Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 31 July 2004, 18:36   #1
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Question brommer of even wachten op auto

Vind je het zinvol een bromfiets te kopen, als je twee jaar later al je autorijbewijs kan halen?

Ik niet. Vind het helemaal niet nodig een scooter of zo aan te schaffen als ik een korte periode daarna een autorijbewijs kan afleggen. Ik spaar liever mijn centjes voor (eventueel) een auto. In tussentijd maak ik wel gebruik van het openbaar vervoer.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2004, 20:06   #2
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je nog geen OV-jaarkaart hebt, en je moet nogal een pittig eindje naar school toe..... dan is een Brommert echt stukken goedkoper dan het openbaar vervoer.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2004, 20:10   #3
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

ik heb altijd dicht bij school en dicht bij het centrum gewoond, dus vond het nergens voor nodig om een brommer te nemen, maar een vriendin van mij woont in de polder en voor haar is het heel handig.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2004, 17:39   #4
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik gebruik mijn fiets wel, ik vind het nogal onnozel om een brommer te gebruiken om 5 km te rijden en dan nog de brandstof, onderhoud, verzekering,... te betalen. Voor langere afstanden idd openbaar vervoer, ofwel de auto, als ik met mijn ouders ergens moet zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2004, 00:14   #5
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Toen ik 16 was kon ik een brommer echt goed gebruiken om naar trainingen te gaan (andere kant van de stad+andere steden in de buurt). Mn ouders gingen mij echt niet elke keer brengen en dat vind ik niet meer dan normaal...
Die kreeg ik toen voor mn verjaardag en daar was ik echt wel blij mee.
Kwam er wel op neer dat ik er ook op naar school ging omdat ik anders altijd te laat kwam .

Nu pak ik liever de auto of OV.

Laatst aangepast door bruggi : 2 August 2004 om 00:16
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2004, 00:20   #6
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tis gewoon zonde van het geld en je hebt zoveel meer kans op een ongeluk op een scooter dan op een fiets/in een auto.
hoe vaak lees je niet over iemand die uitgleed, tegen een boom aanreed op een scooter en op slag dood was?

gewoon lekker fietsen en daarna je rijbewijs halen is veel handiger.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2004, 00:18   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Net alsof je met een rijbewijs meteen ook de beschikking hebt tot een auto. Ik ben heel blij met mijn scooter want fietsen naar school was zwaar klote en ik hoef nop euro's te betalen bwhahaha
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2004, 01:06   #8
Pruttelpot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik moest altijd 10 kilometer naar school. En tja, dan is een brommer gewoon erg handig. En zowiezo, oude hondtjes zijn gewoon leuk
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2004, 10:47   #9
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou ook wachten. wij (mijn zus en ik) hadden ooit zo'n vreselijk oud brommertje. Toen ik mijn rijbewijs had is het bijna nooit meer uit de garage gekomen. Ik gebruikte gewoon de auto van mijn ouders of mijn fiets.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2004, 12:46   #10
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ienke
Ik zou ook wachten. wij (mijn zus en ik) hadden ooit zo'n vreselijk oud brommertje. Toen ik mijn rijbewijs had is het bijna nooit meer uit de garage gekomen. Ik gebruikte gewoon de auto van mijn ouders of mijn fiets.
Ja dat heb ik nu ook wel, dat t ding nu de garage bijna niet meer uitkomt. Toch is het heel handig geweest voor die 2 jaar.
En mn zusje wordt binnenkort 16, dus die kan m dan mooi gebruiken .
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2004, 13:47   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Ik ben altijd meteen voor de auto gegaan. Maar mijn school was ook maar 10 minuutjes fietsen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2004, 23:05   #12
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Mijn school is 1 minuut fietsen van me vandaan, en nog neem ik nen brommer. Deels omdat we gaan verhuizen en omdat het dan een uur ( ! ) fietsen zou worden, en deels omdat ik dan makkelijk overal kan komen zonder af te hangen van het feit of dat ik al dan niet zin heb om te fietsen

Nu nog ff wachten tot ik 16 word
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2004, 23:42   #13
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Een brommer is gewoon veel handiger dan een fiets ofzo. Voor school, of om bij andere mensen/dingen te raken. Bv. als ik naar m'n paard wil gaan, dus naar de manege, moet ik altijd weggedaan worden, want met de auto is het al een kwartiertje rijden, en dan heb ik dus echt geen zin om dat met de fiets te doen. En dikwijls raak ik er dus niet omdat niemand me kan wegdoen
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2004, 19:41   #14
JennyMindTricks
...
 
