Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 May 2006, 19:13   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard de zaak rond de mp3-speler

Enkele weken geleden werd een jongen in Brussel-Centraal neergestoken omdat hij zijn mp3-speler niet wou afstaan. (Ik geloof dat berichten over de Stille Mars ook Nederland heeft bereikt.)

De medeplichtige van de moord werd herkend door een leerkracht en vervolgens opgepakt. De moordenaar zelf is gevlucht naar zijn thuisland Polen. Daar is hij ondertussen ook door de politie opgepakt maar de Poolse regering wil hem niet zomaar uitleveren.

Citaat:
Uitlevering moordenaar Joe onzeker
03/05/2006

De uitlevering van de 17-jarige A.G. uit Polen zou wel eens een moeilijkere klus kunnen worden dan aanvankelijk gedacht. Polen wil garanties dat de vermoedelijke moordenaar van Joe als volwassene zal worden berecht, omdat hij in zijn thuisland strafrechtelijk meerderjarig is, maar dat kan ons land niet waterdicht beloven. Juristen zien ook andere obstakels.
Volledige artikel
Dit heeft allemaal te maken met het al dan niet mogen bestraffen van jonge zware criminelen. Ik vind het moeilijk om hier een uitspraak over te mogen doen omdat de meesten na enkele jaren jeugdinstelling vrijkomen en nog geen haar veranderd zijn, maar datzelfde geldt ook in een gevangenis. Als ze daar al niet slechter uitkomen.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2006, 20:42   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

doodstraf
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2006, 21:16   #3
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Als dit soort mensen na een paar jaar uit een jeugdinstelling komen is het hoog tijd denk ik om de rechtspraak inzake jeugddelicten (jaja) even onder handen te nemen.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2006, 21:27   #4
Google
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
doodstraf
Te makkelijk.

Zou eerst maar een dat Brussel Centraal schoonvegen, ik was er laatst, wat een bende.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2006, 17:42   #5
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Vorige week lagen de bloemen buiten.
En als je dat niet bedoelde: Brussel-Noord, Gent-Dampoort en tal van kleine stations (zoals bijvoorbeeld Dendermonde) liggen vaak nog viezer dan Brussel-Centraal.

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy
Als dit soort mensen na een paar jaar uit een jeugdinstelling komen is het hoog tijd denk ik om de rechtspraak inzake jeugddelicten (jaja) even onder handen te nemen.
Daar zijn ze nu ook mee bezig, maar dat is een discussie die echt al jaren aan de gang is en waar men ook geen oplossing voor vindt.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2006, 19:52   #6
Miss_M
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vind 't egt zielig hoelaag kan je zakken gwoan om iemand te doden voor een mp3 speler en dan oowk nog is je reputatie verpeste terwijl jj een buitenlander bent...:S
((mijn ouder komen oowk uit 't buitenland maar ben zelf gwn een nederlander en ben er blij mee (A)))
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2006, 23:13   #7
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Grappig trouwens dat het een Pool is en géén Marokkaan. Men ging er van tevoren gewoon vanuit dat het een Noord-Afrikaan (m.a.w. Marokkaan) zou zijn. Zonder ook maar enig bewijs te hebben. Je beledigt hiermee zo'n grote bevolkingsgroep, een excuses was op zijn plaats geweest.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2006, 13:38   #8
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Maak je liever druk om de vraag hoe het zo gekomen is dat 'men er gewoon vanuit ging het het een Marokkaan was'...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2006, 17:27   #9
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Maak je liever druk om de vraag hoe het zo gekomen is dat 'men er gewoon vanuit ging het het een Marokkaan was'...
Omdat het op de videobeelden leek dat het iemand van Noord-Afrikaanse afkomst was.

Maar volgens mij hebben ze voor dit soort gevallen dan na de gevangenisstraf TBS uitgevonden. (maar dat werkt volgens mij ook niet altijd). Ik vind alleen echter wel dat zo iemand als de hoofdverdachte (medeverdachte trouwens ook) volgens het volwassenstrafrecht moet worden berecht.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2006, 18:38   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Maak je liever druk om de vraag hoe het zo gekomen is dat 'men er gewoon vanuit ging het het een Marokkaan was'...

goede opmerking
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2006, 19:55   #11
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Alpha
Omdat het op de videobeelden leek dat het iemand van Noord-Afrikaanse afkomst was.

