Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 October 2005, 21:30   #151
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Yeah Groningen gister wederom 3 punten gepakt en dit keer tegen Willem II in de Oosterpoark.
Prachtige goal trouwens van Gijs Luirink, die dat zeker wel verdiende aangezien die een jaar uit de roulatie is geweest, en ik vind dat hij en Arnold Kruiswijk er goed voor staan in het centrum van de verdediging.
Dus misschien gaan we toch voor een verrasinkje zorgen
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 09:55   #152
Haags Sappie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het zou inderdaad mooi zijn als dat boeren-dorpje groningen gewoon keihard zou degraderen inderdaad
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 15:08   #153
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Chelsea interesse heeft in Sarpong en Goossens van Ajax...
Deze club op deze manier echt het voetbal helemaal kapot maakt.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 16:13   #154
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

dit geen wjd topic is
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 16:44   #155
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Chelsea interesse heeft in Sarpong en Goossens van Ajax...
Deze club op deze manier echt het voetbal helemaal kapot maakt.
Ze zoeken tenminste niet naar sterren, wat Real dus wel doen. Chelsea is dan wel een bedrijf aan t worden maar het team staat er wel altijd..
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 16:44   #156
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Wink

Viel mij ook al op
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2005, 17:05   #157
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik vind wat Chelsea doet ook nog niet zo gek.. Ze kijken meer naar wat het beste voor het team is en geven niet zomaar miljoenen uit om de 'sterren' binnen te krijgen.. Ik zou alleen best graag zien dat een groot deel van dat geld ook naar de jeugdopleiding gaat, maar ja ddaar zullen wel geen gegevens over zijn..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 02:06   #158
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Natuurlijk werkt men bij Chelsea heel duidelijk met een visie en ik vind het best als ze idioot veel geld voor een speler als Essien betalen, maar als ze de beste jeugdspelers uit de Nederlandse competitie al gaan weghalen voor een zeer minimaal bedrag dan verneuken ze echt het hele voetbal.
Zeker voor het Nederlandse voetbal is deze ontwikkeling echt een doodsteek. Zorgvuldig opgeleide talenten kunnen als ze in de A1 spelen zomaar weggeplukt worden door de Europese top, zonder dat ze er een relevant bedrag voor hoeven te betalen.

Het scheelt natuurlijk ook een berg centen; 30.000 voor twee toptalenten, die echt veel indruk maakten op het WK<17, of 30 miljoen voor een controlerende middenvelder.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 11:22   #159
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap de frustratie van Ajax wel, maar het zou vanuit Amsterdam wel hypocriet zijn om er teveel schande van te spreken, aangezien Ajax ook jeugdspelers wegkaapt uit andere jeugdopleidingen. Laatst nog een toptalent van FC Twente (Derk Boerrigter).

Neemt niet weg dat de jeugdopleiding één van de weinige middelen is voor het Nederlandse voetbal om de concurrentie met de rest van Europa nog enigzins aan te kunnen gaan. Hopelijk zijn de ouders van die twee jongens ook zo slim en nuchter om ze eerst maar eens bij Ajax te laten doorbreken. Is wel zo netjes ten opzichte van de club en ook voor hun eigen carrière het beste.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 12:08   #160
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

Het scheelt natuurlijk ook een berg centen; 30.000 voor twee toptalenten, die echt veel indruk maakten op het WK<17, of 30 miljoen voor een controlerende middenvelder.
Hoe zit dat precies; staat er in het contract van zo'n jochie dan al een gelimiteerde transfersom?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 12:30   #161
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Excuses, het is 300.000 euro ongeveer: fifa-regels.

