Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 June 2005, 16:41   #51
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Je moet het wel in de juiste proporties zien. Hier zijn 45.000 man aanwezig. Dat komt ééns per jaar voor in Rotterdam, en daarbij gaat het meestal vrij goed. Dit liep nu voor het eerst sinds jaren uit de hand.

Ik heb het over de kleine handgemeentjes die ontstaan. Want laten we wel wezen, als er al iets misgaat rondom een voetbalwedstrijd, dan zijn het hele kleinigheden. Voorvallen van dit kaliber komen eens in de 5 jaar voor..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 16:54   #52
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ja, dat is dus precies wat ik zeg.. Maar als zoiets dan gebeurd is het wel zaak dat je hard op kan treden tegen deze hooligans..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 17:09   #53
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Nou eerijk gezegd heb ik nog niet meegemaakt dat een popconcert, een staking, een disco-bezoek of tijdens het deelnemen aan het verkeer er een massale vechtpartij ontstond met de politie, ME en stewards?
Genoeg stapavondjes, feesten, en stakingen die uit de hand lopen.

Onlangs sloegen ze in Ijmuiden er nog eentje dood na een massale vechtpartij. Laat maar komen die meldingsplicht daar wanneer er weer een feessie wordt gehouden, toch? Of op z'n minste Amstel Light schenken!!


Overigens vind ik het woordenneuken over 'untermensch' typerend. Makkelijkste is om over iemands woordkeuze te beginnen, en de inhoud maar links te laten liggen..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 17:10   #54
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
[i]

Ik heb het over de kleine handgemeentjes die ontstaan. Want laten we wel wezen, als er al iets misgaat rondom een voetbalwedstrijd, dan zijn het hele kleinigheden. Voorvallen van dit kaliber komen eens in de 5 jaar voor.. [/b]
Eentje die ook heel simpel had kunnen worden voorkomen.
Maar de politie jammert liever dat ze te weinig bevoegheden heeft, dan dat ze gewoon adequaat reageert op de situatie..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 17:42   #55
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Niemand is hier de voetbalhooligan, maar ik geef dan ook alleen maar mijn mening over verantwoordelijkheid voor clubs. Ik weet hoe Remkes hierover denkt, maar ik vind het belachelijk. Goede samenwerking tussen clubs, politie en overheid lijkt me een prima zaak, maar je kunt clubs niet het gedrag van idioten aanrekenen.
maar als je het eens zo bekijkt.
Als een discotheek vaak rotzooi voor de deur heeft wordt die discotheek na een tijdje ook dicht gegooid toch..

edit: oftewel die zalen/barren/discotheken worden ook verantwoordelijk gesteld voor wat er rond hun tent gebeurd.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 19:22   #56
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
maar als je het eens zo bekijkt.
Als een discotheek vaak rotzooi voor de deur heeft wordt die discotheek na een tijdje ook dicht gegooid toch..

edit: oftewel die zalen/barren/discotheken worden ook verantwoordelijk gesteld voor wat er rond hun tent gebeurd.
Weet je wel hoe hoog de boetes zijn die clubs krijgen? Dan heb ik het over boetes die zo'n kroeg niet eens kan ophoesten. Overigens verbood burgemeester Rombouts van Den Bosch al FC Den Bosch-Feyenoord na rellen in Den Bosch. Net zolang totdat de club actie ondernam tegen de idioten die met stenen hadden gegooid én het stadion aan de veiligheidsvoorschriften voldeed.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 20:35   #57
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Kroegen, en disco's worden vaak pas gesloten als aantoonbaar wanbeleid wordt gepleegd.
Bv. wanneer een kroegbaas een stelletje onderwereld figuren inzet als uitsmijters, die vervolgens een aanklacht wegens mishandeling krijgen. Of wanneer er duidelijk aanwijzingen dat de baas van de kroeg betrokken is in de drugscene etc..

Puur vanwege vechtpartijtjes sluiten, terwijl de uitbater alles gebprobeerd heeft z'n tent zo veilig mogelijk te houden, is in mijn ogen ook pure onzin.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 21:28   #58
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Genoeg stapavondjes, feesten, en stakingen die uit de hand lopen.

Onlangs sloegen ze in Ijmuiden er nog eentje dood na een massale vechtpartij. Laat maar komen die meldingsplicht daar wanneer er weer een feessie wordt gehouden, toch? Of op z'n minste Amstel Light schenken!!


