Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 April 2006, 14:55   #1
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard Nadelen (orgaan,..)donorschap

Tijdje terug zo`n donorverklaring door de bus gepropt gekregen. Denk wel meerdere van ons net-18-ers.
-Nuwel; ik kan vele redenen bedenken om me in te laten schrijven, maar voor ik de knoop doorhak zou ik wel is wat tegen argumenten willen horen. Dit omdat ik hier altijd schaars over hoor, en misschien zijn deze argumenten ook wel erg sterk.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2006, 15:03   #2
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik kan om eerlijk te zijn geen enkel nadeel bedenken

ik bedoel .. anders vreten de wurmen het maar op
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2006, 18:10   #3
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Geen idee..? Misschien voor je eigen gevoel, dat je nog compleet bent.. of voor je nabestaanden..

Ik kan ook weinig bedenken!
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2006, 18:45   #4
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Het enige idee dat ik kan bedenken is dat het klote is voor nabestaanden ofzo, naja ik ben zelf ook donor dus
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2006, 19:42   #5
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

"Gezondheidzorg gaat te ver. Iedereen moet maar langer en langer blijven leven. Je moet een grens trekken, en die is hier" Is er 1
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2006, 07:33   #6
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

ojaaa wat een klote argument zeg.
Stel je bent 16/17/18 en kunt alleen verder leven met een donororgaan... Dan zou jij het kut vinden als er geen organen zullen zijn hoor
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2006, 09:45   #7
Google
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben zelf ook geregistreerd. Ze mogen bij mij veel weghalen, heb alleen huid en netvlies uitgezonderd. Het moet er daar buiten nog wel een beetje uit zien als ik opgebaard lig.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2006, 09:53   #8
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Google
Ik ben zelf ook geregistreerd. Ze mogen bij mij veel weghalen, heb alleen huid en netvlies uitgezonderd. Het moet er daar buiten nog wel een beetje uit zien als ik opgebaard lig.
Huid halen ze meestal niet weg op plekken die je kan zien met opbaring, en je ogen sluiten ze ook altijd.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor de nabestaanden niet zo'n prettig gezicht is als ze je moeten aankleden voor de opbaring en er ontbreken hele lappen huid.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2006, 11:02   #9
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

ja ik heb ook met uitzondering van huid en hoornvlies
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2006, 14:51   #10
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zie er geen nadelen in, draag zo'n donor codicil altijd bij mij in m'n portemonnee. Van mij mogen ze alles hebben, het is niet alsof ik er nog wat aan heb
Als iemand anders door mijn dood weer kan zien en een normaal leven kan hebben, wie ben ik dan om die persoon daarvan te weerhouden? Of stel dat iemands gezicht na een verschrikkelijke brand weer kan worden gereconstrueerd met mijn huid? Ik vind het wel een goede gedachte dat ik, door een klein formuliertje in te vullen, later levens van anderen kan redden.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2006, 14:58   #11
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Ik ben 15 maar ben ook Donor..
Kreeg ik zo'n koel lampje drbij..

Ik heb alles behalve huid en hoornvlies.
Wat heb je zelf nog aan die organen?
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2006, 15:02   #12
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Lijkt me toch wel lache hoor.

Ga je dood, halen ze een groot deel van je organen weg.. huid en hoornvlies.
Blijkt er toch een leven na de dood te zijn
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2006, 15:02   #13
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Atjeuh
Het enige idee dat ik kan bedenken is dat het klote is voor nabestaanden ofzo
Hoezo dat?

Citaat:
Origineel gepost door Flater
"Gezondheidzorg gaat te ver. Iedereen moet maar langer en langer blijven leven. Je moet een grens trekken, en die is hier" Is er 1
Laten we dan ook meteen maar alle ziekenhuizen sluiten
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2006, 10:30   #14
Iessie
Stopwoordjesverslaafde
 
Iessie's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2003
Berichten: 1.219
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sander0201
Lijkt me toch wel lache hoor.

