Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 April 2005, 16:41   #1
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Toekomstige Grootmachten

Zo wie zal Amerika overtreffen qua economie, oorlog, inkomen, land.

Ik denk dat China, Irak en Noord-Korea de wereldmachten gaan worden binnen nu en 10 jaar, (als de wereld dan nog bestaat, want Noord-Korea kan de hele wereld vernietigen).

China is het land van de technologie, ze kunnen echt werkelijk waar alles, maar dan ook echt alles maken wat ze willen.
Ze kunnen wapens maken met technieken wat mensen zich niet eens kunnen voorstelllen...

Irak is de land van de olie.
Voor de jaren '70, toen Saddam Hussein met de Bath-partij aan de macht kwam, was Irak 1 van de rijksten van de wereld.
Saddam Hussein kon de allerbeste president van de wereld worden, want hij had immers een heel belangrijk ding waar alle andere landen jaloers op waren: Olie.
Maar Saddam gebruikte het geld voor slechte dingen zoals oorlog met Koeweit en Iran.
Wisten jullie bijvoorbeeld al dat er in de stad Basra, in het Noord-Oosten van Irak, zoveel olie onder de grond ligt, dat de HELE WERELD DAAR 100 JAAR MEE KAN LEVEN??

Noord-Korea is een bekend verhaal.
Het land is psychisch, die mensen zijn ziek.
Ik heb op internet verhalen gelezen op Koreaanse sites he, en daar staat dat Amerika weet dat Kim Il-Sung massavernietigingswapens en atoombommen heeft, maar dat ze simpelweg bang zijn, want Noord-Korea heeft tegen Amerika gezegd: Als jullie 1 keer stoer doen of 1 keer scheef naar ons kijken, dan laten we een atoombom los op jullie en is Amerika voorgoed van de aardbodem verdwenen...

BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF, is dat hard of is dat hard?







PS. Praat alleen mee in dit topic als je verstand hebt van politiek
 
Oud 1 April 2005, 16:46   #2
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Nou, politiek boeit me voor geen reet maar ik reageer toch. Noord Korea kan dreigen wat het wilt, ik ben niet bang om te zeggen dat het allemaal bluf is. Ik denk wel dat ze een beetje verstand hebben om die kernwapentjes niet te gebruiken. Irak had misschien met Saddam macht kunnen krijgen denk ik. Vooral met Al-Qaeda aan zijn zijde (ALS dat het geval was) zou hij voor grote dingen kunnen zorgen. Maar nu niet meer. Amerika staat onder druk maar ik denk dat het zichzelf staande houdt maar denk wel dat China, Japan en Indonesië komende jaren gaan groeien. Niet binnen de genoemde 10 jaar maar misschien 50 tot 100 jaar.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 1 April 2005, 16:57   #3
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

straks is de olievoorraad op en hebben al die middenoosten landjes helemaal niks meer. Dus Irak lijkt me dikke onzin, vooral omdat het daar nog jaren zal duren voordat de rust een beetje daar komt. En dan moet het land ook nog eens opnieuw opgebouwd worden

N-Korea, zal nooit een grootmacht worden als de bevolking zo onderdrukt blijft. Geen ander land zal handel willen voeren ermee, en handel is toch een pré om een grootmacht te worden.
 
Oud 1 April 2005, 17:02   #4
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het olie in Irak zal nooit opgaan, daar zijn die mensen te slim voor, geloof mij ik ken ze, ik ben een Turk...

De totale olieoppervlakte van Irak is zoveel, dat de wereld er een kleine 500 jaar mee kan leven...

En even over Noord-Korea, denk je nou echt dat dat land nog communistisch zal gaan blijven als ze groter als Amerika worden?
Denk je echt dat die mensen daaro niet voor niets naar universiteit gaan?
Tuurlijk niet, ze gaan allemaal naar hoge opleidingen om later in de wereldbevolking mee te kunnen functioneren, want Korea wordt de grootste van de wereld let maarop...


Noord-Korea kan de hele wereld binnen 1 uurtje opblazen...
 
