Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Leerlingen.com > Feedback & Mededelingen
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Feedback & Mededelingen Hier kun je terecht met alle mogelijke vragen, klachten, opmerkingen en verbeterpunten voor het forum.

Bekijk resultaten enquête: Gebande users moeten toegang krijgen tot feedback
Ja goei idee 18 47,37%
Nee, dat is helemaal geen goed idee 17 44,74%
Geen mening... Boeie : | 3 7,89%
Stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 April 2004, 10:10   #1
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Gebande users toegang geven tot feedback?

Het leek mij op zich wel een goed idee om gebande users wel toegang te geven tot Feedback zodat ze iig de mogelijkheid hebben om publiekelijk hun ban aan te vechten en dit dus niet via mailcorrespondentie hoeft te gebeuren, want ik vraag mezelf eerlijk gezegd af hoe erg eerlijk de beheerders eigenlijk zijn in hun argumentatie (dat er vaak een hoop gelul is wat neerkomt op: omdat ik het zeg). Ik zeg niet dat dit ook zo is, maar om dergelijke zaken te voorkomen is het misschien beter dat het aanvechten van een ban publiekelijk kan gebeuren.

Een goed idee?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 10:14   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

een ban hoeft niet aangevochten te worden lijkt mij......
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 10:18   #3
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Lijkt me niet nodig, als iemand geband word en hij wil het aanvechten kan dat ook via email. Daar hoeft niet het hele forum zich mee te bemoeien.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 10:30   #4
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Gaan ze alleen maar lopen kutten in Feedback en een ban hoeft niet worden aan gevochten.
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 10:39   #5
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Nee, ik vind dat bans niet publiekelijk moeten aangevochten worden. Van de beheerders word er verwacht dat ze een degelijke argumentatie geven. Wanneer dit niet zo is kan je nog steeds een andere beheerder raadplegen, er zijn er namelijk 3

Verder kan het misschien een idee zijn om de mails waarin bans aangevochten worden in een speciaal topic in staff te plaatsen dan ofzo? Misschien dat je dan een veel duidelijker antwoord krijgt dat door alle beheerders is samengesteld ofzo.

Zo'n publieke shit vind ik echt onzin gewoon.
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 10:42   #6
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Ik vind ook dat de poll wel anders had mogen zijn.

Het is de bedoeling dat iedereen hier serieus op kan reageren en het feit dat ik het er niet mee eens ben wil niet zeggen dat ik het meteen een kut idee vindt. Zulke ideeen mogen best aangedragen worden.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 10:43   #7
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Nee, ik vind dat bans niet publiekelijk moeten aangevochten worden. Van de beheerders word er verwacht dat ze een degelijke argumentatie geven. Wanneer dit niet zo is kan je nog steeds een andere beheerder raadplegen, er zijn er namelijk 3
maar de ervaring leert dat er lang niet altijd sprake is van een degelijke argumentatie en dat als je naar een andere beheerder toe gaat dat het dan zo is van: jah die andere beheerder heeft al gesproken, amen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 10:45   #8
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Ik vind ook dat de poll wel anders had mogen zijn.

Het is de bedoeling dat iedereen hier serieus op kan reageren en het feit dat ik het er niet mee eens ben wil niet zeggen dat ik het meteen een kut idee vindt. Zulke ideeen mogen best aangedragen worden.
De antwoorden van de poll zijn aangepast door MIJ!

U kan nu stemmen...
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 10:48   #9
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
maar de ervaring leert dat er lang niet altijd sprake is van een degelijke argumentatie en dat als je naar een andere beheerder toe gaat dat het dan zo is van: jah die andere beheerder heeft al gesproken, amen
Daarom is het misschien een goed idee om een topic te laten openen in staff, waarin de beheerders dan SAMEN een antwoord kunnen formuleren

Dit is niet persoonlijk een aanval op jou, maar ergens kan ik de beheerders wel begrijpen dat ze het na een tijd moe worden van mensen die maar BLIJVEN doorzagen over het feit dat ze gebanned zijn. Sommige mensen kunnen er echt wat van.