JennyMindTricks's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 November 2002
Locatie: Sgravenzande
Berichten: 10.406
Stuur een bericht via MSN naar JennyMindTricks
Standaard

Ligt aan de situatie....

Ik heb geen nodig, zit dichtbij alles, wacht liever nog halfjaartje!
JennyMindTricks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2004, 20:08   #15
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ChildOfTheNight
Ligt aan de situatie....

Ik heb geen nodig, zit dichtbij alles, wacht liever nog halfjaartje!
Dan vraag ik me af, als je dichtbij alles zit, waarvoor heb je dan een auto nodig?
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2004, 20:17   #16
JennyMindTricks
...
 
JennyMindTricks's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 November 2002
Locatie: Sgravenzande
Berichten: 10.406
Stuur een bericht via MSN naar JennyMindTricks
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Dan vraag ik me af, als je dichtbij alles zit, waarvoor heb je dan een auto nodig?
Rijbewijs is altijd handig, en eer dat ik dat rijbewijs heb ben ik van school af en BAM, dan heb ik wel auto nodig! Koppie-koppie!!
JennyMindTricks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2004, 22:46   #17
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Een brommer is gewoon veel handiger dan een fiets ofzo. Voor school, of om bij andere mensen/dingen te raken. Bv. als ik naar m'n paard wil gaan, dus naar de manege, moet ik altijd weggedaan worden, want met de auto is het al een kwartiertje rijden, en dan heb ik dus echt geen zin om dat met de fiets te doen. En dikwijls raak ik er dus niet omdat niemand me kan wegdoen
moeten mensen je dan altijd wegdoen?
ocherm toch

@ elfkind : ik fiets ook een uur zowat naar school.. naja nu fietste maar toen ik nog op school zat. daar wordt je hard van!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2004, 23:39   #18
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
moeten mensen je dan altijd wegdoen?
ocherm toch

@ elfkind : ik fiets ook een uur zowat naar school.. naja nu fietste maar toen ik nog op school zat. daar wordt je hard van!
wordt met dt nog wel

Maar mij lijkt het gewoon 10 keer makkelijker om nen brommer/scooter te hebben, aangezien ik nogal afgelegen woon, en als ik dan bv een keer zin heb om ergens naartoe te gaan hoef ik niet telkens een half uur-uur te fietsen
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2004, 17:56   #19
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
moeten mensen je dan altijd wegdoen?
ocherm toch
Mij doen ze ook altijd weg naar overal hoor, zelfs nu elke dag naar mijn werk wegdoen en komen halen ...

Juh... op dat vlak ben ik wel een rotverwend jong
Mja, tis hoe dat ze het zelf gemaakt hebben hé

Maar ik zou eerder voor rijbewijs gaan en dan voor brommertje
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2004, 18:53   #20
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje

Maar ik zou eerder voor rijbewijs gaan en dan voor brommertje
en als je je rijbewijs hebt, mag je automatisch met een brommertje rijden
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2004, 19:25   #21
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

Ik vind het ook zinvoller om de 2jaar dat je nog niet met een auto mag rijden fiets of openbaar vervoer te gebruiken..

Ook als je dan een ongeluk hebt, zit je nog altijd veiliger in een auto

Zelf heb ik heel m'n middelbaar lang met de fiets naar school geweest (ongeveer 8km) maar gelukkig voerden mijn ouders of ouders van vriendin ons naar school als het regende/sneeuwde + als we weggingen + dansles + ....
Pas sinds ik 18 was veel het openbaar vervoer beginnen gebruiken want was nl.perfecte verbinding naar het stad en als je heel september vrij hebt en er is niemand thuis dan heb je toch geen zin om iedere dag naar tstad te fietsen..