Oud 1 April 2005, 17:08   #5
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Oke, 500 jaar maar zoals het er nu uitziet gaat dat niet lukken. Check de situatie in het land maar, en die zou jij toch wel moeten weten, aangezien je een Turk bent.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 1 April 2005, 17:09   #6
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja turken weten alles man
 
Oud 1 April 2005, 17:25   #7
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
ja turken weten alles man
jeweettoch
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 1 April 2005, 17:50   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

China misschien, maar noord korea en irak, wat een giller, al zouden ze de potentie hebben (waar overduidelijk geen sprake van is) dan laat de VS het nooit zover komen.

Noord korea is niets, ze zouden misschien 1 oude kernkop op zuid korea kunnen laten vallen maar dan is het ook game over voor dat land. Economisch zit het land aan de grond en ik betwijfel of ook maar 10 % van de bevolking de regering steunt

Olievoorraad raakt zeer snel op in het middenoosten dus zal die macht verplaatsen naar rusland en uiteindelijk zal alles draaien om nieuwe energie vormen

Amerika heeft nog steeds verre weg het sterkste leger ter wereld en zal gelukkig nog een hele tijd de baas zijn op deze aardbol.
 
Oud 1 April 2005, 17:51   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
...

De totale olieoppervlakte van Irak is zoveel, dat de wereld er een kleine 500 jaar mee kan leven...

LOL nev heeft een geheime bron zeker waar de hele wereld niets van weet
 
Oud 1 April 2005, 18:09   #10
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Het olie in Irak zal nooit opgaan
grapjas, alle fossiele grondstoffen zoals olie en kolen raken ooit op
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline  
Oud 1 April 2005, 20:46   #11
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
grapjas, alle fossiele grondstoffen zoals olie en kolen raken ooit op
daarom ...

ontopic: China zal de VS voorbij gaan als wereldmacht samen met India ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline  
Oud 1 April 2005, 21:33   #12
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
China misschien, maar noord korea en irak, wat een giller, al zouden ze de potentie hebben (waar overduidelijk geen sprake van is) dan laat de VS het nooit zover komen.

Noord korea is niets, ze zouden misschien 1 oude kernkop op zuid korea kunnen laten vallen maar dan is het ook game over voor dat land. Economisch zit het land aan de grond en ik betwijfel of ook maar 10 % van de bevolking de regering steunt

Olievoorraad raakt zeer snel op in het middenoosten dus zal die macht verplaatsen naar rusland en uiteindelijk zal alles draaien om nieuwe energie vormen

Amerika heeft nog steeds verre weg het sterkste leger ter wereld en zal gelukkig nog een hele tijd de baas zijn op deze aardbol.
je lult, nevbrallagammala heeft gelijk, hij is de slimste, heeft verstand van politieek weetjuhh
 
Oud 2 April 2005, 02:48   #13
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kopietje --> Discussie Forum & Actualiteiten
 
Oud 2 April 2005, 07:40   #14
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga voor china
 
Oud 2 April 2005, 09:55   #15
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
grapjas, alle fossiele grondstoffen zoals olie en kolen raken ooit op
Dat weet ik wel,m maar reken maar eens uit, Irak heeft olie in de grond waar de wereld de komende 500 jaar mee kan leven.
Saudi-Arabie heeft net zoveel olie in de grond en is tevens het land waar de OPEC gesticht is.
Verder hebben we ook nog Kuweit, Libanon en Iran

Met deze olievoorraad in het Midden-Oosten kan de wereld een millenium op vooruit.

BAAAAAAAAAAAAAAAF, is dat grof of is dat grof?
 
Oud 2 April 2005, 10:43   #16
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Dat weet ik wel,m maar reken maar eens uit, Irak heeft olie in de grond waar de wereld de komende 500 jaar mee kan leven.
Saudi-Arabie heeft net zoveel olie in de grond en is tevens het land waar de OPEC gesticht is.
Verder hebben we ook nog Kuweit, Libanon en Iran

Met deze olievoorraad in het Midden-Oosten kan de wereld een millenium op vooruit.

