Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 October 2003, 11:31   #1
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard zelfs onze naam wordt gebruikt

Stel: je wilt als krant een stukje schrijven over een voetbalclub en haar supporters, maar je hebt geen idee van de gebruikelijke naam van de fanatieke supporters aldaar. Blijkbaar is de naam niet bekend genoeg. Wat doe je als krant dan?
In rotterdam houden ze er in ieder geval vreemde gewoonten op na. Werd er laatst ook nog gesproken over de F-Side van feyenoord in één van de bekendere kranten, nu was het de beurt aan de Dordtenaar (!!!) om een zelfde actie uit te halen. Naar aanleiding van de gespeelde wedstrijd tegen F.C. Karnten (wie?) werd er in een voorpagina stukje gemeld dat de scorende spits Buffel zijn goal vierde met de F-Side. Daar sta je dan als kakkerlak te juichen voor een goal in een belachelijke wedstrijd tegen een nietszeggend clubje en word je als klap op de vuurpijl genoemd als fanatiek aanhanger van de club die je het meest haat... altijd leuk!


bron ajaxsite
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2003, 11:32   #2
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

stelletje na-apers
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2003, 14:08   #3
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

s
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2003, 15:41   #4
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

hahaha
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 12:29   #5
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

LOL

maar niks tegen feyenoord he
want na TBJ komt Feyenoord
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 12:30   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ai, beetje pijnlijke vergissing inderdaad.. als sportjournalist mag je zo'n fout natuurlijk nooit maken
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 13:46   #7
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Snap ook niet dat de joden het wel geinig vinden dat hun naam in verband wordt gebracht met Feyenoord...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 14:18   #8
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Moet ik als ajacied er dan boos om worden?. Zoiets neem je toch niet al te serieus joh. Gebeuren toch echt wel ergere dingen in het leven. Ik kan er alleen maar om lachen en dus zeker nie boos om worden ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 14:47   #9
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Zeg ik dat je boos moet worden dan??
Ik geef gewoon dat ik ajacieden niet snap die nu Feyenoord uitlachen, omdat ze geen naamsbekendheid zouden hebben.
Nee lekker naamsbekenheid als ze niet weten of de F-side nou bij Amsterdam of Rotterdam hoort.
Als ik er zou lezen "Vak S vier feest" en zie een foto van vak 126, dan zou mijn reactie niet richting F-side zijn, omdat die geen naamsbekendheid zou hebben.

Journalisten die deze fouten maken, moeten wat mij betreft toch maar eens opzoek naar een andere hobby...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 18:57   #10
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Zeg ik dat je boos moet worden dan??

Hoor je mij zeggen dat jij dat zegt???

Geef alleen maar aan dat ik er niet boos om kan worden en er dus wel om kan lachen en dat het me voor de rest vrij weinig interesseerd. Kan er alleen maar om lachen dat een journalist zo n fout maakt.



Citaat:
Originally posted by theo tank

Ik geef gewoon dat ik ajacieden niet snap die nu Feyenoord uitlachen, omdat ze geen naamsbekendheid zouden hebben.

Hmmm weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt. ik zit toch geregeld op een forum waar eigelijk alleen maar ajacieden komen (ajaxforum) en ik heb daar wel een aantal mensen hierom zien lachen (net zoals dat ik er om kon lachen en jij denk ik toch ook wel), maar echt niet om wat jij zegt de naamsbekendheid, maar puur om het feit dat het een domme fout is van de journalist.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2003, 21:56   #11
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
Hoor je mij zeggen dat jij dat zegt???

Geef alleen maar aan dat ik er niet boos om kan worden en er dus wel om kan lachen en dat het me voor de rest vrij weinig interesseerd. Kan er alleen maar om lachen dat een journalist zo n fout maakt.






Hmmm weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt. ik zit toch geregeld op een forum waar eigelijk alleen maar ajacieden komen (ajaxforum) en ik heb daar wel een aantal mensen hierom zien lachen (net zoals dat ik er om kon lachen en jij denk ik toch ook wel), maar echt niet om wat jij zegt de naamsbekendheid, maar puur om het feit dat het een domme fout is van de journalist.
Op www.afca.tk begonnen ze anders wel over een gebrek aan naamsbekendheid bij Feyenoord's zijde...
Overigens vind ik dit soort fouten niet lachwekkend.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 12:49   #12
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bedoel je dit stukje?


