Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 July 2003, 11:17   #1
joeyB
Ere lid
 
joeyB's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 May 2003
Locatie: Arnhem
Berichten: 1.478
Stuur een bericht via MSN naar joeyB
Standaard Levens Simulatie

Simulatie,

Iedereen kent het spelletje de sims wel. Leuk je weet wel wat mensen in een huisje met een beetje kunstmatige intelligentie die dingentjes doen.

Erg leuk allemaal, maar over een pak en beet 30 jaar meschien komt er zo echte levens simulatie. Met een computer programma die zelf dingen er bij schrijft en bijvoorbeeld een hele evolutie kan nasimuleren.

Op een gegeven moment komt er natuurlijk een moment in die simulatie dat hun ook weer een levens simulatie gaan bouwen. En van die simulatie weer een.

Dus zo krijg je een hele cyclus achter elkaar. En als je zo gaat nadenken zouden wij ook wel een simulatie kunnen zijn.

Meschien verklaard dat het dat wij sommige dingen niet snappen, omdat dat gewoon niet berekend kan worden!

weer mooi stukje na denkstof

joeyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2003, 12:15   #2
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zo zo Joey je gaat vooruit

maaruh ik denk toch dat je teveel sims hebt gespeeld en dat dit wel erg vergezocht is, maar het moet mogelijk zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2003, 13:04   #3
mirre
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heb je de film existenz gezien. Die film speelt in de toekomst en dan kunnen ze op het zenuwstel van de mens een computer aansluiten, zodat mensen in computerspelletjes kunnen spelen(beetje zoals in de Matrix). Wanneer ze in zo'n computerspel zijn, kunnen ze weet in nieuwe leven/nieuwe spelletjes in die spelletjes komen. Net zolang totdat het niet meer duidelijk is, wat de echte wereld is en wat een computerspel is.

misschien zitten we nu ook wel in een computerspel, of zijn we net als in de matrix eigenlijk slechts batterijen. of misschien nog wel iets anders, wat we nog niet kunnen weten.

Ik vind het alleen een beetje zinloos om er over na te denken, wat schiet je er mee op.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2003, 18:48   #4
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien wel, het zou allemaal kunnen, maar ik vind het toch serieus vergezocht en onrealistisch.
Dat zijn zulke theorieën die je verzint als je niets beters te doen hebt, maar eigenlijk weet je wel dat het niet zo is hoewel het theoretisch gezien zou kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2003, 19:01   #5
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

je weet maar nooit...maar ik vind t ook erg vergezocht
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2003, 21:14   #6
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tsaj ach tis grappig om je dat zo af en toe es te realiseren, dat t best zou kunnen. maar je schiet er verder weinig mee op, je kan t toch niet controleren. Veel makkelijker om dan gewoon maar aan te nemen dat t niet zo is.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2003, 18:50   #7
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien gebeurt dit ooit nog wel maar er zijn, denk ik een aantal bezwaren. Daar gaan we.

Hier is de eerstkomende 50 jaar nog geen computer kracht genoeg voor.

Ten tweede, hier wil ik ook even over uitweiden, is het aantal factoren dat mee speelt zo verschrikkelijk groot. Hier geldt namelijk een wet die als volgt luidt: "Voor één keuze zijn er een oneindig veel tegenhangers." en ook nog "actie= -reactie"

Dat bij elkaar opgetelt en punt 1 kom je tot een totale som van rekenkracht die zo onvoorstelbaar groot is dat dit denk ik redelijk onmogelijk is.

Daarnaast geldt óók nog eens de chaos theorie. In alle chaos is wel orde te vinden, mits het door een computer berekend word. Mensen zijn eigenlijk totale chaos met geen orde (ff heel basic gezien).

Dus, je hebt met een aantal theoriën en formules te maken waar de geachte heren wis- en natuurkundigen nog niet uitzijn en voorlopig ook niet uitkomen.

Dus al met al denk ik dat je tussen nu en onbepaalde tijd je simulatie wel kan vergeten
  Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2003, 19:25   #8
Freedom
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Niets zo ingewikkeld als een mens he...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2003, 22:39   #9
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Freedom
Niets zo ingewikkeld als een mens he...
jawel, de vrouw


oof; shit...dat is ook een mens ;/ maar wel een hele complexe ;]
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 22:01   #10
Netrocker
Rock The Net.
 
Netrocker's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2002
Locatie: Amstelveen
Berichten: 87
Stuur een bericht via MSN naar Netrocker
Standaard

hhhhhhmmmmm

Het kan natuurlijk,
dat het later zo is.

Mensen hebben om de een of andere reden om de natuur te vernietigen denk maar aan de auto's enz.

Misschien komt er een tijd dat de computer de mensen onder controle neemt

beetje matrix achtig ja,
maar of het ooit uit komt of waar is.....

The Truth is There....

Laatst aangepast door Netrocker : 8 August 2003 om 22:04
Netrocker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2003, 23:29   #11
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
tsaj ach tis grappig om je dat zo af en toe es te realiseren, dat t best zou kunnen. maar je schiet er verder weinig mee op, je kan t toch niet controleren. Veel makkelijker om dan gewoon maar aan te nemen dat t niet zo is.
om ook nog iemand anders te quoten, je gaat vooruit .
valt idd niet te controleren, en zolang je geen manier weet om het te controleren vind ik het niet de moeite waard om er over te gaan nadenken.
en whizzcat, dit is niet alleen natuur- en wiskundig, maar ook filosofisch. J hebt bijvoorbeel Het Lot of Destiny of iets dergelijks wat zou kunnen bestaan. Bestaat dat dan is er van chaos geen sprake. Ook dit is moeilijk te checken.

Natuurlijk komt er voorlopig niet so'n simulatie. En door alle films en boeken en wetenschappers (waaronder psychologen en filosofen) zullen er ook zeker ethische bezwaren zijn. Mocht het mogelijk zijn dan is ht al lang nutteloos geworden omdat er allang oplossingen zijn geworden voor de vraagstukken die we nu zouden kunnen oplossen met zo'n simulatie.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2003, 17:14   #12
DutchECK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Aan allen die zeggen dat het er voorlopig nog niet is: laten we aannemen dat de Matrix de waarheid vertelde. Ons leven werd gesimuleerd op het toppunt van het menselijk bestaan. Nu dus. Dus als de Matrix gelijk heeft, zitten we niet in 2003 Maar dat lijkt me niet. ALs we in 2003 zitten, dan duurt het idd nog wel ff voor zoiets kan. Je zal toch eerst alle menselijke gedragingen moeten weten, voor je een mens volledig kan simuleren.
Food for thought...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:25.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.