Ga je dood, halen ze een groot deel van je organen weg.. huid en hoornvlies.
Blijkt er toch een leven na de dood te zijn
hahhahaha
__________________
Ik ben blond. Wat is jouw excuus?
Iessie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2006, 12:12   #15
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Nou als een dierbaar iemand van je overlijd en ze dan organen bij die gene wegnemen enzo is echt niet makkelijk voor de familie hoor..
Daarom is de optie van overlaten aan nabestaanden zo dom, die zeggen meestal toch nee door de emoties enzo
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2006, 13:05   #16
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

ik weet niet wat ik zal doen.. had pas dat blaadje in de bus.
Aan de ene kant.. ik kan er weinig meer mee als ik dood ben dus als ik er iemand anders blij mee maak waarom niet..

aan de andere kant.. ik vind het niet echt een prettig idee dat ze in mij gaan snijden. En ik denk dan ook wel 'ns hoe dat dan zou gebeuren.. en misschien zijn ze wel niet meer zo voorzichtig als je toch al dood bent.

Ik vroeg gisteren aan mijn vader waarom hij geen donor was.. en hij zei
Nou.. stel dat jij en je vriend samen in een auto rijden en een ongeluk krijgen. Jullie zijn allebei in levensgevaar en kunnen alleen gered worden door een transplantatie. Maar jij bent geen donor, en die andere wel.. wie denk je dat ze dan zullen helpen?
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2006, 14:25   #17
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Ik vind dat als je geen donor bent (oke als je het niet kan ivm bloedziekte is dit een uitzondering) je ook niet moet zeuren als jij later een donororgaan nodig hebt en het wachten duurt en je kan niet geholpen worden blablabla.
Ik vind dat mensen die donor zijn eerder recht hebben dan mensen zonder of de mensen die zeggen ik laat mijn nabestaanden beslissen.
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2006, 15:01   #18
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door nevaeh1987
Maar jij bent geen donor, en die andere wel.. wie denk je dat ze dan zullen helpen?
Sorry hoor, maar dat is natuurlijk bull shit.

Oh ja, en dat ze minder voorzichtig en respectvol met je omgaan omdat je toch al dood bent is ook onzin. Alles gaat uitermate netjes en respectvol, na afloop wordt alles netjes dicht gemaakt, en eventueel huisweefsel wordt op plekken weggehaald die niet zichtbaar, dus niet op de hals of hoofd of handen enz.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....

Laatst aangepast door Chrizlybeer : 28 April 2006 om 15:12
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2006, 15:05   #19
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saduf
ben tegen. ik vind het geen fijne gedachte om te weten dat mensen in mijn lichaam snijden als ik dood ben. Mijn lichaam is van mij, en als ik dood ben moet je me maar gewoon met rust laten, op de uitvaart na uiteraard
Lekker egoistisch, jij voelt er niets van (je bent toch al dood) en alleen omdat je geen fijne gedachte vindt dat mensen in je gaan snijden hoeft het maar niet.
Wat als jij nu dood gaat door een ongeluk of wat dan ook, en er is iemand die in de bloei van zijn leven staat en een orgaan nodig heeft, waarover jij beschikt, dan moet die maar gewoon "doodgaan" omdat jij er niet zo'n fijn gevoel over hebt?
Stiekem hoop ik dat je een of andere lever/niet/hart/weet ik wat aandoening krijgt, moet je eens zien hoe dankbaar je iemand bent die zichzelf wel als donor heeft opgegeven
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2006, 15:30   #20
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Oke dus jij gaat liever dood dan dat je verder kan leven dankzij de hulp van iemand anders "die er toch niks meer aan heeft"
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2006, 15:56   #21
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Atjeuh
Oke dus jij gaat liever dood dan dat je verder kan leven dankzij de hulp van iemand anders "die er toch niks meer aan heeft"
Nou ja dat hij dood zou gaan omdat hij geen orgaan wil van iemand anders boeit me niet. Wat mij stoort is dat hij niemand wil helpen van wege dat hij het niet "fijn" vindt dat er hem gesneden wordt.
Maar dan nog als saduf straks wat ouder is en een vriendin heeft en ze gaan verloven, en dan blijkt dat ie binnen 2 maanden dood gaat omdat ze hart/lever wat dan ook t niet meer doet, en hij krijgt een donor orgaan aangeboden, moet je eens zien hoe snel hij op de operatie tafel ligt
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2006, 04:09   #22
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saduf
misschien.
en ik weet dat het heel dom klinkt wat ik zeg, maar zo denk ik er wel over. Ik heb er heel lang over na zitten denken of ik mijn leven kwijt raar of dat ik een donor orgaan krijg. En ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar totdat ik dat wel ben, wil ik geen organen of bloed.
Ja dat zal allemaal wel, dat je geen organen wilt ontvangen kan ik me iets (echt een heel klein beetje) voorstellen. Dat moet je werkelijk zelf weten.
Maar wat mij een beetje verkeerd valt, is dat je niet wilt schenken als je al overleden bent. Jij voelt niks, kan niks en denkt dan niks meer, en als je daar dan nog, in die levenloze en in feite nutteloze toestand nog iemand kan helpen, is toch fantastisch.
Ik vind het argument dan van :ik voel me er niet goed bij als er in me gesneden wordt na mn dood" absoluut erg egoistisch en een beetje verachtelijk
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2006, 09:30   #23
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik vind dat mensen die moedwillig hun lichaam naar de klote helpen geen recht hebben op mijn organen.

