Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Zijn mannen in sommige dingen beter dan vrouwen?
Ja 46 85,19%
Nee 8 14,81%
Stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 February 2003, 20:03   #51
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

Je moet toegeven dat er ook veel dignen zijn waar een vrouw beter in is.
vriijj weinig...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 20:58   #52
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vrouwen zijn beter in talen, vrouwen zijn beter in sociale vaardigheden, vrouwen zijn beter in organiseren, vrouwen hebben meer ruimtelijk inzicht, hebben meer oog voor detail zonder direct het overzicht te verliezen, vrouwen kunnen beter samenwerken,vrouwen hebben meer inlevingsvermogen, ze kunnen beter een lange termijn planning maken.
Om maar wat dingen te noemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 21:18   #53
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
vrouwen zijn beter in talen, vrouwen zijn beter in sociale vaardigheden, vrouwen zijn beter in organiseren, vrouwen hebben meer ruimtelijk inzicht, hebben meer oog voor detail zonder direct het overzicht te verliezen, vrouwen kunnen beter samenwerken,vrouwen hebben meer inlevingsvermogen, ze kunnen beter een lange termijn planning maken.
Om maar wat dingen te noemen.
bronnen?

en ik zeg dit niet om zomaar te dsissen, maar sommige claims betwijfel ik
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 22:09   #54
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heb t zojuist allemaal opgezocht op internet. onder andere n stuk uit n boek van een psycholoog. de precieze pagina zou ik t niet meer weten
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 22:14   #55
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

okay

dank voor deze discussie, ik stap uit mijn rol van 'mannen zijn superieur'... bijna niet te winnen (gelijkspel uit te trekken) aangezien ziveel tegensrpeekt ( afgezien van drogredeneringen, schelden e.d. toepassen om te "winnen")
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 22:30   #56
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ok.
was dit trouwens je echte mening, of puur een rol?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 22:36   #57
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
ok.
was dit trouwens je echte mening, of puur een rol?
puur een rol... geen kans dat ik echt geloof dat mannen een superieure rol leiden op aarde

verschillen zijn er aan beide zeiden zijn er (maar goed ook), maar die zijn zeker niet in het voordeel te trekken van de man...

echter in dit tijdperk waar spierkracht er niet meer toe doet e.d. is iedereen aardig gelijk...

als we nog in de oertijd leefde had spierkracht meer invloed gehad en dus zou de man wel 'hoger' zijn dan de vrouw (survival of the fittest..) dit is geen rol, maar het ging volgens mij om het heden en niet zover terug
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 23:15   #58
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

als we nog in de oertijd leefde had spierkracht meer invloed gehad en dus zou de man wel 'hoger' zijn dan de vrouw (survival of the fittest..) dit is geen rol, maar het ging volgens mij om het heden en niet zover terug
rol in de groep is hoger van een man dan, maar ut is maar waar wat je belangrijkste vind.

Maareh gelijkspel dus?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 23:20   #59
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


rol in de groep is hoger van een man dan, maar ut is maar waar wat je belangrijkste vind.

Maareh gelijkspel dus?
neh ik heb 'verloren' over het 'niet gelijk zijn' in het heden....
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 23:28   #60
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


neh ik heb 'verloren' over het 'niet gelijk zijn' in het heden....
Ach, ik weet niet hoe het was in dat verleden waar jij over praat. Over nu geef ik je gelijk, je hebt verloren .
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 12:01   #61
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja je hebt verloren van minsten 1 vrouw
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 15:36   #62
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
ja je hebt verloren van minsten 1 vrouw
oei,
nu hebben de alles mannen verloren...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 18:04   #63
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

naja eigenlijk zijn termen als winnen en verliezen zeer slecht in een discussie....

waarom?

iedereen wil natuurlijk winnen, hierdoor proberen mensen door te drammen, gaan ze niet meer lezen wat de ander zegt en blijven ze altijd bij huneigen staandpunt....

