Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Leerlingen.com > Feedback & Mededelingen
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Feedback & Mededelingen Hier kun je terecht met alle mogelijke vragen, klachten, opmerkingen en verbeterpunten voor het forum.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 April 2004, 14:03   #51
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

*probeert discussie weer op gang te krijgen*

vind ook dat het beleid echt slecht is geworden, had nooit ergens problemen mee, maar opeens na 2 jaar, krijg ik in 1 week 2 ow's en dan ook echt volkomen onterecht

de eerste was omdat ik wat zei over leoleo die mij daarna meteen weer uitscheld, maar daar hoor je niets over, want dat is natuurlijk 1 van de maatjes, dus die mag je niet aanvallen
en wat ik zei zou aanzetten tot flame, het enige wat ik zei was een reactie op iets wat leek op, wat is er mis met leoleo, mijn reactie was, bijna alles
dit is volgens mij niet aan zetten tot flame, dit zijn mijn normale uitspraken tegen over haar en nu pas krijg ik daar een ow voor (moest ook meteen ophouden met mijn persoonlijke vete tegen s.commers) ook weer zoiets onlogisch, iedereen haat ze omdat ze hier alleen maar zijn om te zieken en dan moet ik maar ophouden met s.commers af te zeiken

dan nog iets, ik heb gister in 4 post de spoiler tag gebruikt, ten eerste omdat het leuk was om 1 topic vol te gooien met spoilers, was gewoon gepast in dat topic en dan nog 1 in een ander topic en daar krijg ik dan maar meteen een ow voor
is zo onlogisch als de pest, ik zou de staff niet hebben opgevolgd, terwijl ik niets heb gezien dat het niet meer mocht en het zou me niets verbazen als zoiets is gepost nadat ik mijn laatste post had gepost

beleid is dus sinds een paar weken slechter geworden dan het ooit was
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 14:21   #52
Pruttelpot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
beleid is dus sinds een paar weken slechter geworden dan het ooit was
En dat komt natuurlijk allemaal door de bijzonder slechte invloed die saartje heeft op wesley

Natuuuurlijk.

Ach, ik vind dat de beheerders teveel last hebben van die bezem in hun anus, de forumbazen teveel die stok dieper aan het porren zijn en de gemiddelde gebruiker gewoon lekker loos wilt kunnen lullen en zo nu en dan eens een relletje schoppen, maar die stok zit al bijna in de dunne darm, en om de frustraties van de beheerders dan maar eruit te gooien gaan ze owtjes en bans uitdelen

Ja. Echt wel.


  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 14:35   #53
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
*probeert discussie weer op gang te krijgen*

vind ook dat het beleid echt slecht is geworden, had nooit ergens problemen mee, maar opeens na 2 jaar, krijg ik in 1 week 2 ow's en dan ook echt volkomen onterecht

de eerste was omdat ik wat zei over leoleo die mij daarna meteen weer uitscheld, maar daar hoor je niets over, want dat is natuurlijk 1 van de maatjes, dus die mag je niet aanvallen
en wat ik zei zou aanzetten tot flame, het enige wat ik zei was een reactie op iets wat leek op, wat is er mis met leoleo, mijn reactie was, bijna alles
dit is volgens mij niet aan zetten tot flame, dit zijn mijn normale uitspraken tegen over haar en nu pas krijg ik daar een ow voor (moest ook meteen ophouden met mijn persoonlijke vete tegen s.commers) ook weer zoiets onlogisch, iedereen haat ze omdat ze hier alleen maar zijn om te zieken en dan moet ik maar ophouden met s.commers af te zeiken
Als ze daar nog niets van gezegd hadden, werd het hoog tijd.
LoeLoe heeft de laatste tijd al wel genoeg shit over haar heen gekregen. En wat betreft die s.commers, er zijn er ook die normaal hier reageren en het is dus niet eerlijk om ze maar meteen allemaal over een kam te scheren.

