Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 November 2004, 17:57   #101
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
We hadden het hier over het tolereren van elkaars mening en dat je daar niet voor in elkaar geslagen/vermoord hoeft te worden.

En welke (ondoordachte) uitspraak doe je hier zelf?
Je maakt je net zo goed schuldig aan deze 'onleefbare' wereld door dit te zeggen.

Deze wereld, ons Nederland wordt er echt niet beter op. En zeker niet als we zo in de toekomst met elkaar om blijven gaan

Tis niet dat je van mij niet een keertje mag schelden op een ander, maar wat schiet je in godsnaam op met deze uitspraken. Zo blijf je elkaar toch uitlokken. Als een ander het dan al doet, ben dan zelf zo sterk om het gedrag niet na te doen...

Tis niet echt een aanval op jou als persoon, ik zie het meer mensen doen. Ikzelf misschien ook wel.

Maar we willen allemaal een beter Nederland. Hoe gaan we dat in godsnaam creeeren als we zo tegen elkaar blijven doen?

misschien is het verschil dat ik het echt doe..

mijn broertje moest weer door den haag en werd weer bedreigd..
en 3 meisjes die hun respect voor de moordenaar besproken..

ik vraag me af waar jullie allemaal wonen dat je die shit gewoon niet ziet of niet wil zien..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 18:08   #102
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
*applaus* zo hey nu ben je echt de man!!



Tering het is wel een heilig boek en wat hij heeft gedaan klopt gewoon niet. Hij uitte zijn mening en die idioot die hem heeft doodgeschoten had het recht niet om het te doen, maar hij lokte het wel zelf uit..
er zijn ook genoeg films gemaakt waarin jezus belachelijk gemaakt wordt...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 18:44   #103
kreej-z
Lid
 
kreej-z's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 September 2002
Locatie: tilburg
Berichten: 3.235
Standaard

Ik ben t nooit zo eens geweest met mensen die hun mening op zo'n expliciete, groffe manier uiten. Iedereen mag een mening hebben en iedereen mag daar ook voor uitkomen, maar doe dat dan op een nette manier! Ik vind dus dat van Gogh t niet helemaal goed heeft gedaan... Maar degene die die man neer heeft geschoten zit nog meer fout! Die uit zijn mening niet eens meer met woorden, maar schiet iemand waar hij het niet mee eens is gewoon neer! Belachelijk toch!
__________________
you know that thing you get
on your face when you are
happy?
kreej-z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 18:48   #104
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
*applaus* zo hey nu ben je echt de man!!



Tering het is wel een heilig boek en wat hij heeft gedaan klopt gewoon niet. Hij uitte zijn mening en die idioot die hem heeft doodgeschoten had het recht niet om het te doen, maar hij lokte het wel zelf uit..
Dan nog loop je een excus te maken wat nergens op slaat.
Hij lokte het zelf niet uit in zoverre hij was evenhard over de islam als over christelijken enzo, wat is dan de reden dat moslims volgens jou een excus voor dee moord hebben ?

en als dit een christen was geweest die hem heeft vermoord, had je dan ook zo van leer getrokken ?

ik gok van niet
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 18:49   #105
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
*applaus* zo hey nu ben je echt de man!!



Tering het is wel een heilig boek en wat hij heeft gedaan klopt gewoon niet. Hij uitte zijn mening en die idioot die hem heeft doodgeschoten had het recht niet om het te doen, maar hij lokte het wel zelf uit..
en even over die film, ze hebben een stukje waarheid verfilmt, dus die kutmoslims moeten zich schamen omdat ze daar te zwak voor zijn worden ze boos
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 18:50   #106
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Dan nog loop je een excus te maken wat nergens op slaat.
Hij lokte het zelf niet uit in zoverre hij was evenhard over de islam als over christelijken enzo, wat is dan de reden dat moslims volgens jou een excus voor dee moord hebben ?

en als dit een christen was geweest die hem heeft vermoord, had je dan ook zo van leer getrokken ?

ik gok van niet
daar haal je een punt aan wat inderdaad belangrijk is

hij trok net zo van leer tegen orthodoxse joden en christenen..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 18:51   #107
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
*applaus* zo hey nu ben je echt de man!!



Tering het is wel een heilig boek en wat hij heeft gedaan klopt gewoon niet. Hij uitte zijn mening en die idioot die hem heeft doodgeschoten had het recht niet om het te doen, maar hij lokte het wel zelf uit..
Dus als hij iets zegt lokt hij het uit om dood geschoten te worden, wat een kromme redenatie. Wel triest dat vooral jongeren zo gaan denken en dan Bush een gevaarlijke gek vinden

De koran was niet zijn (en gelukkig ook niet die van mij) heilige boek, dus waarom zou die het niet mogen afkraken
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 19:07   #108
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
*applaus* zo hey nu ben je echt de man!!



Tering het is wel een heilig boek en wat hij heeft gedaan klopt gewoon niet. Hij uitte zijn mening en die idioot die hem heeft doodgeschoten had het recht niet om het te doen, maar hij lokte het wel zelf uit..
ach tief toch op als je zo dom gaat lopen lullen
hij was misschien niet verstandig bezig nee, maar die teringaap dus al helemaal niet
Dat je dat nog goed probeert te praten omdat jij toevallig ook moslim bent vind ik al helemaal laf
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 19:21   #109
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En als ze het allemaal zo kut vinden hier in die westerse wereld, dan flikkeren ze toch gewoon weer op naar die grote zandbak.

Ik ben ze liever kwijt dan rijk
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 19:33   #110
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
oja en karima
1 van mijn beste (trainings)maatjes is een Afghaanse jongen die net 3 jaar hier woont..
en vorig jaar ben ik met een marokaans meisje op vakantie geweest..
kan je die sticker 'rascist' meteen weer van mn hoofd halen.
Dat denk ik ook niet lieve schat

Maar ik zet mezelf hierbij uit de discussie. Ik vind mensen te slecht naar elkaar luisteren (naja, lezen dan ) en dan heeft het ook geen zin om ergens op te reageren.

Ik wil wel nog een ding zeggen:
Ik vind het echt erg wat er is gebeurd, maar ik als moslim, Marokkaanse, wil er niet op aangekeken worden. En dat gebeurd helaas wel. Dat is het enige wat ik wil zeggen.

oja, editje: rascist is fout gespeld. Het is racist. Ik zag het vaak zo fout voorbij komen, dus bij deze mense. Achja, kan soms ook zo lekker irritant doen

Laatst aangepast door K@rima! : 3 November 2004 om 19:35
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 20:43   #111
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

ik sluit me aan bij Karima. In deze discussie worden goeie dingen op tafel gegooid maar men luistert slecht naar elkaar.

En CharmedOne: sorry maar ik ben het volledig eens met de oppositie dat jij dus een excuus geeft waarom deze extremist van Gogh heeft vermoord. Het is een REDEN, natuurlijk werd van Gogh vermoord omdat iemand het niet met hem eens was, dat begrijpen we allemaal wel hier. Maar van Gogh heeft niks uitgelokt, het is vergelijkbaar met naakt of bijna naakt over straat lopen zoals al die breezersletjes, die lokken het echt niet uit om aangerand te worden, ook al zullen ze natuurlijk wel meer risico lopen.

