Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: alcohol pas vanaf je 18de
voor 7 25,00%
tegen 21 75,00%
Stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 October 2005, 21:06   #1
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard alcohol pas na je 18de

Vandaag las ik in de metro dat er plannen waren om alcohol pas te legaliseren vanaf je 18de. Zijn jullie hier mee accoord of niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2005, 21:07   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tegen. Dat heeft nl alleen maar weer averechts effect en is toch niet beheersbaar. Tenzij je mensen in kroegen weigert onder de 18..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2005, 21:15   #3
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat ^^ zegt. Vergroot alleen maar de illegaliteit en daarmee het gevaar voor de volksgezondheid.
Als we de documentatie erbij pakken over jongeren < 16 die regelmatig alcohol nuttigen lijkt mij dat an sich al boekdelen te spreken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2005, 21:20   #4
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

schroef t maar op naar 21. Ik heb namelijk een rotjeugd gehad door de alcohol. En dat wens ik andere jongeren echt niet toe.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2005, 21:51   #5
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben tegen. Eerst moet je de gevolgen van alcohol kennen en dat leer je naar mijn mening pas bij gebruik en overmatig gebruik ervan en dan pas leren autorijden. Anders krijg je nog meer ongelukken in het verkeer volgens mij
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2005, 22:05   #6
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
ik ben tegen. Eerst moet je de gevolgen van alcohol kennen en dat leer je naar mijn mening pas bij gebruik en overmatig gebruik ervan en dan pas leren autorijden. Anders krijg je nog meer ongelukken in het verkeer volgens mij
en jij denkt dat jongeren op de fiets en op scooters geen gevaar vormen met alcohol op?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2005, 22:35   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het idee is niet slecht, maar nu niet meer haalbaar. Drank maak je voor de jeugd alleen maar interessanter als het verboden is. Bovendien lijkt het me nogal een probleem om de 16- en 17-jarigen die wel de kroeg of discotheek in mogen geen alcohol te schenken.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2005, 07:19   #8
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

alle drugs legaal (gereguleerd ofwel geliberaliseerd). Maar dat was een ander topic.
Ik ben tegen. Maar waarom wilden ze het eigenlijk doen?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2005, 11:13   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Het idee is niet slecht, maar nu niet meer haalbaar. Drank maak je voor de jeugd alleen maar interessanter als het verboden is. Bovendien lijkt het me nogal een probleem om de 16- en 17-jarigen die wel de kroeg of discotheek in mogen geen alcohol te schenken.
Precies, ga je iedereen die een beetje jong uitziet om zijn ID vragen zeker? Ik zie de wachtrijen al voor me....
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2005, 15:56   #10
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

nou ja, je kan met bandjes gaan werken ofzo, bij de deur geven, gaat misschien iets sneller, maar ja, wachttijden blijven er
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2005, 16:07   #11
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

behoorlijk slecht plan
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2005, 20:18   #12
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Precies, ga je iedereen die een beetje jong uitziet om zijn ID vragen zeker? Ik zie de wachtrijen al voor me....
Het lijkt mooi in theorie, maar het wordt nauwelijks gedaan: in een jeugdhuis hier in de buurt mag je pas binnen als je ouder bent dan 15, omdat ze pas vanaf die leeftijd verzekerd zijn. Nu is het algemeen bekend dat daar zeer veel 14-jarigen rondhangen. Als je daar iets organiseert, word je verplicht drie securitymensen nemen, zij hebben het recht de identiteitskaart op te vragen als de bezoekers jonger lijken dan 15, maar volgens mij wordt dat nauwelijks gedaan. Voor hen is elke bezoeker een vorm van inkomsten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
nou ja, je kan met bandjes gaan werken ofzo, bij de deur geven, gaat misschien iets sneller, maar ja, wachttijden blijven er
Vroeger werd dat in de Engelse pubs gedaan: jongeren die nog geen alcohol mochten drinken kregen een zwart kruis op hun hand zodat de barman kon zien dat hij geen alcohol mocht schenken.