BAAAAAAAAAAAAAAAF, is dat grof of is dat grof?
Ik voorzie dat turkije weer een grootmacht wordt met hun enorme olie en goud voorraden houden ze het zeker 3000 jaar uit en zullen tevens de eerste mensen naar pluto schieten
 
Oud 2 April 2005, 11:15   #17
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Al zou het waar zijn en al zou de olie-voorraad nog niet opgaan, dan nog komen er nieuwe energiën aan die de olie zullen vervangen en dan hebben de MO-landen niet veel meer
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 2 April 2005, 11:27   #18
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

wat een onzin toch hier
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline  
Oud 2 April 2005, 13:20   #19
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
wat een onzin toch hier
Onzin? Ik vind het wel interessant anders..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 2 April 2005, 16:55   #20
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Onzin? Ik vind het wel interessant anders..
ja het onderwerp wel maar de helft van de posts is niet serieus
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline  
Oud 2 April 2005, 17:54   #21
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ja het onderwerp wel maar de helft van de posts is niet serieus
De helft van de posts zijn onwaar Niet onserieus, waarschijnlijk weet de poster niet beter
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline  
Oud 2 April 2005, 19:15   #22
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Dat weet ik wel,m maar reken maar eens uit, Irak heeft olie in de grond waar de wereld de komende 500 jaar mee kan leven.
Saudi-Arabie heeft net zoveel olie in de grond en is tevens het land waar de OPEC gesticht is.
Verder hebben we ook nog Kuweit, Libanon en Iran

Met deze olievoorraad in het Midden-Oosten kan de wereld een millenium op vooruit.

BAAAAAAAAAAAAAAAF, is dat grof of is dat grof?
dus meneer denkt het beter te weten als de onderzoekers van bijvoorbeeld de Verenigde Naties? Die zeggen dat de fosiele brandstoffen aan het opraken zijn en dat we waarschijnlijk over 50 jaar geen "economisch winbare reserves" meer hebben ... En daar is de voorraad van Irak in meegerekend. Dus dit is allemaal onzin.

China wordt de nieuwe wereldmacht. Dit land heeft een economische capaciteit waar de Verenigde Staten niet op tegen kan. Er moet trouwens per dag 2,7 miljard dollar naar de Verenigde Staten om dat land draaiend te houden.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline  
Oud 2 April 2005, 20:13   #23
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het gevaarlijk om landen als China en Noord Korea te noemen. Het blijven gesloten communistische landen waar niemand inzicht heeft in strategie, economie, wapens, techniek, regeringsbeleid, etc. Bij Noord Korea weet men inmiddels wel dat het stráátarm is. Dat land is qua voedsel ed. volledig afhankelijk van import. Dat land weet er op dit moment voor te zorgen dat ze nog enige vorm van voedsel binnenkrijgen door te dreigen met mogelijke kerntechnologie zodra de import stopt. Wat er van waar is weet niemand nog. China is een stuk gematigder, maar ook zij hebben een zeer streng grensbeleid bijvoorbeeld.
Het is net een tent, van buiten kan hij er schitterend uit zien, maar rol de doeken niet te ver op, want dan ziet iedereen wat er binnen in zit. De mensen die er wel binnen mogen, mogen alleen in het midden blijven staan. Zodra je te dicht bij de tentstokken langs het doek komt ben je er geweest.
Op die manier zat de Sovjetunie ook in elkaar, waar achteraf ook bleek dat de tent niets meer dan een lappie stof was. De stokken waren verroest en de inhoud was weg.
Dat noemde men dan een wereldmacht.

Goed, voor zover mijn ingekleurde visie dan
 
Oud 3 April 2005, 08:54   #24
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Ik vind het gevaarlijk om landen als China en Noord Korea te noemen. Het blijven gesloten communistische landen waar niemand inzicht heeft in strategie, economie, wapens, techniek, regeringsbeleid, etc. Bij Noord Korea weet men inmiddels wel dat het stráátarm is. Dat land is qua voedsel ed. volledig afhankelijk van import. Dat land weet er op dit moment voor te zorgen dat ze nog enige vorm van voedsel binnenkrijgen door te dreigen met mogelijke kerntechnologie zodra de import stopt. Wat er van waar is weet niemand nog. China is een stuk gematigder, maar ook zij hebben een zeer streng grensbeleid bijvoorbeeld.
Het is net een tent, van buiten kan hij er schitterend uit zien, maar rol de doeken niet te ver op, want dan ziet iedereen wat er binnen in zit. De mensen die er wel binnen mogen, mogen alleen in het midden blijven staan. Zodra je te dicht bij de tentstokken langs het doek komt ben je er geweest.
Op die manier zat de Sovjetunie ook in elkaar, waar achteraf ook bleek dat de tent niets meer dan een lappie stof was. De stokken waren verroest en de inhoud was weg.
Dat noemde men dan een wereldmacht.