Citaat:
"Stel: je wilt als krant een stukje schrijven over een voetbalclub en haar supporters, maar je hebt geen idee van de gebruikelijke naam van de fanatieke supporters aldaar. Blijkbaar is de naam niet bekend genoeg. Wat doe je als krant dan?
In rotterdam houden ze er in ieder geval vreemde gewoonten op na. Werd er laatst ook nog gesproken over de F-Side van feyenoord in één van de bekendere kranten, nu was het de beurt aan de Dordtenaar (!!!) om een zelfde actie uit te halen. Naar aanleiding van de gespeelde wedstrijd tegen F.C. Karnten (wie?) werd er in een voorpagina stukje gemeld dat de scorende spits Buffel zijn goal vierde met de F-Side. Daar sta je dan als kakkerlak te juichen voor een goal in een belachelijke wedstrijd tegen een nietszeggend clubje en word je als klap op de vuurpijl genoemd als fanatiek aanhanger van de club die je het meest haat... altijd leuk!
Blijkbaar is het in de regio rotterdam nog steeds niet bekend hoe ze de eigen fanatieke supporters moeten noemen en wordt de naam F-Side daar gezien als een algemene benaming voor de fanatiekere (harde) supporters. It's all in the name.... "
Ik kon namelijk geen forum vinden ofzo waar meningen staan van Ajacieden. Dit stukje is volgens mij het zelfde stukje als die Superjood hier boven heeft geplaatst, maar goed.

Als het idd dit stukje is vind ik het wel knap dat je daar deze mening uit kan halen " Ik geef gewoon dat ik ajacieden niet snap die nu Feyenoord uitlachen, omdat ze geen naamsbekendheid zouden hebben."

Tis namelijk door 1 iemand geschreven en dus 1 mening. Zoals ik al zei is dit geschreven door 1 iemand en dus niet door 'de joden' of ' Ajacieden'. Benamingen die jij wel gebruikt. Als je trouwens wel meerdere Ajacieden hebt horen lachen om de (niet) naamsbekendheid wil dat ook niet meteen zeggen dat 'de joden' dat dan maar denken. Als ik een aantal Fey hoor zeggen dat ze Rob baan weg willen hebben, ga ik toch niet hier roepen dat de 'kakkerlakken' Rob baan zat zijn. Dat is volgens mij iedereen over 1 kam scheren.


Ps de site die jij linkt is niet een site die de gewone Ajaxfan, die om de week lekker met vriendin of kind of weet ik veel wie naar de Arena gaat om een potje voetbal te zien, bezoekt

Laatst aangepast door maupstar : 8 October 2003 om 12:56
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 15:07   #13
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Pffff...gozer voortaan hou ik wel een telefonische enquete onder seizoenkaarthouders van ajax, en dan zal me reactie zijn "Ik snap niet dat 83,31% van de joden hier om kan lachen..."
Zo beter?

Waarom trouwens die rolleyes?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 17:42   #14
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kerl je trok je conclusie uit de mening van 1 schrijver, maar goed je begrijpt echt wel wat ik bedoel. Tis toch altijd het zelfde liedje. De joden doen dit en de Ajacieden doen dat of ze vinden zus bla bla bla. Word je er op gewezen probeer je er op zo n domme manier uit te komen.

Maar laten we er maar over kappen want dit schiet toch niet op. Laters hé

Laatst aangepast door maupstar : 8 October 2003 om 17:58
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 18:30   #15
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Als lunaticnews iets over ajax typt, is het andersom toch hetzelfde liedje "de kakkerlakken doen dit, zeggen dat..."
En hoezo? Gewoon omdat die sites representatief zijn voor grote groep (fanatieke) supporters.

Dat ik van jou dat dan niet mag bestempelen, als "de joden" of "de ajacieden" zegt meer over jou dan over mij...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.