Citaat:


dan nog iets, ik heb gister in 4 post de spoiler tag gebruikt, ten eerste omdat het leuk was om 1 topic vol te gooien met spoilers, was gewoon gepast in dat topic en dan nog 1 in een ander topic en daar krijg ik dan maar meteen een ow voor
is zo onlogisch als de pest, ik zou de staff niet hebben opgevolgd, terwijl ik niets heb gezien dat het niet meer mocht en het zou me niets verbazen als zoiets is gepost nadat ik mijn laatste post had gepost

beleid is dus sinds een paar weken slechter geworden dan het ooit was
Er is al meerdere malen verteld dat spoilers ervoor zijn om uitslagen etc te verbergen voor mensen die het niet willen weten.
Ik kreeg laatst ook een waarschuwing omdat ik ze nutteloos aan het gebruiken was.

Alleen maar omdat andere spoilers gaan gebruiken in een topic wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen.
eerlijk gezegd zie ik er de lol ook niet echt meer van in.

Volgens mij is het beleid tot nu toe gewoon te soft geweest. Als het aan mij lag zouden ze al die sfeer verziekers gewoon eruit kunnen knikkeren, maar dan krijg je weer users die daarover gaan zeiken.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 16:20   #54
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
*probeert discussie weer op gang te krijgen*

vind ook dat het beleid echt slecht is geworden, had nooit ergens problemen mee, maar opeens na 2 jaar, krijg ik in 1 week 2 ow's en dan ook echt volkomen onterecht

de eerste was omdat ik wat zei over leoleo die mij daarna meteen weer uitscheld, maar daar hoor je niets over, want dat is natuurlijk 1 van de maatjes, dus die mag je niet aanvallen
en wat ik zei zou aanzetten tot flame, het enige wat ik zei was een reactie op iets wat leek op, wat is er mis met leoleo, mijn reactie was, bijna alles
dit is volgens mij niet aan zetten tot flame, dit zijn mijn normale uitspraken tegen over haar en nu pas krijg ik daar een ow voor (moest ook meteen ophouden met mijn persoonlijke vete tegen s.commers) ook weer zoiets onlogisch, iedereen haat ze omdat ze hier alleen maar zijn om te zieken en dan moet ik maar ophouden met s.commers af te zeiken

dan nog iets, ik heb gister in 4 post de spoiler tag gebruikt, ten eerste omdat het leuk was om 1 topic vol te gooien met spoilers, was gewoon gepast in dat topic en dan nog 1 in een ander topic en daar krijg ik dan maar meteen een ow voor
is zo onlogisch als de pest, ik zou de staff niet hebben opgevolgd, terwijl ik niets heb gezien dat het niet meer mocht en het zou me niets verbazen als zoiets is gepost nadat ik mijn laatste post had gepost

beleid is dus sinds een paar weken slechter geworden dan het ooit was
1. Het beleid is niet te streng! Vroeger kon het beleid lekker soepel zijn omdat er dan geen relnichten (damn,van waar haal ik dit?) waren die zonodig iedereen moesten afbreken, en overal kritiek op moesten hebben...Dus was het nodig dat 't beleid verstrengd werd, om die zo onder controle te houden,is toch niet meer dan normaal? Wat ga je doen,ze gewoon hun gang laten gaan?
2.Jij begint Loeloe af te zoeken,waarom zou zij dan een OW moeten krijgen omdat ze reageerd,op weeral iets negatiefs over haar? Hebben jullie echt niets anders te doen dan af te geven op Loeloe? Ze doet haar best, laat haar gewoon in haar waarde?
3. Sluit ik me aan bij Sander,die spoilers waren nergens voor nodig,weet jij even goed als de rest...
4. Bart,jij komt hier alleen nog om kritiek te geven en voor de rest zie ik je bijna nergens op het forum,is dat nu echt nodig?
Laat de staff gewoon hun werk doen, wat ze zo goed mogelijk proberen doen... Ik merk echt heel wat frustratie op doordat je geen FB werd...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 16:26   #55
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

er zitten echt wel egos in de staff

verder lijkt me het echt compleet nutteloos je mening hier te vormen want ik betwijfel dat er echt mensen zijn die er rekening mee houden.
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !

Laatst aangepast door BlueWolf : 22 April 2004 om 16:29
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 17:09   #56
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

als jullie echt vinden dat het beleid niet goed is, ga het dan niet af lopen zeiken maar kom met punten waar we wat aan hebben, kom met ideeën waar we wat mee kunnen.

en stapper, ik kan je nu net zo goed weer een OW geven omdat je Loeloe 'leoleo' noemt, wat getuigt van geen respect. Als je het niet eens bent met haar of met waarom ze ngo in de staff zit, ok, geen probleem, maar ga dít niet lopen doen....
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 17:17   #57
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
als jullie echt vinden dat het beleid niet goed is, ga het dan niet af lopen zeiken maar kom met punten waar we wat aan hebben, kom met ideeën waar we wat mee kunnen.

Sorry hoor Amber, maar ik ben -als lid- al met zoveel punten gekomen, waar nauwelijks iets mee gedaan wordt..

Dan krijg je te horen Van Keolkast dat je hem maar wakker moet maken als je een serieuze vraag hebt. Dikke lul met zo'n instelling, om het maar ff plat te zeggen...

Of een reactie dat het "JOU bekrompen mening" maar is.. Geweldige reacties.
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 22 April 2004 om 17:29
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 17:19   #58
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

OK.. en kom nu allemaal eens met zinnige verbeteringen zonder op de man te spelen en zonder een domme discussie te gaan voeren.

Weet je geen verbeteringen zonder op de man af te gaan reageer dan vanaf nu ook niet meer in deze topic..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 17:21   #59
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur

en stapper, ik kan je nu net zo goed weer een OW geven omdat je Loeloe 'leoleo' noemt, wat getuigt van geen respect. Als je het niet eens bent met haar of met waarom ze ngo in de staff zit, ok, geen probleem, maar ga dít niet lopen doen....
ok, ik heb 1 punt alvast.

Dit is belachelijk.
Als staff moet je proberen respect van de leden af te dwingen, enkel dan zullen ze naar je luisteren en zal ook alles goed lopen.
Dat verkrijg je niet met domme opmerkingen te doen, op onbenulligheden te zeiken, of berichten te posten op staff waar enkel instaat dat je het eens bent met het vorige stafflid..

Moest ik iedereen een OW gegeven hebben die me poedel noemde ipv wolf..
Respect moet je afdwingen, niet eisen.
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 17:24   #60
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueWolf
ok, ik heb 1 punt alvast.

Dit is belachelijk.
Als staff moet je proberen respect van de leden af te dwingen, enkel dan zullen ze naar je luisteren en zal ook alles goed lopen.
Dat verkrijg je niet met domme opmerkingen te doen, op onbenulligheden te zeiken, of berichten te posten op staff waar enkel instaat dat je het eens bent met het vorige stafflid..

Moest ik iedereen een OW gegeven hebben die me poedel noemde ipv wolf..
Respect moet je afdwingen, niet eisen.
Respect moet je verdienen !!!!
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 19:39   #61
JennyMindTricks
...
 
JennyMindTricks's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 November 2002
Locatie: Sgravenzande
Berichten: 10.406
Stuur een bericht via MSN naar JennyMindTricks
Standaard

Respect geven gaat moeilijk als iemand geen vertrouwen in je heeft.... vertrouwen is de basis en als jullie mij die niet geven ken ik jullie ook geen respect geven..

[niet dat ik jullie ooit heb ge-niet-respecteerd, maar nu wordt dat moeilijker!]

Laatst aangepast door JennyMindTricks : 22 April 2004 om 19:42
JennyMindTricks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 20:46   #62
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueWolf

verder lijkt me het echt compleet nutteloos je mening hier te vormen want ik betwijfel dat er echt mensen zijn die er rekening mee houden.
mja dat gevoel krijg ik ook wel
ik moet ook eerlijk zijn dat ik de laatste tijd meer dan ooit mezelf afvraag wat ik hier nog doe, maar dat zal wellicht aan mezelf liggen...
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 23:13   #63
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
en stapper, ik kan je nu net zo goed weer een OW geven omdat je Loeloe 'leoleo' noemt, wat getuigt van geen respect. Als je het niet eens bent met haar of met waarom ze ngo in de staff zit, ok, geen probleem, maar ga dít niet lopen doen....
mijn reactie tegen leoleo was niet over haar staff lid, dat maakt mij helemaal geen donder uit, zelfs als ze altijd gewoon lid was geweest zou ik hetzelfde hebben gereageerd

