Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 September 2006, 06:25   #1
xanny
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation pesten!!!

Hallo allemaal,

Mijn zoon van 12 gaat sinds een maand naar het voortgezet
onderwijs van havo/atheneum waar ik trots op ben!
Nu is het zo dat hij de laatste weken altijd gepest word!
Hij gaat nu nog wel "gewoon" naar school,maar baalt er goed van.
Ik praat er steeds met hem over van hoe het gekomen is, maar hij snapt het zelf ook niet!
Hij is ook niet echt iemand die van zich af bijt..
Ik zit er heel erg mee en wie zou mij hierover advies ofzo kunnen geven.
Er zal vast wel iemand wezen die dit (jammer genoeg) ook heeft meegemaakt of mee maakt op dit moment!
Ik wil hem hier zo graag mee helpen ,maar ik weet alleen niet hoe en ben bang dat dit misschien erger gaat worden..


Wie zou mij kunnen helpen??

Alvast bedankt

groetjes
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 18:49   #2
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben zelf ook 12 jaar. Ik heb het gelukkig nooit zelf meegemaakt, maar ik zit op een zelfverdedigingssport waar we het erover hebben gehad.

Ten eerste heeft pesten vaak niet veel reden. Misschien omdat iemand anders is of de pester ziet hem als een bedreiging. Hij is misschien juist zo goed in iets of zo slim dat de pester zich ongemakkelijk voelt. Degene die gepest wordt kan er in bijna alle gevallen niks aan doen.
Hij word dus nog niet lang gepest. Dus u kunt eerst proberen met de school erover te praten. Acties ondernemen en al het mogelijke proberen. Niet altijd helpt dit. Maar als het pesten doorgaat moet hij er iets aan doen. Meestal hebben mensen het gevoel van: ik hou me stil, dat is het makkelijkst. Maar dan houdt het nooit op. Zo heb je mensen die al hun hele leven gepest zijn. Ooit moet het moment komen dat je echt flink voor jezelf opkomt. ANders blijft het doorgaan. Al het mogelijke proberen om het te stoppen.
Zover is het bij u zoon nog niet. Eerst dingen regelen met de school. En zo alles proberen.

Het lijkt mij persoonlijk ook belangrijk uw zoon te helpen. Meestal wordt hun zelfvertrouwen omlaag gehaald door de pester. U moet hem echt bijstaan in deze tijd. Maar hierbij kan ik u niet veel helpen, omdat ik het zelf nooit heb meegemaakt.

Hopelijk heeft u hier iets aan. Heel veel succes.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 18:56   #3
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Tegen je zoon zeggen dat die lui moet negeren dat hij beter dan hun is en voor de rest niet zo janken
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 19:03   #4
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je zoon moet je niet laten kennen eigenlijk zou hij daar ver boven moeten staan!
En waarschijnlijk doet hij dat niet.. dus laat hij zich heel duidelijk kennen..
Praat er anders met zijn mentor of mentrix over..
die zijn vaak wel handig met die dingen!
PS; hoe oud zijn de pester(s) ?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 21:25   #5
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Pakspul zegt het wat lomp, maar hij heeft wel gelijk . Hij moet die anderen gewoon negeren. Als ze een reactie zien, bereiken ze hun doel. Ze zien dat het hem raakt en blijven daarmee dan doorgaan. Dat is denk ik wel de eerste stap. Daarna is het toch wel handig als hij voor zichzelf op gaat leren komen.
En een vecht/zelfverdedigingssport kan best helpen hoor zo leren ze voor zichzelf opkomen, ook verbaal, omdat hij zo wat zekerder van zichzelf wordt.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 21:40   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

negeren dat zal werken, de fun van pesten is toch juist dat je lol hebt met mede pesters
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 22:11   #7
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

Ze proberen er altijd de zwakste te pakken..
Bijt je van je af, helpt het nog niks.. want het wordt er alleen maar leuker op voor de anderen..

Een gesprek met de leerlingen helpt ook niks, want dan vinden ze hem nog triester..