maar sinds ik verhuis ben, zou een rijbewijs wel van pas komen (is wel niet de vraag, maar goed ), maar vind dus geen tijd om dat ook nog even te doen (nl.géén bussen naar het stad + fiets is veel te ver, al 30min.met de auto..)
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2004, 21:15   #22
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga meteen nu voor me auto. wrom 2 jaar geld uitgeven om iets sneller te zijn dan met je fiets als je toch een auto kan nemen als je 18 bent. neej ik heb nu afgelopen 2 jaar gewoon gefietst en met bus en trein gegaan vond wel best
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2004, 21:24   #23
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
tis gewoon zonde van het geld en je hebt zoveel meer kans op een ongeluk op een scooter dan op een fiets/in een auto.
hoe vaak lees je niet over iemand die uitgleed, tegen een boom aanreed op een scooter en op slag dood was?

gewoon lekker fietsen en daarna je rijbewijs halen is veel handiger.
net of er op de fiets niets kan gebeuren

Mja voor ik 16 werd fietste ik al 4 jaar elke dag 12 km heen naar school en 12 km terug..nouja dan kunnen die 2 jaartjes er ook nog wel bij. Sowieso doe ik alles op de fiets, als ik wil uitgaan moet ik ook drie kwartier fietsen. En als dat niet kan of mag pak ik de bus, dat is eens in de zoveel tijd nog altijd goedkoper dan een doorlopende verzekering en benzinekosten.
Ik denk dat een brommer nemen ook luiheid is..wat bijvoorbeeld xxxsarahkexxx zegt, dat ze gewoon geen zin heeft om dat eind te fietsen. Ik kan het me wel voorstellen, maar ik heb zoiets van..mankeer je iets aan je benen dan ofzo.

(tis tegen niemand persoonlijk bedoeld trouwens hoor )
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2004, 23:30   #24
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
knip
Da's waar, maar toch... Ik zou nogal bekeken worden op straat als ik met m'n rijkleren en rijlaarzen enzo op m'n fiets naar de manege zou rijden
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 August 2004, 07:15   #25
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Da's waar, maar toch... Ik zou nogal bekeken worden op straat als ik met m'n rijkleren en rijlaarzen enzo op m'n fiets naar de manege zou rijden
er zijn er veel die dat doen hoor, niks abnormaals aan...
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 August 2004, 08:00   #26
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

een scooter zuigt gewoon, mensen die zo een ding hebben zijn gewoon te lui. Kijk als het nou langer is als 1 uur fietsen zou het nog wel kunnen vind ik. Maar een scooter, die is veel te duur man, zo een ding kost toch al snel 2000 euro in aanschaf (dan nog verzekering en benzine) die 2000 euro is al snel een rijbewijs waard. Nog een nadaat van zo een scoot ding geval is idd veiligheid, wie laat zo een ding nou niet opvoeren, de meesten wel, dus te snel en gevaarlijk. Dan fiets ik liever wat rustiger of neem ik de auto.

Heb toevallig zelf een auto gekregen (was niet meer als 500 euries waard) maar reed daarvoor in de auto van me ouders (nu ook nog regelmatig hoor )
Kutte is alleen de benzine, ben der per maand 50 euro aan kwijt (verzekering betaal ik voorlopig niet omdat ik het niet kan opbrengen)

Dus Scoot is voor watjes, neem de fiets en spaar voor een rijbewijs, de auto van je ouders kan je meestal wel lenen todat je zelf een krot hebt gekocht.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2004, 11:08   #27
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ik heb mn rijbewijs nu 1.5 jaar, maar ben van plan een brommer te kopen voor komend jaar
heb een jaar stage namelijk en dat is toch al gauw n half uur fietsen 2x per dag. in de winter heb ik daar weinig zin in. een auto is te duur voor me dus ga ik toch maar voor de brommer en af en toe de auto van mn ouders