Maar daarom. De 3 beheerders samen laten beslissen over een mail waarin een ban aangevochten word. Dan is er ook geen discussie mogelijk, en zijn er tenmisnte 3 mensen akkoord over het antwoord in de mail.
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 10:51   #10
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Daarom is het misschien een goed idee om een topic te laten openen in staff, waarin de beheerders dan SAMEN een antwoord kunnen formuleren

Dit is niet persoonlijk een aanval op jou, maar ergens kan ik de beheerders wel begrijpen dat ze het na een tijd moe worden van mensen die maar BLIJVEN doorzagen over het feit dat ze gebanned zijn. Sommige mensen kunnen er echt wat van.

Maar daarom. De 3 beheerders samen laten beslissen over een mail waarin een ban aangevochten word. Dan is er ook geen discussie mogelijk, en zijn er tenmisnte 3 mensen akkoord over het antwoord in de mail.
mwa denk je niet dat je daarovor ook kiest als je beheerder wordt om dat eeuwige gezeik steeds maar aan te blijven horen? Ik vind niet dat de qualiteit van hun argumentatie en handelen er onder mag leiden omdat bepaalde leden niet rationeel kunnen praten tegenover de beheerders.

Verder zeg ik tog ook nie dat ik me aangevallen voel? Ik wil gewoon een discussie op gang brengen

Dat idee van die mail-topic is trouwens ook wel een goed idee, maar dan krijg je denk ik dat op een gegeven moment bepaalde beheerders gaan zeggen van: jah maar dit heb ik nooit gezegd blabla... grote kans dat er aan de mails wordt gekloot of wordt gedaan alsof eraan wordt gekloot
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 11:00   #11
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
mwa denk je niet dat je daarovor ook kiest als je beheerder wordt om dat eeuwige gezeik steeds maar aan te blijven horen? Ik vind niet dat de qualiteit van hun argumentatie en handelen er onder mag leiden omdat bepaalde leden niet rationeel kunnen praten tegenover de beheerders.

Verder zeg ik tog ook nie dat ik me aangevallen voel? Ik wil gewoon een discussie op gang brengen

Dat idee van die mail-topic is trouwens ook wel een goed idee, maar dan krijg je denk ik dat op een gegeven moment bepaalde beheerders gaan zeggen van: jah maar dit heb ik nooit gezegd blabla... grote kans dat er aan de mails wordt gekloot of wordt gedaan alsof eraan wordt gekloot
Bwa, als forumbaas kies je er uiteindelijk ook niet voor om een hele discussie te gaan voeren over een PM Verder heb je gelijk. De kwaliteit van het antwoord moet er wel blijven. Het is en blijft je taak om duidelijke antwoorden te geven. Maar weetje, als mensen maar blijven doordrammen op 1 punt dat je al 10x uitgelegd hebt, word je het uiteindelijk ook wel beu. Dan zou ik ook bij mezelf denken van... hé... Fuck off... Je weet het...

En dat mailtopic, het is eventueel een optie. Ik weet natuurlijk niet hoe de rest hier tegenover staat, maar het blijft natuurlijk een idee. Het is natuurlijk weer niét de behandeling dat élk lid zijn ban gaat aanvechten om er onderuit te komen. Ergens moet er toch de mogelijkheid om de klachten te gaan *seponeren* als het ware. Kan me best inbeelden dat sommige mensen meer info willen over hun ban, maar het is niet de bedoeling dat de muggezifters hier de kans in gaan zien om er op één of andere reden onderuit te komen.

Verder kan er toch gevraagd worden om een copy van de mail te plaatsen wanneer deze gestuurd is naar desbetreffend lid? Dit word met OW's ook steeds gedaan. Op de manier dan?

