Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 February 2012, 22:39   #1
Lalalalianne
Registered User
 
Geregistreerd op: 28 February 2012
Berichten: 2
Standaard LEES! Petitie voor vermindering werkdruk en een betere spreiding van toetsen

Wij
(ouders/verzorgers van) scholieren uit examenklassen, docenten, overigen die dit standpunt delen

constateren
de spreiding van examenstof en -toetsen moet beter verdeeld worden, zodat de druk op leerlingen in examenklassen afneemt. Leerlingen worden overspoeld met SE's, praktische opdrachten, profielwerkstukken. Bovendien wordt er van hen verwacht dat zij een weloverwogen studiekeuze maken. Dat wordt onmogelijk op deze manier. Van alle kanten wordt er aan de leerlingen getrokken. Dit moet veranderen. Onder druk kan een leerling niet optimaal presteren.

en
wij verzoeken een betere spreiding van alle lesstof, schoolexamens en handelingsdelen/praktische opdrachten die leerlingen voorbereiden op het Centraal Examen. Men wil af van de zesjescultuur, maar de huidige werkdruk werkt de zesjescultuur juist in de hand. Dit moet stoppen. Een betere spreiding zorgt voor gemotiveerdere, kalmere leerlingen en daarmee voor betere prestaties.


Iedereen die staat voor een betere spreiding van alle toetsen, examens en werkstukken en die niet graag gebukt gaat onder 14 toetsen in een SE-week: onderteken deze petitie en verspreid het naar iedereen die je kent!

http://www.verspreiddrukop6vwo.petities.nl
Lalalalianne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2012, 22:43   #2
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Ik denk eigenlijk dat de leerlingen meteen huiswerk moeten gaan maken als ze uit school komen. Je hebt een agenda, gebruik 'm dan ook. Als je gestructureerd te werk gaat dan kom je hier echt wel uit. Als dat niet het geval is, dan hoor je niet thuis op het VWO.

Ik vind het juist een goede zaak dat ze er druk op zetten, juist omdat het huidige onderwijs nog onder de maat is, en niet omdat er teveel 'druk' is. Jullie maken je te druk en zo'n petitie is echt keiharde onzin.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2012, 22:55   #3
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

en waar is mijn post nu..
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2012, 23:16   #4
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Opdonderen met die onzin, de middelbare stelde al geen sodemieter voor toen ik slapend mn diploma haalde, en sindsdien is het niveau alleen maar verder gedaald.

Druk die luie koters maar met hun smoelwerk in die schoolboeken als ze niet de benodigde hersencapaciteit bezitten om flut toetsen te maken.

Het probleem ligt niet in de spreiding van opdrachten en toetsen, maar dat al die kinderen zo dom zijn als het achtereind van een varken, en luier dan de gemiddelde forumbaas.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2012, 23:39   #5
Lalalalianne
Registered User
 
Geregistreerd op: 28 February 2012
Berichten: 2
Standaard

Op basis van zulke drogredenen, is het niet verstandig een mening te formuleren. Het is heel makkelijk om alle leerlingen over één kam te scheren: als je de druk niet aankan, hoor je niet thuis op het VWO. Natuurlijk zijn er genoeg leerlingen die de kantjes ervan af lopen. Dat is echter maar een deel van het grote geheel en toch is het beeld van de luie, eigenwijze en gedemotiveerde leerling helaas de vertegenwoordiging van de studerende jongere in onze maatschappij. Is dat eerlijk? Nee. Duizenden scholieren zijn de dupe van dit beeld.

De druk op leerlingen en de kwaliteit van het onderwijs, moet je in het juiste verband zien. Kan een leerling er iets aan doen dat het huidige onderwijs onder de maat is? Nee, dat kan een leerling niet. En toch wordt er een enorme druk uitgeoefend. Inderdaad, een leerling hoort druk, zelfs grote druk, aan te kunnen. Het gaat echter om de combinatie van het onderwijs dat onder de maat is en de hoge eisen die aan leerlingen gesteld worden.

De kwaliteit van het onderwijs moet inderdaad verbeterd worden, maar dat is niet makkelijk en zal lange tijd duren. Daarom pleiten wij voor betere omstandigheden. Die zijn makkelijker te realiseren.