Nee, ik weet het ook niet...
Ben ook jaren gepest en dat was over toen ik juist naar de middelbare school ging
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 22:16   #8
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
negeren dat zal werken, de fun van pesten is toch juist dat je lol hebt met mede pesters
Inderdaad dan maakt het weinig uit als je wel of geen reactie krijgt.
Het gaat die pesters erom dat die zich beter (gaan) voelen tegenover de mede pesters. En zich beter vinden dan in dit geval jou zoon. En dan doen de pesters een soort van wie de beste klote streek kan uithalen/ grofste opmerking kan maken.

Hij moet meer zelfvertrouwens krijgen, maar ook niet zo erg worden dat ie net als je in amerika wel eens zien een hele klas plat maait met een volautomatisch kanon.
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 22:52   #9
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door niemand
Ze proberen er altijd de zwakste te pakken..
Bijt je van je af, helpt het nog niks.. want het wordt er alleen maar leuker op voor de anderen..

Een gesprek met de leerlingen helpt ook niks, want dan vinden ze hem nog triester..

Nee, ik weet het ook niet...
Ben ook jaren gepest en dat was over toen ik juist naar de middelbare school ging
Same here Het ligt aan je houding, en die verander je niet zo 1, 2, 3. Ik geloof niet zo in dat hele zelfverdedigingsgebeuren, ik vraag me af in hoeverre het je zekerder laat worden van jezelf. En of je dat, als je gepest wordt, psychisch wel een goed plekje kunt geven zegmaar, of dat je dan toch een keer een misstap maakt wat zelfverdediging betreft.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2006, 06:57   #10
kel-kel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben 11 en ik ben ook jarenlang gepest.

Het is nu eindelijk over maar dit heb ik er aan gedaan:

1. De kinderen die pesten negeren ( het is misschien moeilijk, maar uiteindelijk vinden ze het niet meer leuk om je te pesten )
2. Ga naar je docent of leraar om te vertellen wat ze doen enz ( misschien kan hij je helpen)
3. Praat erover met je vrienden ( die kunnen ook voor je opkomen )
4. Of wat ik heb gedaan: wacht 1 van het pestclubje op en sla, schop of bijt diegene ( lijkt misschien nogal agressief maar het heeft echt geholpen bij mij )
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2006, 12:27   #11
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door kel-kel
Ik ben 11 en ik ben ook jarenlang gepest.

Het is nu eindelijk over maar dit heb ik er aan gedaan:

1. De kinderen die pesten negeren ( het is misschien moeilijk, maar uiteindelijk vinden ze het niet meer leuk om je te pesten )
2. Ga naar je docent of leraar om te vertellen wat ze doen enz ( misschien kan hij je helpen)
3. Praat erover met je vrienden ( die kunnen ook voor je opkomen )
4. Of wat ik heb gedaan: wacht 1 van het pestclubje op en sla, schop of bijt diegene ( lijkt misschien nogal agressief maar het heeft echt geholpen bij mij )
1) bij mij hielp dat totaal niet
2) dat helpt al helemaal niet, als je de docent erbij gaat halen
3) als je door dat gepest nou geen vrienden hebt?
4) mijn oma zou zeggen 'dat is kwaad met kwaad bestrijden'..
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2006, 14:41   #12
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door kel-kel
Ik ben 11 en ik ben ook jarenlang gepest.

Het is nu eindelijk over maar dit heb ik er aan gedaan:

1. De kinderen die pesten negeren ( het is misschien moeilijk, maar uiteindelijk vinden ze het niet meer leuk om je te pesten )
2. Ga naar je docent of leraar om te vertellen wat ze doen enz ( misschien kan hij je helpen)
3. Praat erover met je vrienden ( die kunnen ook voor je opkomen )
4. Of wat ik heb gedaan: wacht 1 van het pestclubje op en sla, schop of bijt diegene ( lijkt misschien nogal agressief maar het heeft echt geholpen bij mij )
Over 4. Als je jarenlang gepest wordt moet je ooit laten zien dat ze echt moeten stoppen. Ooit moet het afgelopen zijn. Het klinkt vreemd, maar op een gegeven moment kan het zo ver komen dat dit de oplossing is. Als een pester onverbeterlijk is en geen gevolgen meemaakt voor zijn gedrag. Ik ben het verder helemaal met kel-kel eens.

