Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 December 2004, 08:36   #1
AnnAnAskE
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Verbod op pedagogische tik

Minister Donner wil een verbod op de pedagogische tik, zijn jullie het hiermee eens?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2004, 10:28   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

volgens mij was dit niet geheel de stelling die hij in gedachten had.. ?
anyhow, ik denk dat een verbod op een pedagogische tik er alleen maar voor zorgt dat er nog meer losbandig tuig rondloopt op deze wereld...

als een hond niet wilt luisteren.. wat doe je dan? juist...
sommige kinderen zijn niet anders dan een hond...wat doe je dan? ... juist...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2004, 11:10   #3
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zoals Sjaak Bral gister zei in zijn voorstelling (ik mocht kijken tijdens werktijd ): "Knijpen doet veel meer pijn ."
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2004, 21:33   #4
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Verbod op wąt?
(Ja de pedagogische tik dus, maar wat is dat? Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat ik in Belgiė woon?!)
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2004, 21:55   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Verbod op wąt?
(Ja de pedagogische tik dus, maar wat is dat? Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat ik in Belgiė woon?!)
Ja, dat bestaat in Belgiė niet..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2004, 22:10   #6
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Verbod op wąt?
(Ja de pedagogische tik dus, maar wat is dat? Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat ik in Belgiė woon?!)
Als ik het goed heb is dat zo'n opvoedkundig ros op je bek, als in 'Heb jij een snoepje gepakt? *ramt neer* '
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2004, 03:44   #7
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Verbod op pedagogische tik

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnnAnAskE
Minister Donner wil een verbod op de pedagogische tik, zijn jullie het hiermee eens?
ik dnek dat dit een grote fout is, soms heeft een kind absoluut een pak voor ze broek nodig, maar het gevaar schuilt er in dat kinderen.ouders of wie dan ook misbruik gaan maken van het strafbaar yijn van een tikje.

en om dat te voorkomen moet je het zeker niet strafbaar maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2004, 09:41   #8
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Als ik het goed heb is dat zo'n opvoedkundig ros op je bek, als in 'Heb jij een snoepje gepakt? *ramt neer* '
Oh oké.
Je kan een kind soms wel eens een tik op zijn handen of kont ofzo geven, maar in ieder geval niet écht slaan.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2004, 15:08   #9
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik ben van mening dat er nog zat andere manieren zijn om een kind te straffen die net zo effectief zijn.

Slaan/een tik uitdelen is gewoon omdat je de situatie niet meer baas bent en dan dat kind maar een pak slaag geeft zodat ie zen kop wel dicht houdt.

Ik heb vroeger genoeg 'pedagogische tikken' gehad in situaties die ook totaal anders opgelost hadden kunnen worden maja.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2004, 11:55   #10
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik was dus vroeger een zwaar ontspoord kind, en ik kan nu wel zeggen dat als ik af en toe, meer af dan toe, mijn pedagogische pak voor mn reet niet had gehad, dat ik nu een stuk erger zou zijn dan dat ik ben, omdat dat het enige was waar ik op reageerde

bastiaan dat mag je niet doen . geen respons.

bastiaan hou op je zusje te slaan . geen respons.

etc.

etc

etc.

EN NU IS T AFGELOPEN

BATS BATS BATS

damn dat doet zeer, laat ik dat voorloig maar niet weer doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2004, 03:27   #11
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Ik ben van mening dat er nog zat andere manieren zijn om een kind te straffen die net zo effectief zijn.

Slaan/een tik uitdelen is gewoon omdat je de situatie niet meer baas bent en dan dat kind maar een pak slaag geeft zodat ie zen kop wel dicht houdt.