als zij al reageerd met "ga toch lekker voor de trein springen" heb ik ook zo iets van, dat hoeft voor mij ook niet, ik hoef niet altijd geconfronteerd te worden met dat (wat nog steeds veel mensen doen, moet ik die posten dan ook maar eens melden bij het beheer omdat ik me daar door beledigd voel??)
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 23:15   #64
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper

als zij al reageerd met "ga toch lekker voor de trein springen" heb ik ook zo iets van, dat hoeft voor mij ook niet, ik hoef niet altijd geconfronteerd te worden met dat (wat nog steeds veel mensen doen, moet ik die posten dan ook maar eens melden bij het beheer omdat ik me daar door beledigd voel??)
Als je het nou gewoon ook een keer doet he, wordt je er ook niet meer mee geconfronteerd ....
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 00:04   #65
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

En nu weer over het beleid jongens! Deze topic gaat over het beleid.. en niet over persoonlijke vetes..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 13:51   #66
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Ik heb een belangrijk punt aangehaald dacht ik
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 13:59   #67
JennyMindTricks
...
 
JennyMindTricks's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 November 2002
Locatie: Sgravenzande
Berichten: 10.406
Stuur een bericht via MSN naar JennyMindTricks
Standaard

ik heb er dan ook op gereageerd..
JennyMindTricks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 13:59   #68
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueWolf
Ik heb een belangrijk punt aangehaald dacht ik
En daar gaan we aan werken.

Maar als er echt zoveel mis is met het beleid dan ligt het niet alleen daar aan..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 14:27   #69
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Beleid.. Beleid is niet het juiste woord denk ik. Ik heb het idee dat we steeds meer scholieren.com aan het worden zijn, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Een heel simpel voorbeeld; ik studeer persoonlijk marketing, en daarin heb je het zogenaamde USP. Unique Selling Point heet dat, het unieke aan je 'product'. Waarin je je onderscheidt van de concurrent. Voor leerlingen.com laat het zich raden dat scholieren.com een concurrent is. Toen ik me een jaar of 2,5 geleden alhier aanmelde zag je duidelijke verschillen tussen de beide fora. Op scholieren.com heerste een DDR-regime, waarbij niets mocht en nauwelijks ruimte was voor discussie of voorstellen. Opbouwende kritiek leveren was er al helemaal niet bij. De Forumbazen en de beheerders waren de allesheerser en wanneer jij hen niet zinde kreeg je zonder pardon een ban.
Voor de normale surfer maakt zoiets niets uit, maar voor de man die van discussie houdt natuurlijk wél.

Leerlingen.com daarentegen onderscheide zich duidelijk. Er mocht wat meer, en er werd zelfs een heuse staff voor de leden opgericht, waar men met nieuwe ideëen kon komen.

Langzamerhand zijn we echter een scholieren.com II geworden. Zonder namen te noemen zijn er op dit forum admins die zichzelf belangrijker vinden dan het forum. Luisteren is er wel bij, maar meer van 'het ene oor in het andere uit'. Op die manier wek je irritatie bij een bepaalde groep. Het meidenforum is in feite nog het meest treffende voorbeeld natuurlijk.

En dan kom je weer terug op het beleid. Wat is het doel van leerlingen.com? Het grootste forum worden? Het gezelligste? Het beste (forummen= discusiëren met elkander, beste discussieforum?)? Ik wil wedden dat zo'n doelstelling helemaal niet bestaat. Men doet maar wat, zolang het eigen hachje maar niet in gevaar komt. Wanneer je weet wat je wilt worden of bereiken, dan kun je dáár je beleid aan afstemmen, en dan weten ook de FB's wat van het verwacht wordt. Moeten we uitermate streng zijn, of wat losser? Daarom vind ik het beleid niet slecht, ik vraag mij af of er überhaupt een beleid ís!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 16:20   #70
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Beleid.. Beleid is niet het juiste woord denk ik. Ik heb het idee dat we steeds meer scholieren.com aan het worden zijn, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Helaas berust deze uitspraak niet op de werkelijkheid ...
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 17:13   #71
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Helaas berust deze uitspraak niet op de werkelijkheid ...
Waarom ga je nou niet gewoon eens 1x inhoudelijk in op een post?

