Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 September 2003, 22:23   #1
henkstubbe
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation fobie/sociale angst(stoornis)

Zijn er mensen die een sociale fobie/angststoornis hebben/hebben gehad? Hoe zijn jullie er door gekomen of hoe gaan jullie er op dit moment nog mee om?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 22:36   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

vroeger was ik een klein beetje mensenschuw. ik durfde niet door de kerkstraat rijden, omdat er zoveel mensen waren, mijn broer moest altijd mee naar de winkels omdat ik niet durfde bestellen. was enkel bij mensen die ik niet kende. dat is er blijkbaar uitgegroeid, want nu trek ik mij van al die mensen niks meer aan.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 22:44   #3
henkstubbe
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard reply op msg 2

Ja ok, maar wat heeft jouw gebracht tot het stoppen van de negatieve gedachten? Of de onzekere "gevoelens"? Ik heb er zelf behoorlijk last van, al een aantal jaar en soms heb ik ook m'n betere momenten hoor, en heb ik er zo een aantal dagen geen last van of in ieder geval minder last van... Maar een concrete oplossing voor mijn probleem heb ik niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 22:47   #4
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

ik weet het niet. ik was toen nog klein ook. misschien dat het iets te maken had met het feit dat ik een stuk dikker was. Op de duur kon ik niet anders dan alleen iets bestellen bij de bakker, mijn broer was er ook niet altijd. dus ja, dat liep wel vlot na een tijdje.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 23:09   #5
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb echt mega vliegangst.....toch stap ik dat vliegtuig elk jaar weer in helemaal stoned van de tabletten die me rustig moeten houden....ik ga erin omdat ik ooit er vanaf wil komen en ik hoop elk jaar dat ik minder bang ben maar elk jaar raak ik weel volledig in paniek in dat ding,begin te zweten,me hart klopt tien keer zo snel,ga huilen noem maar op....maar ooit lukt het me gewoon
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 23:13   #6
henkstubbe
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard tnx

bedankt voor je respons, people keep em goin'
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 23:43   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het klinkt heel stom, maar ik ben echt bang navels, kan er gewoon echt niet tegen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 23:46   #8
henkstubbe
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard kuiltje in je buik

dat kuiltje in je buik? of iemand anders buik? ik neem je serieus maar het klinkt nogal onwaarschijnlijk voor mij...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2003, 23:52   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: kuiltje in je buik

Citaat:
Originally posted by henkstubbe
dat kuiltje in je buik? of iemand anders buik? ik neem je serieus maar het klinkt nogal onwaarschijnlijk voor mij...
alle 2, ik heb een navel fobie
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 00:03   #10
henkstubbe
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vertel er eens iets meer over, hoe is het ontstaan, waar loop je het snelst tegenaan, praat je er wel eens met iemand anders over?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 15:54   #11
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
het klinkt heel stom, maar ik ben echt bang navels, kan er gewoon echt niet tegen
Zo stom is het niet... Echt verschrikkelijk om het ding met een wattenstaafje schoon te maken...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 18:11   #12
henkstubbe
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard ben je neo

ben je neo?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 18:32   #13
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: ben je neo

Citaat:
Originally posted by henkstubbe
ben je neo?
neo-wat?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 18:34   #14
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama
Zo stom is het niet... Echt verschrikkelijk om het ding met een wattenstaafje schoon te maken...
is dit sarcastisch bedoelt, want ik zie niemand lachen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 18:37   #15
henkstubbe
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard nee toch

Ik verwacht van iedereen die iets te melden heeft op dit topic dit serieus en eerlijk doet!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 18:48   #16
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
is dit sarcastisch bedoelt, want ik zie niemand lachen
Dat is dan juist een reden om ervan uit te gaan dat het niet sarcastisch bedoeld was.

Serieus dus. Ik vind het echt klote om met een wattenstaafje mijn navel te gaan verkennen. Ik weet niet, ik krijg het gevoel dat het superkwetsbaar is ofzo, terwijl dat waarschijnlijk best meevalt.

Trouwens @ PFP: Ik ben echt niet bezig om met al mijn posts waarmee ik jou quote een cynische opmerking te maken en je daarmee voor lul te zetten ofzo. Dat we op politiek gebied van mening verschillen hoeft toch niet te beteken dat we het op andere vlakken niet eens kunnen zijn. No hard feelings vanaf mijn kant in ieder geval.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 19:14   #17
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama
Dat is dan juist een reden om ervan uit te gaan dat het niet sarcastisch bedoeld was.

Serieus dus. Ik vind het echt klote om met een wattenstaafje mijn navel te gaan verkennen. Ik weet niet, ik krijg het gevoel dat het superkwetsbaar is ofzo, terwijl dat waarschijnlijk best meevalt.

Trouwens @ PFP: Ik ben echt niet bezig om met al mijn posts waarmee ik jou quote een cynische opmerking te maken en je daarmee voor lul te zetten ofzo. Dat we op politiek gebied van mening verschillen hoeft toch niet te beteken dat we het op andere vlakken niet eens kunnen zijn. No hard feelings vanaf mijn kant in ieder geval.
bij mij ook niet, maar met die ... kreeg ik het idee dat het sarcastisch was bedoelt.

ontopic: idd ik heb ook het gevoel of het super gevoelig/kwetsbaar is
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 19:18   #18
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
het klinkt heel stom, maar ik ben echt bang navels, kan er gewoon echt niet tegen
ik blijf erbij,ik heb een leuke navel...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2003, 19:19   #19
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
bij mij ook niet, maar met die ... kreeg ik het idee dat het sarcastisch was bedoelt.

ontopic: idd ik heb ook het gevoel of het super gevoelig/kwetsbaar is
Ja, maar als je er over nadenkt: het is als het goed is voornamelijk littekenweefsel, en dat is best sterk, dat zal niet zomaar kapotgaan. Misschien komen er ook veel zenuwen bij elkaar, je navel is tenslotte ooit het enige ververbindigsstuk geweest tussen jou en je moeder. Dan is het logisch dat het gevoelig is. Anyway, het is en blijft een kut-gevoel
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2003, 04:07   #20
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: fobie/sociale angst(stoornis)

Citaat:
Originally posted by henkstubbe
Zijn er mensen die een sociale fobie/angststoornis hebben/hebben gehad? Hoe zijn jullie er door gekomen of hoe gaan jullie er op dit moment nog mee om?
Geen fobie ofzo, maar wel onzeker, en sommige dingen deed ik misschien wat minder maar ook gewoon omdat ik er dan geen lol aan beleef. Met moeilijke dingen en tegenslagen komt het wel erg naar boven en dan heb ik er wel last van. En word dan alleen maar erger.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 09:24   #21
dyfusica
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een stoornis kan alleen worden vastgesteld door een psychiater na uitvoerig onderzoek

maar ontopic: Nee, ik ben wel vaak bang maar een stoornis is in elk geval nog niet vastgesteld.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:01.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.