Ik ga me hier even niet meer over uitspreken tot één van de beheerders hier gereageerd heeft. Het mijne was maar een idee. Laten we nog wat afwachten
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 11:30   #12
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard Re: Gebande users toegang geven tot feedback?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
want ik vraag mezelf eerlijk gezegd af hoe erg eerlijk de beheerders eigenlijk zijn in hun argumentatie (dat er vaak een hoop gelul is wat neerkomt op: omdat ik het zeg).
vrijwel altijd is t zo dat de beheerders t samen eens zijn over een ban dus dat van "omdat ik t zeg" is ook niet echt waar

ben t er trouwens mee eens dat een ban niet hoeft worden aangevochten (tenzij t zeer twijfelachtig zou zijn).

mailtopic hebben we al eens gehad over een bepaald iemand zou daarom wel vaker kunnen gebeuren als men het via email zou willen aanvechten
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 12:24   #13
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Gebande mensnen hebben hier (voor even) niets meer te zoeken..dus ook niet op feedback
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 13:33   #14
Eelcotje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
een ban hoeft niet aangevochten te worden lijkt mij......
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 13:51   #15
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

goed idee rick lan
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 16:24   #16
Youssef
Banned
 
Geregistreerd op: 1 March 2000
Berichten: 3.643
Red face

Ik heb nee gestemd omdat het jouw voorstel is

Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:09   #17
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Youssef
Ik heb nee gestemd omdat het jouw voorstel is




ach jah vind het wel goed, vooral als die loeders gewoon je stug blijven negeren
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:34   #18
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Gebande mensnen hebben hier (voor even) niets meer te zoeken..dus ook niet op feedback
Dit slaat natuurlijk nergens op. Rick bedoelt juist dat ONTERECHT gebande mensen hier wel wat te zoeken hebben. Een beheerder, of beheerders zijn ook net mensen en maken dus ook fouten. Meerdere leden zien meer dan 3 beheerders, dus waarom niet? Dient het natuurlijk wel een serieuze poging te zijn, en niet om wat bullshit. Ik ben het dus eens met de topicstarter.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:36   #19
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dit slaat natuurlijk nergens op. Rick bedoelt juist dat ONTERECHT gebande mensen hier wel wat te zoeken hebben. Een beheerder, of beheerders zijn ook net mensen en maken dus ook fouten. Meerdere leden zien meer dan 3 beheerders, dus waarom niet? Dient het natuurlijk wel een serieuze poging te zijn, en niet om wat bullshit. Ik ben het dus eens met de topicstarter.
En jij denkt dat er per dag 10 mensen ONTERECHT gebanned worden?
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:37   #20
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
En jij denkt dat er per dag 10 mensen ONTERECHT gebanned worden?
Nee, daarom lijkt het me dus ook een goed idee. Die gevallen waarvoor dat geldt zijn schaars, en dus kosten ze niet veel moeite, en het levert minder misverstanden op..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:39   #21
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Nee, daarom lijkt het me dus ook een goed idee. Die gevallen waarvoor dat geldt zijn schaars, en dus kosten ze niet veel moeite, en het levert minder misverstanden op..
Ja, maar dan krijgen alle mensen die gebanned zijn toegang tot feedback, want hoe weten de beheerders of ze iemand onterecht gebanned hebben en dus toegang moeten geven tot feedback
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:39   #22
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Nee, daarom lijkt het me dus ook een goed idee. Die gevallen waarvoor dat geldt zijn schaars, en dus kosten ze niet veel moeite, en het levert minder misverstanden op..
Maar... *denkt*

Je moet het dan toch ergens instellen of mensen toch nog Feedback kunnen bekijken of niet?