Maar dat het een moslim is geeft jou nu dus de impuls om te zeggen dat van Gogh ook veel te radicaal was in het afkraken van "jouw" geloof.
En ik vind het nog belachelijker dat jij niet eens de moeite doet naar een ander te luisteren, terwijl bijvoorbeeld Karima gewoon haar best doet om aan te geven dat dit een vreselijke daad is waar de hele moslimgemeenschap op wordt aangekeken (wat ik zelf ook een vreselijk gevolg vind, en heel erg onterecht).

Ik ben absoluut links, pro-integratie, tolerantie, gelijke rechten en respect voor iedereen, en ik weet dat in deze tijd het moeilijk is deze idealen hoog te houden als je kijkt naar de harde werkelijkheid, maar van deze waarden kan ik echt moeilijk afstappen, en natuurlijk moet er daadkracht zijn als dit soort dingen gebeuren, maar laten we nu alsjeblieft niet massaal het geloof in de goedheid van mensen laten vallen, want dan is echt het einde zoek. Als niemand meer gelooft dat er ook genoeg eerlijke goede mensen zijn, van welk geloof of welk kleurtje dan ook, dan zullen we daar allemaal op den duur sowieso vanuitgaan. En dan zal er van oude normen en waarden al helemaal niets overblijven. Voor dat verval moeten we ons echt hoeden!

Maar realisme is ook belangrijk, ik ga ook niet in een volle tram staan met mn tas open
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 21:23   #112
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
*knip* verhaal Chrizlybeer
Al deze voorbeelden uit de dagelijkse werkelijkheid moeten ook niet ontkend of genegeerd worden, maar de problemen in de grote steden en de problematiek rond kansarme jeugd en probleemjongeren staat los van de islam als religie. En daar ga je naar mijn idee grof de fout in. Je maakt de volgende generalisaties: alle allochtonen zijn praktiserend moslim, al deze criminele acties zijn gedaan uit naam van de islam, deze probleemjongeren zijn een onderdeel van de islamitische cultuur en de 'achterlijke' religie en tot slot: alle moslims zijn fundamenteel en in staat moorden te plegen als die op Van Gogh. De feiten liegen niet: de criminaliteitscijfers onder allochtonen zeker niet. Maar de oorzaken van die problemen liggen niet in het geloof van die grote groep gematigde moslims en de integratie- en migratie problemen zijn zoveel complexer dan de simpele aanname dat de Islam bestaat uit een criminele, terroriserende radicale bende die ons land naar de klote helpt, want dat is gewoon niet zo. De cijfers liegen namelijk ook niet als je de percentages radicale/fundamenalistische moslims afzet tegen de grote meerderheid die dat niet is.

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 3 November 2004 om 21:37
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 21:31   #113
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik vind dat er na de dood van Theo v. Gogh alleen wel erg makkelijk voorbij wordt gegaan aan hoe hij was. Hij was wel een voorvechter van het vrije woord, maar betekend dat per direct dat hij een goed man was? Ik vond de manier waarop hij vond dat hij alles maar mocht kunnen zeggen en doen niet de juiste. Hij gebruikte zijn vrijheid van meningsuiting om anderen te beledigen en vergat respect te behouden voor andere denkwijzen en een andere manier van leven. Het ergens niet mee eens zijn en daar je mening over geven mag nóóit verkeerd zijn, maar je moet wel in de gaten houden op wat voor manier je bepaalde dingen brengt. Van Gogh vergat vaak rekening te houden met andermans gevoelens en ideeën. Vrijheid van meningsuiting is niet bedoeld om ALLES te kunnen zeggen zonder dat je daarvoor verantwoording hoeft af te leggen. Vrijheid van meningsuiting is bedoeld voor de mensen die niet alles konden zeggen; de minderen en zwakkeren in onze samenleving. Vrijheid van meningsuiting is dan ook geen doel, maar slechts een middel om een groter doel, denk aan gelijke rechten en evenveel zeggenschap, te bereiken. Natuurlijk wil ik hiermee niet goed praten wat die idioot in Amsterdam gedaan heeft, maar ik vind dat er ook weleens wat meer discussie mag komen over de manier waarop omgegaan wordt met dit soort mensen die denken dat de vrijheid van meningsuiting een vrijgeleide is om gewoon te roepen wat je roepen wil of je daar nou iemand mee kwetst of niet.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 21:36   #114
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
Het spijt me verschrikkelijk maar ik kan werkelijk geen zinnig woord ontdekken in deze post. Zo is het bijvoorbeeld al vreemd dat je iemand blijkbaar een allochtoon vindt omdat ie niet naar behoren Nederlands spreekt, maar als je dan zelf zegt 'maar hun passen zich zelf niet aan' heb je weinig recht van spreken over al dan niet fatsoenlijk Nederlands.

Ik snap ook niet wat skinheads hier in godsnaam mee te maken hebben, maar waar slaat het op dat inmiddels alle Nederlanders voor zo'n malloot zouden kiezen. Dat heel Nederland uit meelopers bestaat lijkt me ook wel ietwat overdreven..

Ook kun je net zo goed een Moslim als een Nederlander zijn, aangezien een Moslim iets over je geloof zegt, en een Nederlander ben je als je de Nederlandse nationaliteit hebt.
Dit is jouw land ook niet, je woont er gewoon in, en jij hoort hier niet meer thuis dan een allochtoon die al 4 generaties in nederland woont (kan dat?)

ja ik wind me op
en bedankt dat was dus een uitspraak van mij alleen dan bedoelde ik em niet helemaal zo
kijk wat ik wil puur wil zeggen is dat nederland op dit moment een leider nodig heeft en het nu zover gekomen is, dat als er nu iemand opstaat als een pim zij het niet extremer dat er dan een heel groot deel van nederland aan zijn voeten ligt puur omdat hij dan zegt wat een groot deel van nederland denkt
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 21:45   #115
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Die vervolgens jou terug naar school stuurt om weer Nederlands te leren? Wat moet in godsnaam een grote leider doen tegen radicale individuen die over de hele wereld opereren? Deze gozer was naar alle waarschijnlijkheid een terrorist die vond dat iemand zijn mond gesnoerd moest worden. Hij riep op tot de Jihad. Slechts een radicale groep Moslims roept dit, het overgrote deel Moslims vindt dat in de wereld iedereen goed samen moet leven en het liefste volgens de Islam. De Christenen denken er over het Christendom niet anders over, vroeger hadden wij Christenen de Kruistochten. Dat is vergelijkbaar met de Jihad, alleen zijn wij erachter gekomen dat het achterhaald is.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 21:48   #116
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Ach pleur toch op!