alles wat juist niet goed is
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 01:42   #64
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
naja eigenlijk zijn termen als winnen en verliezen zeer slecht in een discussie....

waarom?

iedereen wil natuurlijk winnen, hierdoor proberen mensen door te drammen, gaan ze niet meer lezen wat de ander zegt en blijven ze altijd bij huneigen staandpunt....

alles wat juist niet goed is
Maar door door te drammen kun je een ander niet werkelijk overtuigen. Tenzij je natuurlijk steeds weer andere argumenten hebt. Dus ik denk ook niet dat je door door te drammen een discussie wint.
Door te spreken over winnen en verliezen heb je natuurlijk idd eerder de neiging om bij je standpunt te blijven, maar om goed te discussieren moet je toch voor rede vatbaar blijven. Dus eigenlijk heb je een discussie wanneer je met steeds hetzelfde argument doordramt toch nog verloren, is het niet naar je eigen idee, dan wel naar de mening van de mensen om je heen.
Maar, dit is natuurlijk weer een andere discussie.
Oke, je hebt niet verloren, je bent gewoon overtuigd . (tenminste, je rol )
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 13:40   #65
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

tcoh stemmen de mesten op dat de man beter is dan de vrouw.

ik denk dat mannen en vrouwen even goed zijn, alleen vrouwen zijn op andere gebieden beter dan op mannen. wij mannen zijn over het algemeen technischer en ruimtelijker ingesteld. vrouwen zijn meer beter met dingen zoals het leven en sociaalheid.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 15:48   #66
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee
meeste mensen stemmen vinden dar mannen in sommige dingen beter zijn als vrouwen.
klein verschil
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 15:55   #67
xLesjuhx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz
d0h.
tuurlijk zijn mannen in sommige dingen beter dan vrouwen.
net zoals vrouwen in sommige dingen beter zijn dan mannen.

logica?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 14:39   #68
DemoCrates
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zijn mannen in sommige dingen beter dan vrouwen>?

Citaat:
Originally posted by aimpje
[B]Hier het onderwerp: zijn mannen in sommige dingen beter dan vrouwen dat zijn?
JA ! En dat heeft met discriminatie totaal niks te maken.

Overigens zijn vrouwen beter in sommige dingen dan mannen.

Gewoon een keiharde natuurlijke werkelijkheid. Er is dus een duidelijk verschil tussen beiden en dan niet alleen fisiek.

Al dat geleuter over gelijkheid, discriminatie etc. slaat dus werkelijk nergens op.
En let wel: ik heb het over gelijkheid en niet over gelijkwaardigheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2003, 21:33   #69
Freaky Maus
Banned
 
Geregistreerd op: 27 November 2001
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

En qua hoogste financiële positie's, daar zit meestal een man inderdaad(behalve op de hoogste in Nederland, das dan weer een vrouw toevallig).
Hoor ik daar een erfenis?

Mannen en vrouwen verschillen, maar ik denk niet dat het met intelligentie te maken heeft. Mannen zijn sterker gebouwd, vrouwen zijn socialer.
Ze hebben beiden "voordelen en nadelen".

Vroeger was kracht belangrijker, tegenwoordig meer de contacten/hersens. Dus komt de vrouw naar voren. Maar dat wil niet zeggen dat de man ondergeschikt wordt.

Die verschillen zien we ook terug in het autorijden: vrouwen zijn hierin slechter dan mannen over het algemeen. Omdat mannen hier weer meer gevoel voor hebben..