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Tegen je zoon zeggen dat die lui moet negeren dat hij beter dan hun is en voor de rest niet zo janken
Dit dacht ik vroeger ook. Soms werkt het ook echt wel hoor. Maar als ze in een groepje staan en om zichzelf kunnen lachen, zullen ze er niet zomaar mee ophouden. Ze lachen om elkaar en om zichzelf. Dus negeren helpt niet altijd.
Als ik het goed had begrepen, bedoelde PFP dit ook. Maar het kan zijn dat hij dit niet zo bedoelde.

En over het zelfverdediging: dit zal echt helpen. Hij leert zichzelf ook emotioneel te verdedigen en hij krijgt er meer zelfvertrouwen van. Dit is in elk geval waar wij ons mee bezighouden op ninjutsu. Zeker een aanrader.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2006, 16:02   #13
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ooit ook last van gehad... Was van school verandert en kende dus bijna niemand. Gemakkelijk slachtoffer dus.

Naar de leerkracht gaan kan helpen, maar hij moet het wel een beetje discreet houden. Anders is het nadien even rustig maar krijgt hij nadien de volle laag.

Hulp zoeken bij vrienden is ook niet zo simpel. Want zij doen vaak mee of doen gewoon niets. Dus vrienden zijn ver te zoeken. Al een geluk had ik vrienden leren kennen in andere klassen.

Op het einde proberen van me af te zetten en in de klas zo veel mogelijk te mijden. Bij het naar huis rijden zat ik ook in een heel ander groepje. Misschien dat dat ook wel geholpen heeft; want als je naar huis moet komen en ze staan je op te wachten... Ze hebben een ander slachtoffer gevonden.. Maar ik had er soms nog last van.

Nu wordt ik niet meer gepest en hopelijk blijft dat zo. Ondertussen ben ik aikido en aiki jutsi gaan doen. (niks gevaarlijk) maar volgens mij super voor het zelfvertrouwen. Als ik het toen wist had ik het al veel eerder gedaan. Als ik kinderen zou hebben zou ik ze daar ook een beetje op aandringen om dat te doen..

B.T.W. de naam ninjutsu of andere verdedingsport klinkt ook al een beetje schrikaanjagend hé.. Zeker als ze het allemaal niet zo goed kennen. Zoals dunja zegt een aanrader.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2006, 17:17   #14
xanny
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Hallo All,

Wil jullie in ieder geval al bedanken voor al jullie reactie's ..
We zijn weer een paar weken verder en het is nu zo dat het op school niet echt verminderd! Zodra hij gepest word gaat hij wel naar een leraar. Dan worden diegene wel gestraft ,maar dan houd het natuurlijk niet op! De zelfverdedigings sporten die jullie noemen heb ik al met hem gedaan toen hij op de basisschool zat!! En hij is er uit eindelijk mee gestopt ,omdat hij er geen zin meer in had.
Dus dat is voor hem ook niet echt een optie.Hij kwam vrijdag weer binnen dat hij een tik gehad had met een tafeltennis bledje !!!!!
De jongen die hem in het begin veel pestte was een oudere jongen die s'morgens met hun mee fietste naar school!Waarop ik toe naar die jongen z'n ouders ben gestapt en gezegd dat dit moest stoppen! Zijn moeder zei niet veel alleen dat ze het tegen hem zou zeggen!!Hij had hem later weer de berm ingereden,uitgescholden enz..
Ik werd het zat toen hij thuis kwam met het verhaal dat ie hem de berm in gereden had!!!
Ben hem toen ook gaan zoeken en heb hem het een en ander eens even goed in zijn oren geknoopt dat ik het goed zat was! Nou was hij erg brutaal ook tegen mij en heb gezegd dat ie met zijn ouders maar moest komen !! Omdat hij ook daarmee dreigde! Zijn natuurlijk niet geweest!! Wat mijn zoon dus weer een beetje geruster maakte! Die jongen was de volgende dag ook stil tegen hem en durfde hem niet aan te kijken vertelde hij!!Mijn zoon heeft daarna wel minder (bijna geen) last meer van hem! Maar ik kan natuurlijk niet alles voor hem oplossen en zeg dus ook tegen hem dat ie maar eens goed van hem af moet "bijten" dan houden ze vanzelf wel op als ze zien dat je je niet meer op je kop laat zitten!!! Maar op de een of andere manier durft hij het nu gewoon niet!! Ik hoop alleen maar dat hij goed door deze tijd heen komt !
Ik probeer hem ook zoveel mogelijk te steunen, maar het valt niet mee!!Ik doe mijn best , maar hij zal het meeste toch zelf moeten doen!