Maar volgens mij hebben ze voor dit soort gevallen dan na de gevangenisstraf TBS uitgevonden. (maar dat werkt volgens mij ook niet altijd). Ik vind alleen echter wel dat zo iemand als de hoofdverdachte (medeverdachte trouwens ook) volgens het volwassenstrafrecht moet worden berecht.
TBS?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2006, 20:14   #12
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door thali
TBS?
TerBerschikkingStelling http://nl.wikipedia.org/wiki/TBS
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2006, 20:17   #13
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

terbeschikkingstelling.
Dat was ook meteen het enige wat ik er van weet. Na je gevangenisstraf moet je dat soms doen (als het je op is gelegd, het is volgens mij niet op vrijwillige basis).
edit; laat maar, bazzemans was me voor
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2006, 20:30   #14
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Owkay, dankje .
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2006, 21:48   #15
Kwak
Lid
 
Kwak's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2003
Locatie: Waar je woont
Berichten: 1.445
Standaard

ik vind het echt weer typisch zon fucking nepperij van de media door niet te vermelden dat het om een i-pod ging, mp3-speler klinkt echt alsof het om zon crackding van de aldi ging van 15€... Niet dat het normaal is om iemand te vermoorden om een I-pod, maar toch hypet de media het weer lekker op, terwijl er mensen voor minder vermoord worden.
__________________
I gave up drugs, sex and alcohol.... Those were the worst 15 minutes of my life
Kwak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2006, 22:56   #16
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kwak
ik vind het echt weer typisch zon fucking nepperij van de media door niet te vermelden dat het om een i-pod ging, mp3-speler klinkt echt alsof het om zon crackding van de aldi ging van 15€... Niet dat het normaal is om iemand te vermoorden om een I-pod, maar toch hypet de media het weer lekker op, terwijl er mensen voor minder vermoord worden.
Dus hoe duurder cq beter het apparaat hoe minder erg, maar nog wel erg? Een moord vanwege een I-pod is 10 jaar waard, een moord vanwege een cheap aldi mp3-spelertje minimaal toch wel 15 jaar.
En dat allemaal vanwege die linkse doerakken van de media.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2006, 10:36   #17
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

...
'GAST! Er is iemand vermoord om een mp3-speler!'
'Wat?! Om zo'n crackding van de Aldi?'
'Nee joh, om een Ipod.'
'Oooh, om een Ipod...'
'Ja, dus op zich valt het wel mee. Ik bedoel, iemand omleggen voor een speler van €15 zou een beetje vreemd zijn.'
'Idd, maar als het een Ipod is... Dat werpt licht op de zaak.'
'Precies. Gelukkig kunnen wij het allemaal een beetje relativeren. Ik bedoel, de meeste mensen walgen van elke moord op iemand wiens enige daad muziek luisteren is. Maar wij niet! Wij snappen het! Het was een Ipod!'
'Wij snappen het. Soms worden er mensen voor minder neergestoken. Maar niet deze keer!'
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2006, 15:12   #18
ViveLaFète
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door K@rima!
Grappig trouwens dat het een Pool is en géén Marokkaan. Men ging er van tevoren gewoon vanuit dat het een Noord-Afrikaan (m.a.w. Marokkaan) zou zijn. Zonder ook maar enig bewijs te hebben. Je beledigt hiermee zo'n grote bevolkingsgroep, een excuses was op zijn plaats geweest.
Ze hebben hun excuses daarvoor aangeboden.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2006, 17:41   #19
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

De roofmoord op Joe is gereconstrueerd
Citaat:
ma 08/05/06 - In het Centraal Station van Brussel is vannacht een reconstructie gehouden van de moord op Joe Van Holsbeeck. Van Holsbeeck werd op 12 april door twee minderjarige Polen neergestoken omdat hij zijn mp3-speler niet wilde afgeven.

Een dertigtal agenten van de federale politie hadden het station helemaal afgesloten met dranghekken. Ze plakten ook de ramen af zodat niemand naar binnen kon kijken.

Eerst mocht de vriend van Joe zijn versie van de feiten geven. Hij zat naast Joe toen hij werd neergestoken. Hij bleef een uur binnen.

Daarna was het de beurt aan een van de twee vermoedelijke daders. Het gaat om de jongen die opgesloten zit in een instelling in Kasteelbrakel, in Waals-Brabant. Hij bleef drie kwartier binnen.

De twee reconstructies zijn op beeld vastgelegd.

De reconstructie gebeurde doelbewust zonder de tweede dader die in Polen in de gevangenis zit. "De onderzoeksrechter wil hem confronteren met de verklaringen van de anderen", zei woordvoerder Jos Colpin.

Binnenkort vertrekken twee speurders en een parketmagistraat naar Polen om de jongeman te verhoren. Eind mei beslist een Poolse rechter of hij aan België wordt uitgeleverd.
Bron.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2006, 22:54   #20
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Laat die kerel maar in Polen terecht gesteld worden, de straffen schijnen daar veel strenger te zijn
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2006, 14:04   #21
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door BlueWolf
Laat die kerel maar in Polen terecht gesteld worden, de straffen schijnen daar veel strenger te zijn
gevangenissen zijn er ook minder gezellig
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2006, 16:33   #22
NdW
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy
...
'GAST! Er is iemand vermoord om een mp3-speler!'
'Wat?! Om zo'n crackding van de Aldi?'
'Nee joh, om een Ipod.'
'Oooh, om een Ipod...'
'Ja, dus op zich valt het wel mee. Ik bedoel, iemand omleggen voor een speler van €15 zou een beetje vreemd zijn.'
'Idd, maar als het een Ipod is... Dat werpt licht op de zaak.'
'Precies. Gelukkig kunnen wij het allemaal een beetje relativeren. Ik bedoel, de meeste mensen walgen van elke moord op iemand wiens enige daad muziek luisteren is. Maar wij niet! Wij snappen het! Het was een Ipod!'
'Wij snappen het. Soms worden er mensen voor minder neergestoken. Maar niet deze keer!'