Ik heb vroeger genoeg 'pedagogische tikken' gehad in situaties die ook totaal anders opgelost hadden kunnen worden maja.

je bent dus van mening dat er genoeg andere methoden zijn omdat je het puur op je zelf reflecteert....,
nou daar ben ik het dus al niet mee eens,
sommige jonge kinderen kun je absoluut niet dingen aan hun verstand brengen met woorden, maar slechts met daden...
dat is simpelweg een natuurlijk gegeven en imho is de mens niet in staat om op zeer jonge leeftijd zonder een pak op zijn donder het verschil tussen goed en kwaad te leren kennen..

just my 2 cents..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2004, 07:44   #12
aefax
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
je bent dus van mening dat er genoeg andere methoden zijn omdat je het puur op je zelf reflecteert....,
nou daar ben ik het dus al niet mee eens,
sommige jonge kinderen kun je absoluut niet dingen aan hun verstand brengen met woorden, maar slechts met daden...
dat is simpelweg een natuurlijk gegeven en imho is de mens niet in staat om op zeer jonge leeftijd zonder een pak op zijn donder het verschil tussen goed en kwaad te leren kennen..

just my 2 cents..

net wat ik dacht
  Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2004, 09:28   #13
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
je bent dus van mening dat er genoeg andere methoden zijn omdat je het puur op je zelf reflecteert....,
nou daar ben ik het dus al niet mee eens,
sommige jonge kinderen kun je absoluut niet dingen aan hun verstand brengen met woorden, maar slechts met daden...
dat is simpelweg een natuurlijk gegeven en imho is de mens niet in staat om op zeer jonge leeftijd zonder een pak op zijn donder het verschil tussen goed en kwaad te leren kennen..

just my 2 cents..
Mjah in het onderwijs ben ik genoeg van die kinderen tegen gekomen die volgens ouders totaal 'onhandelbaar' waren. Bullshit. Die hebben misschien dan wel een andere aanpak nodig, maar zeker geen pak slaag.

Probeer er dan eerst maar eens achter te komen waareom een kind niet luistert en probeer voor dat probleem dan een oplossing te vinden maar ga dan niet slaan ofzo. Slaan is echt het lafste wat je kan doen.

Tuurlijk ik kom ook wel kinderen tegen die ik soms wel achter het behang kan plakken. Maar der zijn genoeg andere manieren om zo';n kind te 'straffen' dan dat kind een pak rammel te geven.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2004, 16:23   #14
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mmm, ik denk dat als ik 1 van jullie als ouders had gehad dat ik met 15 de baas in huis was geweest.

misschien zelfs wel eerder.


je hebt wel gelijk martijn, ik kijk idd naar mezelf als voorbeeld omdat het een van de meest extreme voorbeelden van een ontspoord kind is die ik ken. en als je het extreemste als voorbeeld neemt met de extreemste behandelmethode dan kan alles wat milder is toch ook milder aangepakt worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 16:51   #15
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Mjah in het onderwijs ben ik genoeg van die kinderen tegen gekomen die volgens ouders totaal 'onhandelbaar' waren. Bullshit. Die hebben misschien dan wel een andere aanpak nodig, maar zeker geen pak slaag.
als je al praat over kinderen in het onderwijs praat je over kinderen vanaf een jaar of 4, ik ben van mening dat die toch deels al een besef moeten hebben opgebouwd van goed of kwaad. Als ze dat vanaf die leeftijd nog niet deels hebben meegekregen is het vanaf het begin van de opvoeding niet goed aangepakt..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2005, 09:53   #16
13370
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Verbod op wąt?
(Ja de pedagogische tik dus, maar wat is dat? Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat ik in Belgiė woon?!)

jawel,
AAP
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 19:01   #17
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
als je al praat over kinderen in het onderwijs praat je over kinderen vanaf een jaar of 4, ik ben van mening dat die toch deels al een besef moeten hebben opgebouwd van goed of kwaad. Als ze dat vanaf die leeftijd nog niet deels hebben meegekregen is het vanaf het begin van de opvoeding niet goed aangepakt..
niet helemaal juist martijn, mijn ouders hebben echt hun best gedaan en mijn pa is zelfs groepsleider op een internaat voor zmok het lag in dit geval aan mij, ik ben er een van de harde leerschool
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 11:40   #18
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Verbod op pedagogische tik

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnnAnAskE
Minister Donner wil een verbod op de pedagogische tik, zijn jullie het hiermee eens?
heb je hier miss ook een bron bij..?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 13:48   #19
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard Re: Re: Verbod op pedagogische tik

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blokker
heb je hier miss ook een bron bij..?
let wel dat dit al van een maand geleden is he
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 14:17   #20
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja, ok... maar ben benieuwd in wat voor woorden hij dit heeft gezegd, lijkt me namelijk nogal n stupide plan.. (hoe wil je t controleren bijv.)
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:03.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.