Als je weet dat iemand onterecht gebanned is, is er toch ook geen reden meer tot aanvechten? Waar trek je die lijn dan?
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:41   #23
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chica
Ja, maar dan krijgen alle mensen die gebanned zijn toegang tot feedback, want hoe weten de beheerders of ze iemand onterecht gebanned hebben en dus toegang moeten geven tot feedback
LoL... je zei net hetzelfde als mij... op net dezelfde minuut
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:42   #24
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
LoL... je zei net hetzelfde als mij... op net dezelfde minuut
haha inderdaad, zie het Same thoughts
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:42   #25
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik weet ook niet of dat technisch kan.. Lijkt me haast wel. Die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook deels bij de persoon die dan gebanned is.

Als iemand gebanned wordt, kan ie alleen nog op feedback. Is zijn ban ook in zijn ogen terecht (meestal weet die persoon dat wel), dan gebeurt er niets. Opent ie ook niets. Je kunt ook zeggen: je hebt een dag, of 2 dagen, de tijd om op feedback te komen ofzo.

De mogelijkheden zijn legio
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 17:46   #26
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik weet ook niet of dat technisch kan.. Lijkt me haast wel. Die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook deels bij de persoon die dan gebanned is.

Als iemand gebanned wordt, kan ie alleen nog op feedback. Is zijn ban ook in zijn ogen terecht (meestal weet die persoon dat wel), dan gebeurt er niets. Opent ie ook niets. Je kunt ook zeggen: je hebt een dag, of 2 dagen, de tijd om op feedback te komen ofzo.

De mogelijkheden zijn legio
Mja, dan ga je wel het nadeel hebben dat ELKE persoon bijna zijn ban gaat proberen aan te vechten. Daar heb je dan ook niets meer aan. Kan je urenlang gaan discussieren WAAROM ie net weer 3 OW's gehad heeft, en WAAROM het een ban geworden is en WAAROM zijn gedrag niet toelaatbaar is

Als iedereen dat dan zo gaat doen... naah

Dan vind ik persoonlijk zo'n topic / subforum practischer.
Als er twijfel is over die ban, kan het besproken worden, wanneer het unaniem tegen is, jah... Dan is het duidelijk lijkt me

Ik denk ook dat anders Feedback vol met gezever gaat komen te staan.
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 20:17   #27
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

gebande users zijn niet voor niets geband. als zij vinden dat ze niet terecht geband zijn, moet er een andere manier zijn om contact te krijgen met staff dan in Feedback lopen klagen.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 20:43   #28
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dit slaat natuurlijk nergens op. Rick bedoelt juist dat ONTERECHT gebande mensen hier wel wat te zoeken hebben. Een beheerder, of beheerders zijn ook net mensen en maken dus ook fouten. Meerdere leden zien meer dan 3 beheerders, dus waarom niet? Dient het natuurlijk wel een serieuze poging te zijn, en niet om wat bullshit. Ik ben het dus eens met de topicstarter.
Dan moet hij in zijn post ook zetten dat hij het over ONTERECHT gebande mensne heeft.. want dat kan ik natuurlijk ook niet ruiken als hij daar verder niets over los laat dat hij juist deze groep bedoelt.

MAar ik blijf bij mijn standpunt zoals al eerder in dit topic is gepost door mij.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 22:53   #29
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Dan moet hij in zijn post ook zetten dat hij het over ONTERECHT gebande mensne heeft.. want dat kan ik natuurlijk ook niet ruiken als hij daar verder niets over los laat dat hij juist deze groep bedoelt.

MAar ik blijf bij mijn standpunt zoals al eerder in dit topic is gepost door mij.
het kan tog alleen pas blijken of iemand onterecht gebanned is nadat deze zijn ban heeft aangevochten en het enige wat ik wil is gewoon de "hoger beroep" procedure vereerlijken en vergemakkelijken

ow jah en technisch gezien is mijn voorstel wel uit te voeren...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 23:02   #30
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