Moslims zijn toch ook mensen, iedereen is gelijk.
Theo kon heus wel zijn mening uiten, maar het ligt er wel aan hoe je het doet en hoe hij het deed was gewoon fout.
jahjah theo deed et fout, dus ach laten we maar een mes tussen zn ribben zetten

ik ben het ook niet met jou eens, vind jij het dan ook normaal dat ik ff een kogel door je hoofd laat vliegen

en sorry het is naïef om te denken; iedereen is gelijk

je kunt nou eenmaal niet in een samenleving leven waarin iedereen gelijk is, dat kan niet!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 21:51   #117
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Maar waar jij, Fallen_Engeltje, ff overheen stapt is het feit dat er nooit opgetreden is tegen de manier waarop van Gogh handelde. Het is tijd om tegen dit soort figuren op te gaan treden op een beschaafde manier. Dat is ook een les die we hieruit kunnen trekken. Op bepaalde momenten was Theo van Gogh gewoon discriminerend bezig, maar onder het mom van vrijheid van meningsuiting zei niemand er wat van en moest je ook niet proberen er wat van te zeggen, want dan zou je voorbij gaan aan dat wat Nederland groot maakt.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 21:53   #118
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik durf wel te stellen dat niemand gelijk is. Als iedereen gelijk was dan zou iedereen hetzelfde leven leiden. Iedereen leeft anders, iedereen heeft zijn eigen normen en waarden en iedereen wil apart behandeld worden, etc.
Als ik iedereen gelijk zou willen behandelen was ik snel klaar geweest, simpelweg onmogelijk namelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 21:56   #119
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden, maar in een land met zoveel diversiteit aan mensen is het belangrijk om na te gaan volgens welke normen en waarden wij in dit land leven en willen leven. Niet iedereen accepteert dat sommige mensen tegen bepaalde dingen anders aan kijken dan anderen. Welke kant willen we nou op met dit land? Een land waarbij je mensen te pas en te onpas kan beledigen, omdat we nou eenmaal vrijheid van meningsuiting hebben en dus kunnen roepen wat we willen? Óók dat is niet normaal!!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 22:04   #120
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden, maar in een land met zoveel diversiteit aan mensen is het belangrijk om na te gaan volgens welke normen en waarden wij in dit land leven en willen leven. Niet iedereen accepteert dat sommige mensen tegen bepaalde dingen anders aan kijken dan anderen. Welke kant willen we nou op met dit land? Een land waarbij je mensen te pas en te onpas kan beledigen, omdat we nou eenmaal vrijheid van meningsuiting hebben en dus kunnen roepen wat we willen? Óók dat is niet normaal!!
dat doen we helemaal, er is echt wel tegen van gogh opgetreden ik kan me nog herinneren een paar jaar geleden, hij had iets gezegd over allochtonen en kreeg daardoor mot met een buitenlander en heeft toen in de bak gezeten, een aantal dagen maar daar niet van, maar er is echt opgetreden tegen hem als hij te ver ging, en hij was geen rascist echt niet hij heeft eigenlijk een maar een aantal dingen gezegd waar over gezeurd werd:

een citaat van pim door theo: "De islam is een achterlijke godsdienst, als een godsdienst voorschrijft dat wij elkaar lichamelijk mogen straffen vind ik dat achterlijk. Ik vind het achterlijk dat er dingen worden voorgeschreven waardoor de mensenrechten geschonden worden, dat is achterlijk aan de islam."


De film: Een documentere over de mishandeling onder moslim vrouwen, hard maar de waarheid

Oke hij heeft een keer slaande ruzie gehad met een allochtoon hiervoor heeft ie dan ook paar dagen vast gezeten hij had ruzie doordat hij een opmerking gemaakt had over de islam

Oke hij heeft wat edgy dingen gezegd en gedaan, maar hij was geen rascist


Een rascist is iemand die bij elk mens wat anders is dan hij, vol walging een manier gaat bedenken om van die gene af te zijn, dus nee Theo was geen rascist
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 22:07   #121
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden, maar in een land met zoveel diversiteit aan mensen is het belangrijk om na te gaan volgens welke normen en waarden wij in dit land leven en willen leven. Niet iedereen accepteert dat sommige mensen tegen bepaalde dingen anders aan kijken dan anderen. Welke kant willen we nou op met dit land? Een land waarbij je mensen te pas en te onpas kan beledigen, omdat we nou eenmaal vrijheid van meningsuiting hebben en dus kunnen roepen wat we willen? Óók dat is niet normaal!!
Het is zeker niet normaal, maargoed dit is een grondrecht. Het probleem is dat dit niet simpel aan te pakken is. Een beperking op de vrijheid van meningsuiting leidt geheid tot discussie, wat kan je wél beperken en wat niet? Dit is zo'n groot gebied met tig uitzonderingen, dat dit niet op te heffen is zonder het gehele wetsartikel maar te schrappen. Het is onmogelijk te controleren, sterker nog: een alles omvattend artikel te schrijven, om dat te checken

Laatst aangepast door not-known : 3 November 2004 om 22:09
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 22:17   #122
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik vind ook de vergelijking van Pim Fortuyn en Theo van Gogh ook totaal niet opgaan. Ze stonden voor dezelfde dingen, maar Pim Fortuyn wist dit op een goede en eerlijke manier te brengen zonder daarbij mensen willens en wetens te kwetsen. Het was overduidelijk zijn mening, hij respecteerde andere mensen om hun mening daarover. Theo van Gogh had dit totaal niet. Hij schopte tegen van alles aan op een totaal onacceptabele manier. Ik vind dat je altijd je mening moet kunen uitten, maar niet op de manier waarop Theo dat deed.

@ not-knows: Zoiets is ook nooit via een wet te regelen, dat realiseer ik me best wel. Het is echter wel mogelijk om vanuit de maatschappij er iets aan te doen. Het gaat om de manier hoe we met elkaar omgaan, wat men accepteert en wat men niet accepteert. Van Gogh werd nauwelijks enige strobreedte in de weggelegd en hij greep meerde malen zijn kans om mensen te beleden (voornamelijk samen met die gek van een Jan Mulder bij Barend en van Dorp). Hier had zeker wat aan gedaan kunnen worden en het is zeker betreurenswaardig dat het dan hierop moet uitmonden, maar misschien is dit dan eindelijk een teken om met zijn allen wat te veranderen, met alle NEDERLANDERS.

Edit: Er staat in de grondwet (art. 7 lid 1 GW): "Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet". Het laatste deel toont mij dat je wel degelijk enige verantwoordelijkheid dient af te leggen over het uitten van je gevoelens en gedachten. Je moet dus wel degelijk rekening houden met op welke manier je dingen brengt en op welke manier je dingen doet!

