoek...
Ziedaar de oplossing: hef een fikse accijns op vlees. Gevolg: mensen eten (hopelijk) minder vaak vlees, of stopppen er zelfs mee en wat de overheid verdient aan de accijns kan in subsidies gestopt worden voor de productie van soja en tofu.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 12:21   #52
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama


Ziedaar de oplossing: hef een fikse accijns op vlees. Gevolg: mensen eten (hopelijk) minder vaak vlees, of stopppen er zelfs mee en wat de overheid verdient aan de accijns kan in subsidies gestopt worden voor de productie van soja en tofu.
dat is dus exact wat er moet gebeuren. De overheid is ook de enige in deze zaak die het kan laten gebeuren. Maar het geld moet dan naar boeren voor het inkrimpen van de veestapel. Er zullen minder boeren nodig zijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 13:05   #53
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


dat is dus exact wat er moet gebeuren. De overheid is ook de enige in deze zaak die het kan laten gebeuren. Maar het geld moet dan naar boeren voor het inkrimpen van de veestapel. Er zullen minder boeren nodig zijn...

kleine kans alleen dat de overheid dit inziet.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 14:15   #54
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

kleine kans alleen dat de overheid dit inziet.
als er genoeg ziektes uitbreken misschien wel
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 14:38   #55
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee hoor, gaan ze gewoon de helft van de dieren in een klap afslachten. Om daarna weer flink bij te fokken.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 14:39   #56
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Ik ben het zeker eens met het minderen van de vleesconsumptie. Ik eet wel vlees, maar zeker niet iedere dag. Accijns gooien op vlees is geen slecht idee. Als ik zie wat men voor vis betaalt in vergelijking tot vlees, valt me een enorm prijsverschil op. En vis wordt ook gekocht maar in mindere mate, dus dan klopt anemics theorie

Enfin de vraag is of de overheid dit wil. De volksgezondheid is ermee gemoeid (hart- en vaatziekten als gevolg van teveel verzadigd vet wat in vlees zit) dus op zich lijkt het me niet slecht. De accijns op sigaretten vind ik belachelijk omdat ik nie eens weet waar dat overschot naartoegaat, want ik betaal nog geen euro voor de sigaretten en de rest is voor de regering
maar in het geval van accijns op vlees is het minder raar: dan heeft het geld wel een duidelijke functie, namelijk gedupeerde boeren subsidieeren.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 15:13   #57
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?s=&threadid=27849
Hier staan ook nog wat beweegredenen in (dus ga ik mijn redenen hier niet weer allemaal neerzetten). Ik eet hooguit zo een keer per maand vlees, semi-vegetarier dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 15:14   #58
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera

De accijns op sigaretten vind ik belachelijk omdat ik nie eens weet waar dat overschot naartoegaat, want ik betaal nog geen euro voor de sigaretten en de rest is voor de regering
maar in het geval van accijns op vlees is het minder raar: dan heeft het geld wel een duidelijke functie, namelijk gedupeerde boeren subsidieeren.
De volksgezondheid is ermee gemoeid (kanker als gevolg van de vele chemische kankerverwekkende stoffen in sigaretten) dus op zich lijkt het me niet slecht.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 20:39   #59
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Zolena
Ik eet hooguit zo een keer per maand vlees, hypocriet dus.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 22:00   #60
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
De volksgezondheid is ermee gemoeid (kanker als gevolg van de vele chemische kankerverwekkende stoffen in sigaretten) dus op zich lijkt het me niet slecht.
das bij vlees ook zo: hart- en vaatziekten tengevolge van verzadigd vet dat (ook) in vlees zit.
magoei wat ik bedoelde was dat ik niet wist waar de gigantisch hoge accijns op sigaretten heen ging...
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2003, 12:39   #61
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
das bij vlees ook zo: hart- en vaatziekten tengevolge van verzadigd vet dat (ook) in vlees zit.
magoei wat ik bedoelde was dat ik niet wist waar de gigantisch hoge accijns op sigaretten heen ging...
naar al die mensen die kanker krijgen van die sigaretten die JIJ in cafes rookt zonder dat ze daarom gevraagd hebben?

