Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 19 March 2002, 18:39   #1
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 December 2001
Berichten: 1.881
Question zelfdodingspil

Wat vinden jullie hier nou van?
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2002, 20:40   #2
casual
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De zelfdodingspil heeft zowel grote voor- als nadelen:
De voordelen ervan zijn:
-mensen kunnen op een menswaardige manier zelf hun leven beeindigen
-ze kunnen het moment makkelijker zelf kiezen, er is geen dokter bij nodig.

Nadelen:
-in een depressieve bui zullen mensen makkelijker geneigd zijn de pil in te nemen, de controle door de dokter ontbreekt.
-het kan op den duur leiden tot een soort dwang: de uitgaven in de gezondheidszorg worden te hoog --> als nu eens een aantal mensen dat niet zo nodig meer hoeft een pilletje neemt... Het is nu niet aan de orde, maar is niet ondenkbaar, ook de druk uit de omgeving niet.

Ik denk alles overdenkende dat de nadelen groter zijn en ben dus geen voorstander van een zelfdodingspil, maar ik ben wel voor euthenasie.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2002, 23:43   #3
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als een ouwe tante heeft ingenomen kan het zelfmoord alswel vermoord zijn...je hoeft het maar in de koffie te doen....nee dus, tegen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2002, 19:48   #4
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hm....ja ik weet het niet....Zo'n pil kan je, zoals FoL zei, makkelijk in iemands drinken gooien en ja...of we daar nou op zitten te wachten...nee.
Maar ik weet niet waar ze zo'n pil zouden moeten verstrekken. apotheek? hm, lijkt me niet. 'Ja mag ik een zelfdodingspil aub.' 'dat is dan 3 euro 95, prettige dag nog verder' Neej, I dont think so. Bij de dokter? 'ja dokter ik wil graag zo'n pilletje en een glaasje water' Neej, klinkt ook nie logisch. Waar anders? ik heb geen flauw idee. Bij de drogist, hm, no way.
En het is ook al gezegd, als je je even down voelt ofzo en je neemt zo'n pil....tsjah...dat is toch wel heel makkelijk gedaan.

Neej. Ik denk dat ik toch wel tegen zo'n pil ben.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2002, 01:30   #5
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

mjah...ik zat met zo beetje dezelfde voor- en nadelen

mschien dat je zo'n pil alleen mag krijgen als je zwaar ziek bent, je ligt bijvoorbeeld zwaar te creperen aan k*nk*r en je bent te weten gekomen dat je aids hebt dmv tests oid
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2002, 07:59   #6
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Of net als bij de morningafterpil bij de supermarkt, waarbij de cassiere je vanalles moet vragen?

Nee, even serieus.. ik vind het niet zo'n gek idee eigenlijk.. als ik kijk naar mijn eigen oma, die nu al een paar jaar in een bejaardenhuis zit en al die tijd al zegt dat ze wel van het balkon af zou willen springen (maar dat gaat niet want ze kan amper lopen, laat staan over zo'n hek-dinges-ding heen klimmen..
Ik zou dan liever hebben dat ze op een minder harde manier dood zou gaan. Anders zou mijn moeder denk ik ook gek worden. Als haar man EN haar moeder door zelfdoding om het leven waren gekomen, en mijn opa door een ongeluk.. het wordt tijd dat er iemand op een normale manier sterft! DMV zo'n pilletje bijvoorbeeld..
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2002, 21:46   #7
geitenwollens0x
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja en wat dacht je dan van verdere geestelijke niethelemaal 100%te mensen (no comment)
die denken van, ja laat ik eens zo'n pilletje nemen (niet wetend wat het "pilletje" allemaal doet
ik ben er ook tegen!
net zoals iemand al eerder zei die moeten ze niet in een gewone openbare apotheek drogist verkopen, straks krijg je dat iedereen zo makkelijk zelfmooord wil plegen omdat je heel makkelijk aan zo'n pil kan komen...