Is deze petitie onzin? Zeker niet. Dit is een probleem dat serieus genomen moet worden, want jongeren zijn de toekomst.
Lalalalianne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2012, 23:43   #6
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Op de middelbare bestaat niet zoiets als druk.
Al een slordige 10.000 jaar heeft ieder mens een volledig ontwikkelde herseninhoud, wat betekent dat uit de tijd dat het onderwijs beter was, de mensen die toen hun diploma haalden dezelfde hersencapaciteit hadden als de kinderen van nu.
Alleen zijn de kinderen van nu te lui om een tandje harder te draaien dan de gemiddelde capaciteit die je nodig hebt voor een whatsapp of facebook berichtje.

Er worden eisen gesteld op basis van het gegeven onderwijs.
onderwijs onder de maat geeft dus lage eisen.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2012, 23:52   #7
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ik vind het een goed idee om al die zwaar doelloze dingen als profielwerkstuk af te schaffen, maar niet omdat de werkdruk te hoog is.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2012, 23:55   #8
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Lalalalianne Bekijk Bericht
Op basis van zulke drogredenen, is het niet verstandig een mening te formuleren.
Oh nee? Dus een agenda gebruiken en begrippen leren tellen niet?

Citaat:
Het is heel makkelijk om alle leerlingen over één kam te scheren: als je de druk niet aankan, hoor je niet thuis op het VWO. Natuurlijk zijn er genoeg leerlingen die de kantjes ervan af lopen. Dat is echter maar een deel van het grote geheel en toch is het beeld van de luie, eigenwijze en gedemotiveerde leerling helaas de vertegenwoordiging van de studerende jongere in onze maatschappij. Is dat eerlijk? Nee. Duizenden scholieren zijn de dupe van dit beeld.
Een deel van het grote geheel? Als Marja van Bijsterveldt al brieven schrijft met spelfouten en minister van onderwijs is geworden dan is er al langer iets aan de hand. De druk is niet zo groot. Maar goed, dat zal ook wel die 'T' aan het eind van haar naam verklaren; spelfoutje.

Citaat:
De druk op leerlingen en de kwaliteit van het onderwijs, moet je in het juiste verband zien. Kan een leerling er iets aan doen dat het huidige onderwijs onder de maat is? Nee, dat kan een leerling niet.
Welk verband heb jij het nu weer over? het is toch duidelijk dat je bladzijde 13 tot 20 moet leren als ze dat zeggen? Mijn toetsweek stelde geen reet voor, ik moest een paar prijsverschillen tussen frikadellen en kroketten uitrekenen en ik had een 8,5. Ik ben echt niet uitzonderlijk intelligent.

Citaat:
En toch wordt er een enorme druk uitgeoefend. Inderdaad, een leerling hoort druk, zelfs grote druk, aan te kunnen. Het gaat echter om de combinatie van het onderwijs dat onder de maat is en de hoge eisen die aan leerlingen gesteld worden.
Als het onderwijs 'onder de maat' is, zal de druk ook wel niet hoog zijn. Volgens mij hebben jullie behoefte aan duidelijkheid. Ik neem aan dat je je boeken ook niet zelf hoeft te kaften?


Citaat:
De kwaliteit van het onderwijs moet inderdaad verbeterd worden, maar dat is niet makkelijk en zal lange tijd duren. Daarom pleiten wij voor betere omstandigheden. Die zijn makkelijker te realiseren.
Misschien moet je dan een petitie sturen naar Marja van BijsterveldT.

Citaat:
Is deze petitie onzin? Zeker niet. Dit is een probleem dat serieus genomen moet worden, want jongeren zijn de toekomst.
Wat is er mis met de man op de hijskraan?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2012, 23:57   #9
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Onderwijs is onder de maat, maar de druk is toch te hoog. Hoe de fuck zie je dat voor je?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2012, 00:02   #10
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

En ze is offline. Jammer, ik was net lekker aan het bashen.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2012, 00:10   #11
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

dit is nu een patatkraam topic.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2012, 00:14   #12
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

tl;dr
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2012, 00:16   #13
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

patatje?
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2012, 00:32   #14
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Nee, ik lig in bed om te gaan slapen. Mag niet van mama
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2012, 00:39   #15
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.