Laatst aangepast door The6thgate : 19 August 2004 om 11:12
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2004, 13:01   #28
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Dit topic had even wat opschoning nodig, offtopic reacties zijn verwijderd, net als reacties die qua niveau niet verder kwamen dan een smiley of zelfs een in zn geheel geciteerd bericht.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2004, 17:49   #29
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind een scooter wel handig! Als je ver van je school afwoont (of gewoon very lui bent) is het lekker makkelijk om ff op je scooter te stappen.. Ik zie het nut er niet van in om je 'centjes' op te sparen tot je 18e. Wat heb je aan een auto op je 18e als je dan lekker je OV hebt en vaak een arme student bent? Niets...!!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2004, 20:44   #30
Misette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als ik echt een eind zou moeten fietsen voor mn school of de stad zou ik wel een brommer/scooter nemen, maar ik hoef eigenlijk nooit langer dan een kwartier te fietsen, en als het echt ver is of al laat dan word ik meestal gebracht.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 21:09   #31
Annuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster
een scooter zuigt gewoon, mensen die zo een ding hebben zijn gewoon te lui. Kijk als het nou langer is als 1 uur fietsen zou het nog wel kunnen vind ik. Maar een scooter, die is veel te duur man, zo een ding kost toch al snel 2000 euro in aanschaf (dan nog verzekering en benzine) die 2000 euro is al snel een rijbewijs waard. Nog een nadaat van zo een scoot ding geval is idd veiligheid, wie laat zo een ding nou niet opvoeren, de meesten wel, dus te snel en gevaarlijk. Dan fiets ik liever wat rustiger of neem ik de auto.

Heb toevallig zelf een auto gekregen (was niet meer als 500 euries waard) maar reed daarvoor in de auto van me ouders (nu ook nog regelmatig hoor )
Kutte is alleen de benzine, ben der per maand 50 euro aan kwijt (verzekering betaal ik voorlopig niet omdat ik het niet kan opbrengen)

Dus Scoot is voor watjes, neem de fiets en spaar voor een rijbewijs, de auto van je ouders kan je meestal wel lenen todat je zelf een krot hebt gekocht.

Oke als ik hier even op mag reageren
Je hebt trouwens een gloednieuwe scooter voor 1000 euro hoor maar goed.En je hebt ook nog altijd een tweedehands scooters..

Mgoe, Als je een scooter hebt en toevallig dichtbij een stad woont. Ben je niet meteen lui. Ik heb altijd gezegd ' ik moet geen scooter, wat moet ik er nou mee, ik woon 15 min van de stad'.
Todat ik uit begon te gaan en steeds meer ruzie met me ouders kreeg. Me vader had geen zin om me elke keer om 3 uur te komen halen in de stad, me ma vond het eng als ik door d polder moest fietsen.Nou dat is voor mij reden 1 om een scooter te nemen. Makkelijk vervoer van en naar de stad. Gewoon niet drinken en ik ben zo veilig thuis.

Dan heb je ook nog zoiets als veiligheid.
De veiligheid van dat ding hangt ook voor een groot deel van de persoon af hoor, ja je bent veel kwetsbaarder op zo'n scooter en ja er zijn genoeg mensen die hem opvoeren. Maar je kunt hem ook gewoon normaal gebruiken en dat doen er ook genoeg.

Persoonlijk heb ik niks aan een auto over twee jaar.
Dan zit ik op kamers. Dan kan ik het heen en weer reizen van Tilburg naar Goes met een auto echt niet betalen hoor. Bovendien heb ik dan een gratis ov, dus wat moet ik met een auto?

Bedoel ik snap dat scooters aan de ene kant ondingen zijn, maar je moet het wel een beetje van meedere kanten bekijken
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 11:02   #32
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ik vind een scooter wel handig! Als je ver van je school afwoont (of gewoon very lui bent) is het lekker makkelijk om ff op je scooter te stappen.. Ik zie het nut er niet van in om je 'centjes' op te sparen tot je 18e. Wat heb je aan een auto op je 18e als je dan lekker je OV hebt en vaak een arme student bent? Niets...!!
je rijbewijs halen is meestal al bijna zo duur als een scooter, dan zou ik er wel voor sparen want een rijbewijs is hnadiger dan je denkt! de auto van je oudjes lenen is zo gepiept meestal, gewoon het vertrouwen van ze winnen en netjes blijven rijden.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annuh
Oke als ik hier even op mag reageren
Je hebt trouwens een gloednieuwe scooter voor 1000 euro hoor maar goed.En je hebt ook nog altijd een tweedehands scooters..

ja je mag hier wel op reageren, daar zat ik ook op te hopen. Maarja 1000 euries is idd ook flinke hap kan je je rijbewijs ook voor betalen als je het goed doet, zoals ik hierboven al zei je rijbewijs is handiger als een scoot ding, moet je wel ff 2 jaartjes wachten.