no way!
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2002, 22:16   #8
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

het zou wel een uitkomst wezen. maar het zou dan niet overal verkrijgbaar moeten wezen. alleen bij de dokter ofzo.
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2002, 09:41   #9
Mariblow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz
Hm....ja ik weet het niet....Zo'n pil kan je, zoals FoL zei, makkelijk in iemands drinken gooien en ja...of we daar nou op zitten te wachten...nee.
Maar ik weet niet waar ze zo'n pil zouden moeten verstrekken. apotheek? hm, lijkt me niet. 'Ja mag ik een zelfdodingspil aub.' 'dat is dan 3 euro 95, prettige dag nog verder' Neej, I dont think so. Bij de dokter? 'ja dokter ik wil graag zo'n pilletje en een glaasje water' Neej, klinkt ook nie logisch. Waar anders? ik heb geen flauw idee. Bij de drogist, hm, no way.
En het is ook al gezegd, als je je even down voelt ofzo en je neemt zo'n pil....tsjah...dat is toch wel heel makkelijk gedaan.

Neej. Ik denk dat ik toch wel tegen zo'n pil ben.
ben het helemaaal met je eens
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2002, 10:53   #10
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

op zich ebn ik wel voor de pil maar alleen als je hem bij de dokter / apotheker moet halen met een goede reden dat je dood wilt.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2002, 11:00   #11
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by jeroen
op zich ebn ik wel voor de pil maar alleen als je hem bij de dokter / apotheker moet halen met een goede reden dat je dood wilt.
tuurlijk niet. Je kan net zo goed een zogenaamd goede reden verzinnen. Stel je voelt je ff niet god enzo en je komt bij de apotheek en zegt dat je een rotleven hebt en blabla, nou die apotheker weet dan ook niet wat ie moet denken hoor als er iemand voor em staat die zn hele levensverhaal verteld. Het kan net zo goed gelogen zijn. Tsjah, et is jou mening hoor, heb ik verder ook niks tegen, maar jou redenatie vind ik niet helemaal goed..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 21:51   #12
loevioem
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben er absoluut TEGEN

om jezelf dood te maken zomaar een pilletje nemen, ik denk dat er veel meer mensen zelfmoord zouden plegen.
ik vind nog altijd dat iemand die per se dood wil er nog altijd moeite voor moet doen, en niet door simpelweg een pilletje te nemen
als men er moeite voor moet doen zal men al vlugger nog een keer nadenken, bij zo'n pilletje is het dan al te laat
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2002, 09:10   #13
Tim P.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

TEGEN DE ZELFMOORD PIL

Het zou niet alleen het aantal zelfdodingen bevorderen. Misschien komt er dan wel reclame voor. De fabricant die denkt toch ook ik moet er aan verdienen. "Bent u al het gezeur en gesleep zat, denkt u ook het hoeft zo niet meer, ......... heeft nu de oplossing, met deze ene pil bent u voor altijd van uw zorgen af"
NO WAY, ik ben wel voor euthenasie, misschien moeten ze die regels iets versoepelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2002, 09:19   #14
eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
als een ouwe tante heeft ingenomen kan het zelfmoord alswel vermoord zijn...je hoeft het maar in de koffie te doen....nee dus, tegen
daar zat ik ook aan te denken
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2002, 16:37   #15
-TaPrOoT-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by casual
De zelfdodingspil heeft zowel grote voor- als nadelen:
De voordelen ervan zijn:
-mensen kunnen op een menswaardige manier zelf hun leven beeindigen
-ze kunnen het moment makkelijker zelf kiezen, er is geen dokter bij nodig.

Nadelen:
-in een depressieve bui zullen mensen makkelijker geneigd zijn de pil in te nemen, de controle door de dokter ontbreekt.
-het kan op den duur leiden tot een soort dwang: de uitgaven in de gezondheidszorg worden te hoog --> als nu eens een aantal mensen dat niet zo nodig meer hoeft een pilletje neemt... Het is nu niet aan de orde, maar is niet ondenkbaar, ook de druk uit de omgeving niet.