De leeftijdsgrens verhogen lijkt me ook geen oplossing, het is zoals bazzemans zegt: een verbod zou alleen maar leiden tot meer verbruik.
In Amerika lukt dit systeem trouwens perfect, maar daar is het al altijd zo geweest. Daar mogen ze pas alcohol drinken vanaf hun 21ste, maar mogen ze wel al vanaf hun 16de rijden met de wagen.
Bovendien vraag ik me af hoe gemakkelijk je wel niet, als minderjarige, aan alcohol zou geraken in warenhuizen en nachtwinkels: daar controleren ze je leeftijd al helemaal niet.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2005, 21:54   #13
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Het lijkt mooi in theorie, maar het wordt nauwelijks gedaan: in een jeugdhuis hier in de buurt mag je pas binnen als je ouder bent dan 15, omdat ze pas vanaf die leeftijd verzekerd zijn. Nu is het algemeen bekend dat daar zeer veel 14-jarigen rondhangen. Als je daar iets organiseert, word je verplicht drie securitymensen nemen, zij hebben het recht de identiteitskaart op te vragen als de bezoekers jonger lijken dan 15, maar volgens mij wordt dat nauwelijks gedaan. Voor hen is elke bezoeker een vorm van inkomsten.
Daarom zag ik dat dus ook niet zitten
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2005, 22:12   #14
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dik tegen..

ze beginnen laatste tijd met nog meer gekkere dingen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 07:26   #15
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
In Amerika lukt dit systeem trouwens perfect, maar daar is het al altijd zo geweest. Daar mogen ze pas alcohol drinken vanaf hun 21ste, maar mogen ze wel al vanaf hun 16de rijden met de wagen.
Wat bedoel je met perfect?
Door hun zero-tolerance effect drinken de kinderen daar volgens mij iets minder dan hier (als ik naar cijfers van 'de afgelopen maand' kijk). Wel beter dan ikzelf had gedacht.
http://www.trimbosinstituut.nl/default13553.html?back=1
http://www.cdc.gov/alcohol/factsheet...nformation.htm
Bij cdc.gov moet je kijken bij underage drinking
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 09:17   #16
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

voor.

waarom ?

heel simpel, dan zijn er minder kotsers op fuiven en stoere mannekes die tegen 11 u savonds al met 100 pinten voor hun staan die dan beginen ruzie te maken omdat ze niet meer kunnen van den drank.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 10:01   #17
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tegen.

Als ze maar eerst een nul-toleratie invoeren wat betreft drank en rijden.

Als ik mijn vrienden zie. Ik mag er twee drinken. Maar bij twee pinten hebben ze de smaak al te pakken. Dan blijft het niet met twee hoor.

Andere uitvluchten zijn. "'T is nog vroeg op den avond".
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 12:59   #18
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
voor.

waarom ?

heel simpel, dan zijn er minder kotsers op fuiven en stoere mannekes die tegen 11 u savonds al met 100 pinten voor hun staan die dan beginen ruzie te maken omdat ze niet meer kunnen van den drank.
En hoe denk je dat te gaan controleren in café's waar de entree in principe voor 16 jaar of ouder is? Bij elke bestelling vragen of je even je ID-kaart kunt laten zien?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 13:33   #19
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
En hoe denk je dat te gaan controleren in café's waar de entree in principe voor 16 jaar of ouder is? Bij elke bestelling vragen of je even je ID-kaart kunt laten zien?
geen toegang meer in cafe's onder de 18 jaar mss ?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 13:39   #20
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
geen toegang meer in cafe's onder de 18 jaar mss ?
Dat is een zo mogelijk nog slechtere optie
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 14:12   #21
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Gekleurde bandjes krijgen bij ingang dan
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 16:22   #22
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
heel simpel, dan zijn er minder kotsers op fuiven en stoere mannekes die tegen 11 u savonds al met 100 pinten voor hun staan die dan beginen ruzie te maken omdat ze niet meer kunnen van den drank.
Moet de overheid ingrijpen bij domweg asociaal gedrag als de volksgezondheid of veiligheid niet in het gedrang is? Is de overheid een opvoedingsinstituut?
Bij dat ruzie zoeken kan ik me nog wat voorstellen, daar kunnen gewonden bij vallen, maar om die grens nou te verhogen omdat er dan minder kotsers komen...

ik zie het al voor me, leeftijdcontroles bij schuurfeesten
hehe...
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 18:12   #23
Mitsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
schroef t maar op naar 21. Ik heb namelijk een rotjeugd gehad door de alcohol. En dat wens ik andere jongeren echt niet toe.
Dus omdat JIJ je niet kon beheersen moet de rest van de toekomstige jeugd er maar voor boeten?