wat ik hiermee wil zeggen is, is dat er eerst eens een fatsoenlijk donorbeleid moet komen waarin bewuste rokers/verslaafden e.d maar lekker onderaan op de lijst komen en zo geen aanspraak kunnen maken op wat een ander misschien ook nodig heeft. naar mijn mening is dat dan maar de prijs die je moet betalen als je toch je lichaam moedwillig naar de klote helpt.

zie het als een vorm van protest?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2006, 09:40   #24
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Oke wat Dex zegt ben ik het wel mee eens, maar mensen die echt ziek zijn hebben er wel recht op, en deze mensen hebben het ook het hartst nodig. En die moeten juist weer lang wachten door het tekort aan donoren.
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2006, 10:05   #25
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door nevaeh1987
/../ en misschien zijn ze wel niet meer zo voorzichtig als je toch al dood bent. /../
Inderdaad. Dan kan Chrizlybeer wel gaan gillen (zoals hij op elk anders denkende doet), maar er gebeuren wel gekkere dingen in de medische wereld.

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Laten we dan ook meteen maar alle ziekenhuizen sluiten
Dat wordt niet gezegd. Wie hebben het meeste hart falen? De ouderen. Hoelang moeten we een mensenleven nog willen rekken? Daarom vind ik Dex`s argument goed. Het beleid. (Ik weel alleen niet of er nu al zoiets is dat kinderen bovenaan komen )
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2006, 18:05   #26
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Flater
Inderdaad. Dan kan Chrizlybeer wel gaan gillen (zoals hij op elk anders denkende doet), maar er gebeuren wel gekkere dingen in de medische wereld.
Oh ja hoor ik ga altijd gillen op anders denkenden...
Maar jij betn waarschijnlijk nog nooit bij zo'n orgaan verwijding geweest... Maar ja overal gebeuren af en toe wel eens gekke dingen, maar lijkt me niet direct een aanleiding om dan maar andere mensen niet te helpen....

Citaat:
Origineel gepost door Flater
Dat wordt niet gezegd. Wie hebben het meeste hart falen? De ouderen. Hoelang moeten we een mensenleven nog willen rekken? Daarom vind ik Dex`s argument goed. Het beleid. (Ik weel alleen niet of er nu al zoiets is dat kinderen bovenaan komen )
Ja maar die zogenaamde oudere mensen komen zelf vaak ook tot de conclusie dat het niet nuttig is om een hart te ontvangen. Daarnaast zijn die ouderen waar jij het over hebt ook niet (meer) geschikt om organen te ontvangen.

En ja over dat beleid... dat kan inderdaad wel beter, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat mensen niet geholpen worden met de organen die beschikbaar komen.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:55.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.