Ik denk alles overdenkende dat de nadelen groter zijn en ben dus geen voorstander van een zelfdodingspil, maar ik ben wel voor euthenasie.
Ben het helemaal met je eens!!!
Grtzzz x -|- TaPrOoT-|-
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2002, 17:47   #16
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Me 2.
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2002, 12:31   #17
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben VOOR de zelfdodingspil maar dan alleen in speciale gevallen, het moet goed overlegd worden met dokters en psychologen voor dat je het doet, argumenten:

1. Mensen die een ongeneeslijke ziekte hebben (zoals bepaalde vormen van kanker) en die zelf het moment van hun sterven willen bepalen. bv. Mijn opa was in de terminale fase en hij kon echt helemaal nix meer. Hij had alleen nog maar pijn. Nou in zo'n geval vind ik dat je beter iemand een pil kan geven.

2. Mensen die al heel oud zijn en alles hebben meegemaakt en het leven eigenlijk niet meer zo zien zitten. Ze voelen zich niet happy en dat wordt waarschijnlijk alleen nog maar erger, ze worden blind doof en weetikwat. Nou als de persoon het zelf wil is het dat toch een uitkomst
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2002, 13:03   #18
secretgirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

op zich ebn ik wel voor de pil maar alleen als je hem bij de dokter / apotheker moet halen met een goede reden dat je dood wilt.
--------------------------------------------------------------------------------


op zich benk wel voor alleen bij erge gevalllen zoals kanker en aids enzo wat hier ook al gezegd is. en als je dan bij de apotheker komt dan moet je een doktersbriefje hebbe
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2002, 16:33   #19
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

ik weet het eigenlijk niet. Ik ben het met (bijna) iedereen hier wel eens.
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2002, 17:22   #20
Soraya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die zelfdodingspil is opzich geen slecht idee.
Ik heb liever dat iemand zo'n pil slikt en op een
nog menswaardige manier sterft,dan dat iemand
voor een trein springt en op gruwelijke wijze sterft.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2002, 20:29   #21
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

Citaat:
Originally posted by secretgirl
op zich ebn ik wel voor de pil maar alleen als je hem bij de dokter / apotheker moet halen met een goede reden dat je dood wilt.
--------------------------------------------------------------------------------


op zich benk wel voor alleen bij erge gevalllen zoals kanker en aids enzo wat hier ook al gezegd is. en als je dan bij de apotheker komt dan moet je een doktersbriefje hebbe

Hoe denk je dat het leven van die apotheker wordt als je vort elleke dag zo'n pilletje mag geven. Alstublieft mevrouw, hier is uw zelfmoordpilletje, 2 euro 50 alsjeblieft, en nog een prettige dag verder
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2002, 21:30   #22
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de zelfdodingspil mag hoelang het maar op advies van de doktor is..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2002, 22:39   #23
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by nevaeh1987



Hoe denk je dat het leven van die apotheker wordt als je vort elleke dag zo'n pilletje mag geven. Alstublieft mevrouw, hier is uw zelfmoordpilletje, 2 euro 50 alsjeblieft, en nog een prettige dag verder
Ik ben van mening (als zo'n pil eraan gaat komen) dat zoiets NOOIT via de apotheek verstrekt moet worden, met jouw argument als een van de laatste punten om rekenening mee te houden, want zo'n apotheek-mederwerker, geeft het alleen maar door, verder heeft die er totaal niks mee te maken.

Als je er als apotheek-medewerker al problemen van maakt. Van zo'n oppervlakkig contact met iemand die binnenkort zichzelf dood, dan ben je mentaal zeer zwak en zou ik jezelf maar eens ontwikkelen, want de dood hoort nu eenmaal bij het leven.
(met je, bedoel ik niet diegene die ik quote, maar MEN)
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:53.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.