Goed, voor zover mijn ingekleurde visie dan
mag je er even aan herinneren dat China de Verenigde Staten voorbij is qua consumptie etc. Dit betekend dat China economisch sterker is dan de Verenigde Staten. En buitenlands kapitaal en investeerders worden aangemoedigd om naar China te komen en mogen in een zeer groot deel van het land gewoon vrij investeren ... dus dat ze zeer streng grensbeleid hebben klopt niet ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline  
Oud 3 April 2005, 11:29   #25
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, China is gewoon een kapitalistisch goed draaiende land geworden.
 
Oud 3 April 2005, 11:32   #26
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar ontopic, we waren over toekomstige grootmachten, ik denk trouwens nog steeds dat Irak de grootste kan worden..

Die mensen hebben gewoon genoeg olie in de grond waar onze achter-achter-achter-achter kleinkind op kan leven...
 
Oud 3 April 2005, 14:39   #27
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
mag je er even aan herinneren dat China de Verenigde Staten voorbij is qua consumptie etc. Dit betekend dat China economisch sterker is dan de Verenigde Staten. En buitenlands kapitaal en investeerders worden aangemoedigd om naar China te komen en mogen in een zeer groot deel van het land gewoon vrij investeren ... dus dat ze zeer streng grensbeleid hebben klopt niet ...
Probeer jij alleen al eens een visum te regelen voor dat land. Dat is werkelijk een hel. Alleen zulke simpele dingen zijn al nagenoeg onmogelijk. Je mag er alleen komen als je groot investeert in de economie daar. Zodra het maar een beetje onduidelijk is wat je anders komt doen lig er zo weer uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Maar ontopic, we waren over toekomstige grootmachten, ik denk trouwens nog steeds dat Irak de grootste kan worden..

Die mensen hebben gewoon genoeg olie in de grond waar onze achter-achter-achter-achter kleinkind op kan leven...
Heb je hier ook enige cijfers voor? Niemand heeft ze maar jij klaarblijkelijk wel, dus ik ben benieuwd. Vooralsnog beschouw ik het maar als lulkoek, right?
 
Oud 3 April 2005, 16:03   #28
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ach Nevsehirli fantaseert wat en neemt het vervolgens voor waarheid aan Leuk om je eigen verzinsels met anderen te delen, maar maak je zelf nou niet belachelijk door het hier te verkondigen alsof het realistische ontwikkelingen en bewezen feiten zijn
 
Oud 3 April 2005, 16:36   #29
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoor hem dan praten dat ik niet realistische dingen vertel.
Kerol, we hebben hier in Leeuwarden een wijk waar alleen maar Irakezen wonen genaamd Vrijheidswijk...
En ik heb al deze verhalen van die mensen, en het is geen lulkoek maar feit...

Irak heeft samen met Saudi-Arabie de meeste olie in de grond.
 
Oud 3 April 2005, 17:19   #30
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Kerol, we hebben hier in Leeuwarden een wijk waar alleen maar Irakezen wonen genaamd Vrijheidswijk...
En maar zeuren over intergratie en discriminatie enz enz enz

Zulke dingen hoef je niet altijd te geloven
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 3 April 2005, 17:30   #31
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is waar, in Irak zit genoeg olie om Amerika van de troon af te stoten als machtigste land....
 
Oud 3 April 2005, 18:09   #32
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Het is waar, in Irak zit genoeg olie om Amerika van de troon af te stoten als machtigste land....
Fuck olie. Alleen als Hitler en zn crew weer besluit te regeren met Sadam en andere gekken aan zn zijde, DAN zou Irak misschien een kans maken.

Alleen gaat nu moeilijk. Irak is een beetje een dood land op het moment. Laat Amerika nou maar ff zn rol als grootmacht vervullen en dat land eventjes weer opbouwen, ookal gaat dat al heel lang niet goed maarja...
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 3 April 2005, 18:17   #33
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Het is waar, in Irak zit genoeg olie om Amerika van de troon af te stoten als machtigste land....
Hou je nou eens op met dat domme gezwets? Die zng. ex inwoners kúnnen geen eens diepgaande kennis hebben van de voorraden die er liggen. Sorry dat ik het zeg, maar mensen uit dat soort buurten zijn niet veel meer dan simpele zielen die om welke vage redenen dan ook ooit eens hun land zijn uitgevlucht. Die zijn er misschien hier zelfs pas achter gekomen dát er olie was.
Dit kom heel denigrerend over, maar deze lui hebben echt geen drol verstand van welke vorm van olie dan ook en kunnen al helemaal niet inschatten hoeveel die voorraad is. Wat een giller
 
Oud 3 April 2005, 20:15   #34
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als die mensen zouden beweren dat Hitler eerdags de macht over zou nemen in Irak met zn vriend Osama bin Laden en een wereldoorlog zou beginnen, dan zou Nevsehirli het ook geloven.