laat de users maar een mailtje sturen naar de beheerder(s) en of redactie@leerlingen.com.
het heeft dus echt geen nut om het publiekelijk uit te gaan zitten vechten/zoeken.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 23:11   #31
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
laat de users maar een mailtje sturen naar de beheerder(s) en of redactie@leerlingen.com.
het heeft dus echt geen nut om het publiekelijk uit te gaan zitten vechten/zoeken.
ik denk dat het zeker wel nut heeft om dit soort dingen publiekelijk uit te vechten. Waarom hebben we dan nog feedback als we toch niks mogen inbrengen en alles via achterdeurtjes moet gaan?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 23:13   #32
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
ik denk dat het zeker wel nut heeft om dit soort dingen publiekelijk uit te vechten. Waarom hebben we dan nog feedback als we toch niks mogen inbrengen en alles via achterdeurtjes moet gaan?
moeten dingen tussen staff en één persoon dan publiekelijk uitgevochten worden? Waarom? Om al onze vrienden er bij te betrekken?
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 23:13   #33
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
gebande users zijn niet voor niets geband. als zij vinden dat ze niet terecht geband zijn, moet er een andere manier zijn om contact te krijgen met staff dan in Feedback lopen klagen.
Dat is natuurlijk een cliché, en gaat niet altijd op. Ik zeg ook niet dat iedereen die een ban heeft een topic moet openen. Maar per slot van rekening zijn we op een forum om te discusiëren. Zo was de ban van PFP achteraf misschien wel terecht, maar waarom het daar niet even over hebben? Nee, dan wordt meteen weer de term 'rellen' erbij gehaald, terwijl ik het liever een gewone discussie noem. Precies waarvoor we hier ooit kwamen, om te discusiëren. Zo bleek mijn ban destijds ten onrechte. Prima gelegenheid om het erover te hebben toch?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 23:16   #34
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
moeten dingen tussen staff en één persoon dan publiekelijk uitgevochten worden? Waarom? Om al onze vrienden er bij te betrekken?
vrienden heb ik alleen irl, maar ik vind het wel zo eerlijk dat zulke dingen publiekelijk gebeuren omdat het in het verleden vaak zat is voorgekomen dat er onenigheid was over de verlopen communicatie tussen beheerders en leden waarbij de een van de ander ging beweren dit en dat te hebben gezegd en vice versa. Dit voorkom je door dergelijke discussies publiekelijk te doen...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 23:20   #35
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

het is technisch niet goed mogelijk om mensen te bannen van alles behalve feedback.

ten tweede is het achterlijk om bans te gaan aanvechten op feedback en public dit is alleen leuk voor mensen die van rellen houden en die wil ik verwijzen naar hun locale hooligun club bij de voetbal daar mag dat hier niet.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 23:26   #36
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Waarom begin je toch steeds weer met rellen Dat lijkt wel standaart ofzo, maar daar ging het hier helemaal niet over. Bovendien ben je moderator van feedback, wat inhoudt dat je ervoor bent om dus die zogenaamde 'relposts' te verwijderen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 23:38   #37
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koelkast
het is technisch niet goed mogelijk om mensen te bannen van alles behalve feedback.
jawel hoor.
gewoon de forum permissions veranderen voor de groep 'gebannde leden'
je kunt het zelfs zo instellen dat ze alleen maar een post kunnen openen, en vervolgens niet meer kunnen reageren, etc etc ... (wat ik zo in 1 oog opslag zag...)
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2004, 23:55   #38
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
jawel hoor.
gewoon de forum permissions veranderen voor de groep 'gebannde leden'
je kunt het zelfs zo instellen dat ze alleen maar een post kunnen openen, en vervolgens niet meer kunnen reageren, etc etc ... (wat ik zo in 1 oog opslag zag...)
op s.com is volgens mij ook een forum waarin je alleen op een topic kan reageren die jezelf geopend hebt en de staff natuurlijk..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 00:16   #39
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
op s.com is volgens mij ook een forum waarin je alleen op een topic kan reageren die jezelf geopend hebt en de staff natuurlijk..
precies, dat bedoel ik onder andere
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 10:13   #40
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

RELLLEEEEEE
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 10:54   #41
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Discussieren op feedback kan ook wel over andere dingen dan bans.