Dus uiteindelijk zijn we toch allemaal gelijk..(maar de man is toch ietsjes beter geintje, ik ben blij dat de vrouw is zoals ze is)
Freaky Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 14:50   #70
missymy
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Duhhhhh

Mannen zijn beter in sommige dingen en vrouwen zijnw eer beter in andere dingen en uitzonderingen bevestigen de regel. Discussie gesloten...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 23:00   #71
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Talking bla bla bla

pff effe geen zin om al die reacties te lezen, ik lees al genoeg elke dag,maar ik wilde ff zegge, dat gewoon sommige dinge manne beter kenne (bouwvakker bv) en andere dinge zijn vrouwe weer beter in (kapster ofzo) maja vrouwe kenne ook wel bouwvakker worden, maar ja, daar moet je nogal sterk voor zijn, dus moet je wel wat spiere hebbe, en veel spiere bij vrouwe staat lelijk dus vandaar at vrouwe t nie doen, en ze houwe nie van werk waar ze smerig van worden (zoals "waaah me haar zit niet goed, waaah me make up loopt uit, waaah nagel gebroke en dat soort bull shit) ...uhm zon mode poppie ben ik dus niet mazzels
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 14:37   #72
Philosopher
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


dit heeft volgens mij vooral met opvoeding en maatschappij te maken en ligt niet perse (lichamelijl) vast...
Er zijn 2 hersenkanten de linker en rechter, de een is voor ruimtelijk inzicht ( waar bv ook wiskunde ondervalt) en de ander voor meer sociale dingen.
Je hebt een soort alfa en beta kant, bij mannen is de beta kant van nature meer ontwikkelt. Er zijn theorieen dat dit nog komt omdat de mannen op jacht gingen en ze dus goed logisch en strategisch na moesten kunnen denken.
Maar in short, het is wel lichaamelijk bepaald. Sterker nog bij autistische kinderen is de alfa hersenhelft niet goed ontwikkelt maar de beta kant wel, daardoor zijn veel autistisch mensen bijvoorbeeld bijzonder goed in rekenen, of bouwkundig tekenen maar sociaal gezien een ramp.
Dit wil niet zeggen dat vrouwen per definitie geen wiskunde kunnen volgens op hoog niveau. Het is wel aan te leren.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 14:41   #73
Philosopher
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bron
discovery channel en national geographic
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 11:29   #74
laurier_garnier
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sommige dingen zijn we beter andere weer niet

Kdenk dat fysisch gezien een man meer is gemaakt om te werken en een vrouw gemaakt is om kinderen te hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 14:21   #75
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by laurier_garnier
Sommige dingen zijn we beter andere weer niet

Kdenk dat fysisch gezien een man meer is gemaakt om te werken en een vrouw gemaakt is om kinderen te hebben

wat niet wil zeggen dat mannen altijd sterker zijn dan vrouwen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 15:26   #76
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

laurier ssshhht is effe als je niks zinnigs te zeggen hebt. Mannen werken, vrouwen voor kinderen zorgen, terwijl sommige vrouwen zelfs slimmer zijn dan mannen. Vrouwen hebben ook hersens, dus kennen ze die beter gebruiken om te werken ipv elke dag thuis te zitten en alleen maar voor kinderen te zorgen en het huis schoon te houden, daarvoor heb je haast geen hersens nodig en zeker geen opleiding.
En dat sommige beroepen beter geschikt zijn voor mannen dan voor vrouwen heb ik al in me vorige berichie gezet paar dagen terug zie dat dus. En vrouwen kennen gewoon beter voor kinderen zorgen alleen maar omdat zij het kind zo lang in hun buik moeten dragen en gewoon meer dus dat "moedergevoel" hebben en zij moeten al die pijn bij die bevalling doorstaan en die man ken gewoon lui zitten wachten. Vrouwen kennen er ook niks aan doen dat zij ervoor gemaakt zijn om kinderen te baren. Waardoor sommige vrouwen ervoor kiezen om voor de kinderen te zorgen terwijl ze ook net zo goed konden gaan werken en ook zulke goeie banen als mannen konden hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 15:51   #77
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chatty
laurier ssshhht is effe als je niks zinnigs te zeggen hebt. .
stfu hij zegt tenminste iets korts en krachtig! ik ga niet de moeite doen om dat van jou te lezen! is veel te lang!