Groetjes
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2006, 18:46   #15
Lottte
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hey xanny,

misschien een beetje een late reactie, maar als je zoon gepest word en hij niet goed van zich af kan bijten is onzekerheid meestal ook de oorzaak. Het lijkt mij een erg goed plan als je zoon een zelfverdedigingscursus laat volgen of een cursus waarbij hij meer zeker van zichzelf word, dan verandert als het goed is vanzelf zn houding en hopelijk zal het gepest dan minder worden! Want pesters pikken hun slachtoffers vaak door middel van hun houding zegmaar ze kijken naar ze en zien gelijk van nou dat is een makkelijk prooi snap je..? maar waarschijnlijk wist je dit allemaal al je hebt natuurlijk ook veel meer levenservaring dan mij, ik hoop iig dat je dit nog leest ! Heel veel succes ermee ik vind het echt stom voor jou en je zoon het is jammer dat er zulke mensen bestaan die er van genieten andere mensen naar beneden te halen ..
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2006, 19:36   #16
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Veel succes.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2006, 21:45   #17
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kunt ook aan je zoon vragen waarvoor hij steeds wordt gepest.
Anders kun je je zoon van school halen, uit bescherming.
Je kunt als de eerste stap zelf met de pesters gaan praten en ze vooral laten weten wie hier de baas is.
Dat helpt, geloof me
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2006, 08:48   #18
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Babydress
Je kunt ook aan je zoon vragen waarvoor hij steeds wordt gepest.
Anders kun je je zoon van school halen, uit bescherming.
Je kunt als de eerste stap zelf met de pesters gaan praten en ze vooral laten weten wie hier de baas is.
Dat helpt, geloof me
Citaat:
Origineel gepost door xanny
Ben hem toen ook gaan zoeken en heb hem het een en ander eens even goed in zijn oren geknoopt dat ik het goed zat was!


Maar mij lijkt ook nog een goed idee als je je zoon gewoon leuke dingen laat doen. Dingen die hij zelf echt leuk vindt. Daar knap hij ook weer van op en zo kan hij weer wat meer zelfvertrouwen krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2006, 09:32   #19
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Vat dit niet verkeerd op, maar heeft je zoontje vrienden? Als hij vriendloos is kan zijn zelfvertrouwen ook weer dalen.. Bovendien kunnen vrienden voor elkaar opkomen bij pesterijen
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2006, 02:59   #20
xanny
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up ???

nou mensen, (ja ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen omdat jullie jongens en meiden zijn jong en oud!!)..

Maar ik ben zo opglucht dat ik hiermee met jullie kan praten en het lucht me op alleen heb ik me zoon daar nog niet mee geholpen!!
Maar goed ik weet dat hij wel "wat "vrienden heet maar zijn heel klein !
Misschien dat het en ik vind dit heel moeilijk en word weer een lang verhaal!! hoop dat jullie het begrijpen!
Hij was 8 en is met zn gezicht door een raam gevallen en heeft dus een litteken van de helft van zn wang naar iets boven zn oog! hij heeft het daarna heel moeilijk gehad om zelfvertrouwen te hebben ! Onthou me goed ik weet niet of het daaraan ligt maar ik zoek ook naar een antwoord!
Hij steunt daarbij heel veel op mij en ik zal er ook altijd voor hem zijn,maar ik kan niet alles voor hem!
Ben toen de tijd dat het net gebeurd was de klas in gestormd omdat ze hem daarmee pakte om te zeggen ;landkaart,littekenhoofd enz... omdat hij zich terug duwde en ik hem wilde te beschermen!
Maar hij is altijd dus heel schaars wat vrienden betrefd alleen degene die hem goed kennen..
Maar zelfverdedigingssporten heb ik geprobeerd maar hij kan het niet dus ben hopeloos!!
Ik gun hem zoveel geluk en op school doet hij (nu nog) goed zijn best omdat ik het idee heb dat hij zich daarop stort omdat hij verder niks heeft!
Maar er is zoveel meer en wil dat hij veel schik en pret heeft in zijn leven en natuurlijk wel zijn best doet!
Weet het echt niet meer...