Laatst aangepast door anemic : 27 May 2003 om 17:33
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2003, 12:40   #62
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
das bij vlees ook zo: hart- en vaatziekten tengevolge van verzadigd vet dat (ook) in vlees zit.
duh het was een verbouwde quote uit jouw stukje
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2003, 17:32   #63
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
Waarom hypocriet?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2003, 18:37   #64
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


naar al die mensen die kanker krijgen van die sigaretten die JIJ in cafes rookt zonder dat ze daarom gevraagd hebben?
jah, idd


Maar ik eet gewoon vlees, ik vind het heel lekker, maar ik vind wel dat de dierenrechten een hogere prioriteit moeten krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2003, 15:57   #65
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


jah, idd


we worden het steeds vaker eens!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2003, 17:08   #66
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Maar ik eet gewoon vlees, ik vind het heel lekker, maar ik vind wel dat de dierenrechten een hogere prioriteit moeten krijgen.
helemaal mee eens . Ik vind een stukje vlees heerlijk maar er moet idd gekeken worden naar hoe dieren leven. Als een koe van ouderdom sterft, dan kan je hem net zo goed opeten. Dan profiteer je nog van zijn dood. Anders zou het zonde zijn. Heel simpel
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2003, 17:13   #67
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
helemaal mee eens . Ik vind een stukje vlees heerlijk maar er moet idd gekeken worden naar hoe dieren leven. Als een koe van ouderdom sterft, dan kan je hem net zo goed opeten. Dan profiteer je nog van zijn dood. Anders zou het zonde zijn. Heel simpel
Ik ben benieuwd of het vlees van een koe die van ouderdom sterft net zo lekker is als dat van een 'verse'...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2003, 17:21   #68
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama


Ik ben benieuwd of het vlees van een koe die van ouderdom sterft net zo lekker is als dat van een 'verse'...
dat is idd weer verhaal 2
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2003, 19:13   #69
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama


Ik ben benieuwd of het vlees van een koe die van ouderdom sterft net zo lekker is als dat van een 'verse'...
nee is het niet
naarmate een levend wezen meer lichaamsbeweging gehad heeft worden de spieren (= vlees dat je eet) stijver (dus taaier).
Als hoeveelheid lichaamsbeweging rechtevenredig staat aan leeftijd geldt dit dus..
  Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2003, 17:49   #70
Duffie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben al een aantal jaren vegetariër. ik ben die 'troep' gewoon geworden en slik het met gemak door. begrijp me niet verkeerd: ik vind het NIET lekker!!! het gaat echt wel om het principe bij mij. weet je, als ik mijn familie aan tafel gezellig allemaal ham zie eten en die schelltjes vlees *bah, ranzig* zie opeten moet ik ècht bijna spugen. dat heb ik dna vooral de laatste tijd ik denk dan dat het toch net hetzelfde is alsof we van ons eigen een stukje opeten? naja, niet helemaal, maar het komt er op neer dat je wat eet dat GELEEFD heeft!!!! er zijn zoveel andere producten ... dus waarom vlees eten? ik snap wel dat jullie dan gaan zeggen 'dieren eten ook andere dieren' en van die dingen, dat is zo, maar de vleesindustrie is er ver op vooruit *en achteruit* gegaan. het is hoe je het bekijkt. dus als jullie soms *uit principe of niet* je vlees willen laten staan, is dat toch ook al leuk? voor de dieren dan. als er steeds meer mensen veggie worden ---> minder dieren doden dus ... voor mij ... helemaal geen vlees meer *zo dat was mijn uitleg*
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2003, 17:16   #71
citizen_erased
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

NOu, mijn mening er ook nog even bij...!

Ik zelf ben ook vega, nog niet super lang, like a jaartje ofzo...En het bevalt me prima! Mijn zus is ook vega, die is het geworden toen ze het huis uit ging. Ik ging er zelf ook over nadenken, en de manier waarop de dieren worden behandeld kan gewoon niet.!
Laatst had ik met familie enzo ook een hele discussie erover, en die vinden dat het puur natuur is, want dieren eten dieren toch ook op??Ja okej, maar zij leven allemaal vrij in de natuur, en zitten niet met zijn 10-nen in een hokje van 1bij1m. Er zijn genoeg dingen die je ipv vlees kan nemen. Sommige mensen vinden het niet te eten, maar ik vind het prima !

