Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 October 2004, 16:13   #1
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Question Stelling: Groningse studenten die..

na hun studie in de provincie Groningen blijven werken, hebben recht op een eenmalige bonus.

Met nederlands behandelen wij nu het thema : Debatteren, en ons gevormde groepje heeft deze stelling uitgekozen. Ik en mijn partner zijn tegen, nouja, wij zijn aangewezen om tegen de stelling te zijn


Wat vinden jullie van deze stelling ( En ook graag, als jullie een goed argument weten, waarom je dus tegen deze stelling bent )

Het enige waar ik op ben gekomen is ( Ja, we hadden 5 minuten om na te denken, ik ben niet zosnel )
- Mensen gaan voor een jaar in Groningen werken na hun studie, en gaan er dan vandoor... met de bonus ( Hier zou je dus voor kunnen verzinnen dat er een werklimiet zou moeten komen ... pf.. )

Ja..en verder was ik nog niet

* Ik ga niet de voorargumenten vermelden, want dat zijn er meer dan 1 )
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2004, 16:57   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Groningen is een provincie zonder toekomst, dus die mensen zullen hoe dan ook naar de randstad willen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2004, 17:11   #3
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Die bonus kunnen ze beter investeren om meer banen in de regio te creëren. Dan komen de mensen vanzelf wel
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2004, 17:11   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Even wat kansloze reacties verwijderd. Of je post serieus en ontopic, of je post niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2004, 22:45   #5
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Even wat kansloze reacties verwijderd. Of je post serieus en ontopic, of je post niet.
je hebt hem gewoon verwijdert omdat je in een van die provincies woonde die ik noemde

mijn strekking is gewoon alles gebeurt hier in het westen en midden en ik denk niet dat dat gaat veranderen. Studenten leveren onderzoeken en diensten voor mensen en die moeten er dus wel wonen.. en dat is niet in groningen
  Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2004, 23:18   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
je hebt hem gewoon verwijdert omdat je in een van die provincies woonde die ik noemde

mijn strekking is gewoon alles gebeurt hier in het westen en midden en ik denk niet dat dat gaat veranderen. Studenten leveren onderzoeken en diensten voor mensen en die moeten er dus wel wonen.. en dat is niet in groningen
Nee, dat heb ik niet, zo volwassen ben ik ook nog wel
Zie je in dat deze post al heel wat meer inhoud heeft dan de vorige, provocerende? Ik verwijder echt niet meningen die me niet bevallen, ik verwijder wel posts die offtopic gaan, niet beargumenteerd zijn, zinloos provocerend of persoonlijk gericht zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2004, 23:49   #7
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Groningen is een provincie zonder toekomst, dus die mensen zullen hoe dan ook naar de randstad willen.
Zonder diepgaand te willen zeiken hoor Ar-Tuur, dit is ook niet echt geweldig beargumenteerd

Neemt niet weg dat er voor succes vaak wordt uitgeweken naar de randstad, maar dat is noet altijd het geval. Het is namelijk maar net waar je het succes in zoekt. Bepaalde bedrijven vestigen zich namelijk wél in die gebieden, waardoor ze aantrekkelijk worden.
Maargoed, het gemaakte statement zal ik niet volledig ondersteunen iig.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2004, 00:00   #8
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Groningen enzo = boerderij
Randstad = modern

Dus, uiteindelijk zullen de meesten wel richting de randstad gaan ja. Ik zou zeggen, geef mensen uit de Randstad een meermalige (hoe heet dat?) bonus als ze naar Groningen gaan studeren en er moderne bedrijven starten
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2004, 03:11   #9
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het gegeven van een universiteit die een subsidie geeft voor blijvers, is nietzeggend.

Als dit alleen deze ene partij is die sponsort, is dit doel kansloos, zijn er echter meerdere partijen (gemeente, bedrijfsleven etc)die hemelsbreed willen investeren dan worden de kansen groter.

De vraag blijft ook wat is je doel en wil je het op deze manier bereiken, en last maar zeker not least kijk je wel goed genoeg uit voor "overkill" dus leg je van tevoren vast hoelang hoeveel etc.

Alleen als deze vragen afdoende beantwoording vinden kun je deze afweging correct weerleggen of juist aanvechten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:45.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.