Ik studeer nou toevallig ook marketing (achja, commerciele economie) , en het snijdt echt wel hout wat ie zegt. Ik zou ook wel willen weten waarin LL.com zich denkt te onderscheiden en wat nou eigenlijk de doelstellingen zijn.

Als je hier niets van weet, hou dan gewoon je mond dicht, en laat iemand van de staff die er wel iets over weet er op reageren, ipv zo'n domme dooddoener te plaatsen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 17:26   #72
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat is ook typerend voor wat er hier gaande is.. En straks gaat weer een FB of een beheerder dit topic dichtgooien vanwege flames. Ik doe mijn best een goede inhoudelijke vraag te stellen, en dan krijg je zoiets.. En straks krijgen de leden dan de schuld dat ze zelf niet met voorstellen komen En geloof maar niet dat iemand Loeloe aanspreekt op deze post Nee, ik krijg straks de schuld dat ik naar haar flame. In feite is dit voorbeeld dan ook beter dan dat wat ik niet zei
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 17:34   #73
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dat is ook typerend voor wat er hier gaande is.. En straks gaat weer een FB of een beheerder dit topic dichtgooien vanwege flames. Ik doe mijn best een goede inhoudelijke vraag te stellen, en dan krijg je zoiets.. En straks krijgen de leden dan de schuld dat ze zelf niet met voorstellen komen En geloof maar niet dat iemand Loeloe aanspreekt op deze post Nee, ik krijg straks de schuld dat ik naar haar flame. In feite is dit voorbeeld dan ook beter dan dat wat ik niet zei
mee eens
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 18:00   #74
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Beleid.. Beleid is niet het juiste woord denk ik. Ik heb het idee dat we steeds meer scholieren.com aan het worden zijn, en dat lijkt me niet de bedoeling.

De enige redenen waarom jullie dit ineens op s.com gaat doen lijken is omdat het beleid veel strenger geworden is. Voordien maakte het niet uit wanneer je op iemand ging flamen, of wanneer je iemand even in ADB belachelijk ging maken. Wel... Tijden veranderen. Wij hebben er uiteindelijk ook niet voor gekozen dat mensen lullige opmerkingen gaan maken en mensen daadwerkelijk gewoon wegjagen. Spijtig voor jullie als het overkomt alsof forumbazen andere 'oudere' leden uit te weg ruimen voor nieuwe. Dit is ook helemaal niet onze bedoeling dat jullie het zo opnemen. Nieuwe leden worden vanaf de eerste dag al duidelijk gemaakt wat de principes zijn van de 'oude' leden. Op deze manier schiet er van de knusheid en gezelligheid van dit forum ook helemaal niets meer over.

Het is tijd dat de sfeer hier op het forum weer wat gezelliger word. Je mag nog steeds voorstellen doen, je mag nog steeds nieuwe ideen voorstellen,... Er is toch helemaal niemand die zegt dat je dit niet meer mag doen? Echter, die nutteloze topics van "deze forumbaas doet dit niet goed, deze forumbaas doet dat niet goed,..." hoeven echter in mijn ogen ook niet openbaar. Het is toch niet de bedoeling dat een hoop leden een forumbaas gaat wijzen op hetgeen wat ie beter zou kunnen doen? Wanneer jij vind dat iemand iets beter kan doen, of een verkeerde beslissing genomen heeft, kan je nog steeds een beheerder waarschuwen. Die kan toch nog steeds desbetreffende forumbaas, forumbaas+ of mede-beheerder op zijn plaats zetten? Zoiets is niet de taak van de leden...

Vergeet onderhand niet dat wij ook maar vrijwilligers zijn. Wij worden helemaal niet betaald om deze diensten te verlenen. Wij zijn maar mensen zoals jij bartje
Het enige wat wij proberen te doen is om van dit forum een aangename plek te maken voor nieuwe en huidige leden. Wanneer wij zien dat het uit de hand loopt, moeten wij ingrijpen.