btw er zijn altijd wel dingen die man beter kan als vrouw en andersom, maar om nu te zeggen dat een vrouw beter kan koken ofzo dan een man ik denk dat dat in de laatste 50 jaar hard veranderd is! vrouwen willen denkik van het idee van huisvrouw enzo... lala zever dit slaat nergens op maar gewoon: vind niet dat je kan zeggen dat de een meer dingen kan en beter dan de andere na
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 16:10   #78
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja maar op zn minst kon hij wel ff goed zn mening beargumenteren waarom hij dat vind. Kort en krachtig oke, maar een paar zinnen om zn mening te ondersteunen of beargumenteren is toch niet te veel gevraagd?
En ja, ik lul altijd te veel, en je moet ook zelf weten wat je wilt lezen en niet, maar dan vind ik niet dat je op dit forum moet komme, want om mee te kunnen discuseren is het wel zo handig om andere meningen te lezen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 20:32   #79
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chatty
Ja maar op zn minst kon hij wel ff goed zn mening beargumenteren waarom hij dat vind. Kort en krachtig oke, maar een paar zinnen om zn mening te ondersteunen of beargumenteren is toch niet te veel gevraagd?
En ja, ik lul altijd te veel, en je moet ook zelf weten wat je wilt lezen en niet, maar dan vind ik niet dat je op dit forum moet komme, want om mee te kunnen discuseren is het wel zo handig om andere meningen te lezen
ik dacht dat hij zijn mening al gezegd had int begin ergens van deze thread of heb ik mislezen soit eve goeie vrienden he
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 21:00   #80
laurier_garnier
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk eigenlijk dat ik genoeg had gezegt met die paar zinnen hoor...


ik zei dus... sommige dingen zijn mannen beter andere dingen zijn vrouwen dan weer beter in...

met andere woorden de ene heeft PLUS en MIN puntjes maar de andere heeft die ook en tesamen staan ze gelijk ongeveer...

ik zeg dus NIET dat de ene beter is dan de andere....


en ik zei ook

FYSISCH ik zal het nog eens zeggen he FYSISCH (dus das enkel het lichaam he) is een vrouw meer gemaakt voor kinderen te hebben en een man om te werken

voila
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 21:12   #81
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by laurier_garnier
ik denk eigenlijk dat ik genoeg had gezegt met die paar zinnen hoor...


ik zei dus... sommige dingen zijn mannen beter andere dingen zijn vrouwen dan weer beter in...

met andere woorden de ene heeft PLUS en MIN puntjes maar de andere heeft die ook en tesamen staan ze gelijk ongeveer...

ik zeg dus NIET dat de ene beter is dan de andere....


en ik zei ook

FYSISCH ik zal het nog eens zeggen he FYSISCH (dus das enkel het lichaam he) is een vrouw meer gemaakt voor kinderen te hebben en een man om te werken

voila
:respect:
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 22:28   #82
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Owja ik weet heus wel wat fysisch (tss klote woord zal t wel verkeerd hebbe getypt...) is hoor. Tja omdat vrouwen de pech hebben dat ze zo gemaakt zijn om kinderen te kenne bare, en dus de kans hebbe dat sommige daardoor minder kenne werke. En uhm ik vind niet echt dat er speciale beroepen zijn waar mannen beter in zijn dan vrouwen hoor...had al voorbeeld gegeven van bouwvakker bijvoorbeeld een paar dagen terug... (ja het lukt me al om iets minder te lullen, nee nee applaus is echt nie nodig ) greetz missy chatty
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 22:37   #83
laurier_garnier
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jullie hebben dat zelf niet beslist he....