Maar ben wel blij met jullie en daar heb ik wel veel steun aan en wou dat hij dat ook had !
Hij kan altijd bij mij terecht,maar wil mij ook zijn verdriet weer besparen


voor jullie
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2006, 04:24   #21
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Pesten is ook zo'n fase, gaat later in zn carriere wel minder worden
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2006, 14:40   #22
.yorick.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
negeren dat zal werken, de fun van pesten is toch juist dat je lol hebt met mede pesters
Zodra er geen reactie meer is te zien is er geen lol aan of je nou met meerder bent of niet..
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2006, 14:52   #23
.yorick.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door xanny
Maar zelfverdedigingssporten heb ik geprobeerd maar hij kan het niet dus ben hopeloos!!
Iedereen kan alles, hoeft alleen niet goed.
Als hij gewoon een goede meester heeft zal het al een stuk makkelijker gaan.
Ik kan als sport Aiki Do aanraden
dat is ook niet echt iets waar je kracht voor nodig hebt...

AI = coordinatie, eenheid, harmonie
KI = levensenergie, innerlijke kracht
DO = zoeken naar, de studie, de weg naar


Stukje geschiedenis
Citaat:
Aikido is een moderne krijgskunst die sinds 1960 meer en meer bekendheid heeft verworven. Ze is gesticht door O'sensei Morihei Ueshiba, op basis van traditionele Japanse technieken: de Daito ryu aiki jutsu (technieken met de blote hand) en de Yagyu ryu ken jutsu (zwaardtechnieken).

Morihei Ueshiba stond bekend als een groot expert in verschillende krijgskunsten. Onder de indruk van het vernietigend karakter van deze krijgskunsten zocht hij naar een nieuwe dimensie. Ernaar strevend in vrede te leven vond hij inspiratie bij een Shinto school die voornamelijk streefde naar eenheid en ook een uitgesproken vredelievende instelling had. Zo kwam hij tot inzicht dat vernietiging van de tegenstrever ook zelfvernietiging was.

Van toen af aan begon Morihei Ueshiba de technieken aan te passen. Ze veranderden van doel: ze dienden niet meer om de tegenstrever te vernietigen, maar om hem te sparen en 'kwaad in goed te veranderen'.

Deze manier om technieken toe te passen noemde hij 'Aikido'. De weg van harmonie en liefde. Morihei Ueshiba zag het grote potentieel van Aikido en moedigde zijn leerlingen aan om het aan de wereld te geven...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2007, 19:49   #24
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door xanny Bekijk Bericht
Hallo allemaal,

Mijn zoon van 12 is ook niet echt iemand die van zich af bijt..
Er zal vast wel iemand wezen die dit (jammer genoeg) ook heeft meegemaakt of mee maakt op dit moment!
Ik wil hem hier zo graag mee helpen ,maar ik weet alleen niet hoe en ben bang dat dit misschien erger gaat worden..

Wie zou mij kunnen helpen??

Alvast bedankt

groetjes
ja ik weet het pesten is tries man maar hoe meer vrienden je hebt hoe minder je gepest wordt das eigelijk vrij logies en als iemand je pest moet je eigelijk keihard maar vooral slim terug pesten en anders moet je gewoon keihard slaan uiteraart met de waarschuwingen van te voren, vooral veel communiceren dus.

succes
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2007, 19:57   #25
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

joh, de laatste post was 2 maanden geleden
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2007, 20:46   #26
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sow idd
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2007, 21:13   #27
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik werd vroeger ook nogal veel gepest. Alleen had ik geen vrienden waar ik mee kon praten. En ik ben zelf nogal een stil type. Al die hulp die ik kreeg heeft niks geholpen. En de situatie verbeteren kon me niet zoveel schelen want thuis was ik wel tevree met m'n vele computergames en consoles.