Als olie bepalend is voor de positie van wereldmacht, waarom delen Saudi-Arabië, Iran en Kazachstan dan niet de lakens uit in de wereld? En waarom heeft Nederland met zn olie uit de Noordzee niet ook wat te vertellen?
 
Oud 3 April 2005, 21:07   #35
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en grunnn dan met zn aardgas?

Laatst aangepast door The Phit : 3 April 2005 om 22:53
 
Oud 3 April 2005, 22:26   #36
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Aardag lijkt me niet zo bruikbaar
Impressions is offline  
Oud 4 April 2005, 11:10   #37
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
als die mensen zouden beweren dat Hitler eerdags de macht over zou nemen in Irak met zn vriend Osama bin Laden en een wereldoorlog zou beginnen, dan zou Nevsehirli het ook geloven.

Als olie bepalend is voor de positie van wereldmacht, waarom delen Saudi-Arabië, Iran en Kazachstan dan niet de lakens uit in de wereld? En waarom heeft Nederland met zn olie uit de Noordzee niet ook wat te vertellen?
Omdat die landen geen technologieen hebben om al die olie op te graven, en ze hebben geen geld..

Maar in Irak is nu een Republiek geworden met een kabinet van Sji-ieten, Koerden en Soeneten...
Ik verwacht gewoon dat Irak binnen 10 jaar is opgebouwd en weer hetzelfde rijke land is als voor het regime van Hussein...
 
Oud 4 April 2005, 11:22   #38
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Probeer jij alleen al eens een visum te regelen voor dat land. Dat is werkelijk een hel. Alleen zulke simpele dingen zijn al nagenoeg onmogelijk. Je mag er alleen komen als je groot investeert in de economie daar. Zodra het maar een beetje onduidelijk is wat je anders komt doen lig er zo weer uit.



Visumaanvraag voor China is helemaal niet zo'n groot probleem. Mijn pa moest er een hebben, hij isnaar de ambassade in Den Haag gegaan, formuliertje ingevuld en na een half uurtje had hij een visum. En hij was geen investeerder in China. Dus dat van die visumaanvraag is onzin.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline  
Oud 4 April 2005, 11:26   #39
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Omdat die landen geen technologieen hebben om al die olie op te graven, en ze hebben geen geld..

Maar in Irak is nu een Republiek geworden met een kabinet van Sji-ieten, Koerden en Soeneten...
Ik verwacht gewoon dat Irak binnen 10 jaar is opgebouwd en weer hetzelfde rijke land is als voor het regime van Hussein...
om een wereldmacht te zijn heb je meer nodig dan alleen olie. Want waarom is de Verenigde Staten een wereldmacht? Omdat zij binnen 24 uur waar dan ook ter wereld soldaten, vliegtuigen, tanks en noem maar op kunnen hebben.

En ook politiek moet je sterk aanwezig zijn. Wat stelt Irak politiek nou weer voor? Helemaal niks nakkes nada nul!

edit: wat ook belangrijk is is dat het land politiek stabiel is. En dat is nou niet echt het geval in Irak.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline  
Oud 4 April 2005, 11:49   #40
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja dat klopt, maar dat heeft minimaal 10 jaar tijd nodig toch om te kunnen groeien?

Nederland was ook helemaal niks na de 2e wereldoorlog, maar toen kwam de Marshal-Plan en binnen 10 jaar was Nederland weer terug in de wereld...

Ik denk dat het soortgelijke ook met Irak en eventueel met Noord-Korea gaat gebeuren..
 