Citaat:

Mgoe, Als je een scooter hebt en toevallig dichtbij een stad woont. Ben je niet meteen lui. Ik heb altijd gezegd ' ik moet geen scooter, wat moet ik er nou mee, ik woon 15 min van de stad'.
Todat ik uit begon te gaan en steeds meer ruzie met me ouders kreeg. Me vader had geen zin om me elke keer om 3 uur te komen halen in de stad, me ma vond het eng als ik door d polder moest fietsen.Nou dat is voor mij reden 1 om een scooter te nemen. Makkelijk vervoer van en naar de stad. Gewoon niet drinken en ik ben zo veilig thuis.

voor 15 min naar de stad voor het uitgaan een scooter aanschaffen, sorry, je bent net zo kwetsbaar als op de fiets. Het enige voordeel is dat je nog sneller thuis bent. (geen vrienden die met je mee kunnen fietsen? 15 min moet een jongen voor een meisje toch wel over hebben om om te fietsen! vind ik) maja

Citaat:

Dan heb je ook nog zoiets als veiligheid.
De veiligheid van dat ding hangt ook voor een groot deel van de persoon af hoor, ja je bent veel kwetsbaarder op zo'n scooter en ja er zijn genoeg mensen die hem opvoeren. Maar je kunt hem ook gewoon normaal gebruiken en dat doen er ook genoeg.
dat is waar veiligheid hangt af van de persoon maar toch, je rijd op de weg waar veel auto''s rijden en de meesten (nee niet iedereen) letten gewoon niet goed op, ik kom het vaak genoeg tegen als ik in me auto rij..... grootste fout is geen voorang geven aan rechts, heb zo al paar x bijna een scooter te pakken gehad, en ik reed zelf echt niet te snel met de vooronderstelling dat tegenwoordig bijna niemand meer voorang geeft aan rechts als de bocht niet duidelijk zichtbaar is en die mensen dus gewoon te snel rijden om optijd te kunnen stoppen.
Vergelijk de veiligheid van een scoter maar met die van een auto

Citaat:

Persoonlijk heb ik niks aan een auto over twee jaar.
Dan zit ik op kamers. Dan kan ik het heen en weer reizen van Tilburg naar Goes met een auto echt niet betalen hoor. Bovendien heb ik dan een gratis ov, dus wat moet ik met een auto?

Je moet ook niet persee zelf een auto bezitten, je kan die van je ouders lenen! die zullen er in het begin wel een probleempie van maken maar erna echt niet meer hoor als ze weten dat je goed kunt rijden. En idd OV is zeer handy, ik gebruik die idd ook zoveel mogelijk. Alleen om naar me ouders te gaan niet.... de auto is 10 min en met het OV doek er anderhalf uur over slette bende maja. Met mooi weer gebruik ik de fiets trouwens! doek er 30 min over.
mja sparen voor een rijbewijs heeft wel meer voordelen voor de meesten als een scoot kopen

Citaat:

Bedoel ik snap dat scooters aan de ene kant ondingen zijn, maar je moet het wel een beetje van meedere kanten bekijken
je hebt gelijk
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 15:57   #33
Annuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja het is misschien redelijk nutteloos ja voor die 15 min.
Maar het scheelt in mij geval me ouders iniedergeval een hoop zorgen. Want ik heb nou net niet zo heel veel vrienden in Goes wonen. De meeste wonen in yerseke en kruiningen. Dat is een uur fietsen hier vandaan. En ik ben ook niet zo iemand die heel snel vraagt aan een jongen of ie me thuis wilt brenge, tja sorry maar de meeste verw88 daar nog wat voor terug ook dus ik kijk wel uit

En ik snap dat ik over twee jaar met alleen een rijbewijs ook een eind kom maarja, ik denk dat me ouders de auto redelijk zullen missen als ik er mee naar tilburg wil.

En je hebt ook wel gelijk dat de meeste gewoon gevaarlijk rijden en het verpesten voor andere weggebruikers..De meeste jongens van mijn leeftijd denken ook gewoon overal doorheen te kunnen racen tja, das een beetje jammer ja..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.