Ik zou zeggen dat je zelf naar de pesters moet toegaan. Ze tegen ze dat als ze blijven pesten dat je ze meesleept naar iemand van school die zulke zaken behandeld of hun ouders. En als ze daar toch niet naar luisteren dan doe je dat ook gewoon. Eén voor één, uiteraard.

Kinderen van die leeftijd zijn snel geïntimideerd door volwassenen. Als ze merken dat er harde consequenties kunnen zijn zullen ze het niet meer doen.

Ze slaan is tegen de wet, maar volgens mij zou zoiets nog moeten kunnen.

Als ze je zoon door blijven pesten is de kans groot dat hij dankzij absentie naar een lager niveau moet gaan en omdat hij te weinig aan zijn huis- en leerwerk doet omdat hij school niet leuk vindt.

Zelf had ik makkelijk havo moeten kunnen doen, misschien zelfs wel VWO, maar door dat gepest ben blijven steken op vbo-C. Ik heb dat gehaald zonder er iets voor te doen. En nu doe ik dus vmbo-tl en wil ik alsnog naar de havo (1 jaar). Ik weet nog niet of ik vwo (ook 1 jaar) of hbo daarna wil gaan doen.

Het zal hem wel zeker belemmeren in z'n toekomst. Niet dat ik uiteindelijk minder zal bereiken dan ik zou hebben bereikt met meteen een hoge opleiding... waarschijnlijk bereik ik zelfs wel meer nu. Maar ik ben nogal een uitzondering.

De meeste mensen in situaties zoals mij, intelligente mensen die geen zin hebben in school en er vroeg mee stopten krijgen uiteindelijk nooit een goed leven.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 13:13   #28
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Post

jees wa een zielig verhaal dude
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 18:21   #29
Den_ProAna
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben zelf ook gepest vroeger, niet erg ofzo.. maar toch.. Over dat ik dik was enzo en lelijk.. Het is heel vervelend en ik hoop dat het snel ophoud bij je zoon!!
Iig, Praten met die kinderen heeft geen zin.. net zo min als jij naar een leraar stapt.. Als die kinderen daar achter komen is hij weer een "moederskindje"

Wat ik heb geprobeerd
- Meelachen en zelfspotten.. Omdat ik er heel grappig en lachwekkend overdeed geloofde ze dat ik er geen probleem mee had, ik leek zelfverzekerd.. Dit was een masker helaas.. Maar uiteindelijk werd het minder..
- Me er niets van aantrekken.. Dit is moeilijk omdat het je natuurlijk heel veel boeit.. Dit heeft met het eerste te maken.. Ik deed net alsof ik er geen probleem mee had.. het hield op..

Tja, je moet er erg opletten dat ie zich niet afzonderd.... Doet ie dat wel.. Tja, ik weet het ook niet zo goed..

Mijn neefje heeft een curses gedaan om dingen positief intezien en makkelijker vrienden te maken! Dat heeft heel goed geholpen en sinds dien is hij ook minder gepest en doet hij meer waar hij zelf zin in had!
Ik zal voor je navragen wat dat prezies was!

suc6 ermee!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 22:54   #30
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"Hey, slet! Nog lekker geneukt met je broer gisteravond?!"

Lach daar maar 's om... ('t is slechts een voorbeeld, niet persoonlijk bedoeld)
Erom lachen en er niets van aantrekken helpt 'misschien' om het pesten te verminderen. Maar dat is confrontatie uit de weg gaan, dat maakt geen sterk karakter. In veel gevallen werkt het ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 11:53   #31
frtelg
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mensen die pesten zijn zielig.... Ben gelukkig zelf nooit echt gepest hoewel ik niet zo makkelijk zelf op mensen afstap. Ben vorig jaar verhuisd en gelukkig redelijk opgevangen (niet door iedereen hoor, soms doen ze eens lullig tegen me, maar dat is opzich niet zo erg...). Zo kan het gelukkig dus ook!

