Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 July 2003, 22:23   #1
sk888er
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard problemen

ik vind het zo raar iedereen bij mij uit mijn omgeving (vrienden, familie, msn enz.) komt met zijn problemen bij mij, ik voel me net een psychiater. dat vind ik nog niet erg dat vind ik zelfs fijn. maar waarom kan ik dan nie uit mijn eigen problemen komen???
ik ben echt elk probleem al tegen gekomen van zelfmoord tot familie problemen. maar zelf maak ik het meren deel ook mee en dan kom ik er gewoon nie uit.
 
Oud 22 July 2003, 22:36   #2
Raspberry
Ja?
 
Raspberry's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.207
Standaard

denk omdat je het anders ervaart als je zelf met bepaalde problemen zit..
dan maak je het zelf mee.. en is het wat moeilijker, dan dat je een ander advies kunt geven etc.
iig sterkte met je problemen
__________________
Er was eens...
Raspberry is offline  
Oud 23 July 2003, 18:48   #3
raxhel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik herken dat ook heel erg...het is gewoon dat je weet wat je moet doen maar dat is gewoon heel erg moeilijk toetepassen in je leven.

dus het is absoluut niet raar dat je je zo voelt.
probeer ook een beetje aan jezelf te denken en niet anderen te helpen om jouw problemen te vergeten.

 
Oud 23 July 2003, 21:07   #4
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kijk, bepaalde soort mense(zoals jij) die staan graag open voor ander mans problemen, maar doordat iedereen bij jou komt voor zijn problemen, is het voor jou heel moeilijk om je eigen problemen nog op te lossen. Als jij dus een groot probleem hebt, ga je je er automatisch aan iriteren, dat je weer naar iemands verhaal moet luisteren, terwijl je zelf eigenlijk heel graag je verhaal kwijt wil. Maar zelf vind je het moeilijk, om daar over te beginnen.Het beste kun je gewoon naar een goeie vriend/vriendin gaan, waar je alles aan verteld, en dan heb je je probleem opgelost
 
Oud 23 July 2003, 21:33   #5
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by Forza
kijk, bepaalde soort mense(zoals jij) die staan graag open voor ander mans problemen, maar doordat iedereen bij jou komt voor zijn problemen, is het voor jou heel moeilijk om je eigen problemen nog op te lossen. Als jij dus een groot probleem hebt, ga je je er automatisch aan iriteren, dat je weer naar iemands verhaal moet luisteren, terwijl je zelf eigenlijk heel graag je verhaal kwijt wil. Maar zelf vind je het moeilijk, om daar over te beginnen.Het beste kun je gewoon naar een goeie vriend/vriendin gaan, waar je alles aan verteld, en dan heb je je probleem opgelost


will the real forza please stand up?!?
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline  
Oud 23 August 2003, 14:12   #6
markje
Guest
 
Berichten: n/a
Post berichtje terug

hey lieve jij,

Ik snap precies wat je bedoeld.
al mijn vrienden en collega's komen ook met alles naar mij toe.
met inderdaad de gekste dingen!
ik ben ook al vrienden van me verloren aan voorvallen waar ze zelf voor hebben gezorgt dus ik denk dat ik me wel kan indenken hoe je je voelt.

ik denk dat je gewoon na moet gaan wie er heel erg belangrijk voor je is in je vriendenkring en dus iemand die je heel erg vertrouwd en waar je van denkt dat je hem / of haar alles kan vertellen.

ik heb dat zelf ook niet omdat ik ook al mijn problemen opkrop...
ik zeg wel tegen iedereen dat ik dat niet doe en dat ik geen probleem heb maar stiekem heb ik dat natuurlijk wel maar ik krob het gewoon op.

ik denk echt dat jij dat niet moet doen want dat voelt klote!!!
je moet gewoon een uitlaat klep hebben en dat is erg fijn geloof me.

ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

Veel groetjes
M@rk

 
Oud 24 August 2003, 11:30   #7
DutchECK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ken het maar al te goed. Mensen die ik nog maar een half uur ken (no shit, in de bus nog wel) en ook mensen tegen wie ik zelden meer dan 'hoi' tegen zeg, storten bij mij hun hart uit over allerlei verschillende dingen. En dat gaat van moord (laatst is in Glanerbrug een moord gepleegd. Een familielid van het slachtoffer kwam bij mij om zijn ei kwijt te raken) tot liefdesproblemen (lat-relaties, bad breakups, you name it) en alles wat daartussen zit. Ik heb er eens over nagedacht en ik denk dat het komt doordat anderen ons zien als iemand die kan luisteren. Die onbevooroordeeld aan een gesprek kan beginnen en die weet wanneer die z'n kop moet houden. Maar ook als iemand die, wanneer het nodig is, advies kan geven en kan troosten. Wij voelen menselijke emoties aan d.w.z. wij weten wat de ander voelt op een bepaald moment. Waarschijnlijk ben je onbewust heel goed in het aflezen van lichaamstaal en heb je een oor voor emoties in de menselijke stem. Verder kom je rustig over op anderen, ook wanneer je zelf vindt dat dat niet zo is. Het kan veel voldoening geven om anderen te helpen, maar het heeft ook een keerzijde. Zoals al gezegd is, kan je je eigen problemen misschien niet zo goed uiten. Gelukkig heb ik hier niet zoveel last van, aangezien ik deze 'gave' van mijn moeder heb gekregen. Ik kan dus bij haar terecht met problemen en vice versa werkt dat ook. Er is vast ook wel iemand in jouw omgeving met wie je kunt praten, je moet misschien even zoeken. En anders kan je natuurlijk op dit forum een bericht plaatsen.
 