Laatst aangepast door Bazzemans : 3 November 2004 om 22:23
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 22:30   #123
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mja wat ik me dan afvraag: is het wel nodig om betuttelend op te treden: "Hey jij daar! Nie zo stout doen!!!!111". Dat deed ook niemand als er werd gepest op school bijv.. Je kreeg te horen dat je hm moest negeren, schelden doet geen pijn. Het voordeel van woorden is dat je het zo persoonlijk op kan pakken als je zelf wilt. Als je scheit had aan de woorden van Theo dan walste je 10x over hm heen, dat was ook waar hij op kickte. Door betuttelend op te treden bereik je niks, dat is < jaren 50.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 22:33   #124
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Je kunt wel tegengas geven en dat gebeurde in het programma van Barend en van Dorp natuurlijk gewoon totaal niet. Ze denken daar exact hetzelfde als hij en vonden het alleen maar prachtig als hij zo deed, want dat is goed voor de kijkcijfers.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2004, 23:43   #125
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Feit blijft nog altijd dat ALLEEN een rechter uiteindelijk beslist of iets wel of niet mag.

Mensen die zich op een dergelijk beestachtige manier ons rechtsysteem frustreren horen hier niet thuis.

Daarbij, ik lees van veel andere forums van buitenlandse mensen en marrokanen verdedegingen als "hij heeft ons beledigt" en weet ik het wat.

die gozer van de AeL beledigd mij ook door te zeggen dat het goed is dat een soldaat van mijn land is vermoord.

gaat een meerderheid nederlanders het nou goedpraten als ik die AeL figuur vermoord, in stukjes snij en aan de eendjes voer ?


punt is dat je hier opgescheept zit met een geloof en mensen die zich er te streng aan houden, natuurlijk zijn er ook uitzonderingen maar op dit moment is dit geloof een gevaar voor onze samenleving, dit is een bedreiging voor nederlanders maar ook voor moslim's het is niet zo dat er geen extreeem rechts stil zal blijven zitten.

Dit is ook logisch want jarenlang heeft de media alle problemen met minderheden ontkent, net zoals de politiek, nu dit volkomen uit de hand loopt, is het wachten op een verdere escalatie.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 07:12   #126
Drummergirl
Lid
 
Geregistreerd op: 21 May 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar Drummergirl
Standaard Theo van Gogh

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TN20
Waarom had een Nederlander Theo van Gogh willen vermoorden dan?
als we dat zouden wisten

__________________
GUNS N ROSESS 8-)
Drummergirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 07:30   #127
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

inderdaad 'klootzak' die abu jahjah die beledigt westerse mensen bij het leven. ondertussen woont hij hier in europa en loopt de boel te verzieken en op te hitsen..

edit: als ik dat in een islamitisch land ga doen word ik binnen de kortste keren opgepakt en krijg de doodstraf of word zelf vermoord door burgers..

conclusie: zulke mensen horen gewoon niet in europa. punt.

gister zag ik die marokaanse wethouder van amsterdam en behalve dat hij de vraag of de moslim gemeenschap het er mee eens of oneens was maar bleef ontwijken, vond ik het goed dat hij vindt dat bepaalde groep hun koffer moeten pakken en op moeten zouten, omdat zij gewoon hier niet kunnen leven met onze set van normen en waarden.

Laatst aangepast door anemic : 4 November 2004 om 07:33
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 17:44   #128
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
en even over die film, ze hebben een stukje waarheid verfilmt, dus die kutmoslims moeten zich schamen omdat ze daar te zwak voor zijn worden ze boos
Hou toch je kk bek met je die kutmoslims, omdat 1 moslim het heeft gedaan hoef niet gelijk te betekenen dat ze allemaal zo zijn.

Maar jullie denken echt dat ik het goedkeur ofzo dat Theo v. Gogh is vermoord, maar ik vind het gewoon dikke onzin dat iemand word vermoord om zijn mening, ookal heeft hij zijn mening verkeerd geuit.
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 17:49   #129
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nah ik vind het maar een eng iets. Ik kwam Theo vaak tegen op de fiets en nu is die gast gewoon afgeslacht midden op straat om de hoek.

Die moordenaar had gewoon een zieke geest.

Of je het nou eens was of niet met van Gogh zoiets doe je iemand niet aan.

Ik merk dat de mensen hier op straat opgefockter zijn dan een paar dagen terug. Komt denk ik ook gewoon door de shock.

Nah ik hoop dat de mensen goed gaan nadenken voordat ze dingen gaan roepen in plaats van gelijk allerlei conclusie trekken en etc.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 20:06   #130
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Hou toch je kk bek met je die kutmoslims, omdat 1 moslim het heeft gedaan hoef niet gelijk te betekenen dat ze allemaal zo zijn.
probleem is bij jou dat je DENKT dat iedereen die moslims over 1 kam scheert, als je nou gewoon beter leest
ook in mijn post; ik zei duidelijk: alle moslims die zich niet aan kunnen passen.. jij denkt meteen dat ik het over elke moslim op aarde heb
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 23:07   #131
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Hou toch je kk bek met je die kutmoslims, omdat 1 moslim het heeft gedaan hoef niet gelijk te betekenen dat ze allemaal zo zijn.
Zoals ook door andere gezegt stel ik dat ook niet zo.

Ik snap je zowiezo niet, als je meedoet aan een discussie lees je toch alles ?

zo'n halve reactie komt een beetje dom over
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 23:54   #132
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Laten we nou es niet meer op elkaar zeiken en gewoon ontopic zeiken Op deze manier verdienen we alleen sloten
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 09:22   #133
daphie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, daar had ik geen tijd voor, maar dit vond ik op het internet;

http://cyberdjihad.blogspot.com/

Ik citeer;

En dan zijn ze nog verbijsterd over het feit dat moslimjongeren die hier geboren en getogen zijn zich keren tegen de Nederlandse samenleving. Da's ook niet bepaald verrassend natuurlijk als je bedenkt dat ze net zo intelligent zijn als een koe wat in het weiland staat en die je aanstaart wanneer je er langs rijdt. BOEH, IK BEN EEN KOE!

en

Zullen we hierbij een weddenschap afsluiten over wie de volgende is? Ik zet al mijn geld in op Geertje, die op zijn website schrijft dat dinsdag 2 november 2004 een zwarte dag is voor de democratie.

en

4.11.04
Eigen schuld, dikke bult!

Laat dit een wijze les zijn voor de vijanden van de islam. Alle lof voor de broeder die dit zwijntje eens flink heeft gewassen.


  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 10:10   #134
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daphie
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, daar had ik geen tijd voor, maar dit vond ik op het internet;

http://cyberdjihad.blogspot.com/
zieke Loggers, en dan dit nog:

Citaat:
Dezelfde personen die afgelopen dinsdag nog op de Dam protesteerden tegen de ondermijning van de vrijheid van meningsuiting proberen nu met alle macht ons het recht op de vrijheid van meningsuiting af te pakken door onze weblog uit de lucht te krijgen. Dat is inderdaad hypocriet en ja zij meten met twee maten, maar dat is toch niks nieuws? Zo zijn de niet-islamitische Nederlanders nou eenmaal.
Als dit niet ziek is als je alles leest wat er op die Logpage staat, dan weet ik het ook niet meer. Mensen.. ahum, ik bedoel, beesten die zo denken hebben nergens recht op.
Maar probeer ze dat maar eens aan hun verstand te brengen, dat lukt toch nooit. De enige middel tegen dit soort dieren is ze net als bij de gekke koeienziekte en vogelpest uit te roeien want het is echt wel besmettelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 10:11   #135
daphie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
zieke Loggers, en dan dit nog:


Als dit niet ziek is als je alles leest wat er op die Logpage staat, dan weet ik het ook niet meer. Mensen.. ahum, ik bedoel, beesten die zo denken hebben nergens recht op.
Maar probeer ze dat maar eens aan hun verstand te brengen, dat lukt toch nooit. De enige middel tegen dit soort dieren is ze net als bij de gekke koeienziekte en vogelpest uit te roeien want het is echt wel besmettelijk.
Jep. Ik snap niet dat zo'n log niet gewoon meteen offline wordt gehaald
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 10:33   #136
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Neej heb je die brief al gelezen dan?