Wat gelukkig in NL nu is verboden is ganzenlever...als je weet hoe dat gemaakt wordt en hoe die beesten worden behandel, dat is gewoon te zielig en ik vind het niet kunnen. Ik vind het geen probleem als mensen vlees eten, maar ik vind wel dat iedereen er bij stil kan staan hoe erg die diertjes lijden. maar ik vind niet dat mensen kunnen zeggen dat het puur natuur is!
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2003, 17:22   #72
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

oud topic, maar misschien dat ie een herstart verdiend.. niet aan mij om te beslissen.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2003, 21:12   #73
VintageStars
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben vegetariër.
Ik vind het walgelijk dat die beesten worden vermoord zonder goede reden. Oh ja natuurlijk, wel een reden, we vinden het lekker . Je kan evengoed iets anders eten; dus waarom zou je dat levend wezen niet gewoon lekker z'n leventje kunnen laten leiden?!
En dat heb ik het nog niet over de meestal verschrikkelijke wijze hoe die beesten worden behandelt...
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2003, 21:56   #74
Raspberry
Ja?
 
Raspberry's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.207
Standaard

Vind het zielig voor de dieren, ook als je het wel es ziet op tv, en internet..
Maar toch, ik blijf gewoon me vlees eten.
Het is lekker, en ik eet t al me hele leven.
__________________
Er was eens...
Raspberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2003, 15:52   #75
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Naast mijn mening dat vlees lekker is is er ook nog eens het feit dat vlees gezond is..

en dan kan iedereen roepen dat daar vervangers voor zijn maar niet alle vervangers vervangen alles..

En bekijk jezelf eens in de spiegel.. bevalt dat nou zo'n bleekgetrokken hoofd?? lijkt me niet..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2003, 17:11   #76
citizen_erased
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bleek gezicht? Dus iedereen die vega is, leeft ongezond..? Bullshit! Ik ben niet bleek, ik leef nog en eet genoeg andere dingen wat bter is EN lekkerder....en om nou te zeggen dat vega's bleek zijn? Dacht het niet 'or!
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2003, 12:58   #77
19jordy86
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat heb je er nou aan om vegetarier te worden? Dat doe je omdat je vind dat dieren niet goed behandeld worden voordat ze sterven! als je ze echt wilt helpen, dan moet je biologisch vlees kopen, zodat daar meer vraag naar komt! door geen vlees te eten stimuleer je die biologische sector ook niet, terwijl die juist beter zijn voor hun beestn!en dat vlees wat jij niet eet, eet een ander wel extra!
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2003, 14:51   #78
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Kampie
Naast mijn mening dat vlees lekker is is er ook nog eens het feit dat vlees gezond is..

en dan kan iedereen roepen dat daar vervangers voor zijn maar niet alle vervangers vervangen alles..

En bekijk jezelf eens in de spiegel.. bevalt dat nou zo'n bleekgetrokken hoofd?? lijkt me niet..
dude vlees is niet gezond...
ja was het ooit wel
maar niet in de mate waarin het nu geconsumeerd wordt
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2003, 14:58   #79
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 19jordy86
wat heb je er nou aan om vegetarier te worden? Dat doe je omdat je vind dat dieren niet goed behandeld worden voordat ze sterven! als je ze echt wilt helpen, dan moet je biologisch vlees kopen, zodat daar meer vraag naar komt! door geen vlees te eten stimuleer je die biologische sector ook niet, terwijl die juist beter zijn voor hun beestn!en dat vlees wat jij niet eet, eet een ander wel extra!
Bij ons thuis (6 personen) zijn er 3 vegetarisch (waaronder ik). En mijn moeder koopt nu echt geen 6 stukken vlees meer hoor.
En ik wil de Bioindustrie helemaal niet stimuleren, ik wil de mensen stimuleren helemaal geen vlees meer te eten.

Nou ja, wil stimuleren... Ik doe dit voor mezelf (de dieren), ik ga niet tegen anderen zeggen dat ze geen vlees meer mogen eten. Maar erover praten met anderen is altijd wel leuk
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2003, 15:01   #80
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Kampie
Naast mijn mening dat vlees lekker is is er ook nog eens het feit dat vlees gezond is..

en dan kan iedereen roepen dat daar vervangers voor zijn maar niet alle vervangers vervangen alles..

En bekijk jezelf eens in de spiegel.. bevalt dat nou zo'n bleekgetrokken hoofd?? lijkt me niet..
Vlees is lekker, dat klopt, vind ik ook. Maar een Feit dat vlees gezond is? Nee hoor, er zitten stoffen in die we wel nodig hebben, maar die zijn makkelijk te vervangen.