Oud 22 September 2003, 10:39   #8
amyn3m
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heey,

ik ken het... mensen komen ook met vragen en hun problemen naar mij toe.. Dat is op zich niet zo erg, maar het punt is dat je soms even een break moet nemen.
Als je zelf een probleem hebt, zorg dan niet dat die naar de achtergrond verdwijnt, maar lucht je hart bij iemand waar het probleem veilig is. Enne... dat het moeilijk is om je eigen poblemen op te loossen, komt doordat je er anders tegenaan kijkt.. Jij bekijkt de problemen van een ander altijd meer subjectiever dan die van jezelf...

succes!!
 
Oud 22 September 2003, 19:54   #9
liekpiek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by amyn3m
heey,

ik ken het... mensen komen ook met vragen en hun problemen naar mij toe.. Dat is op zich niet zo erg, maar het punt is dat je soms even een break moet nemen.
Als je zelf een probleem hebt, zorg dan niet dat die naar de achtergrond verdwijnt, maar lucht je hart bij iemand waar het probleem veilig is. Enne... dat het moeilijk is om je eigen poblemen op te loossen, komt doordat je er anders tegenaan kijkt.. Jij bekijkt de problemen van een ander altijd meer subjectiever dan die van jezelf...

succes!!


Ik herken het ook...vind t nie erg, wil later psychologie studeren en dan vind ik t wel leuk om veel met mensen te praten en ze te helpen. Alleen heb ik de grote mazzel dat ik zelf geen grote problemen heb.
 
Oud 22 September 2003, 20:24   #10
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb dat zelf ook. ik vond t ook neit erg omdat ik het leuk vond om mensen te helpen, wil ook later psychologe studeren. tot ik n jongen ontmoette die zwaar depressief was. hij gebruikte mij om al zn verhalen bij kwijt te kunnen en als ik dan met n probleem van mij aankwam reageerde hij nauwelijks. sindsdien heb ik besloten niet te ver meer te gaan en n zekere afstand te bewaren. tenzij t goede vrienden zijn en ik honderd procent zeker weet dat ze me niet gebruiken.
pas op dat je niet gebruikt word en neem ook de tijd voor jezelf, want jij bent er ook nog.
 
Oud 27 October 2003, 21:45   #11
Drachion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

simpel mensen die met hun problemen bij jou komen moeten jou ook kunnen helpen als ze je dan gaan uitschelden of irriteren, dan zijn het geen vrienden maar uitzuigers.

en dat is nou het harde leven.
 
Oud 27 October 2003, 22:17   #12
BaRBie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mensen die zelf veel problemen hebben vinden het meestal fijn om in andermans problemen te kunnne verdrinken zodat ze niet zoveel over hun eigen problemen na hoeven te denken. Ik zou zeggen, zoek zelf iemand waarbij jij je problemen kwijt kan, praten lucht op en misschien zelfs voor de ander ook...
 
Oud 28 October 2003, 06:57   #13
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drachion
simpel mensen die met hun problemen bij jou komen moeten jou ook kunnen helpen als ze je dan gaan uitschelden of irriteren, dan zijn het geen vrienden maar uitzuigers.

en dat is nou het harde leven.
daar hebben we veel aan
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 28 October 2003, 09:31   #14
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heb ik vroeger ook gehad
en daarna had ik het gevoel dat ik nergens met men probs terechtkon
omdat iedreen al in de problemen zat precies
en heb ik het me gewoon naar beneden laten sleuren
nu ik er eindelijk uit ben
ik wil helpen met probs, maar ik wil ook eens een dagje leven zonder het woord zelfmoord en depressie te horen
 
Oud 3 December 2003, 17:47   #15
doggy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
heb ik vroeger ook gehad
en daarna had ik het gevoel dat ik nergens met men probs terechtkon
omdat iedreen al in de problemen zat precies
en heb ik het me gewoon naar beneden laten sleuren
nu ik er eindelijk uit ben
ik wil helpen met probs, maar ik wil ook eens een dagje leven zonder het woord zelfmoord en depressie te horen

goe da je eruit ben...enne..Leven, Blij, Vrolijk..hihi
 
Oud 3 December 2003, 20:44   #16
greeneyegrl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

och jong,
sommige mensen trekken dat gewoon aan
 
Oud 5 December 2003, 22:39   #17
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

oud
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.