De letterlijke tekst van de brief die is aangetroffen op het lichaam van Theo van Gogh.

OPEN BRIEF AAN HIRSHI ALI

In Naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.

Vrede en zegeningen op de Emir van de Mujahideen, de lachende doder Mohammed Rasoeloe Allah (Sala Allaho alaihie wa Sallam), zijn familie en metgezellen en degenen die hen oprecht volgen tot aan de Dag des Oordeels. Er is geen agressie behalve tegen de agressors.

Het volgende:
Vrede en zegeningen op ieder die de Leiding volgt. Dit is een open brief aan een ongelovig fundamentalist, Ayaan Hirshi Ali, van de Thaghoet partij VVD.

Geachte mevrouw Hirshi Ali,

Sinds uw aantreden in de politieke arena van Nederland bent u constant bezig om de Moslims en de Islam te terroriseren met uw uitlatingen. U bent hiermee niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zich hebben aangesloten bij de kruistocht tegen de Islam.

U heeft met uw afvalligheid niet alleen de Waarheid de rug toegekeerd, maar u marcheert ook nog eens langs de ranken van de soldaten van het kwaad. U steekt uw vijandigheid tegen de Islam niet onder stoelen of banken en hiervoor bent u door uw meesters beloond met een zetel in het parlement. Zij hebben in u een medestander gevonden in hun kruistocht tegen de Islam en de Moslims. Een medestander die hen alle "kruit" aanreikt zodat zij hun handen niet zelf vuil hoeven te maken. Aangezien u verblindt bent door de brandende ongelovigheid die in uw woedt, bent u niet in staat om in te zien dat uw slechts een instrument bent van de ware vijanden van de Islam.

U wordt gebruikt om allerlei vijandigheden over de Islam en de meest edele mens, Mohammed Rasoeloe Alla (Salla Allaho aleihie wa Sallam), uit te spuien. Dit alles mevrouw Hirshi Ali neem ik u niet kwalijk, als soldaat van het kwaad doet u slechts uw werk. Het feit dat u zo openlijk uw kwaad uit kunt spuien is niet aan uzelf te danken, maar aan de Islamitische Ummah. Zij heeft haar taak van verzetten tegen het onrecht en het kwaad laten liggen en ligt haar roes uit te slapen. Al uw vijandelijkheden tegen de Islam is dus alleen de Islamitische Ummah kwalijk te nemen.

Deze brief is Insha Allah een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen op te doen leggen. Deze geschreven woorden zullen Insha Allah uw masker doen laten vallen.

Ik zou graag willen beginnen bij uw onlangs opgegooide voorstel om de Moslims te screenen op hun ideologie bij sollicitaties.

Uw voorstel is zeer interessant, temeer daar de invoering hiervan het rotte gezicht van uw politieke meesters tevoorschijn laat komen (wanneer het natuurlijk eerlijk op hen zou worden getoetst en zij openlijk hun ware ideologie kenbaar maken). Het is een feit dat de Nederlandse politiek gedomineerd wordt door vele Joden die een produkt zijn van de Talmud leerinstellingen; zo ook uw politieke partijgenoten.

Aangezien u altijd ''de hand in eigen boezem'' propageert, zullen we dus uw voorstel in uw eigen politieke omgeving toetsen. Dezelfde politiek die met haar beleid zich heeft aangesloten bij het terrorisme tegen de Islam en Moslims. Ik zou u graag de volgende vragen willen stellen:

Wat vindt u van het feit dat van Aartsen een ideologie aanhangt waarin niet-Joden als niet-mensen worden gezien?

Baba Mezie 114a-114b: Alleen Joden zijn mensen ("Alleen jullie zijn mensen genoemd"). Zie ook Kerlthoth 6b ondr sub-kop ("Oll of anointing") en Barakath 56a, waarin Gentile (niet-Joden) vrouwen dieren worden genoemd ("vrouwtjes-ezels").

Yebamoth 92a: Alle Gentile kinderen zijn dieren.

Wat vindt u van het feit dat er een burgemeester in Amsterdam aan het roer staat, die een ideologie aanhangt waarin Joden tegen niet-Joden mogen liegen?

Baba Kamma 113a: Joden mogen leugens ("listen") gebruiken om een Gentile te misleiden.

Wat vindt u van het feit dat u deeluitmaakt van een regering die de Staat steunt met een ideologie dat genocide bepleit?

Sofarim 15, regel 10 (Minor Tarcctates): Dit is de uitspraak van rabbijn Simom ben Yohai: Tod shebe goyyim herog (''Zelfs de beste van de Gentiles zouden gedood moeten worden'').

Aangezien u een voorvechtster bent voor gelijke rechten, zult u waarschijnlijk (nadat deze kennis tot u is gekomen) bij uw Joodse meesters in de kamer pleiten om de leerstellingen van de Talmud te verwerpen. U zult er waarschijnlijk ook meteen werk van maken om dit ook bij de Joodse gemeenschap van Nederland te bepleiten.

Uw optreden verraadt zo nu en dan uw laffe moed waarmee u aandacht vraagt vooor uw strijdt. Zo heeft u de laffe moed gehad om Islamitische kinderen op school te vragen om een keuze te maken tussen hun Schepper en de grondwet. Het antwoord van deze jonge reine zielen heeft u meteen gebruikt om argumenten te bedenken om uw kruistocht te rechtvaardigen. U heeft met al deze vijandelijkheden een boemerang losgelaten en u weet dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze boemerang uw lot zal bezegelen.

U krijgt de kans echter, mevrouw Hirshi Ali, om uw gelijk voor eens en altijd in de bladzijdes in te kerven:

Er is één zekerheid in het hele bestaan van de schepping; en dat is dat alles zijn einde kent. Een kind dat ter wereld komt en met zijn eerste levenskreten zijn aanwezigheid in dit universum vult, zal uiteindelijk met een doodskreet deze wereld verlaten. Een grasspriet die uit de donkere aarde zijn kop opsteekt en die vervolgens door het zonlicht wordt gestreeld en door het neervallende regen wordt gevoed, zal uiteindelijk verwelken en tot stof vergaan.