ZWAK

Ik ben trouwens tegen.....het is hetzelfde met drugs....juist doordat het gelegaliseerd is, wordt er minder misbruik van gemaakt
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 18:17   #24
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy
Dus omdat JIJ je niet kon beheersen moet de rest van de toekomstige jeugd er maar voor boeten?

ZWAK
Precies, slaat nergens op, 3rd Boetah!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 18:29   #25
Mitsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Precies, slaat nergens op, 3rd Boetah!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 18:36   #26
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy

Ik ben trouwens tegen.....het is hetzelfde met drugs....juist doordat het gelegaliseerd is, wordt er minder misbruik van gemaakt
ten eerste is drugs niet legaal en ten tweede is dat de problemen onder het tapijt vegen

wat betreft dit is het volgens mij in theorie goed geregeld dat 16 jarige wel licht alcoholische dranken mogen kopen, maar om het in de praktijk ook te laten werken moet er gewoon in de supermarkt altijd om legitimatie worden gevraagd. Dan is het opschroeven van de leeftijd al onnodig
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 18:40   #27
Mitsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
ten eerste is drugs niet legaal en ten tweede is dat de problemen onder het tapijt vegen

Ehm......softdrugs is wel legaal
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 18:44   #28
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 18:46   #29
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy
Ehm......softdrugs is wel legaal
het is gedoogd ja omdat de politie er teveel werk aan had. Anders kon je het wel bij de rokers spullen kopen in de plaatselijke supermarkt
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 19:31   #30
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prinskoekje
Tegen.

Als ze maar eerst een nul-toleratie invoeren wat betreft drank en rijden.

Als ik mijn vrienden zie. Ik mag er twee drinken. Maar bij twee pinten hebben ze de smaak al te pakken. Dan blijft het niet met twee hoor.

Andere uitvluchten zijn. "'T is nog vroeg op den avond".
Euh aar heb je een bob voor . Die bob moet je verwennen, door bijvoorbeeld de benzine te betalen en de drankjes voor hem, zolang ze neit alcoholisch zijn en dat m nuchter blijft. Er is niets zo erg als een zatte bestuurder aangezien de bestuurder het meestal overleeft . Een beetje wilskracht mag ook hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 19:59   #31
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Euh aar heb je een bob voor . Die bob moet je verwennen, door bijvoorbeeld de benzine te betalen en de drankjes voor hem, zolang ze neit alcoholisch zijn en dat m nuchter blijft. Er is niets zo erg als een zatte bestuurder aangezien de bestuurder het meestal overleeft . Een beetje wilskracht mag ook hoor
Volgens mij is het punt wat prinskoekje wilt maken dat er bij controles een grens bestaat van 0,2 promille, wat bij de meesten ong. gelijk staat aan 2 glazen bier. (Bij de een is dat meer en bij de ander weer minder) Het is echter vrij onmogelijk om het op 0 promille te zetten, omdat ieder mens van nature al een zeker promille in zijn lichaam heeft en aangezien ook dit verschilt van persoon tot persoon is het niet vast te stellen waar de grens ligt van een promillage met of zonder alcoholgebruik..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 22:02   #32
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Volgens mij is het punt wat prinskoekje wilt maken dat er bij controles een grens bestaat van 0,2 promille, wat bij de meesten ong. gelijk staat aan 2 glazen bier. (Bij de een is dat meer en bij de ander weer minder) Het is echter vrij onmogelijk om het op 0 promille te zetten, omdat ieder mens van nature al een zeker promille in zijn lichaam heeft en aangezien ook dit verschilt van persoon tot persoon is het niet vast te stellen waar de grens ligt van een promillage met of zonder alcoholgebruik..
ik zeg toch neit dat ze neit mogen drinken, heb het alleen over mate en dat ze de wilskracht meoten hebben, anders moeten ze geen bob zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 11:33   #33
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
het is gedoogd ja omdat de politie er teveel werk aan had. Anders kon je het wel bij de rokers spullen kopen in de plaatselijke supermarkt
de reden die ik ken dat het gelegaliseerd is om zo te proberen mensen van de hard drugs af te houden.
Volgens mij kan je het als legaal zien, maar dan niet geliberaliseerd zoals tabak en alcohol vrijwel helemaal zijn (op de leeftijdgrens na) maar streng gereguleerd (leeftijdsgrens, maximale hoeveelheid, alleen coffeeshops etc).

