Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Leerlingen.com > Feedback & Mededelingen
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Feedback & Mededelingen Hier kun je terecht met alle mogelijke vragen, klachten, opmerkingen en verbeterpunten voor het forum.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 June 2004, 13:32   #1
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard zoekfunctie

het is zeer vervelend als je een woord/gebruiker van minder als 4 letters wil zoeken

want dat doet ie dus niet.
misschien het minimaal aantal letters op 2 zetten?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2004, 13:35   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zoek niet verder hier ben ik!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2004, 13:35   #3
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

en die floodcontrol met daar oprotten, idioot idee om daar een floodcontrol in te bouwen....
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2004, 15:12   #4
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ja die floodcontrol moet daar idd weg, is beetje onzin dacht ik zoveel word er hier nou toch ook niet gezocht, dus de server moet dat makkelijk aankunnen.
dat van die woorden wordt iets lastiger denk ik, als je dat van 4 naar 3 zet komen er echt duizenden woorden bij waar je op kunt zoeken, waardoor je ook heel veel resultaten kunt krijgen.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2004, 17:21   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

en met heel veel resultaten dus ook serverload...en dat is juist waar het hem bij spill in scheelt geloof ik :/
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2004, 17:59   #6
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar het is zo irri, want er zin veel woorden met 3 letters, en het maakt toch niet uit of je op 4 letterwoorden zoekt of 3?

een woord is een woord
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2004, 20:22   #7
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

mhoa de zoek functie zal bestaan uit een mysql query die zoekt op %ABC% waarbij dan ABC staat voor de 3 tekens waarop gezocht. Mysql kan geen nederlands of engels en dus zoekt hij niet op woorden maar op de string 'ABC'

Hij doet dat zeker bij alle forums doorzoeken zeker niet echt efficient hij zal ALLE posts doorlopen (die ooit gemaakt zijn en dus nog in dbase staan) en hier vervolgens een zoek funtie op deze teken reeks door laten lopen. De resultaten gaat hij wegschrijven in een tijdelijke table

En hier wringt hem de schoen deze tijdelijke SQL tabel is tijdelijk en bestaat dus alleen in het server geheugen. waarbij een zoek functie op minimaal een string van 4 tekens gemiddels een 100 resultaten geeft waardoor geheugen gebruik voor deze enkele zoek actie 100 MB is zal voor een string van 3 tekens de gemiddelde resultaten gevonden komen te liggen rond de 400 rerultaten waardoor per zoek actie er dus 400 MB in een temp tabel = geheugen wordt weggeschreven.

Kortom als je met 4 mensen gaat lopen zoeken op een string van 3 tekens in alle subforums kost dat de server een geheugen load van 4x400mb is 1.6 GB aan geheugen. daar wordt het niet echt rapper op.

Doordat alles trager zal worden wordt zoeken lastiger en meer tijd rovend en ik denk juist dat bedoeling van TS is om zoeken te verbeteren
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 17:13   #8
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar hoe kan ik dan op die woorden zoeken?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 17:46   #9
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

niet
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.