Overigens vind ik het woordenneuken over 'untermensch' typerend. Makkelijkste is om over iemands woordkeuze te beginnen, en de inhoud maar links te laten liggen..
Dat zijn kleinschalige ruzie's met grote gevolgen, maar toch geenszins te vergelijken met voetbalrellen waarbij supporters tegenover elkaar staan en de politie er middenin, waardoor je de situatie creeërt waarbij aan de ene kant supporters met de politie vechten en aan de andere kant ook?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 21:43   #59
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Maar Bas, we hebben 37 BVO's waar gemiddeld veel meer mensen bij elkaar komen dan in een kroeg. Als je de vergelijking in de juiste proporties trekt, hoevaak gebeurt zo'n incident hier in Nederland nou zoals je het hierboven beschrijft? Bij Den Bosch-Roda rende de politie zelfs weg....
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 22:03   #60
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik zeg toch nergens dat het vaak gebeurd? Ik heb het ook over die incidentele gevallen dat het goed mis gaat, dan is eht echt niet te vergelijken met een willekeurige bar-ruzie hoor..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 22:08   #61
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Overigens, heeft iemand Peter R de Vries gezien zojuist? Weer een voorbeeld hoe integer ons politiekorps is!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 22:16   #62
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Het was toch sowieso laatst uit onderzoek gebleken dat de politie niet zo heel lekker in elkaar steekt?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 22:26   #63
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

We moeten ze daarom nog meer verantwoordelijkheden geven! Ze laten duidelijk zien dat ze het aan kunnen!

Ik weet niet wat ik grappiger vond. Dat geval met die gast die 2x ging rijden om ook voor zijn collega een kaartje te pakken, of het feit dat ze die parkeerkosten ook nog declareren

Voor de mensen die het gemist hebben:

In Zoetermeer parkeren de medewerkers van het KLP (Korps Landelijke Politiediensten) en een politiebureau vlakbij hun wagen in de parkeergarage. Een hele bijzondere, want je kunt 3 uur parkeren voor niets en daarna gaat de meter lopen. Wat deden deze slimmerikken nu? Die parkeerden om 8 uur hun wagen in de garage en kwamen vlak voor 11-en en vlak voor 2-en terug om nog 2x 3 uur gratis te kunnen staan. Ze waren nog te lui om even naar buiten te rijden maar draaiden hun wagen vlak na de slagboom en reden meteen weer naar binnen. Sommigen reden meteen even een rondje door de garage om ook voor hun collega's een kaartje te pakken. Weer een ander reed even onder de slagboom door, in de achteruit en meteen nog een kaartje pakken.

Wanneer men gewoon zou betalen kostte het (8 uur, 3 uur gratis en dan steeds €1,50 per uur) €7,50. Op zich een dure grap toch nog, ware het niet dat de kosten gedeclareerd kunnen worden. De medewerkers betaalden zelf dus niets, maar kregen wel elke maand over de 100 euro aan parkeervergoeding. Per jaar dus zo'n 1200 euro.

Bijzonder wrang voor de korpsleider, die net het boekje 'Wij laten ons ware gezicht zien' had verspreid onder zijn korps. Met als inhoud dat de politie het goede voorbeeld zou moeten geven

Een beetje off-topic maar toch ook weer niet voor zij die werkelijk de illusie hadden dat de politie een organisatie is waarop je kunt bouwen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 22:34   #64
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik vind het eigenlijk helemaal niet grappig ..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 22:38   #65
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik vind het eigenlijk helemaal niet grappig ..
Nee, het is eerder lachwekkend dat dat dezelfde mensen zijn die je een bon sturen als je 55 rijdt (- 4 km correctie rijd je dan toch te hard). En in het versturen van die facturen maken ze nooit fouten
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 22:58   #66
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat de korpsleider dus al heel terecht bij Peter vertelde, het gedrag van een aantal lui komt dus weer voor rekening van de complete politie en zorgt ervoor dat elke agent opzich weer moet uitleggen wat er hier is gebeurd... Het wordt tijd om een aantal IQ loze mensen de organisatie uit te knikkeren. Van je collega's moet je het duidelijk weer hebben!
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 23:09   #67
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Hijzelf was trouwens ook niet brandschoon, maargoed.

Zo zag ik laatst ook een uitzending over flitsers. Mensen die jou eerst een vette boete regelen maar vervolgens met een vaartje van 160+ naar huis tuffen. Mensen thuis vreten zich op op de bank toen ze weer eens een schadepost hadden omdat ze 5 km te hard gereden hadden..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 17:00   #68
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Dat zijn kleinschalige ruzie's met grote gevolgen, maar toch geenszins te vergelijken met voetbalrellen waarbij supporters tegenover elkaar staan en de politie er middenin, waardoor je de situatie creeërt waarbij aan de ene kant supporters met de politie vechten en aan de andere kant ook?
300 man die massaal op de vuist gaan, valt niet meer onder kleinschalig...