Oud 4 April 2005, 11:58   #41
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Feit is dat Nederland helemaal geen wereldmacht is. Misschien dat ze zich ooit zo heeft mogen noemen tijdens het bestaan van de VOC
 
Oud 4 April 2005, 12:01   #42
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

kverwacht dat de V.S. gewoon voorlopig dé grootmacht blijft...
ze hebben de economie om ervoor te zorgen dat het land redelijk stabiel blijft, ze hebben idd een leger dat binnen 24 uur overal ter wereld kan zijn, ze hebben technologiën die ze lang niet overal hebben...
en politiek geven ze hun leidende positie ook niet zomaar uit handen
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline  
Oud 4 April 2005, 12:06   #43
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Duidelijk is iig dat de VS veel en snel terrein verliest. Daarnaast zie je dat vooral de Economie in China een ontzettende boost krijgt. China zal dan ook zeker wel een grootmacht zijn waarmee in de toekomst rekening zal moeten worden gehouden..
Bazzemans is offline  
Oud 4 April 2005, 20:10   #44
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar in china zijn ook heel veel mensen erg arm
en in amerika hebben de meesten nog wel een normaal leven
 
Oud 4 April 2005, 20:16   #45
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
kverwacht dat de V.S. gewoon voorlopig dé grootmacht blijft...
ze hebben de economie om ervoor te zorgen dat het land redelijk stabiel blijft, ze hebben idd een leger dat binnen 24 uur overal ter wereld kan zijn, ze hebben technologiën die ze lang niet overal hebben...
en politiek geven ze hun leidende positie ook niet zomaar uit handen
kom op zeg ... per dag moet er 3 miljard dollar naar de VS ... 3 miljard PER DAG!!! dat is meer dan 1000 miljard per jaar ... dat is ook de reden waarom de dollar in waarden aan het dalen is ... het zal niet lang meer duren totdat waarschijnlijk de euro de internationale geldhoeveelheid wordt ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline  
Oud 4 April 2005, 21:06   #46
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet wel zeker dat de dollar helemaal niks meer is, de euro zal alles overnemen omdat de bedrijven zicvh steeds meer in de EU gaan vestigen en die willen de Euro als koers en niet de dollar...

Ik verwacht de dollar binnen 2 jaar onder de Top-3...

De Japanse Yen zal daarintegen juist nummer 2 worden...
 
Oud 5 April 2005, 08:37   #47
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Ik weet wel zeker dat de dollar helemaal niks meer is, de euro zal alles overnemen omdat de bedrijven zicvh steeds meer in de EU gaan vestigen en die willen de Euro als koers en niet de dollar...

Ik verwacht de dollar binnen 2 jaar onder de Top-3...

De Japanse Yen zal daarintegen juist nummer 2 worden...
2 jaar is nog vrij lang ... vooraanstaande economoen verwachten dat het tussen nu en een jaar al zo zal zijn dat de dollar geen waarde meer heeft. Zal er vanaf hangen hoe lang het duurt totdat de Chinezen stoppen met het koppelen van yuan met de dollar ...

al met al: Amerika is passé en een grootmacht op zijn retour ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline  
Oud 5 April 2005, 08:55   #48
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Feit is dat Nederland helemaal geen wereldmacht is. Misschien dat ze zich ooit zo heeft mogen noemen tijdens het bestaan van de VOC
Nederland (of België) zullen nooit wereldmachten kunnen worden. Ten eerste zijn ze er te klein voor, je ziet ze amper liggen op de wereldbol (dan spreek ik vooral over België).
En, ten tweede, wij hebben geen grondstoffen. Amerika is groot geworden door de staalindustrie. Nederland heeft geen zware nijverheid, wat België wel heeft; België heeft dan weer te weinig mogelijkheden om die nijverheid te gebruiken.
En als nu plots de gedachte "laten we dan samenwerken" in je opkomt, zal ik je moeten ontgoochelen. We hebben het in het verleden al geprobeerd als het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden en daaruit is de onafhankelijkheid van België gevolgd.