En daarnaast is discussieren iets heel anders dan rellen; als er een topic geopend wordt over iemand die een ban heeft gekregen, wordt er vaak meteen gegooid met onterechte beschuldigingen, en de sfeer is vaak provocerend. Dat is géén discussieren. Een fatsoenlijke discussie is altijd toegestaan imo. Maar ik vind niet dat de gebande persoon daar meteen ook toegang tot moet hebben.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 13:34   #42
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Rellen rellen rellen.. Altijd wanneer er iets aangekaart wordt dan lijkt het wel alsof het vaste smoesje is 'rellen'. Willekeurig voorbeeld;

Stel ik ben het niet eens met een forumbaas, ik prik even willekeurig een naam: jou, Amber bijvoorbeeld. Ik geef een voorbeeldje erbij met een link, en wijs erop dat dat niet kan in mijn ogen. De reacties zijn dan vaak: niemand verplicht je om te blijven, ga dan maar. Of: alweer proberen te rellen en de sfeer te verzieken.

Dit is een geheel willekeurig voorbeeld. De namen en de argumenten kunnen verschillen, maar vaak komt het voor. Het is inmiddels zó vaak gezegt dat alles wat op kritiek lijkt tot 'rellen' wordt gebombardeerd.

Ik doelde helemaal niet op iemand die een 3e OW heeft gehad, of iemand die alleen maar komt spammen. Bovendien hoeft een ban niet per definitie te betekenen dat die persoon 'dus' fout zat. En wanneer iemand zelf de overtuiging heeft dat zijn ban ten onrechte is, lijkt mij er niets mis mee dat die zijn verhaal openbaar kan maken. Feedback lijkt mij daarvoor een voortreffelijk medium.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 14:56   #43
KoenR
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik doelde helemaal niet op iemand die een 3e OW heeft gehad, of iemand die alleen maar komt spammen. Bovendien hoeft een ban niet per definitie te betekenen dat die persoon 'dus' fout zat. En wanneer iemand zelf de overtuiging heeft dat zijn ban ten onrechte is, lijkt mij er niets mis mee dat die zijn verhaal openbaar kan maken. Feedback lijkt mij daarvoor een voortreffelijk medium.
Wat is in vredesnaam het nut van het discussieren van een ban in een grote groep mensen? Één iemand doet iets fout en krijgt van één iemand anders een ban. Dat is een puur 1 op 1 verhaal, en niet voor niks. Wanneer je zoiets in de openbaring gaat gooien komen altijd mensen zich ermee bemoeien die niet betrokken of partijdig zijn.

Als je het niet eens bent met een ban moet je daar gewoon met een forumbaas/beheerder over kunnen mailen. Lukt dat niet, omdat in jouw ogen een forumbaas/beheerder onredelijk is of z'n antwoord al klaar heeft voor dat hij/zij jouw argumentatie bekeken heeft, dan lijkt het me toch mogelijk dat je de zaak alsnog voorlegt aan een andere beheerder? Mocht die 't ook niet met je eens zijn dan zul je moeten accepteren dat 't gewoon aan jouw ligt.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:07   #44
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Waarom? Om duscussies te vermijden? Waarom je ergens bij neerleggen wanneer je de overtuiging hebt dat je gelijk hebt?