http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/co...3047/sc=1ed23c
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 13:04   #162
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Ze laten die spelers toch niet doorstromen hoor, lijkt me zeer onverstandig daar heen te gaan.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 16:37   #163
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Gewoon de eerste beste keer dat die Arnesen weer in Nederland is, een loop op zijn slaap leggen. Dan laat ie het voortaan wel, eikel.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 16:47   #164
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Die spelers willen volgens mij zelf niet eens naar Chelsea.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 17:10   #165
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
Gewoon de eerste beste keer dat die Arnesen weer in Nederland is, een loop op zijn slaap leggen. Dan laat ie het voortaan wel, eikel.
Meteen ook maar even Arie van Eijden en Guus Hiddink omleggen?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 18:11   #166
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Die spelers willen volgens mij zelf niet eens naar Chelsea.
Ik denk dat Chelsea best redelijk betaald voor hun diensten anders. Meer dan Ajax zal willen uitgeven lijkt mij.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 18:14   #167
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Meteen ook maar even Arie van Eijden en Guus Hiddink omleggen?
Die werken toch niet voor Chelsea? En geven Nederlandse talenten toch niet cadeau aan buitenlandse clubs? Zo wel, dan mag dat wel ja.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 19:02   #168
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
Die werken toch niet voor Chelsea? En geven Nederlandse talenten toch niet cadeau aan buitenlandse clubs? Zo wel, dan mag dat wel ja.
Ajax haalt zoals al eerder gezegd talenten weg bij jeugdopleidingen van andere profclubs, hetzelfde geldt voor PSV (bijvoorbeeld van de Graafschap). Maar dat is blijkbaar niet erg? Mijn punt is dat dit soort praktijken niet ongewoon zijn in de voetballerij en de Nederlandse topclubs er net zo hard aan mee doen.

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 8 October 2005 om 19:10
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2005, 22:44   #169
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Nouja, ik vind wel dat er een verschil zit tussen talenten die binnen landsgrenzen verkassen (zo vaak komt dit toch niet voor op 17jarige leeftijd?) of twee toptalenten die op 17jarige leeftijd naar de meest kapitaalkrachtige club ter wereld verhuizen.

Maar dat is wellicht meer een gevoelskwestie.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2005, 19:36   #170
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Nou Bart, ik geloof dat de wedstrijd Feyenoord - Groningen koren op jouw molen is?

Overigens zat Kujovic er ook weer lekker naast, derde of vierde keer al dit seizoen... en dat terwijl Grandel niet eens meedeed bij Utrecht.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2005, 19:40   #171
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Nou Bart, ik geloof dat de wedstrijd Feyenoord - Groningen koren op jouw molen is?
Alwin smste bij een 1-1 stand: krijgen we nog een penal? Maar het presentje was alweer gegeven

Ik snap niks van Kujovic Hij lijkt hopeloos uit vorm, anders kan ik het niet verklaren. Vlak voor tijd houdt hij er dan weer eentje uit waarvan je je afvraagd hoe dat dan weer mogelijk is

Volgens gefrustreerde VVV-aanhangers hebben we met Begois, die verhuurd was aan VVV, een regelrechte topkeeper teruggehaald. Misschien hem maar eens opstellen. Vooralsnog zijn de laatste 2 wedstrijden de fouten van Kujo nog niet fataal, maar uit bij Sparta heb ik liever een keeper die zeker staat, want dat is natuurlijk de wedstrijd van het jaar..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2005, 20:09   #172
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Talking

hmm wat een surprise.

Geen woord over het hinderen van Terol bij de goal van Roda.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2005, 20:15   #173
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange

Geen woord over het hinderen van Terol bij de goal van Roda.
Was dat hinderen dan? Wat moet Van Dijk dan doen als hij daar staat? Een stap opzij doen zodat Terol de bal kan pakken? Wat Van Hintum zei was correct; als de verdediging naar voren was gestapt dan was het buitenspel en hinderde Van Dijk wél, want dan stond hij in de baan van het schot. Nu niet, pas wanneer hij een beweging naar Terol toe had gemaakt dan was hij hinderlijk aanwezig, maar Terol kwam naar hem toe.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2005, 23:36   #174
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Alwin smste bij een 1-1 stand: krijgen we nog een penal? Maar het presentje was alweer gegeven



Ook deze fotoreportage is weer geweldig he?

