Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 February 2005, 11:05   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Antitabaksverdrag wordt wereldwijd van kracht

Vorige week in dit topic.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
het gaat er echt wel doorkomen.
nederland is misschien niet de snelste erin, maar dat rookverbod komt er wel door.
en er gaan dan nog evenveel mensen naar de pubs.
en ik stink dan niet meer
Anemics profetische voorspelling is uitgekomen:
Citaat:
zo 27/02/05 - Vandaag wordt wereldwijd het antitabaksverdrag van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) van kracht. Het verdrag is ondertekend door bijna 170 landen en legt strenge antitabakswetten op.

Het antitabaksverdrag van de wereldhandelsorganisatie moet het aantal doden door roken in de wereld doen dalen. Nu zijn dat er jaarlijks vijf miljoen. Als er niets wordt gedaan, vreest men dat dat aantal tegen 2020 verdubbeld zal zijn.

In België zijn de antitabaksmaatregelen die het internationale verdrag oplegt zowat allemaal al van kracht. Al 15 jaar mag er bij ons niet meer gerookt worden in openbare gebouwen. Reclame voor tabak en sigaretten en ook sponsoring door de tabaksindustrie is verboden.

Op pakjes sigaretten en tabak moeten grote waarschuwingen staan tegen de schadelijke gevolgen van roken, binnenkort moeten er ook afschrikwekkende foto's op de pakjes staan.

Intussen zijn ook rokerswagons op treinen afgeschaft en sinds 1 december mogen min-16-jarigen ook geen tabak of sigaretten meer kopen.

Merkwaardig is dat ons land het antitabaksverdrag samen met 167 andere landen al wel ondertekende, maar nog niet ratificeerde. Ook in andere landen bestaan er al strenge antitabaksmaatregelen, voor sommige landen is het verdrag nog maar het begin.

Bron.
Een mooi begin volgens mij.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2005, 06:59   #2
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat alle mensen die vinden dat Nederland te vol is hier principieel tegen moeten zijn.

Maar goed, wat een geldverspilling die foto's op pakjes sigaretten, hebben die waarschuwingen geholpen? Het kost alleen extra drukinkt. Ik zal geen pakje minder kopen omdat er toevallig een foto op staat. De meeste mensen weten wel wat roken voor gevolgen heeft, er is genoeg voorlichting over. En al die regels waren er toch allemaal al hier in Nederland? Dus eigenlijk veranderd er hier niets. Ik vind het trouwens een goede zaak dat er niet meer gerookt mag worden in openbare gebouwen. Mensen die er niet om gevraagd hebben om ziek te worden van iemand slechte gewoontes hebben er nu in ieder geval minder last van.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2005, 13:56   #3
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

iemand demolition man wel eens gezien?

een nieuwe wereld waar alles wat slecht is verboden is, zout peper, vloeken, je reet afvegen met schelpen want je zult toch eens papier verspillen, geen tabak want dat is slecht voor je, geen vlees want dat is slecht voor je.