De dood. mevrouw Hirshi Ali, is het gemeenschappelijke thema van alles wat bestaat. U, ik en de rest van de schepping kunnen ons niet aan deze waarheid loskoppelen.

Er zal een Dag komen waarop de ene ziel de andere ziel niets kan baten. Een Dag dat gepaard gaat met verschrikkelijk martellingen en kwellingen. Een Dag dat de onrechtvaardigen afschuwelijke kreten uit hun longen persen. Kreten, mevrouw Hirshi Ali, die rillingen over iemands rug zullen veroorzaken; dat de haren op de hoofden rechtovereind doet staan. Mensen zullen dronken worden gezien (van angst) terwijl zij niet dronken zijn. ANGST zal op die Grote Dag de atmosfeer vullen:

Wanneer de zon opgerold wordt.
En wanneer de sterren vallen.
En wanneer de bergen bewogen worden.
En wanneer de drachtige kamelen achtergelaten worden.
En wanneer de zeeën tot koken gebracht worden.
En wanneer de zielen verenigd worden.
En wanneer het levend begraven meisje ondervraagd wordt.
Voor welke zonde zij gedood werd.
En wanneer de bladen opengeslagen worden.
En wanneer de hemel afgestroopt wordt.
En wanneer de Djahim (de Hel) ontstoken wordt.
En wanneer het Paradijs nabij gebracht wordt.
Dan weet een ziel wat zij verricht heeft. (81:1-14)

Op die Dag vlucht de mens van zijn broeder.
En van zijn moeder en zijn vader.
En van zijn vrouw en zijn kinderen.
Een ieder van hen zal op die Dag een bezigheid hebben die hem genoeg is.
Gezichten (van de ongelovigen) zullen op die Dag met stof bedekt zijn.
En een duisternis zal hen omhullen.
Zij zijn degenen die de zondige ongelovigen zijn (80:34-42)

U als ongelovige extremist gelooft natuurlijk niet in de bovenstaande beschreven scène. Voor u is het bovenstaande slechts een verzonnen dramatisch stukje uit een Boek zoals velen. En toch, mevrouw Hirshi Ali, durf ik mijn leven ervoor te wagen om te beweren dat het ANGSTZWEET u uitbreekt wanneer u dit leest.

U, als ongelovige fundamentalist, gelooft natuurlijk dat er geen Oppermacht is die het hele universum bestuurt. U gelooft niet dat uw hart, waarmee u de waarheid verwerpt, vóór elke tik toestemming moet vragen aan deze Oppermacht om te kloppen. U gelooft niet dat uw tong waarmee u de Leiding van deze Oppermacht ontkent onderhevig is aan Zijn wetten. U gelooft niet dat leven en dood door deze Oppermacht wordt geschonken.

Als u daadwerkelijk in dit alles gelooft, dan moet de volgende uitdaging voor u geen belemmering zijn.

Ik daag u met deze brief dan ook uit om uw gelijk te bewijzen. U hoeft er niet veel voor te doen:

Mevrouw Hirshi Ali: WENST de DOOD als u werkelijk van uw gelijk OVERTUIGD bent.

Neemt u deze uitdaging niet aan; weet dan dat mijn Meester, de Meest verhevene, u heeft ontmasterd als een onrechtpleegster.

'Wenst dan de dood, als jullie waarachtig zijn.' Maar zij zullen hem (de dood) nooit wensen, vanwege wat hun handen (aan zonden) hebben voortgebracht.
En Allah is Alwetend over de onrechtplegers. (24-95).

Om te voorkomen dat mij hetzelfde zou kunnen worden verweten als u, zal ik deze wens vóór u wensen:

Mijn Rabb, schenk ons de dood om ons te verblijden met het martelaarschap.
Allahoemma Amien.

Mevrouw Ayaan Hirshi Ali en de rest van de extremistische ongelovigen: de Islam heeft de vele vijandigheden en onderdrukkingen in de Geschiedenis doorstaan. Telkens wanneer de druk op de Islam werd opgevoerd is hierdoor slechts het vuur van het geloof aangewakkerd. De Islam is als een afgestorven plant, die de jarenlange druk en extreem hoge temperaturen tot een diamant wordt gevormd. Een afgestorven plant dat door de grillen van de tijd gevormd wordt tot de sterkste edelsteen op deze aarde. Een edelsteen waarop de hardste moker zich kapot slaat.

AYAAN HIRSHI ALI JE ZAL JEZELF STUK SLAAN OP DE ISLAM!

U en uw kompanen weten heel goed dat de huidige Islamitische jeugd een ruwe diamant is dat slechts moet worden geslepen, zodat het haar aldoordringend licht van de Waarheid kan verspreiden. Uw intellectuele terrorisme zal dit niet tegenhouden, integendeel het zal dit alleen maar bespoedigen.

De Islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Het zal haar licht verspreiden in elk donkere hoek van deze aarde en het zal het kwaad desnoods met het zwaard terugdrijven naar zijn duistere hol.

Deze losgebarsten strijd is anders dan alle voorgaande strijden. De ongelovige fundamentalisten zijn ermee begonnen en Insha Allah zullen de ware gelovigen deze eindigen. Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussie, geen demonstraties, geen optochten, geen petities: slechts de DOOD zal de Waarheid van de Leugen doen scheiden.

Zeg: ''Voorwaar, de dood die jullie trachten te voorkomen zal jullie zeker vinden, daarna zullen jullie worden teruggevoerd naar de Kenner van het onwaarneembare en Hij zal jullie dan mededelen wat jullie plachten te doen.'' (62:.

En zoals een groot Profeet ooit heeft gezegd:

"En ik weet zeker dat jij, O Pharao, ten onder gaat." (17:102).

Zo willen wij ook gelijknamige woorden gebruiken en deze voor ons uitsturen, zodat de hemelen en de sterren dit nieuws op zullen pikken en dit als een vloedgolf over alle uithoeken van het van het universum zullen verspreiden.

"Ik weet zeker dat jij, O Amerika, ten onder gaat."
"Ik weet zeker dat jij, O Europa, ten onder gaat."
"Ik weet zeker dat jij, O Nederland, ten onder gaat."
"Ik weet zeker dat jij, O Hirshi Ali, ten onder gaat."
"Ik weet zeker dat jij, O ongelovige fundamentalist, ten onder gaat."

Hasboena Allah wa nima alwakeel
Nima alMawla wa Nima anNasseer
Saifu Deen alMuwahhied
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 16:31   #137
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Die mensen zijn gestoord......
Knettergek....

En in mijn ogen, levensgevaarlijk. Je mag me racist noemen als je wil, maar ik zou er helemaal niks op tegen hebben als alle moslims het land uitgekicked worden. Dan weet je tenminste zeker dat dit niet nog eens gebeurd en das dan heel jammer voor de moslims die niet extremisten zijn, maar hey, niet alle mensen die lonsdale dragen zijn racisten.
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 18:26   #138
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Little Angel
Die mensen zijn gestoord......
Knettergek....