Iedereen is weer present; Tweety, Janine met d'r interview(jij ook een keer?), de rest van de gehandicapten brigade, Danke Bitte sjaals, Cox10, Vaantje en de rakkers, de ereronde met nog meer danke bitte sjaals, en als afsluitert Annemarie met popcorn.


Ik twijfel nog wel of die beter is dan het etentje


  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2005, 09:24   #175
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

bartje?


hehe, en die gasten zitten gewoon aan de Amstel dènk!
__________________
neen, zijt ge zot of zo?

Laatst aangepast door 3rd boetah : 17 October 2005 om 09:28
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2005, 10:02   #176
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Scorpion



Ook deze fotoreportage is weer geweldig he?

Iedereen is weer present; Tweety, Janine met d'r interview(jij ook een keer?), de rest van de gehandicapten brigade, Danke Bitte sjaals, Cox10, Vaantje en de rakkers, de ereronde met nog meer danke bitte sjaals, en als afsluitert Annemarie met popcorn.


Ik twijfel nog wel of die beter is dan het etentje


Ik zat nog te kijken of ik met mijn nieuwe telefoon vanaf mijn positie voldoende kon inzoomen om Janine er duidelijk op te krijgen, maar helaas! Wel zag ik beneden duidelijk Annemarie staan. En Skippy zie je van 100 meter afstand. Hebie ook Freek gezien bij Talpa? Ik sta trouwens ook op pagina 6
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..

Laatst aangepast door bartje518 : 17 October 2005 om 10:08
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2005, 16:36   #177
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Cornelisse buitenspel teruggefloten, mag worden genoteerd.

Maar wat te denken van PSV!! Die maken maar twee goals, en krijgen er gewoon 3 op het wedstrijd formulier!

Talpa hahaha!
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2005, 14:51   #178
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

PSV sluit een topweek af met een matige 1-0 tegen Ajax. Doelpunt kwam al snel tot stand uit een penalty na een schwalbe van Farfan.
Verder miste het arbitrale kwartet de bijzonder smerige overtreding van Pienaer en schijnt Sneijder alle geluk te hebben gehad dat hij op het veld mocht blijven staan.
Oftewel een topper waarin dus de arbitrage achteraf voor de opwinding zorgt. Dat zegt meestal genoeg.


__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 23 October 2005 om 16:54
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2005, 15:22   #179
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Volgens de radio was een gelijkspelletje terecht geweest. Feyenoord verliest in Waalwijk van RKC, best verassend.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2005, 18:38   #180
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Smerigheid van Farfan
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2005, 19:48   #181
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Smerigheid van Farfan
Ach, tis niet netjes of sportief, maar hij voert de schwalbe tenminste goed uit, in tegenstelling tot Sneijder.
En smerigheid dat is zo'n trap van Pienaer..

Zo'n duel toont eens te meer de ongelijke strijd van scheidsrechter tegen de camera's aan. Want ik kan me erg goed voorstellen dat zo'n geval een zuivere penalty lijkt als je dat in een fractie van een seconde moet beslissen. En die streek van de loopse tekkel is voor arbitrage ook niet waar te nemen. Verder heeft Vink geloof ik een best goede wedstrijd gefloten (alleen had hij Sneijder gewoon rood moeten geven), alleen dit soort momenten zijn helaas wel beslissend, want je weet dat PSV de boel op slot gooit als ze op voorsprong komen (en als Babel dan ook nog eens een van de zeldzame kansen mist..).
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2005, 19:57   #182
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ach, tis niet netjes of sportief, maar hij voert de schwalbe tenminste goed uit, in tegenstelling tot Sneijder.


Tja hier kan ik dus niets mee, dat maakt het er niet minder erg op, zowel Sneijder als Farfan zijn laf als ze schwalbes maken. Het hoort gewoon niet thuis in de sport, wat mij betreft krijgen ze beide na afloop enkele wedstrijden schorsing. Dan leert men het wel af.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2005, 20:01   #183
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Helaas zijn de winnende trainers zoiets vaak snel vergeten en de verliezende trainer zal hoogstens balen dat de scheids niet in het smerige staaltje van Sneijder trapte..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2005, 20:12   #184
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Tja, het hoort niet bij de sport, maar het pure voetbal is al dusdanig verneukt dat het misschien wel bij het moderne voetbal is gaan horen?

