Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: wat vind je van jacht?
ja ik vind het goed het is goed voor de natuur alles op peil houden 5 38,46%
apsolute waanzin! ophouden mee! 4 30,77%
daar zou staatsbosbeheer naar moeten kijken en moeten bekeuren niks om je zorgen voer temaken 3 23,08%
hmm lekker haas met kerstmis! 1 7,69%
Stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 November 2003, 19:55   #1
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard wat vind jij van jacht?

in nederland word gejaagt voor de populatie op stand te houden..
de minderen er uit te halen de zieken de oude.. de teveel mannentjes of vrouwtjes...
maar hoe vind jij deze jacht?

dit vraag ik na aanleiding dat bij ons onder in het weiland 4 jagers liepen die op 1!!! haas uitwaren! deze haas had gewoon helemaal geen kans..
en toen ze met hun geweren richting de dassen brucht gingen ben ik ingesprongen en heb ze eens goed de waarheid verteld..GVD je gaat toch niet op een das schieten das een beschermd dier! en omdat ze niets van ene snotaap als mij wouden wouden aannemen dat ik er werk van zou maken... heb ik staatsbos beheer gebeld!
hopelijk hebben ze geen dassen gedood want ik doe ze echt wat!

wat vinden jullie
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2003, 20:02   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

een grote populatie is wel goed, maar t moeten er niet te veel worden, vooral qua hazen....die neuken als konijnen
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2003, 20:05   #3
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
een grote populatie is wel goed, maar t moeten er niet te veel worden, vooral qua hazen....die neuken als konijnen
jah oke
maar het was maar één haas! en daarbij van de dassen moeten ze afblijven!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2003, 20:13   #4
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ik denk wel dat ze zo slim zullen zijn, maar gingen ze richting de dassen na ze die haas hadden afgemaakt of ging die haas daar naar toe?
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2003, 20:25   #5
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
ik denk wel dat ze zo slim zullen zijn, maar gingen ze richting de dassen na ze die haas hadden afgemaakt of ging die haas daar naar toe?
jaah
ze hadden die haas afgemaakt lieten um liggen waar ie ophield met rennen.. en ging toen naar de dassen burcht
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2003, 20:29   #6
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

weer echt n voorbeeld van het eerst verkeerd ingrijpen van de mens, en dan maar weer ingrijpen in de hoop dat het goed komt..

de natuur kan dat zelf prima regelen, mits er niet wordt ingegrepen door mensen.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2003, 21:44   #7
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

onzin, natuurlijk evenwicht moet je in takt houden en dus geen buitenstaander (mens) zich er in laten bemoeien, of ze moeten het op de oude manier zoals ze het ergens rond 500 en eerder doen, dan vind ik het goed
  Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2003, 21:56   #8
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

als je ze niet afmaakt krijgen we ze zelf in de achtertijn, weet je hoe snel die beesten neuken man.

ik vind het juist dat ze op bepaalde dier soorten jacht mogen maken, maar dan ook alleen om geen over populatie te krijgen.


sja tenzij er een atoombom is gevallen en de supermarkten dcht zijn zou ik het ook doen jah
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2003, 17:48   #9
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben er tegen, maar tis wel goed om dus de populatie in stand te houden enzo
te veel konijnen en dat soort beesten is dus niet goed, en dan vind ik het wel kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2003, 18:29   #10
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

UHm...nou als er voor de lol word gejaagd ben ik erop tegen...

Maar als het is om de standen in peil te houden vind ik het best
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2003, 19:09   #11
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ligt eraan tot op welke hoogte.
wij hebben 4 franse jachthonden en mn ouders gaan er ook wel s mee jagen. zonder geweer dan en konijnen vangen ze nooit. tis meer om de jachtpassie een beetje tegemoet te komen.
en aangezien optie 2 me een beetje te overdreven is ga ik voor optie 1
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 November 2003, 19:02   #12
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben tegen jagen voor het plezier, voor de "sport".
Maar jagen om het natuurlijk evenwicht in stand te houden is oké voor mij. De mens heeft het al verpest door natuurlijke vijanden weg te houden van sommige dieren, en moet dat nu goedmaken door te jagen. Anders komt er een overpopulatie van één soort dieren, ten nadele van andere diersoorten.
Jagen kan voor mij, in het seizoen, en mits strikte bepalingen op welke dieren en welk aantal.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2003, 13:53   #13
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Voor plezier niet... Vind ik niet kunnen...

Maar om de natuur wat in evenwicht te houden... misschien wel
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2003, 17:22   #14
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik wou zeggen
de jacht in nederland om de populaties in stand te houden is gewoon een must..
zoveel vossen hebben we bijv. niet in nederland die hiertoe aan zullen bijdragen... en dan nog niet eens te spreken over de Lynx, wat toch vroeger echt een inheemse diersoort was evenals de wolf die ertoe bijdroegen dat de populatie van de onderliggende ordes in stand gehouden werden..

dat de mens in vroeger tijden is wezen ingrijpen op de populatie van de lynx/wolf e.d (ofwel de hoogste orde...) heeft hier enkel toe geleidt. de mens zal nu wel in moeten springen om dit tekort bij te werken..

wel moeten er natuurlijk richtlijnen zijn omtrent het aantal geschoten beesten. en in welke periode van het jaar dat gebeurt..
jagen voor de sport is in mijn ogen not-done, maar aan de andere kant is dat weer beetje hypocriet van mij...want ik doe graag aan hengelsport


EDIT: correctie, mijn vader zegt dat er wel genoeg vossen in nederland zijn, maar niet genoeg om de functie te kunnen vervullen. de grootste beheersende factor was de wolf en de laatste daarvan is in nederland in 1926 geschoten.. (mijn vader heeft 38jaar gewerkt bij staatsbosbeheer, dus die weet dat wel )
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl

Laatst aangepast door dext0r : 24 November 2003 om 17:26
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.