Ma blijf erbij dat jullie gebouwd zijn om kinderen te hebben en dat wilt niet zeggen dat jullie niks anders kunnen he integendeel
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 22:45   #84
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Uhm ja, maar dat vrouwen fysisch ervoor zijn om kinderen te hebben is een algemeen feit, daarvoor hebbe we zo'n baarmoeder enzo. Maja ik vind dus gewoon dat mannen niet in sommige beroepen beter zijn dan vrouwen...
(pff en als iemand het niet met me eens is, noem dan is een beroep waarvan mannen dat beter kennen dan vrouwen...)
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 16:12   #85
Annuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens mij verschilt dat gewoon van persoon tot persoon.
En ligt het er niet echt aan of je nou man of vrouw bent.
Oke mannen/vrouwen zijn voor sommige dingen meer geschikt maar dat betekent niet dat ze er gelijk beter in zijn denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2003, 19:31   #86
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chatty
Uhm ja, maar dat vrouwen fysisch ervoor zijn om kinderen te hebben is een algemeen feit, daarvoor hebbe we zo'n baarmoeder enzo. Maja ik vind dus gewoon dat mannen niet in sommige beroepen beter zijn dan vrouwen...
(pff en als iemand het niet met me eens is, noem dan is een beroep waarvan mannen dat beter kennen dan vrouwen...)
Vrouwen zijn emotioneel beter dan mannen. Ze praten ook meer, dat is gewoon een biologisch feit zoals ergens helemaal aan het begin al is opgemerkt.

Mannen zijn in sommige beroepen wel degelijk beter dan vrouwen (dit is natuurlijk algemeen en gemiddeld enzo). Een cad tekenaar zal doorgaans het mannelijk geslacht hebben terwijl een sociaal werker doorgaans van het vrouwelijk geslacht zal zijn. Vak 1 vereist logica, iets dat bij mannen beter ontwikkeld is en Vak 2 vereist betere sociale vaardigheden, waar vrouwen gemiddeld weer beter in zijn omdat dit al vanaf het eerste begin van de mensheid zo is geweest.

Kijk, vrouwen waren vroeger (dan spreek ik over 35.000 jaar geleden) thuis in de grot voor de kinderen aan het zorgen en af en toe gingen ze dus eten verzamelen. Mannen gingen op jacht, dit is ook een verklaring voor het feit waarom mannen doorgaans sterker dan vrouwen zijn, mannen hadden dat heel vroeger veel meer nodig en dat is blijven hangen.

Dus, de ontwikkeling van mannen en vrouwen is al heel vroeger bepaalt en daar hebben we nog steeds mee te maken. Vrouwen moesten veel om zich heen kijken, daarom hebben vrouwen een breder gezichtsveld dan mannen (biologisch feit!)

Citaat:
Originally posted by Annuh
Volgens mij verschilt dat gewoon van persoon tot persoon.
En ligt het er niet echt aan of je nou man of vrouw bent.
Oke mannen/vrouwen zijn voor sommige dingen meer geschikt maar dat betekent niet dat ze er gelijk beter in zijn denk ik.
Zie bovenstaand verhaal. Dit ligt dus eigenlijk biologisch vast.

per individu kan het natuurlijk wel eens verschillen, maar, verklaar eens waarom er vooral mannen in de ict werken? Precies, omdat daar dat stukje logica vereist is waar vrouwen doorgaans minder "verstand" van hebben omdat ze zich daar nooit mee bezig hebben hoeven te houden (da's niet echt mooi Nederlands, maar jullie snappen het wel )
  Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2003, 20:27   #87
Annuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je haalt een errug oud topic naar boven maah goed..

Je reactie vind ik persoonlijk echt onzin oke er zullen waarschijnlijk veel meer mannen in de ict werken of technische beroepen hebben.
Maar daarom hoeft het niet zo te zijn dat mannen er gelijk btr in zijn.Je kunt nooit bewijzen dat mannen beter in dingen zijn als vrouwen omdat je het niet eerlijk kunt vergelijken (dit is ook omgekeerd zo)
Dan kun je wel aankomen met biologische aanleg maar dit klopt dan volgens mij toch ook niet omdat er wel degelijk vrouwen zijn die in de ict werken en technische beroepen hebben.
En er ook echt wel zat huisvaders zijn...

