Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Films, Tv en Radio
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Films, Tv en Radio Praat hier over jouw favoriete films, de nieuwste tv-series en de leukste radio-programma's!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 21 October 2004, 13:55   #1
Mic10024
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Alien versus Predator

Sorry dit moet ik even kwijt.

Ik een groot fan van de Alien films (ik heb het niet over die mannetjes met zwarte ogen maar dat begrijpen jullie denk ik wel), ben een beetje teleur gesteld toen ik de eerste Nederlandse recentie las van Alien versus Predator.

Oké, het verhaal leek me in eerste instantie goed. Een tempel waar Predators de Aliens kweekte en daar jonge Predators opleiden, tot het moordzuchtige roofdier dat het tegen Arnold op nam in de jungel.
Natuurlijk werd het aantal Aliens (die zich voortplanten als konijnen) te groot en werden 5 jonge Predators in stukkjes gescheurd. Dat was voor de overige Predators een teken om de tempel te sluiten.
Maar zoveel jaren later worden er toch weer 3 jonge Predators naar de aarde gestuurd om volwassen te worden. Een soort ontgroeing dus. (Als ze levend tussen het groote aantal Aliens vandaan weten te komen zijn ze klaar met hun opleiding)

Ik vond het wel een goed verhaal. Het verband tussen de 2 galactische wezens zijn goed verklaard.
Maar nu waarom ik een beetje teleurgesteld ben.

Ik las (waar ik al bang voor was) dat de meeste bloederige gevechten buiten beeld vallen.
Als je de film Predator hebt gezien snap je wel wat ik bedoel. De Predator hoort zijn slachtoffers juist op de bloederigste manieren te doden. In de film met Arnold was ook duidelijk te zien hoe het monster gaten in lichamen blies met z'n schouder kanon en hoofden verbrijzelde.

De Alien bond er ook geen doekjes om. Vooral in Aliens en Alien 3 zag je hoe het monster langzaam de hoofden van zijn slachtoffers stuk kneep. In Alien Ressurection was ook te zien hoe de Alien zijn staart als wapen gebruikte. (Hoewel de staart niet het Primaire wapen van de Alien is.)

Die dingen maakte de wezens monsterlijk. Vandaar dat ik het erg jammer vind dat er minder bloed in de film vloeit.
Ik vind het ook jammer dat de balansen tussen de monster veranderd zijn. Uiteindelijk zullen de Aliens winnen. Nou! dat vind ik fout. Iedereen weet dat de Predator een sterker en machtiger wezen is. Het jaagt met meer technologie en is sluwer. Bovendien kan een Predator gebruik maken van een kanon en een discus om Aliens op afstand te kunnen verslaan.

Kortom de beoordeling van de film is matig. Maar toch onderdrukt het me niet om de film als nog te gaan bekijken.

Misschien kunnen jullie ook je mening plaatsen?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2004, 18:22   #2
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

gewoon: de predator(s) zijn te soft. vind ik dan.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2004, 23:55   #3
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

ik vond het een boutfilm
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2004, 10:00   #4
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

ik was heel zwaar teleurgesteld

ze hebben wel een open einde achter gelaten dus ik hoop dat het volgend deel door een andere director wordt gemaakt
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.

Laatst aangepast door SpiNe : 22 October 2004 om 10:03
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2004, 11:54   #5
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik las alleen de review van het Veronicablad, en die hebben meestal wel gelijk. Ze zeggen dat de makers maar weinig respect hebben voor de twee franchises, zoiets in ieder geval. Ik weet niet of dat waar is, maar na Alien Resurrection wil ik niet nog eens zien hoe de Alien-franchise onrecht wordt aangedaan. Deze ga ik dus denk ik niet kijken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:40.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.