Met jouw opmerking kan ik eerlijk gezegd ook helemaal niets, ik vind het meer populistisch geblaat wat normaliter bij de verliezende partij hoort.. Nu is t Farfan, maar in de zelfde wedstrijd worden wel 20 schwalbes gemaakt.. Als je de rust wilt bewaren en de organisatie weer wilt neerzetten kun je dat snel doen door een vrije trap uit te lokken met een schwalbetje op eigen helft.
Misschien is het wel bij het moderne voetbal gaan horen, net zoals tal van andere vormen van onsportiviteit... ook wel professionaliteit genoemd (maar ik vind het geen smerigheid, daaronder valt imho Pienaer-gedrag).

Maar in plaats van dergelijk geblaat kun je beter met verstandige opmerkingen komen over het probleem en hoe het op te lossen. Daar kunnen we wel iets mee en misschien komt er dan een moment dat we uiteindelijk wel 'iets' kunnen met elkaars opmerkingen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2005, 09:48   #185
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat iedere schwalbe verwerpelijk is en achteraf bestraft zou moeten worden. Ook die van Machlas destijds was vreselijk, net zoals nu die van Farfan. Als het om de topclubs gaat ben ik neutraal dus frustreert iedere schwalbe me. Ook een schrijnende schwalbe als die van Holzenbein in de WK finale van '74, daar wordt je toch echt goed ziek van. Het was zelfs de specialiteit van de man, het heeft niets meer met contactsport voetbal te maken. Voor eens scheidsrechter is het een hel om 'goed' uitgevoerde schwalbes van werkelijke overtredingen te onderscheiden, maar achteraf straffen is wat mij betreft wel degelijk een oplossing.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2005, 10:23   #186
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

En wie bepaalt dan wanneer iets een Schwalbe is (Talpa, de 4e waarnemer, Hugo Borst?). En wat als er wel een lichte overtreding wordt gemaakt, die niet in verhouding staat met de valpartij? Of als iemand nou echt struikelt?
En wat is het verschil tussen een schwalbe en met de hand de bal in het goal slaan? Of als je naar de grond stort als iemand je een klein duwtje geeft? Of tal van andere vormen van onsportiviteit cq professionaliteit?

Ik neem trouwens aan dat je achteraf schorsen bedoelt en niet een boete uitdelen..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2005, 12:51   #187
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
En wie bepaalt dan wanneer iets een Schwalbe is (Talpa, de 4e waarnemer, Hugo Borst?).
Zo ken ik er nog wel één.. Wat als Pienaar zich gewoon af probeerde te zetten om snel overeind te komen en het nu net lijkt alsof hij zijn been bewust in Affalay's lies pompt?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2005, 19:06   #188
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Zo ken ik er nog wel één.. Wat als Pienaar zich gewoon af probeerde te zetten om snel overeind te komen en het nu net lijkt alsof hij zijn been bewust in Affalay's lies pompt?
Ik heb Pienaar inderdaad vaker bewegingen zien maken die mij de indruk gaven dat hij motorisch zwaar gehandicapt is.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2005, 19:32   #189
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[onzin]een klasgenootje van mij heet pinar, spreek uit als pienaar[/onzin]
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2005, 22:09   #190
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
En wie bepaalt dan wanneer iets een Schwalbe is (Talpa, de 4e waarnemer, Hugo Borst?). En wat als er wel een lichte overtreding wordt gemaakt, die niet in verhouding staat met de valpartij? Of als iemand nou echt struikelt?
En wat is het verschil tussen een schwalbe en met de hand de bal in het goal slaan? Of als je naar de grond stort als iemand je een klein duwtje geeft? Of tal van andere vormen van onsportiviteit cq professionaliteit?