hier sluit ik mij bij aan wat een onzin opmerking was dat van die i-pod zeg. al was het een bentley continental gt dan ging het nog nergens om, maar een I-pod daarintegen, die zijn ook zo zeldzaam
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2006, 12:06   #23
Lodeke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

pfff ik voel me niet meer veilig aangezien ik redlijk veel met de trein zij naar antwerpen ook zo'n groot station :s

ik verstop men iPod altijd goed
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2006, 14:15   #24
Adrenaline0182
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door K@rima!
Grappig trouwens dat het een Pool is en géén Marokkaan. Men ging er van tevoren gewoon vanuit dat het een Noord-Afrikaan (m.a.w. Marokkaan) zou zijn. Zonder ook maar enig bewijs te hebben. Je beledigt hiermee zo'n grote bevolkingsgroep, een excuses was op zijn plaats geweest.
Daar leken ze ook op. En als je de cijfers ziet mbt criminaliteit, was dat helemaal niet zo gek gedacht. Marokkanen zijn zo zielig altijd.

Als hij blond haar had en ze gingen uit van een Vlaming, terwijl het een fransman was, moesten ze dan ook aan alle Vlamingen hun excuses aanbieden? De allochtonen gemeenschap zou eens wat meer zelfkritiek moeten hebben, ipv altijd naar de ander te wijzen.

Het is zo slecht in Vlaanderen, we worden altijd gediscrimineerd, we hebben geen kansen, etc. Ga dan terug naar het rifgebergte, waar jullie vervolgens weer "gediscrimineerd" worden door de Arabieren die ook berbers niet zien zitten.

Aan wie zal het toch allemaal liggen?

OT: Verschrikkelijk, deze laffe moord. De daders verdienen naar mijn mening de hoogst mogelijke straf!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2006, 14:23   #25
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Laat hem maar lekker rotten daar in polen.

In het oostblok is een gevangenis teminste nog een straf in plaats van de "hotels" hier.
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2006, 20:11   #26
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Hij komt naar België voor zijn proces, maar zal zijn straf uitzitten in Polen. Het Poolse gerecht deed 'vervelend' omdat de Poolse grondwet het verbied om criminelen uit te leveren.
Dit wijst er in mijn ogen op dat het tijd wordt voor een goed Europees rechtssysteem. Alleen is zoiets onmogelijk.
Citaat:
Binnenland
Moordenaar Joe wordt uitgeleverd

De rechtbank in de Poolse hoofdstad Warschau heeft beslist dat de vermoedelijke moordenaar van Joe Van Holsbeeck mag worden uitgeleverd aan België.


Aan de uitlevering is wel een voorwaarde verbonden: bij een eventuele veroordeling moet de 17-jarige verdachte zijn straf kunnen uitzitten in Polen. De jongeman stak op 12 april Joe Van Holsbeeck neer in het Centraal Station in Brussel. Daarna stal hij de mp3-speler van zijn slachtoffer.

Adam G. werd op 27 april opgepakt in Polen en wordt sindsdien vastgehouden. De jongen ontkent schuldig te zijn aan de moord, maar heeft een deelname daaraan niet uitgesloten.

Volgens het Belgische onderzoek bracht hij Joe op de fatale dag vijf messteken toe, die dodelijk waren. De vermoedelijke mededader, een 16-jarige Pool, werd in België opgepakt.

Premier Guy Verhofstadt liet eerder al weten er niets op tegen te hebben dat de dader zijn straf zou uitzitten in Polen.

De familie van Joe onthaalt de beslissing van het Poolse gerecht positief. Ze hoopt op een snel proces voor een volwassenenrechtbank.

"De familie beschouwt het werk van de Poolse autoriteiten als een van de belangrijke etappes in het onderzoek dat, volgens hen, moet leiden tot een exemplarische en onreduceerbare straf ten aanzien van de daders van de agressie op 12 april", zo luidt het.

De familie van Joe benadrukt voorts dat ze het vertrouwen behoudt in het werk van de Belgische en Poolse onderzoekers om de precieze omstandigheden van zijn dood en de handelingen van de vermoedelijke daders te achterhalen. Dit in afwachting van een proces "waarvan ze hoopt dat het zal plaatsvinden voor een rechtbank voor volwassenen en binnen een redelijke termijn".

De advocaat van Adam G. heeft ondertussen aangekondigd dat hij in beroep gaat tegen de beslissing van het Poolse gerecht
(Belga 16:59)
Bron.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.