Citaat:
Een heel simpel voorbeeld; ik studeer persoonlijk marketing, en daarin heb je het zogenaamde USP. Unique Selling Point heet dat, het unieke aan je 'product'. Waarin je je onderscheidt van de concurrent. Voor leerlingen.com laat het zich raden dat scholieren.com een concurrent is. Toen ik me een jaar of 2,5 geleden alhier aanmelde zag je duidelijke verschillen tussen de beide fora. Op scholieren.com heerste een DDR-regime, waarbij niets mocht en nauwelijks ruimte was voor discussie of voorstellen. Opbouwende kritiek leveren was er al helemaal niet bij. De Forumbazen en de beheerders waren de allesheerser en wanneer jij hen niet zinde kreeg je zonder pardon een ban.
Voor de normale surfer maakt zoiets niets uit, maar voor de man die van discussie houdt natuurlijk wél.


Leerlingen.com onderscheidt zich van scholieren.com met het feit dat het een kleiner, gezelliger en knusser forum was/is. Ik ben van scholieren.com naar hier gekomen omdat het hier rustiger was. Je had hier de mogelijkheid om op je gemakje een discussie te beginnen. Aan de bar was hier ook gezelliger. Een hoopje mensen waarvan iedereen wist wie iedereen was. Dit is bij scholieren.com niet het geval.

Als forum is het zowiso moeilijker om jou product aantrekkelijker te maken dan dat van de concurrent, maar leerlingen.com deed dit vooral door de compactheid denk ik, waardoor het soms minder chaotisch overkomt.

Leerlingen heeft ook een heel pak minder actieve leden om het scholieren.com beleid te gaan voeren. Elk lid dat wij hebben moeten wij ook proberen te behouden indien mogelijk en nieuwe leden zijn natuurlijk ook interessant. Maar hoe kunnen wij ingodsnaam nieuwe leden houden als ze vanaf hun eerste 5min op dit forum al een ware "vuurdoop" over hun krijgen?

Het beste wat je kan doen is zorgen dat het probleem bij de kern aangepakt worden. Het geflame en onderlinge gebekvecht (wat soms écht tever kan gaan) moet worden aangepakt. Het is niet de bedoeling dat men hier mensen persoonlijk gaat aanpakken. Mensen die zich met zo'n dingen bezig houden zijn wij ook liever kwijt dan rijk. Niemand vind het leuk om gekwetst te worden.


Citaat:
Leerlingen.com daarentegen onderscheide zich duidelijk. Er mocht wat meer, en er werd zelfs een heuse staff voor de leden opgericht, waar men met nieuwe ideëen kon komen

Inderdaad, voor en door leerlingen. Dat is zo, en zal altijd zo blijven. Zoals ik in vorige allinea heb uitgelegd worden meningen en ideën niet bestrafd (wanneer deze op een fatsoenlijke manier worden voorgelegd) Nieuwe ideen mogen altijd voorgesteld worden, en wanneer ze interessant lijken worden ze nog steeds voorgelegd aan staff. Hetgene wat leden wél niet mogen vergeten is dat staff nog steeds het laatste woord heeft. Sommigen denken wat wanneer ze genoeg mensen kunnen overtuigen op ledenstaff, dat het nieuwe "idee" of de nieuwe "maatregel" ook daadwerkelijk worden doorgevoerd. Ook vind ik dat er eens rekening moet gehouden worden met het feit dat we niet voor iedereen goed kunnen doen. Sommige mensen vinden dit, en andere mensen vinden dat. We kunnen nooit voor iedereen goeddoen, hou daar ook rekening mee.

Citaat:
Langzamerhand zijn we echter een scholieren.com II geworden. Zonder namen te noemen zijn er op dit forum admins die zichzelf belangrijker vinden dan het forum. Luisteren is er wel bij, maar meer van 'het ene oor in het andere uit'. Op die manier wek je irritatie bij een bepaalde groep. Het meidenforum is in feite nog het meest treffende voorbeeld natuurlijk

Nee, dat zijn we niet. Het enige wat wij proberen duidelijk te maken is dat je ook respect moet hebben voor àndere leden. Het is hier duidelijk dat er groepjes gevormd worden, waar helemaal niets mis mee is, maar het is helemaal niet de bedoeling wanneer de ene groep de andere gaat aanvallen. Tuurlijk dat je met sommige mensen beter omkan dan met anderen, da's IRL ook, maar laat het niet merken. Soms kunnen gevoelens vrij bot overkomen op een computerschermpje. Deze voorvallen willen wij tot het minimum beperken.