En jah waarom er meer mannen in de ict werken zou het niet weten maar dit komt volgens mij ook voor een groot deel door interesses!!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2003, 20:29   #88
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik moet me beheersen niet te zeggen 'ja, natuurlijk'! Aangezien ik dan voorvechtster voor het vrouwelijk geslacht Leo Leo op mijn dank krijg.

Maar het is natuurlijk wel zo, en logisch ook. Niet omdat het mannelijk geslacht totaal gezien beter is, maar het komt alleen al vanwege de bouw van ons lichaam. Wij zijn in het grove werk gewoon beter, sterker ook. Kijk naar sporten bijvoorbeeld. Mannen fietsen sneller, voetballen beter, tenissen op een hogen niveau, schaatsen sneller.. Daar kunnen vrouwen niets aan doen, dat is nu eenmaal zo.

Computertechnisch ben ik het niet mee eens. Vrouwen zouden dat evengoed kúnnen, als ze er zin in zouden hebben. Vrouwen zijn sierlijker. Kunnen beter andere dingen doen, die wij mannen minder goed kunnen. Denk aan veel turn-onderdelen. Vaak zijn ze beter in precieze zaakjes. Dus ook vrouwen zijn beter dan mannen in veel dingen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2003, 20:47   #89
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Dat het zo is, is volgens mij wel duidelijk en logisch idd...

Maar is het gek als ik zeg dat de verschillen steeds minder worden? Dat het dus vroeger erger was, omdat het toen ook een cultuur was dat mannen bepaalde dingen deden en vrouwen niet en daardoor daarin beter zijn. Zoiets? Kan het ff niet verwoorden 4 dagen kermis gevierd .
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2003, 21:59   #90
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Annuh
Je haalt een errug oud topic naar boven maah goed..

Je reactie vind ik persoonlijk echt onzin oke er zullen waarschijnlijk veel meer mannen in de ict werken of technische beroepen hebben.
Maar daarom hoeft het niet zo te zijn dat mannen er gelijk btr in zijn.Je kunt nooit bewijzen dat mannen beter in dingen zijn als vrouwen omdat je het niet eerlijk kunt vergelijken (dit is ook omgekeerd zo)
Dan kun je wel aankomen met biologische aanleg maar dit klopt dan volgens mij toch ook niet omdat er wel degelijk vrouwen zijn die in de ict werken en technische beroepen hebben.
En er ook echt wel zat huisvaders zijn...

En jah waarom er meer mannen in de ict werken zou het niet weten maar dit komt volgens mij ook voor een groot deel door interesses!!
Zo oud is dit topic volgens mij niet, gezien de plaatsing van de laatste reactie (door jou zelfs geloof ik )

Het ís al bewezen zal ik je vertellen. Mannelijk en vrouwelijk hersenen zijn gewoon fysiek verschillend en dat leidt tot een gemene deler die gemiddeld opgaat! (ik zeg niet dat het per definitie zo is! Een statisticus zal water van gemiddeld een halve meter diep ook nooit vertrouwen ), maar goed, ff terug. Er zullen idd wel vrouwen zijn die in de ict werken en daar net zo goed in zijn dan hun mannelijke collega's, maar feit blijft dat de fysieke verschillen leiden tot verschillen. Er zijn gewoon dingen waar vrouwen beter in zijn en waar mannen beter in zijn (gemiddeld...).

Ik voel me een beetje aangevallen door jouw reactie trouwens, dat is eigenlijk (niet als flame bedoeld) omdat vrouwen veel sneller emotioneel reageren.

Ik kan je dan aanraden om "Waarom mannen niet luisteren en vrouwen geen kaart kunnen lezen" van Allen & Allen te lezen. Dit is een uiterst informatief boekje gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Als je wil mag je het zelfs wel van me lenen
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2003, 19:25   #91
ShAdYPuNk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mannen zijn beter in niet-goed-organiseren-en-slordigheid
(de mannen die ik ken dan)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2003, 18:44   #92
Freedom
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Laat en vrouw een kaart lezen op vakantie, en je arriveert ergens.

Gelukkig zijn er ook nog uitzonderingen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:47.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.