Maar wat wil de overheid met deze leeftijdverhoging bereiken? Minder alchohol consumptie?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 13:33   #34
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarschijnlijk minder overlast. Wetenschap zal natuurlijk zeggen dat het beter voor je is als je niet drinkt, maar dat is natuurlijk bij iedereen bekend. ook is het dan beter want dan is er geen veschil meer tussen sterke drank zoals whiskey enzo en bier/wijn. Geen discussie meer mogelijk.

meer info artikel

Laatst aangepast door Doperwt : 8 October 2005 om 13:40
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 15:38   #35
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tegen, want het heeft ten eerste totaal geen nut aangezien kinderen van 12 nu al zelfs drank gaan halen bij de winkel.
Plus ik vind dat nergens op slaan, aangezien je op je 16e al wel op scooter mag maar niet drinken dat gaat toch ook nergens over
Dat het je lichaam schaadt dat weet ieder voor zich, dus dat kan ieder zelf wel bepalen hoeveel die drinkt en wat dus kortom ik ben hier dik op tegen.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 19:45   #36
silverchair
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tegen
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 10:53   #37
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Tegen, want het heeft ten eerste totaal geen nut aangezien kinderen van 12 nu al zelfs drank gaan halen bij de winkel.
Plus ik vind dat nergens op slaan, aangezien je op je 16e al wel op scooter mag maar niet drinken dat gaat toch ook nergens over
Dat het je lichaam schaadt dat weet ieder voor zich, dus dat kan ieder zelf wel bepalen hoeveel die drinkt en wat dus kortom ik ben hier dik op tegen.
wat heeeft scooter rijden te doen met drinken? Ik Zie daar het verband niet tussen. Dus dat mag jij mij eens uitleggen.
Jij zergt dat ieder zelf wel kan bepalen hoeveel ie drinkt. Euh als je 16 ben wil je nog stoer doen en zuip je je helemaal klem met alle gevolgen van dien, dus dat gezond verstand waar jij het over hebt, bestaat dus niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 12:57   #38
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
wat heeeft scooter rijden te doen met drinken? Ik Zie daar het verband niet tussen. Dus dat mag jij mij eens uitleggen.
Zoëven had leren autorijden er nog wel mee te maken volgens jou..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 15:14   #39
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tegen

Als je de leeftijd zou opschroeven dan zou het alleen nog meer meer aantrekkelijk worden gemaakt voor de 15/16 jarigen. Ik vind het wel prima geregeld nu, bier en lichtere alcoholische dranken vanaf 16 en sterke drank vanaf 18.
Alhoewel ik bij ons in de kroeg zat meiskes van 15 zie die wel gewoon bier drinken en wel zo'n hip bandje om hebben. Daar let niemand op lijkt het wel

@misterinsane; het lijkt me sterk dat je als 12 jarige zo een supermarkt kan uitlopen met een sixpack
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 15:17   #40
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Zoëven had leren autorijden er nog wel mee te maken volgens jou..
hij zegt dat je wel op een scooter mag rijden en neit mag drinken, dat ie dat bullshit vindt. Mijn mening is dat je eerst met alcohol moet leren omgaan en dan pas zou moeten leren rijden. Zijn gedachtegang is verkeerd. Dan zou je net zo goed kunnen zeggen dat je mag drinken terwijl je 10 bent. Ik mag wel op een fiets maar neit drinken, wat een bullshit.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 17:04   #41
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Voor. Jammer dat het toch niet zal werken.

Maar het zou wel ideaal zijn. Ik weet wel zeker dat het aantal ongelukken in het verkeer (door alcohol) zou gaan dalen. Verder zijn mensen +18 over het algemeen wel wat verantwoordelijker, ze kennen hun grenzen beter.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 17:10   #42
TheSun
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tegen.
K'denk wel dat je al vanaf je 16de goed kunt omgaan met alcohol. Of beter gezegt: je zou het toch moeten kunnen.
Ik denk als ze het zullen veranderen naar 18jaar dat er dan toch keiveel expres mss voor de 'kick' gewoon zullen drinken.
Wat doe je dan op fuiven,etc.? Toegang is mogelijk officieel vanaf 16jaar maar zullen ze dan aan iedereen paspoort vragen of je alcohol krijgt daar of niet? Denk dat dit wat onhaalbaar is. Tenzij dat ze dan ook de leeftijd veranderen om naar fuiven te gaan... Maar dit mag niet gebeuren!