Het meerendeel van de voetbalincidenten, zijn ook kleinschalige vechtpartijtjes, tussen kleine groepen.
Dat er echt massaal twee kampen op de vuist gaan, komt nauwlijks nog voor. Feyenoord - ajax was daarbij een hoge uitzondering.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 19:53   #69
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Dat het een uitzondering is zeg ik toch de hele tijd al?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 16:20   #70
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ze hebben ook echt niks beters te doen dan zich met voetbalsupporters bezig te houden hè?

Mensen opgepakt naar aanleiding van dit topic:
http://www.lunaticnews.net/scripts/i...87&whichpage=1

Citaat:
Aanhoudingen om voorbereiden doodslag Rotterdam
Gepubliceerd op zondag 12 juni 2005
De politie in Rotterdam heeft zaterdagochtend vier personen aangehouden wegens voorbereidingshandelingen voor doodslag.

Het gaat om mensen die op de site Lunatic News, een 'onafhankelijk fansite voor de fanatieke Feyenoord-supporters', in een forum hebben gesproken over het zondag afschieten van vuurpijlen op vliegtuigen van de Red Bull Air Race.

Rookboei
Een van de verdachten gaf zelfs aan dat hij een rookboei voor de Erasmusbrug kon aansteken, als de vliegtuigen er onder door moesten vliegen.

Een woordvoerster van het Openbaar Ministerie zei dat de politie de gesprekken op het forum heeft ontdekt en daarna de vier van hun bed heeft gelicht. Drie aanhoudingen vonden plaats in Rotterdam en een in Krimpen aan de Lek.

Vliegrace
Rotterdam is zondagmiddag het decor van een spectaculaire vliegrace tegen de klok. De deelnemers proberen boven de rivier die de stad doorsnijdt zo snel mogelijk een parcours af te leggen. Daarbij voeren ze adembenemende figuren uit. De piloten moeten onder meer onder de Erasmusbrug doorvliegen.

In een toelichting zei de woordvoerster van justitie dat de voorgenomen daden zowel voor de piloten als de vele omstanders die worden verwacht, een groot risico zouden betekenen. Daarom is direct ingegrepen.

Forum
Op het forum is te lezen dat een van de verdachten vraagt of er nog 'vuurpijlen thuis liggen'. "Er ligt nog wel wat in de loods en anders heeft à waarschijnlijk nog wat thuis liggen.'' De derde verdachte zegt: "Ga dan wel aan de kant van de stad staan. De zuid-zijde zal worden afgesloten en langs de waterkant komen hekken
met zwart doek te staan.''

De vierde verdachte meldt dan dat hij 'zelfs nog een rookboei heeft liggen'. "Net voor de Erasmusburg in het water gooien en dan maar hopen dat ie tegen die pijler aanklapt.''

'Flauwekul'
De advocaat van een van de verdachten, F. van Ardenne, zegt dat zijn cliënt in alle toonaarden ontkent dat er sprake is van 'enig plan om het evenement te verstoren'. De raadsman vindt het zelf 'ongelofelijk' als de politie zich slechts zou baseren op een site die populair is bij Feyenoord-fans. ,"op een deel van deze site wordt allerlei flauwekul uitgewisseld'', meent hij.
Het wordt nu echt de hoogste tijd dat ik oppleur hier. Dalijk gaan ze ons hier ook in de gaten houden

Laatst aangepast door Red_Scorpion : 12 June 2005 om 16:35
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 16:27   #71
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

We mogen wel uitkijken met wat we zeggen. Dit gaat echt richting het krankzinnige..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 23:40   #72
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
maar als je het eens zo bekijkt.
Als een discotheek vaak rotzooi voor de deur heeft wordt die discotheek na een tijdje ook dicht gegooid toch..

edit: oftewel die zalen/barren/discotheken worden ook verantwoordelijk gesteld voor wat er rond hun tent gebeurd.
Ja klopt, omdat de discotheek verantwoordelijk is voor wat er in en rond haar pand gebeurt. Ze is verantwoordelijkheid voor de veiligheid in die uitgaansgelegenheid en de directe omgeving. Maar ze is niet verantwoordelijk voor wat de bezoekers verder nog uitvoeren in de rest van de stad...
Net zo goed kun je dus niet clubs verantwoordelijk stellen voor gasten die treinen slopen, café's verbouwen in de binnenstad, afspreken op een veld en daar een veldslag houden, buiten het stadion met de ME gaan knokken, etc. etc. Voetbalclubs moeten geld steken in de veiligheid van haar supporters, het stadion en de directe omgeving. Maar de voetbalclubs en eigenlijk de hele sport worden maar wat graag gezocht door bepaalde politici en mensen die niet voetbal-minded zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2005, 16:08   #73
mats
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou het maar dom vinden dat ze mogen schieten, op elkaar slaan ja , mo schieten dat toont aan dat de politie het niet kan halen tegen de holigans é
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:44.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.