Zo had ik ooit ten onrechte een ban, de reden doet er niet meer toe, maar hij was onterecht. Dextor was nog geen beheerder en Nightwolf deed in eerste instantie nauwelijks iets. Het probleem was met Koelkast. Wat moest ik dan doen? Een maand ban hebben en mijn goede naam naar de klote? Ik had het geluk dat iemand anders het voor mij opnam en zodoende kwam de waarheid alsnog boven tafel.
Andere mensen kennen misschien weinig mensen van het forum, en zijn dus de pineut. Vandaar dat het wel degelijk aangekaart moet kunnen worden, dan wel op Feedback, dan wel op Leden-staff.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:13   #45
KoenR
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Waarom? Om duscussies te vermijden? Waarom je ergens bij neerleggen wanneer je de overtuiging hebt dat je gelijk hebt?
Waar zeg ik dat dat moet? Ik vind alleen dat je dat soort dingen niet openbaar hoeft te doen. Dat kan je als gebanned lid prima met de desbetreffende Fb+/Beheerder regelen.

Citaat:

Zo had ik ooit ten onrechte een ban, de reden doet er niet meer toe, maar hij was onterecht. Dextor was nog geen beheerder en Nightwolf deed in eerste instantie nauwelijks iets. Het probleem was met Koelkast. Wat moest ik dan doen? Een maand ban hebben en mijn goede naam naar de klote? Ik had het geluk dat iemand anders het voor mij opnam en zodoende kwam de waarheid alsnog boven tafel.
Andere mensen kennen misschien weinig mensen van het forum, en zijn dus de pineut. Vandaar dat het wel degelijk aangekaart moet kunnen worden, dan wel op Feedback, dan wel op Leden-staff.
Als het goed is kan je dat dan met koelkast regelen, lijkt mij. Als jij een punt hebt, onterecht gebanned bent en koelkast niet bereid is tot discussie, is hij een slechte beheerder. Dat probleem help je echter niet uit de wereld door bans openbaar te bespreken.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:18   #46
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Die onterechte ban kwam dus door koelkast Maar dat zijn oude koeien. Het probleem was dus dat ik in eerste instantie geen kant op kon. En het komt dus voor dat je niks aan desbetreffende beheerders hebt. Wel, in zo'n geval lijkt het me dus zinvol dat je jezelf kunt uitspreken.

Maargoed, je kunt ook in zo'n geval een clown-account toestaan.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:19   #47
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Die onterechte ban kwam dus door koelkast Maar dat zijn oude koeien. Het probleem was dus dat ik in eerste instantie geen kant op kon. En het komt dus voor dat je niks aan desbetreffende beheerders hebt. Wel, in zo'n geval lijkt het me dus zinvol dat je jezelf kunt uitspreken.

Maargoed, je kunt ook in zo'n geval een clown-account toestaan.
Dan mail je gewoon een andere beheerder?
Er schieten er dan nog 2 over
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:21   #48
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Dan mail je gewoon een andere beheerder?
Er schieten er dan nog 2 over
Dat zou je inderdaad als eerste kunnen doen. Het lijkt mij ook het beste dat dat als eerste ondernomen wordt. Wat ik bedoelde is wanneer je er gewoon níet uit komt. Als laatste wanhoopsdaad zeg maar
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:25   #49
KoenR
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dat zou je inderdaad als eerste kunnen doen. Het lijkt mij ook het beste dat dat als eerste ondernomen wordt. Wat ik bedoelde is wanneer je er gewoon níet uit komt. Als laatste wanhoopsdaad zeg maar
Als je er met geen van de drie beheerders uit kan komen, ligt het aan je zelf. Dat kan gewoon niet anders. En stel al is het dan nog niet jouw schuld, wat heeft het dan in hemelsnaam voor zin het op feedback te plaatsen? De enige 3 mensen die er dan toch nog wat mee kunnen doen, zijn toch nog steeds de beheerders?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:26   #50
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Dan mail je gewoon een andere beheerder?
Er schieten er dan nog 2 over
mijn ervaring zelf is dat de beheerders in 99% van de gevallen gewoon de mening van de desbetreffende beheerder overnemen. Er staat mij ergens ook vaag bij dat dat toen in het geval van bartje ook zo was (weet ik niet zeker hoor!)... als je het publiekelijk aankaart dan móeten de beheerders wel met fatsoenlijke argumentatie komen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:38.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.