En in mijn ogen, levensgevaarlijk. Je mag me racist noemen als je wil, maar ik zou er helemaal niks op tegen hebben als alle moslims het land uitgekicked worden. Dan weet je tenminste zeker dat dit niet nog eens gebeurd en das dan heel jammer voor de moslims die niet extremisten zijn, maar hey, niet alle mensen die lonsdale dragen zijn racisten.
en alle mensen die lonsdale dragen worden het land uitgegooid ofzo?

Ja handig, als we alle moslims het land uitgooien worden er geen moorden meer gepleegd door moslims! En als we dan toch bezig zijn, laten we dan alle mensen met blond haar het land uitgooien, dan kunnen die ook niemand meer vermoorden, en waarom dan ook niet gelijk alle mensen wiens ene been langer is dan de ander, dan kunnen die ook geen moorden meer plegen.

Eitje eigenlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 18:30   #139
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Little Angel
Die mensen zijn gestoord......
Knettergek....

En in mijn ogen, levensgevaarlijk. Je mag me racist noemen als je wil, maar ik zou er helemaal niks op tegen hebben als alle moslims het land uitgekicked worden. Dan weet je tenminste zeker dat dit niet nog eens gebeurd en das dan heel jammer voor de moslims die niet extremisten zijn, maar hey, niet alle mensen die lonsdale dragen zijn racisten.
je lult jezelf wel heel erg vast nu
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 20:26   #140
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Remco Campert zei het erg mooi in zijn column in de Volkskrant van eergisteren. Iemand die het over geitenneukers heeft en over joden zegt 'wat ruikt het hier naar caramel..vandaag worden alleen suikerzieke joden verbrand' mag niet als held van de vrije meningsuiting de geschiedenis in gaan.

Ik vind het heel erg dat dit allemaal gebeurd is, ik snap ook wat CO bedoelt, maar ik ben het niet met haar eens dat Theo van Gogh heeft uitgelokt. Wel vind ik dat een mening pas een mening is als je hem kunt onderbouwen, en dat kun je van rondstrooien met geitenneuker dit en geitenneuker dat niet zeggen. Alsnog geen reden om iemand te vermoorden trouwens

En al die bedreigingen, al die rare reacties van mensen, toch vind ik dat dit land, zowel door een klein groepje klootviolen als de 'foutjes' van de Nederlandse regering, naar de tering gaat op deze manier. Het zou bijna eng worden
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 20:34   #141
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik ben het anders wel volkomen met die Remco Campert eens. Het is toch belachelijk dat zijn crematie live op televisie wordt uitgezonden? Wat voegt het toe? Laat staan dat Theo van Gogh een held is! Ik vond Theo van Gogh een walgelijke vent en dat vind ik nog steeds. Het maakt hem echt niet meer mens voor mij, omdat hij om zijn mening is vermoord. De reden waarom hij vermoord heeft maakt mij ongerust en doet mij veel. Dat had nooit mogen gebeuren. De discussie die nu ontstaat is echter veel belangrijker. Gaan we werken aan een beter Nederland, waar bepaalde toleranties misschien wel ingeperkt moeten worden en de verschillende bevolkingsgroepen dichter bij elkaar komen te staan of gaan we nu nog meer tegen elkaar aan schoppen en nog meer problemen uitlokken? Laten we het zo komen dat van kwaad tot erger wordt.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2004, 00:22   #142
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bazzemans
De reden waarom hij vermoord heeft maakt mij ongerust en doet mij veel. Dat had nooit mogen gebeuren. De discussie die nu ontstaat is echter veel belangrijker. Gaan we werken aan een beter Nederland, waar bepaalde toleranties misschien wel ingeperkt moeten worden en de verschillende bevolkingsgroepen dichter bij elkaar komen te staan of gaan we nu nog meer tegen elkaar aan schoppen en nog meer problemen uitlokken? Laten we het zo komen dat van kwaad tot erger wordt.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Het is echt niet zo dat ik van Gogh zo fantastisch vond, noch zijn 'schopperij' maar het schept zeker wel veel verontrusting dat in het uiten van de eigen mening iemand kennelijk moet oppassen bij het praten over de islam, omdat er bij die groep felle en agressieve (!!!) aanhangers zijn. En dat zij in Nederland onder deze vrije omstandigheden gewoon dit soort daden kunnen verrichten, vreselijk!
En daar moet zeker iets mee worden gedaan, want de regering heeft deze immigranten al veel teveel vrijheid gegeven. Er bestaat zo'n grote subcultuur binnen de immigrantengroepen (niet alleen moslims) dat zij de nederlandse samenleving en hun waarden en normen voor geen meter kennen en dus ook niet naleven NOCH respecteren! En ons ook niet, terwijl ze wel in ons land wonen. Ik zeg nogmaals integratie, maar de extremisten mogen van mij wel terug, die willen hier toch niet zijn want ze worden alleen maar omringd door mensen die andere opvattingen hebben, en da kan nie, die moeten worden opgeruimd.
We kunnen toch niet toestaan dat zoiets zou gebeuren?
Het treurige is dat we met de dood van Pim Fortuyn al waren gewaarschuwd, maar er kennelijk toch nog veel te weinig is gedaan. Hij had ook een duidelijke mening over immigranten enzo, misschien had hij er wel iets aan veranderd, maar dat zullen we nooit weten.
Niet dat ik het met hem eens was ofzo

Balkenende mag nu weleens aan Daadkracht gaan doen, want idd dat gelul is allemaal leuk, maar dat hebben we met Paars gehad, en dan gebeurt er niks. En dat kan nu niet meer.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)

Laatst aangepast door 0Vera : 6 November 2004 om 00:28
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2004, 10:57   #143
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik ben het anders wel volkomen met die Remco Campert eens. Het is toch belachelijk dat zijn crematie live op televisie wordt uitgezonden? Wat voegt het toe? Laat staan dat Theo van Gogh een held is! Ik vond Theo van Gogh een walgelijke vent en dat vind ik nog steeds. Het maakt hem echt niet meer mens voor mij, omdat hij om zijn mening is vermoord. De reden waarom hij vermoord heeft maakt mij ongerust en doet mij veel. Dat had nooit mogen gebeuren. De discussie die nu ontstaat is echter veel belangrijker. Gaan we werken aan een beter Nederland, waar bepaalde toleranties misschien wel ingeperkt moeten worden en de verschillende bevolkingsgroepen dichter bij elkaar komen te staan of gaan we nu nog meer tegen elkaar aan schoppen en nog meer problemen uitlokken? Laten we het zo komen dat van kwaad tot erger wordt.
oke dus omdat jij theo van gogh een wagelijke vent vond/vind, mag hij niet als held de geschiedenis in gaan, lekker kortzichtig, want met jou 1000 andere, maar tegen jou net zo goed 1000 anderen, dus zeur niet zo, wat maakt het nou weer uit of die crematie live uit gezonden mag worden???? Dat boeit toch helemaal niet??? Maar waarschijnlijk is dat ook niet echt de essentie van je post maar toch.
Maar ik ben toch wel van mening dat het te laat is om op een zachtaarige manier aan een beter Nederland te gaan werken, dat gaat nu niet meer. Ik ben best bereid om mn mond dicht te houden en normaal te doen tegen mensen uit andere culturen maar er zijn op dit moment teveel mensen die het niet meer pikken, en op dit moment hebben de buitenlanders het gewoon in de ogen van heel veel mensen gedaan.
Ik zie het zo: Voordat Nederland opnieuw kan beginnen (wat dus nu gewoon nodig is willen we Nederland weer het vredige landje laten worden) moet eerst de bom barsten, dan pas kun je van het begin af aan opnieuw beginnen. Maar wie zegt dat we ooit nog een beter Nederland krijgen, misschen is het daar nu wel te laat voor, en dat vind ik nog het meest beangstigende van allemaal.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2004, 11:05   #144
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daphie
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, daar had ik geen tijd voor, maar dit vond ik op het internet;