Ik neem trouwens aan dat je achteraf schorsen bedoelt en niet een boete uitdelen..
Er zullen inderdaad twijfelgevallen ontstaan. Machlas en Farfan vallen in ieder geval in de categorie 'beslissende en overduidelijke schwalbes' en mogen van mij dus enkele wedstrijden aan de broek krijgen. Maar als ook overtredingen, ellebogen e.d. achteraf voer voor discussie zijn, dan zullen schwalbegevallen dat ook zijn. Dit vind ik echter geen reden om er niets aan te doen en het dus te gedogen. Spelers moeten doorkrijgen dat het lafhartige acties zijn. Misschien moeten we maar gaan werken met 'schwalbecommissies' naar Engels voorbeed van de dubious goal commission
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2005, 22:35   #191
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Wat ik bedoel is dat er in het moderne voetbal zoveel gebeurt aan onsportiviteit dat het de vraag is hoe ver je moet gaan...
Want als je de bal met je hand in het goal slaat komt dat toch op hetzelfde neer?
En onsportiviteit die niet direct bepalend voor het goal is? Zoals een schwalbe net buiten de 16, zoals je regelmatig ziet bij Heerenveen of NAC met specialisten als Yildirim en van Hooijdonck?

Kortom: hoe ver zou je willen gaan in je streven naar schoon voetbal?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 15:13   #192
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik open hiervoor even een nieuw topic: Schoon voetbal

Laatst aangepast door Bazzemans : 26 October 2005 om 15:18
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2005, 21:04   #193
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Huub is heilige-af. Zelden mijn ploeg zó'n Anti-voetbal zien spelen. Schandalig!!!!

Zelden zal een overwinnig zó verdiend geweest zijn als vandaag voor Groningen. Niks geen onterecht afgekeurde treffer of bal op de lat in de laatste minuut. Met één spits spelen die ook nog NIETS kan als Cissé. Schaam je!!!!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2005, 19:52   #194
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Huub is heilige-af.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2005, 07:55   #195
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Huub is heilige-af. Zelden mijn ploeg zó'n Anti-voetbal zien spelen. Schandalig!!!!

Zelden zal een overwinnig zó verdiend geweest zijn als vandaag voor Groningen. Niks geen onterecht afgekeurde treffer of bal op de lat in de laatste minuut. Met één spits spelen die ook nog NIETS kan als Cissé. Schaam je!!!!
Ach ja, soms moet je wel geluk hebben dat de bal erin gaat, maar gezien de wedstrijd was een punt voor Roda niet echt verdiend aangezien FCGroningen gewoon dominerde die tweede helft.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2005, 12:55   #196
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Ach ja, soms moet je wel geluk hebben dat de bal erin gaat, maar gezien de wedstrijd was een punt voor Roda niet echt verdiend aangezien FCGroningen gewoon dominerde die tweede helft.
Volgens mij had het 5 min ervoor ook al 1-0 kunnen staan, maar die haalde Kujovic er onmogelijk nog uit. Als Vicelich die bal er nog in had geschoten dan was dat absoluut onverdiend geweest.

We speelden niet tegen PSV-uit, maar tegen fucking Groningen. En dan ga je met één spits spelen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 19:27   #197
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Nou Luinge was weer al vanouds! Mogen we deze beslissing ook noteren?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 19:43   #198
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Nou Luinge was weer al vanouds! Mogen we deze beslissing ook noteren?
Ja zeker, als Luinge die penalty gewoon gegeven had, moest Vitesse vol er voor gang en was Feyenoord gewoon overlopen geweest. Dankzij Luinge dus nog een punt verdiend!
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 19:45   #199
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Luinge is de beste scheidsrechter die er in Nederland rondloopt. Bij hem weet je tenminste nooit zeker of je genaaid wordt. Klasse dat hij die penal niet gaf! En zie de ophef meteen wanneer het eens één op de 100 keer niet meezit
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 20:00   #200
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Misschien worden "top"clubs toch niet zovaak bevoordeeld?

Zullen we de discussie weer starten hehe

Tuurlijk verliezen we geen punten door Luinge, Vitesse had met 3-0 naar huis gestuurd moeten worden.
Maar beetje nuance in discussie kan geen kwaad, getuige het optreden van Luinge..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:34.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.