Misschien, als het écht niet ophoud, zo je kunnen proberen om je zoon op dezelfde school als z'n vrienden (die had hij wel toch?) te zetten. Ik weet niet of die ouder zijn of ergens anders wonen, maar als dat niet zo is is dat misschien de oplossing. Maar alleen in het ergste geval natuurlijk!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 12:57   #32
Den_ProAna
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero Bekijk Bericht
"Hey, slet! Nog lekker geneukt met je broer gisteravond?!"

Lach daar maar 's om... ('t is slechts een voorbeeld, niet persoonlijk bedoeld)
Erom lachen en er niets van aantrekken helpt 'misschien' om het pesten te verminderen. Maar dat is confrontatie uit de weg gaan, dat maakt geen sterk karakter. In veel gevallen werkt het ook niet.

Ik heb ook nooit gezegt dat t makkelijk is Ze zeiden tegen mij dat ik dik en lelijk was.. Ik deed alsof t me niet boeide maar ik zit nu wel bij psych en diëtise.. had ik (waarschijnlijk) niet gehoeven als ik niet zo onzeker was geworden..

en bij alles wat je probeerd;
Bij niet alle gevallen werkt t ..
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 13:41   #33
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

weet je wat helpt gewoon een coole gast opzoeken die iedereen moeiteloos dissed, daar kan je veel van leren man. wat ook helpt is vooruit denken op wat je verwacht dat die ander gaat zeggen... vaak helemaal niet moeilijk dude
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2007, 20:20   #34
Furax
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zat ff hier te kijken en toen kwam ik dit tegen, moet even reageren. Ik denk dat wat praatzamer worden, drukker worden (wil nog niet gelijk zeggen grotere bek) veel zal helpen. Zelf ken ik iemand met heel veel oranje sproeten enzovoort ideaal geschikt om te pesten zal je zeggen. Maar omdat deze persoon altijd druk is, een flink antwoord teruggeeft pest niemand hem. Hij is zelfs heel populair. Kijk u zoon moet gewoon ff wat steviger in zijn schoenen staan. Kom op, oppushe. Verder iets wat altijd werkt, als degene zich sterker voelt, heeft hij meer zelfvertrouwen kan hij beter afbijten. Dit kan met vechtsporten maar er zijn genoeg andere dingen. Voor het slapen gaan nog ff 20x opdrukken of een paar oefeningen doen met (lichte!) gewichten. Gewoon wat meer power. Zet hem onder een sport zoals voetbal of een andere teamsport. Dat hij met andere kinderen in contact komt. Laat hem niet de hele dag binnen zitten achter zijn computer of iets dergelijks. En ik weet dat het heel hard klinkt, maar kom op schijt hebben aan die pesters. Ik snap dat dit moelijk is en het pesten zal niet gelijk overgaan. Maar hier een aantal belangrijke dingen:
-Teamsport, zei ik al maar dit bevorderd het contact met andere op een sportieve relatief veilige manier
-Thuis training met haltertjes, gewichtjes etc. dit zorgt voor meer zelfvertrouwen
-Koop kleding die in de mode is, dit klinkt heel meeloperig maar laten we eerlijk zijn, kinderen die volgens andere kinderen "leuk" gekleed zijn worden sneller geaccepteerd
- Laat het kind in iets goed worden, zijn talent uitbreiden zorgt voor zelftrouwen en iets extra's. Even een (extreem) voorbeeld: een jongen die goed kan breakdance (populair!) zal snel "vet" gevonden worden en krijgt "respect".

Hoop dat u hier wat aan hebt, zelf ben ik 15 en ik wil geen woord horen van watje of iets dergelijks, want het leven van een scholier is niet altijd even makkelijk. Maar blijf de positieve dingen zien en (probeer) de negatieve kanten te vergeten. Heb plezier!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2007, 21:12   #35
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat je iemand van 12 beter niet met gewichten kunt gaan trainen. Dat zal zijn groei belemmeren.