Jullie zitten hier de hele tijd bezig over Noord-Korea, maar jullie vergeten de zuidelijke helft van dat schiereiland. Zuid-Korea is al een paar jaar bezig met een serieuze opmars.
Japan heeft er veel tijd en werk in gestoken om zijn kolonie economisch sterk te maken alvorens het onafhankelijk te maken. Ze hebben er fabrieken gebouwd, gezorgd voor innovatie en know-how. Ze hebben een afzetmarkt en sinds de val van het communisme daar, is het doel van de regering een belangrijk land op economisch gebied te worden.
Op de eerste plaats gaan ze zorgen voor de zgn. dumpingprijzen op exportproducten: ze gaan aan heel lage prijzen staal en auto's verkopen in het buitenland. Het gevolg hiervan is dat landen als Amerika er niet tegenop kunnen concurreren. (Zelfde is te zien in China.) Die lage prijzen zijn mogelijk door lange werkdagen en lage lonen. (Zo'n beetje dezelfde situatie als in Vlaanderen ten tijde van de eerste Industriële Revolutie.)
Het gevolg in het land zelf is dat er een klein aanbod is aan consumptiegoederen. (Je zal bijvoorbeeld maar 5 modellen schoenen aantreffen in een schoenwinkel.) De mensen gaan dus niet veel geld uitgeven aan luxe.
De arbeiders worden aan de fabriek gebonden door een soort van steden. (Ik ken het exacte woord niet meer.) De arbeiders wonen in een dorp rond de fabriek. Ze krijgen heel veel van de fabriek zelf, hun kinderen spelen in de voetbalploeg die de naam heeft van de fabriek, enz.
thali is offline  
Oud 6 April 2005, 15:54   #49
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm, ik denk niet dat Zuid-Korea iets zal kunnen betekenen.
Het is immers maar een kolonietje van Japan, ik denk dat Noord-Korea met zen kernwapens de wereld gaan overnemen...

Amerika hoeft maar 1 keertje scheef naaar ze te kijken en Kim Il-Sung maakt 47x Amerika plat...

Althans, dit heb ik op een Koreaans forum gelezen
 
Oud 6 April 2005, 17:29   #50
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
hmm, ik denk niet dat Zuid-Korea iets zal kunnen betekenen.
Het is immers maar een kolonietje van Japan, ik denk dat Noord-Korea met zen kernwapens de wereld gaan overnemen...

Amerika hoeft maar 1 keertje scheef naaar ze te kijken en Kim Il-Sung maakt 47x Amerika plat...

Althans, dit heb ik op een Koreaans forum gelezen
Als we je al serieus zouden moeten nemen dan heb je dat nu toch echt compleet verspeeld. Historisch besef heb je echt niet. Zuid-Korea is van 1910 tot 1945 op wrede wijze bezet, onderdrukt en gekoloniseerd en dat is de betrekkingen met Japan op zn zachtst gezegd niet ten goede gekomen. De relatie is bijzonder moeizaam en de economische ontwikkeling van Zuid-Korea heeft toch echt los van Japan plaats gehad, thaliaaglaja. Japan heeft zn kolonie gewoon verloren door WOII en pas na de Korea oorlog heeft het zich echt ontwikkeld. Als ik jou was zou ik maar niet in Seoul gaan beweren dat Zuid-Korea 'maar een kolonietje van Japan is', Nevsehirli, dat is het zelfde als beweren dat Nederland maar een vazalstaatje is van Duitsland, maar dan 10 keer erger. Dat ligt nogal gevoelig. Economisch gaat het trouwens in Zuid-Korea al jaren beter dan in Japan met zn gierende inflatie.

Een wisselkoers is daarnaast ook geen doorslaggevende indicator voor de kracht van een economie van een wereldmacht. Een wereldmacht is over het algemeen namelijk grotendeels zelfvoorzienend met een binnenlandse economie die vooral belangrijk is. Een keiharde munt is daarnaast voor geen enkel land relaxed (producten worden te duur).

Je optimisme over Irak is ook compleet uit de lucht gegrepen, Nevsehirli, want het ziet er niet bepaald naar uit dat de verschillende bevolkingsgroepen zomaar in harmonie gaan samenwerken. De Soennieten zijn bijzonder ontevreden, hebben de verkiezingen zelfs geboycot en zullen niet zomer Sji'itische overheersing accepteren. Dan heb ik het nog niet eens over de problemen met eventuele Koerdische aspiraities, het terrorisme en de groepen die verwant waren met Saddam.

Je overschat tot slot nogal de nucleaire capaciteit van Noord-Korea. Ze hebben wellicht enkele kernkoppen (nog steeds niet bewezen) en ze hebben technologie van langeafstandswapens, maar ze worden toch echt overruled door de VS qua stootkracht. Noord-Korea is vooral een bedreiging voor haar buurlanden, met name Japan en Zuid-Korea met haar Amerikaanse aanwezigheid.
 
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:57.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.