als ik mezelf wil vergiftigen met roken dan moet dat toch verdomme mijn beslissing zijn of niet, het hele idee dat iemand dat voor mij gaat beslissen door middel van een fokking verdrag roept walging in me op, let maar op als dit zo door gaat, is er straks nog maar vrij weinig wat je zelf mag beslissen, we gaan steeds meer de kant op dat we slaven worden, die zo lang mogelijk in leven moeten gehouden worden om geld te verdienen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2005, 06:28   #4
ViveLaFète
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Net alsof het de overheid iets kan schelen of wij gezond leven of niet. Het enige waar zij mee inzitten is dat we gezonde, vitale mensen zouden zijn die goed zouden kunnen meedraaien in de economie.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2005, 10:35   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Ik vind het allemaal wat ver gaan Men doet nu net voorkomen alsof de mensen nog niet gelezen hadden dat het schadelijk is; een afschrikwekkende foto zou dan wel helpen?! Doe me een plezier zeg..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2005, 14:53   #6
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Van mij mag dat verbod komen, roken is gewoon ranzig.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2005, 19:14   #7
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik vind het allemaal wat ver gaan Men doet nu net voorkomen alsof de mensen nog niet gelezen hadden dat het schadelijk is; een afschrikwekkende foto zou dan wel helpen?! Doe me een plezier zeg..
In Scandinavië maken ze al langer gebruik van die foto's en daar zou het aantal rokers toch al verminderd zijn.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2005, 19:39   #8
antoinette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
In Scandinavië maken ze al langer gebruik van die foto's en daar zou het aantal rokers toch al verminderd zijn.
Je schrikt toch als je dat ziet en bedenkt dat dat je voorland is.
Het verschil tussen mensen die hun leven lang gerookt hebben of niet is goed te zien, mensen die hun leven lang gerookt hebben krijgen een soort huid van perkament.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2005, 08:54   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
In Scandinavië maken ze al langer gebruik van die foto's en daar zou het aantal rokers toch al verminderd zijn.
Zou dat niet ook gewoon kunnen komen door de abominabele hoge prijzen daar? Mijns inziens is de enige manier om roken terug te brengen het duurder maken van een pakje sigaretten. Dat het schadelijk is voor de gezondheid weten de meeste rokers inmiddels wel..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2005, 11:54   #10
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Zou dat niet ook gewoon kunnen komen door de abominabele hoge prijzen daar? Mijns inziens is de enige manier om roken terug te brengen het duurder maken van een pakje sigaretten. Dat het schadelijk is voor de gezondheid weten de meeste rokers inmiddels wel..
De meeste rokers weten dat er een kans bestaat dat ze ooit longkanker, keelkanker, ... kunnen krijgen. Maar ze weten niet hoe groot die kans is.

En de regering (althans de Belgische) zal de prijzen nooit veel verhogen, aangezien een groot deel van de inkomsten naar de staat gaat. Hoe hoger de prijzen, hoe minder rokers, hoe minder inkomsten.
Als ik me niet vergis, hebben ze onlangs nog een verhoging doorgevoerd, maar hebben de fabrikanten de verhoging gecompenseerd.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2005, 08:33   #11
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het gaat er mij niet om dat mensen zelf roken.
IK wil er alleen geen last van hebben..
en dat is mijn goedrecht..
en de rap met roken is dat je kan vermijden dat een ander er last van heeft door even buiten te staan of een paar meter verder op..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2005, 11:50   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
De meeste rokers weten dat er een kans bestaat dat ze ooit longkanker, keelkanker, ... kunnen krijgen. Maar ze weten niet hoe groot die kans is.

En de regering (althans de Belgische) zal de prijzen nooit veel verhogen, aangezien een groot deel van de inkomsten naar de staat gaat. Hoe hoger de prijzen, hoe minder rokers, hoe minder inkomsten.
Als ik me niet vergis, hebben ze onlangs nog een verhoging doorgevoerd, maar hebben de fabrikanten de verhoging gecompenseerd.
En je denkt dat ze dat beter doorkrijgen wanneer er legubere foto's op een pakje komen te staan in plaats van koeienletters ROKEN IS DODELIJK?

Volgens mij gaan ze dat soort plaatjes juist sparen. Overigens denk ik dat er steeds minder jeugd gaat roken op jonge leeftijd omdat het simpelweg niet te betalen is. Wat krijg je dan? Men probeert andere dingen die misschien nog wel veel schadelijker zijn. Want dat gebeurt toch, je komt allemaal in een 'uitprobeerfase', waarin je rebels dingen gaat lopen proberen.. Ik weet niet of al die moraalridders nu niet hun doel voorbij streven
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2005, 13:39   #13
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het gebeurt niet vaak, maar ik ben het eigenlijk wel met BlackTurtle eens in deze
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:00.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.