Anderzijds heb ik al vaker van mensen horen zeggen: als je onder je 18de aan iets begint (bv. drugs, roken, alcohol) en je kan jezelf niet beperken ofzo dat je dan veel sneller verslaafd word aan iets en als je dat vanaf je 18de doet dat er dan mss minder verslavingen zouden zijn. [ soms betwijfel ik dit ]
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 19:27   #43
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Verder zijn mensen +18 over het algemeen wel wat verantwoordelijker, ze kennen hun grenzen beter.
Ik denk dat dat laatste toch heel betrekkelijk is, hoor.. Als je richting 20 gaat misschien, ja, en zelfs dan vaak nog niet. Maar 18 en 19-jarigen kunnen net zo roekeloos zijn als mensen van 16 of 17!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2005, 18:59   #44
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
voor.

waarom ?

heel simpel, dan zijn er minder kotsers op fuiven en stoere mannekes die tegen 11 u savonds al met 100 pinten voor hun staan die dan beginen ruzie te maken omdat ze niet meer kunnen van den drank.
ik dronk anders op mijn 13e ook al flink hoor
wat maakt het dan uit of het vanaf je 16e of 18e mag?
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2005, 19:00   #45
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
geen toegang meer in cafe's onder de 18 jaar mss ?
wat een debiel idee is dat zeg, dan kun je dus pas vanaf je 18e uit..
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2005, 19:20   #46
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik denk dat dat laatste toch heel betrekkelijk is, hoor.. Als je richting 20 gaat misschien, ja, en zelfs dan vaak nog niet. Maar 18 en 19-jarigen kunnen net zo roekeloos zijn als mensen van 16 of 17!
zeker als ze pas de eerste keer in aanraking komen met drank...

en ik geloof dat het in Amerika ook niet echt werkt, maar ik weet daar eigenlijk te weinig van om er veel over te zeggen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2005, 21:57   #47
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
wat een debiel idee is dat zeg, dan kun je dus pas vanaf je 18e uit..
dat vind ik nog neit zo debiel hoor. Als je nu uitrekent dat er veel op 14/15 al uitgaan, dan zal je merken dat het dan pas vanaf 16/17 zal beginnen met uitgaan. Minder ruzie en minder druk overal, dus eigenlijk een stuk relaxter. Alles zal ook veel volwassener zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2005, 22:06   #48
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
dat vind ik nog neit zo debiel hoor. Als je nu uitrekent dat er veel op 14/15 al uitgaan, dan zal je merken dat het dan pas vanaf 16/17 zal beginnen met uitgaan. Minder ruzie en minder druk overal, dus eigenlijk een stuk relaxter. Alles zal ook veel volwassener zijn.
Ik ben zelf ook op mijn 15e begonnen met uitgaan, waarom zou ik een ander dat beletten dan en wat is nu precies concreet het probleem dan? Dat mensen verkeersongelukken veroorzaken? Volgens mij valt dat verhoudingsgewijs wel mee als je kijkt naar wat er 's nachts gebeurt. Overdag in alle stress gebeurt er veel meer. En bovendien: verkeersongevallen gebeuren nog altijd voornamelijk met auto's, dus 18+ mensen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2005, 10:23   #49
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Het 'probleem' zit hem eerder in de controle dan in de leeftijdsgrens.
Zolang men niet controleert op leeftijd bij verkoop van alcohol heeft dit plan geen enkel nut.

Voor de rest vind ik het toch nutteloos om 16-jarige alcohol te verbieden.
Laat ze lekker hun biertjes drinken, wijs alleen wel ten alle tijden op de gevaren van alcohol (overmatige gebruik, in het verkeer, in combinatie met medicijnen/drugs, etc..)
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2005, 11:03   #50
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
dat vind ik nog neit zo debiel hoor. Als je nu uitrekent dat er veel op 14/15 al uitgaan, dan zal je merken dat het dan pas vanaf 16/17 zal beginnen met uitgaan. Minder ruzie en minder druk overal, dus eigenlijk een stuk relaxter. Alles zal ook veel volwassener zijn.
dat slaat toch nergens op?
alsof mensjes van 14/15 opeens niet meer uit willen gaan omdat het pas mag vanaf je 18e ipv je 16e
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:24.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.