http://cyberdjihad.blogspot.com/

Ziek heel ziek dit kan toch niet zomaar, jah ik weet niet, maar volgens mij zijn dit toch redelijk aanstootgevende teksten, en wie zijn heir nu de racsisten we worden op die website gewoon fucking gediscrimeerd en uitgemaakt voor koe en alles in ons eigenlang, in notebene onze eigen taal!:@

Dit kwam ik ook tegen op die site en ik had dit nog niet eens gehoord vind em wel gevat

Open brief aan ons?
Hieronder de open brief zoals die gisteravond werd voorgelezen door ene Theodor Holman bij Barend en Van Dorp.

Beste Mohammed en vrienden,

Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

Sterkte en tot schrijfs

De vrienden van Van Gogh


Ik vind em gevat jammer dat dit dus wel weer moet

Laatst aangepast door Fallen_Engeltje : 8 November 2004 om 11:09
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2004, 12:12   #145
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens mij gaat dit land juist naar de tering door al die Nederlanders die oproepen om er samen wat aan te doen, om een front te vormen tegen extremisme.

Het Nederland dat altijd met een beschuldigend vingertje naar de Israëlische en Amerikaanse politiek heeft gewezen heeft het eigenlijk helemaal aan zichzelf te danken. Wij zijn gewoon een slap volk dat niets durft te zeggen en tolerantie tegen beter weten in blijft prediken. Al decennia lang worden synagogen beklad en joden in Amsterdam geterroriseerd en weggepest door islamitische groepen. Het is nog niet zo heel lang geleden dat ze op de dam stonden te protesteren tegen Israël vergezeld met hakenkruisen en leuzen, daar is toen ook niet tegen opgetreden. Zoals er eigenlijk nog nooit is opgetreden tegen dit soort mensen en dat zal nu ook nog niet gebeuren. Het maakt mij heel kwaad als er nog steeds mensen zijn die beweren dat het maar om een kleine groep gaat van hoogstens 150 man, maar volgens mij zijn het in Amsterdam alleen al meer van 1000 van dit soort figuren. Daarnaast is er nog een veel grotere groep van sympathiesanten, die het allemaal wel best vinden...

Het lijkt wel of Nederland een 11 september nodig heeft om eindelijk eens wakker te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2004, 18:40   #146
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Jahoor, typ ik net een hele tekst ben ik weer uitgelogd! En ik heb geen zin om alles weer opnieuw te typen.

Nou, nog ff snel ontopic. Ik heb er zo genoeg van. Het is nog maar een dag aan de gang en ik moet me overal verdedigen. Overal hoor je mensen lullen: 'jaah, die moslims weer. Jij bent toch ook moslim? Ik vind dat jullie terugmoeten naar je eigen land! Jullie maken ons land kapot'. Oke.. Als het niet heel triest was, zou ik keihard lachen.
Ten eerste vind ik het afschuwelijk wat er is gebeurd! Ik keur het af, echt vervelend dat er weer een gek is die iemand als Theo door z'n kop knalt. Ik ben ook Marokkaanse, maar of ik het goedkeur? Tuurlijk niet! Dus ik heb geen zin om uit te leggen wat sommige gekke mensen uitvreten (voor het zelfde geldt was het een Chinees geweest ). En dan over dat ik terugmoet naar m'n eigen land. Zo'n domme mening! Want mijn eigen land is Nederland. Ik ben hier gewoon geboren en maak deel uit van het land. Daarkomt bij dat als alle moslims uit Nederland zouden weggaan het zou betekenen dat 1 miljoen mensen Nl verlaten. Nu kan elke aap snappen dat er dan een behoorlijk groot, niet te vullen gat onstaat. Wij zijn gewoon Nederlanders, en we zijn er. Face it! En dat is ook geen nadeel ofzo. Daar komt bij dat men niet moet gaan generaliseren. Natuurlijk denkt niet elke moslim hetzelfde! Wat is dat nou voor bullshit! Elk mens heeft een eigen mening (als het goed is). We zijn heus geen robots die alles hetzelfde doen en hetzelfde denken :s

je kan lang door praten over het feit dat er anders gekeken word naar buitenlanders dan naar nederlanders. Je kan hoog en laag springen maar er veranderd geen moer.
Mensen voelen zich niet veilig door wat er gebeurd is en geheel terecht.
Ik vind het heel erg wat er gebeurd is met theo en het had niet mogen gebeuren. Maar aan de andere kant was theo niet de leukste man maar dan is er nog geen reden om hem daar voor te vermoorden.
Dat je erop aangekeken word is heel logisch. Het is puur de denkwijze van de mens.
Iedereen over een kam scheren. Goede mensen zijn daar de dupe van.
In de koran staat de jihaad inderdaad vermeld maar alleen ter bescherming van je land.Wat hier heeft plaatsgevonden heeft dan totaal niks te maken met de jihaad maar met onwetendheid.
of anders gezegd, misbruik van de koran.
Theo van gogh is inderdaad te ver gegaan met zijn woorden maar ik ben van mening dat we een mens ongeacht hoe dom hij of zij ook is in zijn of haar waarde moeten laten.
En als men het niet eens in met elkaar probeer elkaar dan te corrigeren, maar blijf altijd netjes.

Moslims maken zeker nederland niet kapot, dat doet geweld en het gedrag van de mensen.
Een mens denkwijze is per persoon verschillend, dus wij mogen en kunnen geen etiketten plakken op andere mensen.
Moslims zijn niet slecht. alleen de mensen die verdwaald zijn in ziekheid!
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2004, 21:16   #147
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij zei ik eerder in dit topic nog wat over den haag...

gezellige stad hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2004, 16:50   #148
silverchair
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet niet hoor, maar af en toe lees ik er tussen door:

aaah tief toch op me je dit dat
Lul niet bla bla
Rot op blabla


Maar sorry hoor, als je het niet eens bent met die ander, respecteer diegene zijn mening en ga niet zo sneu lopen ROT OP dit en dat, want dat is dus wat er hier aan de hand is in deze klote samenleving. Leer toch een elkaars mening te respecteren!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.