Bovendien werkt praatzamer en drukker worden niet voor iedereen. Mensen forceren hun gedrag flink te veranderen is ook niet goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2007, 10:10   #36
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Sla als ouder de pester op zn bek
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2007, 16:34   #37
Furax
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als eerste zei ik ook dat je niet met zware gewichten moet gaan beginnen, dit kan inderdaad de groei belemmeren. Ook al is dit nooit wetenschappelijk bewezen. Ik heb het hier over haltertjes van 2 kg, opdrukken, buikspieroefeningen. Als je dit vaker doet zul je merken dat het leuker wordt, je ziet jezelf (spieren) groeien. Doe dit wel voorzichtig en overbelast niks.

Verder over drukker worden, ik weet niet als je het zo moet opvangen, ik bedoel dat je aanwezig bent in de klas. Je laat jezelf horen! Kijk als dit helemaal niet in je zit en je eigenlijk gewoon de complete les stil bent, inclusief de pauzes, ben je naar mijn mening contact gestoord. Maar dat is bij deze jongen niet het geval neem ik aan en ik denk dat de dingen die ik heb gezegt bij de meeste mensen toch wel echt helpen! Veel succes
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2007, 20:35   #38
Gangstershadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heey

Je zoontje moet aan de pesters laten zien.

Wie de baas is. Zo wordt je het meeste gepest.

Ik zei dit ieder jaar weer in elke klas.

Zelf laat ik ook wel zien dat ze niet moeten sollen met me.

Maar daarbij ga ik ook weer niet de anderen kinderen domineren.

En als een kind bij mij in de klas gepest/geplaagd wordt.
Spreek ik de pester daar meestal op aan. Als je zoontje gepest wordt door 2e of hogere jaars.

Is dit redelijk normaal dit hou je ieder jaar weer. De hogere jaars denken dat ze beter/sterker en stoerder zijn de 1e jaars.

Als je zoon naar het 2e jaar gaat zeg dan gewoon bijt van je af.

Als ze iets doen zeg dan gewoon rot op,gewoon de normale dingen

Mijn zus is ook een jaar gepest.
Maar ik denk omdat jouw zoontje zich stil houdt op school en een beetje verlegen is ze hem gewoon moeten hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2007, 21:54   #39
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Furax Bekijk Bericht
Als eerste zei ik ook dat je niet met zware gewichten moet gaan beginnen, dit kan inderdaad de groei belemmeren. Ook al is dit nooit wetenschappelijk bewezen. Ik heb het hier over haltertjes van 2 kg, opdrukken, buikspieroefeningen. Als je dit vaker doet zul je merken dat het leuker wordt, je ziet jezelf (spieren) groeien. Doe dit wel voorzichtig en overbelast niks.

Verder over drukker worden, ik weet niet als je het zo moet opvangen, ik bedoel dat je aanwezig bent in de klas. Je laat jezelf horen! Kijk als dit helemaal niet in je zit en je eigenlijk gewoon de complete les stil bent, inclusief de pauzes, ben je naar mijn mening contact gestoord. Maar dat is bij deze jongen niet het geval neem ik aan en ik denk dat de dingen die ik heb gezegt bij de meeste mensen toch wel echt helpen! Veel succes
Kinderen van die leeftijd moet je helemaal niet met gewichten laten trainen. Pas vanaf 14/15 kan iemand eigenlijk pas beginnen dagelijks met lichte gewichten te trainen. Met 16+ kan het een stuk zwaarder en met 18+ hoort het niet meer zoveel uit te maken.

Vetrouwen krijgt een persoon als je complimenten geeft voor de dingen die hij goed doet. Zo wordt langzamerhand zelfvertrouwen opgebouwd. In één keer dat doen is echt wel te veel voor een stil persoon. Er moet wel iets héél ergs gebeuren voor hij/zij dan ineens een drastische verandering gaat maken.

Ik zou me bovendien niet te veel zorgen daarover maken. De stille types eindigen vaak als de beste praters.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:46.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.