Verder durf ik ook durf over mezelf zonder blozen te zeggen dat ik een forumbaas ben die het forum belangrijker vind dan mijn eigen hagje. Ik ben in voor discussies en wanneer ik fout ben heb ik er ook geen enkel probleem mee dit openlijk toe te geven. Iedereen kan fouten maken hé. Verder is het bij mij niet ene oor in, andere oor uit. Ik doe mijn best... Meer kan ik ook niet...

Citaat:
En dan kom je weer terug op het beleid. Wat is het doel van leerlingen.com? Het grootste forum worden? Het gezelligste? Het beste (forummen= discusiëren met elkander, beste discussieforum?)? Ik wil wedden dat zo'n doelstelling helemaal niet bestaat. Men doet maar wat, zolang het eigen hachje maar niet in gevaar komt. Wanneer je weet wat je wilt worden of bereiken, dan kun je dáár je beleid aan afstemmen, en dan weten ook de FB's wat van het verwacht wordt. Moeten we uitermate streng zijn, of wat losser? Daarom vind ik het beleid niet slecht, ik vraag mij af of er überhaupt een beleid ís!
Momenteel is het doel om van het forum weer een gezellige plek en daarna nieuwe leden aan te werven. Momenteel word ons beleid ook afgestemd op het maken van een "aangenamere" sfeer. Dit kan niet enkel door richtlijnen ofzo in te voeren, dit kan enkel wanneer leden elkaar accepteren voor wie ze zijn, en leden die ze minder kunnen hebben gewoon te negeren. Het hangt grotendeels van de leden af. We vragen toch niet teveel? Ergens is het toch normaal dat staff verwacht van leden dat ze andere leden respecteren en accepteren voor wie ze zijn? Tegenwoordig ziet iedereen in elkaar de "mogelijke vijand". Sommigen gunnen elkaar gewoon het licht in de ogen niet meer. Wel, zoiets kan niet.

Ofwel gaan leden andere leden moeten aanvaarden voor wie ze zijn, zonder elkaar constant in de haren te vliegen, en een beetje respect voor ieders meningen en opvattingen te hebben...

... ofwel zullen deze leden die het niet eens zijn met het respecteren en accepteren van elkaar gewoon moeten besluiten dat leerlingen.com tóch niet hun perfecte forum is, en een andere plek moeten zoeken om hun hobby uit te oefenen
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 18:52   #75
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wij hebben een tegeltje in de wc hangen die moeten ze hier ook hangen:

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.


en dat is hier ook t geval.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2004, 15:08   #76
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

het beleid zelf wordt bepaald door de beheerders in overleg en samenwerking met de crew. de beheerders worden hierdoor ondersteund door de eigenaren van dit forum.

De leden bepalen nu eenmaal niet het beleid tot groot ongenoegen van een aantal leden hier. Leden kunnen suggesties aandragen voor een ander of nieuw beleid. een suggestie aandragen is heel iets anders dan op dwingende toon tetteren dat het anders moet en als argument aandragen dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken.

We zijn een forum geen staat met een verkiesbare regering en een partijen stelsel zodoende moet men dus ook niet het forum op een dergelijke manier benaderen. Leden moeten hun plaats weren en niet proberen af te dwingen wat zij willen door intimidatie, en protest marsen en posts. Beleid is niet de zaak van de leden. indien dit zo was was iedereen wel beheerder bij aanmelding gemaakt.

Waarom een verandering in een beleid nodig is? LL.com verliest continu nieuwe leden en stopt met groeien als oorzaak duikt op indien de wegepeste leden uberhaupt nog contact willen opnemen dat ze zijn weggepest weggekliert en de grond in zijn getrapt of omdat zij de sfeer niet goed vonden door een continu voerende oorlog binnen het forum.

Er zijn een aantal zaken die structureel de boel verpesten dit zijn in sommige gevallen personen op zig en in andere gevallen een misvatting in mentaliteit waardoor verkeerde en onzinnige situaties ontstaan.

Bannen en verbannen worden van het forum gebeurd nu niet eenmaal zomaar. en mensen die verbannen worden zijn ongewenst op het forum. en de truuk van ongewenste personen is nu juist altijd dat ze niet op een forum thuis horen.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.