En hoezo bleek? Ik ken zoveel vegetariers, en zelfs veel veganisten, maar die zijn en zien er allemaal kern gezond uit. Beetje rare opmerking dus eigenlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2003, 17:16   #81
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 19jordy86
wat heb je er nou aan om vegetarier te worden? Dat doe je omdat je vind dat dieren niet goed behandeld worden voordat ze sterven! als je ze echt wilt helpen, dan moet je biologisch vlees kopen, zodat daar meer vraag naar komt! door geen vlees te eten stimuleer je die biologische sector ook niet, terwijl die juist beter zijn voor hun beestn!en dat vlees wat jij niet eet, eet een ander wel extra!
je stimuleert dan misschien niet de biologische sector, maar je de-stimuleert wel de vlees sector in het algemeen. als er minder mensen vlees eten, word de vraag dus minder dus wordt t vlees duurder en op de lange termijn zullen ze minder slachten. lijkt mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2003, 18:51   #82
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
je stimuleert dan misschien niet de biologische sector, maar je de-stimuleert wel de vlees sector in het algemeen. als er minder mensen vlees eten, word de vraag dus minder dus wordt t vlees duurder en op de lange termijn zullen ze minder slachten. lijkt mij.
ze dachten ook dat er minder mensne gingen roken als men de accijns maar steeds op blijft voeren...

HAHA; wat een lacher...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2003, 18:52   #83
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by citizen_erased
Bleek gezicht? Dus iedereen die vega is, leeft ongezond..? Bullshit! Ik ben niet bleek, ik leef nog en eet genoeg andere dingen wat bter is EN lekkerder....en om nou te zeggen dat vega's bleek zijn? Dacht het niet 'or!

Lekker is volgens mij nog altijd iets wat gebaseerd is op persoonlijke voorkeur...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2003, 13:51   #84
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
Lekker is volgens mij nog altijd iets wat gebaseerd is op persoonlijke voorkeur...
ja die reden word van beide "kampen" aangevoerd, dus laten we hem lekker in het midden liggen...

lekker...


ikzelf eet geen vlees. ik kan het gewoon niet..
maargoed ik wilde even ingaan op een paar dingen

er werd gezegd dat je bleek werd van vegetarisch eten. Ik ken genoeg vegetariers, deze zien er stuk voor stuk gezond uit.

verder werd gezegd dat het eten van nepvlees laf is. Misschien wel, maar bij mij thuis ben ik bijvoorbeeld de enige die vegetarier is. Als we dan lasagna maken ofzow, vinden mijn ouders het vaak wel lekker om er wat vlees in te doen. Dat kan niet doordat ik het dan niet eet, en dus doen ze er vleesvervanger in, wat even lekker is. Nepvlees is voor mij meer een compromis tussen mijn ouders en mij, je moet niet alleen rekening houden met de dieren maar ook met de mensen om je heen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2003, 14:42   #85
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom zou je geen vegetarier kunnen zijn?
Er zijn toch andere manieren om geen vlees te eten
sojavervangers,noten met vitamine b complex
maar mensen willen het niet
omdat ze vlees lekker vinden en geen zin hebben in al dat soja gedoe
of omdat mensen het te duur vinden
maar een grotendeels van de bevolking overstapt om vegetarier te worden worden de vleesvervangers ook goedkoper
en het is bewezen dat vegetariers langer hun tanden behouden minder kans op hart en vaatziekten en s
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2003, 17:04   #86
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vleesch is lekker

Het scheelt dat hier niemand vegetarier/veganist is. Mijn zusje heeft wel eens een keer een halfslachtige poging gedaan maar dat was niks.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2003, 16:36   #87
CultClass
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

carnivoor, ja dahag! Dan ben je nog altijd omnivoor. Weet je de biologieles nog?
1. Carnivoor: eet uitsluitend vlees
2. Herbivoor: eet alleen plantaardig
3: omnivoor: eet van allebei

Dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2003, 17:12   #88
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

en het wormvormigaanhangsel (ja...biologie!) is een rudiment... dit gedeelte/orgaan (?) zorge ervoor dat we beter cellulose konden afbreken (euh...bladgroen dus...) toen de mens meer vlees ging eten/betere middelen kreeg om meer vlees te kunnen eten werd dit orgaan min of meer overbodig, en werd het een rudiment.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 18:05   #89
liekpiek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

niks mis met vlees eten volgens mij....

behalve als het het vlees betreft van dieren die volgepropt zijn met eten tot ze kapotknappen
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 18:09   #90
Jan Lul
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by liekpiek
niks mis met vlees eten volgens mij....

behalve als het het vlees betreft van dieren die volgepropt zijn met eten tot ze kapotknappen
Alla Fois Gras, nee dat is echt erg, ik heb toch al iets tegen darmen en nieren etc
Maar tegen een biefstukje zal ik niets hebben, zolang het niet "slecht" vlees is heb ik er niets op tegen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:09.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.